Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

Quote from: bmateijsen on June  4, 2019, 14:37:28
Is een I3 voor zover ik kan zien. Zolang je maar 1 ruimte doet, zal dit voldoende zijn.

Up and running  :D Thanks.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

sandervg

Voor wie het interesseert: heb zojuist Roon geïnstalleerd op Synology DS918+. Op 2 zones tegelijk spelend incl. room correction in beide zones gaat prima. CPU Nas blijft onder de 15% en RAM onder de 30%. Geen drop-outs. De catagolus is wel zichtbaar/voelbaar trager geworden, dus wellicht toch een SSD of snelle USB stick aan de NAS koppelen om dat wat soepeler te laten draaien.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

B-art

Bij mij een en al drop-outs met Roon. Onwerkbaar zo. Rechtstreeks via de Lindemann app werkt Qobuz zonder problemen, via Roon dus niet. Roon gaat zo aan de kant. Core draait op laptop, de limetree als endpoint en de iPad als remote. Heeft iemand een oplossing? Alles bekabeld aangesloten, geen wifi.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Draait hier met de core op synology en ipad als remote op kef LS50 wireless (Roon certfied) draait echt perfect.
JBL PRX Power!

B-art

#1354
Lindemann mag nog wel eens kijken naar dat Roon ready. De Lindemann app zonder Roon werkt wel prima, internetradio stations zijn enorm uitgebreid, ook flac stations makkelijk te vinden. Kan Roon nog van leren. Top. Roon maar even in de ijskast gezet.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

schedel

Hier precies andersom met T+A MP2000R mk2. De streaming app van T+A werkt bij mij niet maar Roon werkt goed. Zo goed zelfs dat ik een fanloze NUC in elkaar gezet hebt om RoonRock te draaien. Perfect.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

B-art

#1356
Wat gebruik je als Roon remote? Bij mij klapt de iPad met Roon remote er zeer regelmatig uit. Gebruik nu dus alleen de Lindemann app. Scheelt straks weer 119 dollar per jaar
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Ipad air 4 werkt perfect.
JBL PRX Power!

B-art

Enige wat ik morgen nog ga proberen in het ziggo netwerk laten doorlichten. Kan ook nog aan de internetaansluiting, Ziggo Connect (slechte router) en stabiliteit liggen. Komt morgen iemand voor langs.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

schedel

Ik gebruik een IPad Air 6e generatie
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

Richi

iPad Mini 2, iPad Air 2, iPhone 7, werkt hier allemaal prima
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

naish123

Ik heb ook gehad dat Roon er steeds mee stopte. Heb toen volgens mij IPv6 uitgezet.

Ik zou eens ten rade gaan bij het Roon forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

B-art

#1362
Dat moet waarschijnlijk via Ziggo, dat omzetten. Ik weet dat als je de connect in bridge laat zetten je dan IPv4 krijgt. Ga het uitzoeken. Vandaag heeft ziggo de hoofdaansluiting aangepakt en andere snoeren en connectoren geplaatst in de meterkast. Het schijnt dat de 4 tot 6 huizen in de buurt die in hetzelfde cluster zitten dit ook moeten doen. Er zit duidelijk storing op. Ziggo gaat hen benaderen.

Over de discussie op het Roon forum: https://community.roonlabs.com/t/use-of-ipv6-by-roon-core/24796/11. Ik ben het getweek ermee een beetje beu. Zaak is nu stabiel zonder Roon.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

naish123

Is het iemand gelukt om Roon Rock op te starten dmv wake up on lan?

Ik draai Roon Rock op een fanless Nuc maar wil deze op een andere plek zetten.
In de bios heb wol al aangezet maar geen app krijgt de nuc wakker. Uitzetten gaat wel met Roon Rock.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

naish123

Quote from: Dynky on September 15, 2019, 13:40:24
is dit misschien een optie?
Thanks. Die had ik ook al gelezen maar hoe je dit in de praktijk moet gebruiken dat is mij nog een raadsel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

211

Quote from: B-art on July  2, 2019, 17:24:31
Dat moet waarschijnlijk via Ziggo, dat omzetten. Ik weet dat als je de connect in bridge laat zetten je dan IPv4 krijgt. Ga het uitzoeken. Vandaag heeft ziggo de hoofdaansluiting aangepakt en andere snoeren en connectoren geplaatst in de meterkast. Het schijnt dat de 4 tot 6 huizen in de buurt die in hetzelfde cluster zitten dit ook moeten doen. Er zit duidelijk storing op. Ziggo gaat hen benaderen.

Over de discussie op het Roon forum: https://community.roonlabs.com/t/use-of-ipv6-by-roon-core/24796/11. Ik ben het getweek ermee een beetje beu. Zaak is nu stabiel zonder Roon.

Draai al maanden met veel plezier en 0,000% problemen met ROON op een nuc.
Gewoon standaard, niks geen getweek.

Echt super blij mee...

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172082.0

scoc

#1367
Roon heeft vandaag serieuze problemen met hun Tidal en Qobuz connecties ... constant netwerk problemen in de Roon app en blijft vaak hangen en zoeken lukt niet. Op het Roon community forum staat het vol van dezelfde meldingen: https://community.roonlabs.com/t/tidal-and-qobuz-has-stopped-working/82325/109

Ik heb gewoon nu even mijn Tidal account afgelogged uit Roon en nu werkt deze wel ok met louter lokale media. Ook het zoeken is een stuk sneller zo.

Tja ... ik denk soms als er een Tidal direct functie bestond en met ondersteuning in de streamer dan zou ik eigenlijk Roon denk ik niet meer gebruiken en alles via Tidal app. Dat kan nu wel via Airplay maar dat klinkt toch een stuk minder.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richi

Geen problemen hier gelukkig. Zit nu een master album via TIDAL te beluisteren in Roon.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Roon versie 17 is uit. Met heel veel veranderingen, maar ook met Live Radio....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

#1370
Quote from: Pjotr27 on November 21, 2019, 14:26:17
Roon versie 17 is uit. Met heel veel veranderingen, maar ook met Live Radio....
Let op! Als je je Core bijwerkt en je bedient deze met een iOS device, dan heb je een probleem, omdat versie 1.7 voor iOS nog niet in de App Store staat!

Update: nu staat ie er! Versie 1.7.00500
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Quote from: Richi on November 21, 2019, 16:00:20
Let op! Als je je Core bijwerkt en je bedient deze met een iOS device, dan heb je een probleem, omdat versie 1.7 voor iOS nog niet in de App Store staat!

Update: nu staat ie er! Versie 1.7.00500

Naast een IPad heb ik ook nog een Android telefoon....die werd meteen ge-update vanmiddag...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Alle bestanden worden op dit moment opnieuw gescand ivm de nieuwe meta-data. Ik hoop maar dat de aanpassingen die ik heb gedaan, niet verloren gaan.  :ohmy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Pjotr27 on November 21, 2019, 16:07:13
Naast een IPad heb ik ook nog een Android telefoon....die werd meteen ge-update vanmiddag...
Ik moest echt even naar de App Store gaan en handmatig updaten, omdat de app aangaf dat de app versie en de core versie niet overeen kwamen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Ik ben positief verrast door de update, maar eigenlijk meer door roon zelf. Heb het een paar x getest en vond het toch niet wat toevoegen. Nu nogmaals wat langer getest en flink 1 op 1 met tidal app en terug en ja ik ben om en klinkt toch echt een stuk beter. Wel even wennen, ook mbt instellingen, maar na deze update (vind het weer meer opties geven en makkelijker bediening) ben ik om🙂🙂. Meteen ook de test gedaan tussen tidal master en qobuz Studio, ik vind qobuz wat lekkerder klinken dan tidal in roon. Alleen tidal heeft veel meer content dan qobuz. Conclusie is dat ik ze allebei ga gebruiken en roon pakt netjes de beste kwaliteit eruit en speelt deze.

Ow en die algorithm van roon radio, wat had ik een leuke middag vanmiddag, zoveel nieuwe artiesten😁😁💪💪.. Top!
" no loss of fine detail "