Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

naish123

Van de week een aantal cd's geript met Roon Rock.
Dat werkt erg goed moet ik zeggen. Apple super drive op de Roon Core aansluiten en een tijdje als ie klaar is gooit de cd uit de cd drive.

5061

Is de nieuwe Mac Mini 2020 geschikt om Roon te draaien? Het schijnen supersnelle uitvoeringen met ev 2TB ssd te zijn. Ben nieuw op roon-gebied en onbekend met eisen en (on)mogelijkheden. Mijn dank voor jullie info.
gr Leo
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Richi

Ik draai Roon Server op een Mac Mini i7 Server uit 2011 en Roon Bridge op een Mac Mini core2duo uit 2010. Dat draait als een zonnetje, zelfs met convolution filters ingeschakeld. De nieuwe Mac Mini zal naar ik verwacht ruim snel genoeg zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Quote from: 5061 on November 11, 2020, 20:45:01
Is de nieuwe Mac Mini 2020 geschikt om Roon te draaien? Het schijnen supersnelle uitvoeringen met ev 2TB ssd te zijn. Ben nieuw op roon-gebied en onbekend met eisen en (on)mogelijkheden. Mijn dank voor jullie info.
gr Leo

De nieuwe Mac mini heeft wel een andere processor als INTEL. Ik weet niet of Roon meteen daarmee werkt. Maar dat zal de komende maanden zeker gaan gebeuren. Er gaan ook op zeker nog snellere processoren komen als de M1 die nu net uit is. 2TB ssd is wel heel veel duurder als de 512mb of 1TB versie...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

Op het Roon forum heeft gezegd dat ze het onderzoeken en er aan werken en binnenkort met een aankondiging komen.
Ik zou Roon Rock op een Nuc als core laten draaien.

scoc

Idd, gewoon Roon Rock op een Intel NUC. Zal ook minder duur zijn. Paar maanden terug zelf een NUC gekocht hiervoor voor ongeveer 650€ en dit met 2 x snelle m2 ssd's (256GB voor zijn db en 512GB voor library).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richi

Quote from: Pjotr27 on November 12, 2020, 03:59:38
De nieuwe Mac mini heeft wel een andere processor als INTEL. Ik weet niet of Roon meteen daarmee werkt. Maar dat zal de komende maanden zeker gaan gebeuren. Er gaan ook op zeker nog snellere processoren komen als de M1 die nu net uit is. 2TB ssd is wel heel veel duurder als de 512mb of 1TB versie...
Dat is een goede ja, ik had me even niet gerealiseerd dat er een Apple processor in zit en geen Intel. Goed punt. Even het Roon forum in de gaten houden om te zien of het wel of niet werkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Gaat via rosetta2, maar dan draai je het effectief in een VM, met alle typische VM kwaaltjes.
JBL PRX Power!

Pjotr27

Quote from: Richi on November 12, 2020, 15:15:53
Dat is een goede ja, ik had me even niet gerealiseerd dat er een Apple processor in zit en geen Intel. Goed punt. Even het Roon forum in de gaten houden om te zien of het wel of niet werkt.

Vanaf 17 November worden ze geleverd. Volgens Apple is de processor megasnel. Als ik even rond Google dan kunnen de meeste reviewers dit niet geloven. De M1 in een Macbook Air schijnt sneller te zijn dan de i9 in een Macbook Pro 16... Afwachten dus maar.
Mijn Macbook Pro 15 is aan vervanging toe dus wie weet is een nieuwe Macbook Pro 13 M1 een optie... of toch gewoon een Macbook Pro 16...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

Als iemand nog een Roon Core zoekt met Rock en abbo tot april. Niet van mij maar kwam het tegen op MP.

https://link.marktplaats.nl/m1626722400?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pjotr27

Quote from: Richi on November 12, 2020, 15:15:53
Dat is een goede ja, ik had me even niet gerealiseerd dat er een Apple processor in zit en geen Intel. Goed punt. Even het Roon forum in de gaten houden om te zien of het wel of niet werkt.

Al bekend of Roon gewoon werkt met de nieuwe M1 processor?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

Het werkt gewoon, heb ik gelezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Pjotr27

Quote from: naish123 on November 15, 2020, 20:07:12
Als iemand nog een Roon Core zoekt met Rock en abbo tot april. Niet van mij maar kwam het tegen op MP.

https://link.marktplaats.nl/m1626722400?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vind dit aardig aan de prijs... specs zijn niet echt bijzonder. Zelf een NUC aanschaffen dan heb je voor hetzelfde geld dezelfde of betere specs..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on November 25, 2020, 16:16:29
Al bekend of Roon gewoon werkt met de nieuwe M1 processor?
Lees dit draadje anders even op het Roon forum. Het draait blijkbaar als een zonnetje.

https://community.roonlabs.com/t/roon-on-m1-mac-mini-runs-great/128592
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

#1490
Welk abonnement hebben jullie eigenlijk voor Roon? Aangezien mijn Altitude als endpoint kan gebruiken zit ik nu toch aan Roon te denken mits de app goed werkt/vergelijkbaar is met Sonos qua gemak.

Verder lijkt het me op deze wijze de beste kwaliteit te bieden aangezien het direct in de Altitude gebeurt.

GH

#1491
Gewoon het standaard jaarcontract...... ik vond de lifetime aanbieding tegen de huidige prijzen niet zo interessant. En een rock server vindt ik ook zwaar overpriced. Roon draait nu op mijn gewone pc en zodra ik daar een nieuwe voor aanschaf gaat deze in een andere kast als muziek en film server dienst doen. Mooi stukje duurzaamheid en het werkt allemaal prima ook op Windows.

De app is wat mij betreft erg prettig in gebruik. Beter dan Sonos of Tidal zelf. Maar je mag 30 dagen proberen dus dat is snel zelf uit te vinden.

Ik twijfel ook een beetje aan de levensvatbaarheid van Roon. Zeker nu bijvoorbeeld Tidal zelf met een cast variant is gekomen. De integratie van Tidal of Qobus met Roon (die laatste voor je eigen albums) is nou net zo prettig. Als die naadloze integratie weg zou vallen weet ik niet of ik het de prijs nog waard vindt.

naish123

Ik heb een life time abonnement.

AudioEnZo

Hier ook lifetime!

KraaijCheck

Hier ook lifetime. Nooit meer zonder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Ook hier een lifetime abonnement.

Werkt perfect met de Trinnov :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DVDmartinDVD

Ook hier lifetime

Roonserver zit in de Grimm MU1. Muziek ontdekken is nog nooit zo leuk geweest.

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

hpapen


Traspax

En nog een lifetime. Inderdaad erg leuk om dwars door de bibliotheek heen te gaan en nieuwe muziek te ontdekken.

Richi

Hier ook lifetime. Ooit aangeschaft toen ze een mooie aanbieding hadden een jaar of drie geleden. 350 USD voor betaald geloof ik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a