Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Bas Akkerman

#1376
Quote from: fietser on November 22, 2019, 13:35:20
https://community.roonlabs.com/t/lifetime-price-increase-499-699/84339/47

Das 40% meer. Maar wel een goed verhaal.
:( Vooralsnog afgehouden door een te kleine beurs (NUC of iets dergelijks moet er ook nog bij). Zo wordt het echt een erg grote drempel, te groot voor mij wellicht.

De annual, zoals ze dat eigenlijk willen, is nog te overzien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

#1377
Laat maar inderdaad. Instabiel en te duur. Als het wel werkt: prachtig
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Heb er een aantal weken mee mogen spelen maar de stabiliteit vind ik tegenvallen. Met de prijsverhoging erbij te duur, ook omdat je een andere streamer voor bij/in de plaats moet kopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

ik les dit vaker dat je nog een streamer nodig hebt, maar dat is toch helemaal niet zo?
persoonlijk draai ik Roon op een (oude) Mac Mini, die z'n USB gaat naar een Dac en ik ben klaar.
waarom je een streamer nodig zou hebben ontgaat me even.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Pjotr27

Quote from: Dynky on November 22, 2019, 15:38:27
ik les dit vaker dat je nog een streamer nodig hebt, maar dat is toch helemaal niet zo?
persoonlijk draai ik Roon op een (oude) Mac Mini, die z'n USB gaat naar een Dac en ik ben klaar.
waarom je een streamer nodig zou hebben ontgaat me even.

Nee hoor, je hebt geen streamer nodig. Integendeel, ik moet de "meerwaarde" van een streamer nog ontdekken.
En wat betreft eerdere opmerkingen van stabiliteit: ik heb er nog geen last van gehad terwijl ik het dagelijks gebruik. Wellicht is de gebruikte computer van invloed. Het is een programma dat wel wat rekencapaciteit nodig heeft...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Broem

Belachelijke en vooral onaangekondigde prijsverhoging van $200 op een lifetime abonnement. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af en ben erg tevreden over Roon. Vorige week nog even gekeken en was de prijs nog $499. Nu een upgrade en meteen $200 er bovenop. Om nu zomaar, zonder mailing vooraf deze prijsverhoging door te zetten...bah. Cheating. Op de Roon Community site wordt er fiks gemopperd. Ben benieuwd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

evilniek

Quote from: Broem on November 22, 2019, 16:51:28
Belachelijke en vooral onaangekondigde prijsverhoging van $200 op een lifetime abonnement. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af en ben erg tevreden over Roon. Vorige week nog even gekeken en was de prijs nog $499. Nu een upgrade en meteen $200 er bovenop. Om nu zomaar, zonder mailing vooraf deze prijsverhoging door te zetten...bah. Cheating. Op de Roon Community site wordt er fiks gemopperd. Ben benieuwd.

Ik snap het wel, maar het is wel een beetje zuur, gelukkig heb ik al jaren geleden een lifetime afgesloten. Ze willen nu af van de lifetime ze hebben liever jaar-abbo's, de uitleg is prima.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kerkhoffd

Heb Roon wel overwogen, maar wat mij betreft prijzen ze zich nu echt uit de markt. Vond daarnaast de geluidskwaliteit er niet op vooruit gaan. Minimserver doet het wat mij betreft als serversoftware beter.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Tabcam

Quote from: Dynky on November 22, 2019, 15:38:27
ik les dit vaker dat je nog een streamer nodig hebt, maar dat is toch helemaal niet zo?
persoonlijk draai ik Roon op een (oude) Mac Mini, die z'n USB gaat naar een Dac en ik ben klaar.
waarom je een streamer nodig zou hebben ontgaat me even.
Is een Mac mini of een intel NUC dan geen streamer?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

evilniek

Quote from: TabCam on November 22, 2019, 17:56:17
Is een Mac mini of een intel NUC dan geen streamer?

Ja, dat kan ook wel, NUC word meestal gebruikt als Roon core. Maar je kunt van alles verzinnen eigenlijk, Roon is heel flexibel wat configs betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

KraaijCheck

#1386
Quote from: B-art on November 22, 2019, 14:00:08
Laat maar inderdaad. Instabiel en te duur. Als het wel werkt: prachtig

Instabiel? Gebruik het nu zo'n vier jaar en nog nooit problemen ondervonden. Misschien ligt dit aan je eigen netwerk op de pc waar je de core op draait?

Vele zegt te "duur" maar 9 a 10 euro per maand voor een geweldig stuk software is zo gek nog niet toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Quote from: KraaijCheck on November 22, 2019, 18:19:22
Instabiel? Gebruik het nu zo'n vier jaar en nog nooit problemen ondervonden. Misschien ligt dit aan je eigen netwerk op de pc waar je de core op draait?

Vele zegt te "duur" maar 9 a 10 euro per maand voor een geweldig stuk software is zo gek nog niet toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lijkt me sterk dat van de drie zaterdagochtenden er twee om acht uur er netwerkproblemen in mijn netwerk zijn en men op internet ook klaagt over de integratie van Tidal en Qobuz op die momenten. Geweldig is relatief want met iPeng en minimserver kom ik een heel eind. Ben nog benieuwd naar de eigen Tidal app maar wil eerst mijn setup iets stabieler hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

KraaijCheck

Quote from: TabCam on November 22, 2019, 18:31:54
Lijkt me sterk dat van de drie zaterdagochtenden er twee om acht uur er netwerkproblemen in mijn netwerk zijn en men op internet ook klaagt over de integratie van Tidal en Qobuz op die momenten. Geweldig is relatief want met iPeng en minimserver kom ik een heel eind. Ben nog benieuwd naar de eigen Tidal app maar wil eerst mijn setup iets stabieler hebben.

Hoe verklaar je dat anderen nooit problemen ervaren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Dirk

Quote from: TabCam on November 22, 2019, 17:56:17
Is een Mac mini of een intel NUC dan geen streamer?
die Mini kan gewoon als computer ingezet worden, er hoeft dus niets "extra" te worden gekocht zoals je aangaf, want 95% van ons heeft volgens mij wel een computer (in wat voor vorm dan ook) draaien als 'ie thuis is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: KraaijCheck on November 22, 2019, 18:34:04
Hoe verklaar je dat anderen nooit problemen ervaren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Niet zo vroeg op :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: B-art on November 22, 2019, 18:41:06
Een van de vele voorbeelden

https://community.roonlabs.com/t/instability-and-repeated-db-updating-after-1-7-upgrade/84200/10
serieus  ???
de update naar 1.7 is amper 24u oud en nu gaan we lopen miepen "dat het instabiel is" omdat enkele gebruikers dat zo ervaren?

hier draait het al sinds Roon begon op eenzelfde oude Mac mini en ik heb in al die jaren hooguit 2 keer een "vastloper" gehad, wat dan overduidelijk aan de Mac lag, want eenmaal alles even heropgestart (wat <2 minuten duurt) speelde alles weer als een zonnetje.

een netwerk wat op orde is en een niet brakke pc is alles wat je nodig hebt, just my 2 cents ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on November 22, 2019, 19:12:00
die Mini kan gewoon als computer ingezet worden, er hoeft dus niets "extra" te worden gekocht zoals je aangaf, want 95% van ons heeft volgens mij wel een computer (in wat voor vorm dan ook) draaien als 'ie thuis is.
Dat heb ik dus liever wat compacter en energiezuiniger. En ja, dan wordt het wel een extra aanschaf. Ik zal Roon in de toekomst heus wel aan gaan schaffen, maar voor nu even niet. Zo'n prijsverhoging helpt dan niet in mijn gevoel dat binnenkort te gaan doen. Terwijl 10 euro per maand voor een jaarabonnement nou ook prima te doen is. Het is het gevoel van, wat gaan ze straks met dat jaarabonnement doen...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

ik verwacht niet dat er met het jaarabonnement snel wat gaat veranderen qua prijs, wel verbaast het me dat ze überhaupt nog een lifetime behouden, ik had eerlijk gezegd al een paar jaar terug verwacht dat die er uit zou gaan, eenmaal hun begindoelstelling (= snel geld ophalen bij de opstart vh bedrijf) bewerkstelligd was.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

StereoMike

Quote from: Broem on November 22, 2019, 16:51:28
Belachelijke en vooral onaangekondigde prijsverhoging van $200 op een lifetime abonnement.
Het mag echt geen verrassing zijn (ook niet op de Roon Community site). Het valt eigenlijk nog mee want het was de bedoeling om helemaal te stoppen met het lifetime abonnement.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

naish123

Hier draait Roon al een jaar of 4 probleemloos. Instabiel is het zeker niet.

Was eigenlijk al van plan een life time abbo te nemen. Volgens mij heb ik nog tot februari als mijn jaar abbo afloopt. Mijn enige voorbehoud is dat er straks een vergelijkbaar programma op markt komt wat dan prijstechnisch aantrekkelijker is.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


B-art

#1397
Quote from: Dynky on November 22, 2019, 19:24:20
serieus  ???
de update naar 1.7 is amper 24u oud en nu gaan we lopen miepen "dat het instabiel is" omdat enkele gebruikers dat zo ervaren?

hier draait het al sinds Roon begon op eenzelfde oude Mac mini en ik heb in al die jaren hooguit 2 keer een "vastloper" gehad, wat dan overduidelijk aan de Mac lag, want eenmaal alles even heropgestart (wat <2 minuten duurt) speelde alles weer als een zonnetje.

een netwerk wat op orde is en een niet brakke pc is alles wat je nodig hebt, just my 2 cents ;)

Is absoluut niet het enige voorbeeld en ja sorry, ben gewoon teleurgesteld in Roon na tig pogingen het stabiel te krijgen. Nog niet eens 1.7 geprobeerd. Zal mogelijk aan mijn set up liggen. Ga het niet weer proberen in ieder geval.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AudioEnZo

Draait hier nu een jaar op ROCK op een nuc8i7BEH en kan niet anders zeggen dat het rete stabiel is. Nog nooit een enkel probleempje gehad.
Was wel even slikken om de 435 euro af te tikken voor het lifetime abo, maar gezien de     recente prijsstijging zeker geen spijt van.

Richi

Hier ook al jaren super stabiel op de Mac Mini. Wel last gehad van de trage zoekfunctie, maar dat lijkt nu (eindelijk) verholpen. Ben nog altijd blij dat ik het lifetime abbo voor iets meer dan 300 euro heb kunnen aanschaffen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a