Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oortjes

Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

naish123

Silent Angel heeft een os uitgebracht waarbij je een Rpi4 kan configureren als Roon endpoint.

http://www.thunder-data.com/vitos-for-rpi4

seagull

Quote from: naish123 on January  2, 2020, 16:14:12
Silent Angel heeft een os uitgebracht waarbij je een Rpi4 kan configureren als Roon endpoint.

http://www.thunder-data.com/vitos-for-rpi4
Ik gebruik hiervoor al enkele jaren RoPieee.
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Tabcam

Je kan ook PiCorePlayer gebruiken als je er geen LMS op draait.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ericbe


Hallo Sooloos Roon Tidal gebruikers.
Onlangs heb ik nuc aangeschaft ter vervanging van mijn Mc 200.
Nu heb ik mijn bibliotheek geëxporteerd (native) naar de nuc.
Wat blijkt nu,de Tidal albums zijn niet meegenomen,
weet iemand hoe ik deze albums in mijn bibliotheek van de nuc kan kan krijgen?
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

jrjhoe

Als deze als favorieten in je tidal account staan, zou roon deze automatisch aan je library toe moeten voegen.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

ericbe

Quote from: jrjhoe on February 25, 2020, 11:03:59
Als deze als favorieten in je tidal account staan, zou roon deze automatisch aan je library toe moeten voegen.
Pm gestuurd.
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

tdbakker

Goedemorgen,
Heeft iemand een E-mail adres van Roonlabs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

StereoMike

Quote from: tdbakker on May  9, 2020, 08:37:41
Goedemorgen,
Heeft iemand een E-mail adres van Roonlabs.
Waarom wil je het contactformulier niet gebruiken?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Roeru117

https://kb.roonlabs.com/Contact Staat op hun website. Er staat wel bij dat je voor technische vragen beter op het forum terecht kunt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

tdbakker

Quote from: StereoMike on May  9, 2020, 09:05:52
Waarom wil je het contactformulier niet gebruiken?
Die heb ik al een paar keer gebruikt.
Ik wil een voucher kopen voor een vriend . Maar krijg geen reactie [emoji1743]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

ericbe

Quote from: tdbakker on May  9, 2020, 08:37:41
Goedemorgen,
Heeft iemand een E-mail adres van Roonlabs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

contact@roonlabs.com
Maar ze zijn niet vlot met reageren, duurt soms wel 2 weken!
Succes
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

Raphie

Quote from: ericbe on May  9, 2020, 10:07:54
contact@roonlabs.com
Maar ze zijn niet vlot met reageren, duurt soms wel 2 weken!
Succes
Heb Roon gekocht, maar nu naar een jaar nog steeds grote problemen met hoe ze met albums omgaan.
Heb duizenden tracks die allemaal een album tag hebben, deze worden bij de track in Roon ook keurig weergeven, maar wanneer je op die album meta data clickt komt nog steeds alleen die track naar boven, niet alle tracks die op het album staan. Ik ben niet de enige met deze klacht, het forum staat er vol mee en het enige antwoord wat je krijgt is van apologisten /fanboiz die dit geen probleem vinden en dit de enige juiste manier is. Alle andere librart apps incl Synology kunnen dit prima, zelfs iTunes (draak van een programma) doet dit beter.
JBL PRX Power!

ericbe

Quote from: Raphie on May  9, 2020, 10:17:57
Heb Roon gekocht, maar nu naar een jaar nog steeds grote problemen met hoe ze met albums omgaan.
Heb duizenden tracks die allemaal een album tag hebben, deze worden bij de track in Roon ook keurig weergeven, maar wanneer je op die album meta data clickt komt nog steeds alleen die track naar boven, niet alle tracks die op het album staan. Ik ben niet de enige met deze klacht, het forum staat er vol mee en het enige antwoord wat je krijgt is van apologisten /fanboiz die dit geen probleem vinden en dit de enige juiste manier is. Alle andere librart apps incl Synology kunnen dit prima, zelfs iTunes (draak van een programma) doet dit beter.
Ik herken dit niet,
toch maar eens bij instellingen kijken van je installatie.
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

Raphie

Quote from: ericbe on May  9, 2020, 10:24:27
Ik herken dit niet,
toch maar eens bij instellingen kijken van je installatie.
dit gaat voor lokale tracks op NAS, streaming services doen het natuurlijk prima.
Bijv de wekelijkse top40 downloads van de diverse torrents. iedere client herkent dit als een album door de m3u file, of album tag, behalve Roon.
Daarnaast heeft Roon ook nog eens problemen met nested directories. Geven deze zelf ook aan dat als folders meer als 2 niveaus diep liggen de zaak als niet meer als compilatiealbum werkt.
JBL PRX Power!

thepioneer

Ik herken het ook niet. Als ik zoek op bijvoorbeeld Money for Nothing, dan zie ik dat hij van Dire Straits is en dan op welke albums hij allemaal staat. Klik ik een track aan dan laat hij het hele album zien.

Bij jou laat hij dan niet het hele album zien?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Raphie

Quote from: thepioneer on May  9, 2020, 10:31:54
Ik herken het ook niet. Als ik zoek op bijvoorbeeld Money for Nothing, dan zie ik dat hij van Dire Straits is en dan op welke albums hij allemaal staat. Klik ik een track aan dan laat hij het hele album zien.

Bij jou laat hij dan niet het hele album zien?
nee, voor zelf geripte CD's destijds herkent door CDDB wél, maar voor het merendeel van de downloads niet.
Nu kan ik zelf wel met mp3tag aan de gang om dat te fixen, of er in Roon een playlist van maken, maar dat zou niet nodig moeten zijn
JBL PRX Power!

AudioEnZo

Ik ben bang dat goed taggen wel de truc is. Roon zou in staat moeten zijn om online ook de nodige info op te halen en het album goed te tonen, maar dat gaat mis blijkbaar. Ik heb hier weken zitten taggen en werkt nu op dit vlak uitstekend.

Sjettepet

Quote from: Raphie on May  9, 2020, 10:30:38
dit gaat voor lokale tracks op NAS, streaming services doen het natuurlijk prima.
Bijv de wekelijkse top40 downloads van de diverse torrents. iedere client herkent dit als een album door de m3u file, of album tag, behalve Roon.
Daarnaast heeft Roon ook nog eens problemen met nested directories. Geven deze zelf ook aan dat als folders meer als 2 niveaus diep liggen de zaak als niet meer als compilatiealbum werkt.

Ik ben daar ook op afgehaakt. Voor mij (nog) geen Roon.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Vhond

Quote from: Sjettepet on May  9, 2020, 14:00:59
Ik ben daar ook op afgehaakt. Voor mij (nog) geen Roon.

Wat gebruik je dan ipv Roon?

thepioneer

Ik gebruik altijd de map various artists en dan de naam van het verzamelalbum, gaat altijd goed. Heb zo ook een top 2000 map. De artiesten herkend hij gewoon tijdens het afspelen. Ziet alle (3000) nummers als 1 verzamelalbum.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Sjettepet

Quote from: Vhond on May  9, 2020, 16:23:14
Wat gebruik je dan ipv Roon?
Daphile, gebaseerd op de aloude Logitech Media Server ofwel de Squeeze-omgeving. Daphile is server en player op een NUC (in mijn geval) en levert via USB muziek aan mijn DAC.
Taggen doe ik met Musicbee en MP3Tag
Bedienen van Daphile doe ik met de OrangeSqueeze app.
Werkt perfect.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

En Daphile en LMS zijn 'gratis' software.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Lazybird

Ik heb zo'n 5400 albums en herken dit totaal niet wel netjes taggen natuurlijk  :bigsmile:.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Tabcam

Quote from: Lazybird on May  9, 2020, 22:32:41
Ik heb zo'n 5400 albums en herken dit totaal niet wel netjes taggen natuurlijk  :bigsmile:.
Jij sorteert ze niet :tongue2:??
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i