Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

Mao and 2 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

Ook hier geïnstalleerd. Mooi nieuw fris uiterlijk!

Faxe

#1601
Ipad werkt bij mij als ik hem opnieuw installeer.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

AudioEnZo



Quote from: Broem on February  9, 2021, 19:57:19
De app op mijn ipad crashed zodra ik instellingen aantik. Op mijn telefoon werkt ie wel (wilde even een forced scan uitvoeren) Zal nog wel gefixed worden.
Hier idem op een Windows laptop. Interface doet het, maar zodra ik Instellingen kies crashed het programma.


Richi

Quote from: Richi on February  9, 2021, 20:14:09
Hij blijft bij mij op downloaden staan. Ik neem aan dat de servers overbelast zijn, of dat de bibliotheek op mijn Mac Mini wordt bijgewerkt.

Het Roon forum ligt er uit. Teveel verkeer vermoed ik.
De Mac Mini bleef maar downloaden, dus even een herstart gedaan. Daarna ging de download en installatie als een trein. En de database is inmiddels ook bijgewerkt. Het ziet er mooi uit hoor. Ben benieuwd of het ook anders klinkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maximus_Aurelius

Quote from: AudioEnZo on February  9, 2021, 20:32:51
Hier idem op een Windows laptop. Interface doet het, maar zodra ik Instellingen kies crashed het programma.

Hier exact hetzelfde probleem. Alleen op Linux en bij de IPad als ik instellingen aanklik.
Via de IPhone lukt het wel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

5061

#1605
Mijn Nucleus+ was binnen 5 minuten klaar met update naar 1.8. Na aanvankelijke problemen met Instellingen, taalinstelling gewijzigd naar engels en problemen waren opgelost.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Sjettepet

Hier ook net geupdate. Als ik naar Settings ga krijg ik alleen General te zien. Hoe kom ik bij de andere instellingen (Library, Core, etc.)?

Overigens ben ik niet meteen weg van het nieuwe uiterlijk. Zal moeten wennen. Bij mij staat hij trouwens ingesteld op een zeer lichte modus, maar ja ik kan niet in de settings komen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

GH

#1607
Quote from: Sjettepet on February 10, 2021, 08:23:09
Hier ook net geupdate. Als ik naar Settings ga krijg ik alleen General te zien. Hoe kom ik bij de andere instellingen (Library, Core, etc.)?
Slecht getest.... die zijn niet beschikbaar.

Dramatisch slechte release in mijn optiek.....  Ongekend langzaam, ik heb dat Core symbool nog nooit zo vaak en lang voorbij zien komen.

En veel van de UI keuzes zijn bizar. Ik hoef mijn eigen profielnaam of My Albums niet mega groot in beeld te zien. Toon me gewoon zoveel mogelijk info op een scherm zodat ik zo min mogelijk hoef te scrollen. En stop met die domme kleurtjes... ben geen kleuter.

Ipad crashes lijken veel te voorkomen door taalinstelling van de Ipad op engels te zetten.

Richi

Geen enkel probleem hier met de server op een Mac Mini en diverse iOS apparaten en een MacBook als remote. Het settings probleem lijkt alleen een probleem te zijn bij de Windows versie als ik het Roon forum lees.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

naish123

Hier ook geen probleem. Kan settings gewoon openen. Roon rock op Intel Nuc en IOS apparaten.

oortjes

#1610
Hier is de update ook zonder problemen verlopen op zowel de Intel NUC, iPhones, AppleTV, Ipad. Op de iMac duurde het wat langer en ik dacht dat het aan de WiFi verbinding zou liggen. Uiteindelijk na een kwartier was het alsnog gereed.

Tot zover ben ik wel blij met de update, ziet er prima uit.

Afgelopen weken wel veel geluisterd naar muziek ;) (nieuwe luidsprekers ingespeeld en alles dus bijna 24/7 laten spelen op redelijk volume).
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Rijder

Eerst Roon remote op iPhone en iPad bijgewerkt daarna 1.8 geïnstalleerd. Geen problemen.
Wel problemen met settings.
Op advies de basis taal van iphone en iPad op Engels gezet, daarna geen problemen met settings meer.
Verwacht dat dit de komende tijd zal worden verholpen.
Verder nog te weinig ervaring met 1.8 om een oordeel te hebben.
Eerste opmerking is dat er tussen licht en donker setting nog een grijs tussen mag.

Mvg Tom

brt

Misschien een domme vraag maar moet ik los van de app op m'n iPhone nog meer updaten?
De Roon Core bedoel ik?

Ik heb de app geupdate en heb wel de nieuwe interface, dus het lijkt me oke. Kan niet vinden welke versie ik mee draai.

Wat me meteen al opvalt is dat de 'ontdekken' functie veel verder verstopt zit ipv rechtstreeks in het menu. Jammer, want die gebruik ik veel.
Die functie met waar je naar geluisterd hebt is dan weer vrij prominent zichtbaar, bijzonder. Ik gebruik daar al Last.fm voor dus voor mij ook geen toevoeging.
Het ziet er allemaal behoorlijk oke uit, dat wel! Er is overduidelijk veel aandacht aan besteed. Nog steeds erg tevreden met Roon.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

oortjes

Quote from: brt on February 10, 2021, 13:00:46


Ik heb de app geupdate en heb wel de nieuwe interface, dus het lijkt me oke. Kan niet vinden welke versie ik mee draai.

W

Bij " instellingen" -> "over" zie je de versie van je core staan
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

german

Als ik instellingen aanklik op m'n Ipad, houdt de app ermee op.
App helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan de app nu helaas ook niet meer instellen voor "Nederlands".
De update van de core op mijn Nuc met roon rock verliep wel probleemloos.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

KraaijCheck

Quote from: german on February 10, 2021, 15:25:58
Als ik instellingen aanklik op m'n Ipad, houdt de app ermee op.
App helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan de app nu helaas ook niet meer instellen voor "Nederlands".
De update van de core op mijn Nuc met roon rock verliep wel probleemloos.
Dit is inderdaad een bug. Als je de taal van je iPad op engels zet zou het goed moeten gaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

HuubF

Beetje teleurstellend nog; de iPad crasht om de haverklap. Gelukkig werken de crashgevoelige dingen (geschiedenis, settings) via de Android telefoon wel.

De DSP lijkt beter te werken. Althans, ik heb minder het gevoel dat ik iets aan kwaliteit inlever. Kan heel goed tussen de oren zitten. Uiteraard ook goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Quote from: HuubF on February 10, 2021, 17:25:03
Beetje teleurstellend nog; de iPad crasht om de haverklap. Gelukkig werken de crashgevoelige dingen (geschiedenis, settings) via de Android telefoon wel.

De DSP lijkt beter te werken. Althans, ik heb minder het gevoel dat ik iets aan kwaliteit inlever. Kan heel goed tussen de oren zitten. Uiteraard ook goed.

Lightning ds app voor auralic werkt perfect en is ook nog steeds gratis ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Broem

Quote from: KraaijCheck on February 10, 2021, 15:30:17
Dit is inderdaad een bug. Als je de taal van je iPad op engels zet zou het goed moeten gaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Daarvoor moet je wel bij "settings" kunnen op de app. Dat lukt nog steeds niet op de ipad. Wel op m'n Samsung smartphone. Verder mis ik de mogelijkheid om bij albums een letter aan te tikken zodat ik de albums krijg aangeboden die onder die letter staan. Of heb ik niet goed gekeken?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

KraaijCheck

Quote from: Broem on February 10, 2021, 17:37:11
Daarvoor moet je wel bij "settings" kunnen op de app. Dat lukt nog steeds niet op de ipad. Wel op m'n Samsung smartphone. Verder mis ik de mogelijkheid om bij albums een letter aan te tikken zodat ik de albums krijg aangeboden die onder die letter staan. Of heb ik niet goed gekeken?
Nee je moet de taal vd iPad aanpassen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Broem

Quote from: KraaijCheck on February 10, 2021, 17:39:19
Nee je moet de taal vd iPad aanpassen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aha, Thanx. Ik wacht wel op de volgende update van de app. Op het Roon forum wordt hierover fiks gemopperd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Contour

Inderdaad, zeer veel mensen  zitten met grote problemen.

Weet iemand of je deze 1.8 update kan tegenhouden, of zal die automatisch erop komen als ik mijn computer aanzet?

Gr. Walter

KraaijCheck

Quote from: Contour on February 10, 2021, 18:06:46
Inderdaad, zeer veel mensen  zitten met grote problemen.

Weet iemand of je deze 1.8 update kan tegenhouden, of zal die automatisch erop komen als ik mijn computer aanzet?

Gr. Walter
Grote problemen? Ze kunnen toch gewoon muziek afspelen, daar gaat het om volgens mij [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

het zijn zoals bij alle klachten die je online vindt vooral mensen met issues die erover gaan posten, hier draait alles bvb perfect dus ga ik dat niet overal liggen verkondigen :)
Core op m'n oude MacMini (die nog Sierra OS draait) en een bijna even oude iPad Air, beide super stabiel onder 1.8 zonder ook maar één probleem...en zo zullen er vast een hele hoop gebruikers zijn.

fwiw; iPad staat hier gewoon op Nederlands ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HuubF

Op mijn iPad Pro klapt Roon er inmiddels vlak na het starten uit. Alles gerobotiseerde maar maakt niets uit. De telefoon blijft het prima doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)