Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

211

#1550
Quote from: El Nino on December 29, 2020, 08:55:32
Ga sowieso wel in een aparte server investeren, want m'n laptop mee ik regelmatig mee en dan draait Roon dus niet voor de anderen thuis.

In principe kan ik dus ook bijvoorbeeld een NUC-i7 10710U kopen (of zelfs een i5) en ben ik voor de helft van het geld klaar? Deze kan dan gewoon in m'n werkruimte staan en hoeft niet in de woonkamer bij m'n audio installatie te staan?

Klopt, staat bij mij in de meterkast : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172082.0

- Inmiddels zijn we bij de 10e generatie van de NUC's
- de I5 is al een super over-kill, de I7 genereert alleen maar meer warmte en brengt niks extra's
- Lekker ROON's eigen besturingssysteem (OS) Rock gebruiken

Koop wel de FNH2 (hoge) versie..!! Deze heeft heeft ruimte voor 2x SSD schijven (kan je #1 voor het OS gebruiken en #2 voor de data) 


Pjotr27

Ik zou alleen geen 10 serie NUC kopen maar een 8... Intel 10 gebruikt veel meer stroom. En qua snelheid zal het niet veel uitmaken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

211

#1552
Quote from: Pjotr27 on January 14, 2021, 11:29:11
Ik zou alleen geen 10 serie NUC kopen maar een 8... Intel 10 gebruikt veel meer stroom. En qua snelheid zal het niet veel uitmaken...

voor ROON maakt het sowieso niks uit, elke I5 is al een over-kill. Als je de I5-10 koopt (en niet de I7...) is stroomverbruik/warmte ook geen issue

Koop wel de FNH2 (hoge) versie..!! Deze heeft heeft ruimte voor 2x SSD schijven (kan je #1 voor het OS gebruiken en #2 voor de data) 

211

#1553
..

El Nino

Heb afgelopen weekend een NUC geinstalleerd (i5) en was relatief simpel. Het meest uitdagende was om de BIOS te veranderen naar Legacy. Verschillende keren geprobeerd en dit bleek lastig, want je moet een aantal andere settings ook aanpassen (Google is your friend here). Uiteindelijk dus aangepast. Roon Rock flashen is eenvoudig.

Systeem draait nu naar behoren, alleen is Roon blijkbaar gestopt met Tunein...., en krijg nu steeds een foutmelding dat er een streamingsprobleem is. Roon Live Radio reageert helemaal niet? Dit is blijkbaar een veelvoorkomend problem, maar heb nog niet een oplossing gezien (afgezien van een heel gedetailleerd programmeringsoplossing en daar ben ik dus niet in thuis en wil ik me ook niet mee bezighouden).

Je kunt in tegenstelling tot een Tidal of Qobuz account, een Roon licentie maar op 1 apparaat gebruiken :unhappy:, dat is een beetje jammer want ik heb een 2e huis (pied-a-tere). Je kan ze wel op meerder plekken installeren maar niet gelijktijdig afspelen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

bmateijsen

Je kan onder Roon gewoon radio stations toevoegen op basis van de URL. Dat werkt heel makkelijk.

Overigens is Roon live radio niet voor internet radio stations, maar is een functie die Roon gebruikt om na een afgespeeld album zelf muziek te gaan spelen die overeenkomt met het album wat je net hebt gespeeld.

El Nino

Bedankt Björn, kun je me uitleggen hoe ik een URL kan toevoegen?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Richi

#1557
Quote from: El Nino on January 14, 2021, 19:37:32
Bedankt Björn, kun je me uitleggen hoe ik een URL kan toevoegen?
Hier staat het vrij duidelijk uitgelegd: https://help.roonlabs.com/portal/en/kb/articles/live-radio

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

El Nino

Ben vandaag heel de dag bezig geweest met het toevoegen van de Codecs voor het afspelen van Live Radio, maar helaas zonder resultaat.

Heb alle instructies van Roon Labs en de community opgevolgd. De set-up is als volgt:
- NUC i5 met ROCK erop (dat werkt goed)
- NUC hangt in het netwerk waar m'n laptop ook (bedraad) mee verbonden is
- SMB 1.0/CFIS sharing is ingesteld in configuratiescherm van Windows 10 Pro op m'n laptop
- Group Policy Editor in Windows is ingesteld op: enable insecure guest logon

Probleem is dat de ene keer ROCK wel zichtbaar is in de File Manager (Verkenner) van Windows en de andere keer niet. Nu wil ik de ffmpeg file in de ROCK \ data \ Codecs plaatsen, maar er komt geen verbinding tot stand. De foutmelding die ik ontvang is dat het netwerk pad niet correct is.

Weet iemand of er nog andere instellingen zijn die ik aan moet passen?

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

KraaijCheck

Quote from: El Nino on January 23, 2021, 18:17:18
Ben vandaag heel de dag bezig geweest met het toevoegen van de Codecs voor het afspelen van Live Radio, maar helaas zonder resultaat.

Heb alle instructies van Roon Labs en de community opgevolgd. De set-up is als volgt:
- NUC i5 met ROCK erop (dat werkt goed)
- NUC hangt in het netwerk waar m'n laptop ook (bedraad) mee verbonden is
- SMB 1.0/CFIS sharing is ingesteld in configuratiescherm van Windows 10 Pro op m'n laptop
- Group Policy Editor in Windows is ingesteld op: enable insecure guest logon

Probleem is dat de ene keer ROCK wel zichtbaar is in de File Manager (Verkenner) van Windows en de andere keer niet. Nu wil ik de ffmpeg file in de ROCK \ data \ Codecs plaatsen, maar er komt geen verbinding tot stand. De foutmelding die ik ontvang is dat het netwerk pad niet correct is.

Weet iemand of er nog andere instellingen zijn die ik aan moet passen?

Misschien begrijp ik het niet. Maar als je Rock goed draait, dan kun je Roon openen op bv een tablet die op hetzelfde netwerk zit? Vervolgens kun je in Roon naar "Live radio" en kun je daar radiotrations toevoegen een aan/uit zetten. Zou toch niet moeilijker moeten zijn dan dat? Of mis ik iers?

AudioEnZo

Een fix aantal stations zenden mp3 uit, daar zijn de codecs voor nodig.

El Nino

#1561
Klopt en dat geldt voor veel Nederlandse zenders: Veronica, BNR nieuwsradio, Radio 538 enz......

Bij netwerkcontrole krijg ik de volgende melding:

Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (ROCK) reageert niet

Tja..... :closedeyes:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

KraaijCheck

Quote from: El Nino on January 23, 2021, 18:37:41
Klopt en dat geldt voor veel Nederlandse zenders: Veronica, BNR nieuwsradio, Radio 538 enz......
Als ik zoek onder live radio kan ik veronica en 538 gewoon vinden en die spelen prima af. Wat mis ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AudioEnZo

Dan heb jij wellicht de juiste codes al op hun plek binnen Roon.

El Nino

Toen in Roon Server op m'n laptop geinstalleerd had, was dat ook geen probleem, echter op de NUC draait alleen ROCK....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Tabcam

Quote from: El Nino on January 23, 2021, 18:17:18
Ben vandaag heel de dag bezig geweest met het toevoegen van de Codecs voor het afspelen van Live Radio, maar helaas zonder resultaat.

Heb alle instructies van Roon Labs en de community opgevolgd. De set-up is als volgt:
- NUC i5 met ROCK erop (dat werkt goed)
- NUC hangt in het netwerk waar m'n laptop ook (bedraad) mee verbonden is
- SMB 1.0/CFIS sharing is ingesteld in configuratiescherm van Windows 10 Pro op m'n laptop
- Group Policy Editor in Windows is ingesteld op: enable insecure guest logon

Probleem is dat de ene keer ROCK wel zichtbaar is in de File Manager (Verkenner) van Windows en de andere keer niet. Nu wil ik de ffmpeg file in de ROCK \ data \ Codecs plaatsen, maar er komt geen verbinding tot stand. De foutmelding die ik ontvang is dat het netwerk pad niet correct is.

Weet iemand of er nog andere instellingen zijn die ik aan moet passen?
Zie je wel \\ROCK\data? Weet je het ip-adres van de ROCK? Soms help het om dat te gebruiken. Iets als \\192.168.1.x\data.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

El Nino

#1566
Het IP-adres zie ik en ook in de verkenner ROCK, maar zodra ik verbinding wil maken lukt dit niet
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Tabcam

Quote from: El Nino on January 23, 2021, 19:04:08
Het IP-adres zie ik en ook in de verkenner ROCK, maar zodra ik verbinding wil maken lukt dit niet
Dan klopt het qua toegangsrechten niet. Had je deze stappen al gevonden en gevolgd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

El Nino

Het is opgelost....had al een paar keer via Verkenner het IP-adress ingetoets zonder success. Net een vriend gebeld (extra hulplijn) en die vertelde me dat er \\ voor het IP-adres moest en dat loste het probleem op! Codecs file erin gefietst en de Live Radio werkt.

Nu de NUC in m'n Linn set hangen, kastje dicht en muziek luisteren....he he...., maar goed er was vandaag toch niet veel te beleven.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

AudioEnZo

Top dat het is opgelost [emoji1303]

Tabcam

Quote from: El Nino on January 23, 2021, 20:59:37
Het is opgelost....had al een paar keer via Verkenner het IP-adress ingetoets zonder success. Net een vriend gebeld (extra hulplijn) en die vertelde me dat er \\ voor het IP-adres moest en dat loste het probleem op! Codecs file erin gefietst en de Live Radio werkt.

Nu de NUC in m'n Linn set hangen, kastje dicht en muziek luisteren....he he...., maar goed er was vandaag toch niet veel te beleven.
Die stonden er bij mij wel bij :angel:, maar blij dat het opgelost is!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

El Nino

Ja, echter was me alleen niet ZO opgevallen....in ieder geval bedankt voor de hulp.... :thumbs-up:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

audio_stabilo

#1572
Iemand hier een idee hoe het kan dat losse tracks van Tidal die ik als favoriet heb , tussen mijn albums staan in roon?
Zo gebeurd dat bij meer nummers.
Zou fijn als er alleen volledige albums staan en niet een album hoes met 1 track er in

AudioEnZo

Album of losse nummers, Roon laat het zien als deel van je muziekverzameling, volkomen geintegreerd.

KraaijCheck

Quote from: audiogek on January 24, 2021, 13:59:36
Iemand hier een idee hoe het kan dat losse tracks van Tidal die ik als favoriet heb , tussen mijn albums staan in roon?
Zo gebeurd dat bij meer nummers.
Zou fijn als er alleen volledige albums staan en niet een album hoes met 1 track er in
Staat het volledige album in je bibliotheek? Anders een proberen: album toevoegen aan bibliotheek en dan het nummer dat je favoriet wil hebben aanvinken (hartje achter het nummer). Dan zou het nummer zichtbaar moeten zijn onder favoriete nummers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk