Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: tdbakker on May 13, 2019, 14:39:45
Als ik de Hegel benader via mijn netwerk met Roon,heb ik over de linker speaker ook een ruis (data). Ik heb dit ook al eens meegemaakt met Hegel H 360 bij een demo in een winkel. Ook met Roon. Als ik de Usb kabel uit de Hegel haal is het over. Als ik de Nuc uitzet en alles is aangesloten,heb ik het ook. [emoji2371] ...
Klinkt dus niet alsof het (alleen) aan de NUC ligt. Aardlus kan een oorzaak zijn maar ook ergens een missende aarding, een onafgeschemde kabel die als antenne fungeert, etc. Ik zou het eerst bij de Hegeldealer laten onderzoeken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BMW850

Hoi,

Wou ook een roon lifetime abonnement nemen maar heb ze afgelopen weekend een email gestuurd of het mogelijk is om te betalen met PayPal maar krijg geen respons.

Of is dit niet mogelijk om te betalen met PayPal? Vandaar dat ze niet reageren...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

B-art

#1327
Volgens mij alleen met je credit card en dan in us dollars
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Marco66

Quote from: BMW850 on May 14, 2019, 16:53:24
Hoi,

Wou ook een roon lifetime abonnement nemen maar heb ze afgelopen weekend een email gestuurd of het mogelijk is om te betalen met PayPal maar krijg geen respons.

Of is dit niet mogelijk om te betalen met PayPal? Vandaar dat ze niet reageren...

Koop je mijn Elac, zit Roon er bij en je mag met paypal betalen 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bmateijsen

Je kan mij een mail sturen.... Via ons kan je ook life-time abo aanschaffen van Roon en wij accepteren wel Paypal. (als je dan met Credit Card betaald, komen er wel extra kosten bij)

Groet,

Bjorn

Quote from: BMW850 on May 14, 2019, 16:53:24
Hoi,

Wou ook een roon lifetime abonnement nemen maar heb ze afgelopen weekend een email gestuurd of het mogelijk is om te betalen met PayPal maar krijg geen respons.

Of is dit niet mogelijk om te betalen met PayPal? Vandaar dat ze niet reageren...

Stef

Heb het voorbij weekend eindelijk ook Roon geinstalleerd. Werkt subliem met de G1 als endpoint dus na trial....
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

BMW850

Quote from: bmateijsen on May 14, 2019, 18:52:21
Je kan mij een mail sturen.... Via ons kan je ook life-time abo aanschaffen van Roon en wij accepteren wel Paypal. (als je dan met Credit Card betaald, komen er wel extra kosten bij)

Groet,

Bjorn

Bedankt, vanavond een respons gekregen via email ze maken een uitzondering voor mij.
Ze hebben mijn account geactiveerd het speelt nu.
Morgen ff verder spelen ik zie het al heb dadelijk nog wel wat vragen.
Roon speelt nu via airplay naar moode audio kan mijn ssd nog niet vinden wat aangesloten is via de raspberry.
Probeer morgen of raspberry een roon Bridge kan worden...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Mijn configuratie is rpi 3 met een allo isolator daarna de allo Kali Reclocker i2s naar mijn dddac.
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik moode audio verwijderen mijn vraag is welke software is geschikt voor roon bridge.
Ropieee heb ik wat over gelezen misschien is dit een oplossing voor roon bridge...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

StereoMike

Quote from: BMW850 on May 15, 2019, 08:46:13
Mijn configuratie is rpi 3 met een allo isolator daarna de allo Kali Reclocker i2s naar mijn dddac.
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik moode audio verwijderen mijn vraag is welke software is geschikt voor roon bridge.
Ropieee heb ik wat over gelezen misschien is dit een oplossing voor roon bridge...
Waarom niet AudioLinux voor rpi3. Zit Roon bridge al ingebakken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

BMW850

AudioLinux zal ik vanmiddag ook ff lezen hoe ik deze moet installeren, alvast bedankt...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Ik heb Ropieee geïnstalleerd en het werkt alleen kan roon mijn ssd schijf niet vinden die aangesloten is op de raspberry...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Tabcam

Quote from: BMW850 on May 15, 2019, 19:15:40
Ik heb Ropieee geïnstalleerd en het werkt alleen kan roon mijn ssd schijf niet vinden die aangesloten is op de raspberry...

ExFAT geformatteerd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BMW850

Sd card formatter
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Tabcam

Dat is een tool, niet het bestandssysteem. Op Windows of Mac kan je bij Eigenschappen (Properties) dan wel Get Info kijken welk bestandssysteem het is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BMW850

 Etcher for flashing, kijk maar eens op de website van Ropieee daar staat hoe je het op de geheugen kaart zet.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hpapen

Ik denk dat tabcam het format van de ssd bedoelt.

Roeru117

Het zal dan waarschijnlijk een linux formattering zijn, zoals EXT3 of EXT4.

Wanneer je de ssd op de rpi aansluit dan lijkt het mij dat deze binnen het netwerk toegankelijk moet zijn voordat Roon deze kan zien. Ik weet niet of dit standaard binnen Ropiee mogelijk is of dat je dit via de command line moet doen. Alle muziek die je via Roon afspeelt zal eerst via de core gaan voordat het bij een endpoint terecht komt. Oftewel; de muziek gaat van de rpi/ssd naar de core en dan terug naar de rpi.

Is het niet handiger om de ssd op de core aan te sluiten? Roon zal er dan geen probleem mee hebben om deze te vinden en het belast je netwerk ook minder (niet dat een muziekstream zo spannend is).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Tabcam

Quote from: Roeru117 on May 16, 2019, 06:57:59
Het zal dan waarschijnlijk een linux formattering zijn, zoals EXT3 of EXT4.

Wanneer je de ssd op de rpi aansluit dan lijkt het mij dat deze binnen het netwerk toegankelijk moet zijn voordat Roon deze kan zien. Ik weet niet of dit standaard binnen Ropiee mogelijk is of dat je dit via de command line moet doen. Alle muziek die je via Roon afspeelt zal eerst via de core gaan voordat het bij een endpoint terecht komt. Oftewel; de muziek gaat van de rpi/ssd naar de core en dan terug naar de rpi.

Is het niet handiger om de ssd op de core aan te sluiten? Roon zal er dan geen probleem mee hebben om deze te vinden en het belast je netwerk ook minder (niet dat een muziekstream zo spannend is).
Doet Roon dat? Of weet het dat de ssd op het endpoint is aangesloten en geeft hij alleen de locatie van het bestand door? Dat laatste zou mijn voorkeur hebben. Alleen meta-informatie verzamelen en doorgeven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roeru117

Quote from: TabCam on May 16, 2019, 09:36:28
Doet Roon dat? Of weet het dat de ssd op het endpoint is aangesloten en geeft hij alleen de locatie van het bestand door? Dat laatste zou mijn voorkeur hebben. Alleen meta-informatie verzamelen en doorgeven.

Volgens mij doet Roon dat. Vooral wanneer je met verschillende DSP instellingen zal het bestand toch eerst door de core verwerkt moeten worden. Die weet waar het bestand staat en kan deze dan doorsturen naar het endpoint.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

BMW850

Daar heb je een punt, dat het eerst naar de core gaat. Binnenkort maar eens wat lezen over een nuc nu moet mijn i7 laptop aanstaan. Bij eigenschappen kon ik niet zien welk bestand het was heb het bestand geflasht met etcher op een geheugen kaart daarna op een andere raspberry geïnstalleerd en ge boot alles ingesteld via ip adres wederom uitgeschakeld daarna geheugen kaart in mijn andere raspberry. Daarna zag de roon core direct de roon bridge.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Heb geen idee of mijn audio instellingen goed staan maar roon core met roon bridge is een goede upgrade. Heb mijn ssd met flac muziek even aangesloten aan de laptop wat een diepte en rust. Mijn B&W 800 diamonds zijn daar heel blij mee ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Raphie

Hier gisteren ook begonnen met Roon op hagelnieuwe Synology DS1019+
3 4tb seagate barracuda's in SHR voor content en database, 2x SAMSUNG 850 pro in SHR voor core
En dan een 1TB WD Black nvme cache  :angel:
(Lang verhaal kort: alles komt uit de cache, nagenoeg geen overhead voor andere users / apps)
De KEF LS50 Wireless hebben native Roon support, zelfs volume van de DAC werkt direct vanuit de app.
JBL PRX Power!

Stef

Iemand ervaring met Roon Rock op een Intel® NUC Kit D34010WYK?  Deze staat niet op de lijst van Rock compatible NUCs, wellicht omdat deze NUC al wat ouder is (generation 4).  Voor ik mijn win10 eraf zwier probeer ik toch wat info te vinden (room correction, dsp etc gebruik ik niet).  Alvast bedankt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

bmateijsen

Quote from: Stef on June  4, 2019, 13:53:02
Iemand ervaring met Roon Rock op een Intel® NUC Kit D34010WYK?  Deze staat niet op de lijst van Rock compatible NUCs, wellicht omdat deze NUC al wat ouder is (generation 4).  Voor ik mijn win10 eraf zwier probeer ik toch wat info te vinden (room correction, dsp etc gebruik ik niet).  Alvast bedankt.

Is een I3 voor zover ik kan zien. Zolang je maar 1 ruimte doet, zal dit voldoende zijn.

Stef

Quote from: bmateijsen on June  4, 2019, 14:37:28
Is een I3 voor zover ik kan zien. Zolang je maar 1 ruimte doet, zal dit voldoende zijn.

Vriendelijk bedankt voor je feedback, Bjorn.  Idd een i3 en 1 zone is voldoende (-> Auralic G1).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).