Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Wat zie je precies op je ipad?
Kan je de v-link als apparaat selecteren?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marco66

Hier geen problemen met de roon app.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

B-art

Hij geeft steeds aan geen audio apparaat geselecteerd in de remote. Ik zie de musical fidelity v-link echter wel gewoon in de zone staan. Wat moet ik nog aan instellingen doen?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

rovinggecko

Als je rechts onder (links naast het speakertje) op de audio device drukt, dan krijg je de zones. heeft er eentje een blauw driehoekje en vinkje rechtsboven?
Zo nee, dan op de device duwen en kijken of dat wel gebeurd. Klinkt alsof je geen device geselecteerd hebt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

B-art

Yes! Alles is gelukt nu. Geweldig dat Roon.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

B-art

#1281
Hele cd collectie, internetradio, Qobuz: alles is nu mooi geïntegreerd. Roon is een blijvertje.

Flac internetradio: https://community.roonlabs.com/t/internet-radio-flac-stations-swap-meet/42327
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Ik heb het hele weekeind de tijd gehad om naar de Roon Qobuz integratie te luisteren. Roon en Qobuz over de speakers: geweldig geluid. Omdat ik de Qobuz applicatie naast Roon nog steeds op mijn laptop heb staan kan ik nu een één op één vergelijking maken tussen de weergave van Qobuz alleen en de geïntegreerde versie binnen Roon. Nu valt het mij op dat via de hoofdtelefoon er (marginaal) een wat scherpere afbeelding in het hoog is (digitaal randje) als ik Qobuz via Roon beluister. Kan ook verbeelding zijn. Via Qobuz alleen is dit niet zo. Wat is jullie ervaring? Ik zal het abonnement er niet om laten overigens. Het gebruiksgemak wint. Ik vraag me ook af of dit softwarematig wel kan zoiets.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

hifi-annemie

Quote from: B-art on January 29, 2019, 13:15:37
Ik heb het hele weekeind de tijd gehad om naar de Roon Qobuz integratie te luisteren. Roon en Qobuz over de speakers: geweldig geluid. Omdat ik de Qobuz applicatie naast Roon nog steeds op mijn laptop heb staan kan ik nu een één op één vergelijking maken tussen de weergave van Qobuz alleen en de geïntegreerde versie binnen Roon. Nu valt het mij op dat via de hoofdtelefoon er (marginaal) een wat scherpere afbeelding in het hoog is (digitaal randje) als ik Qobuz via Roon beluister. Kan ook verbeelding zijn. Via Qobuz alleen is dit niet zo. Wat is jullie ervaring? Ik zal het abonnement er niet om laten overigens. Het gebruiksgemak wint. Ik vraag me ook af of dit softwarematig wel kan zoiets.
Dit hoor ik ook wanneer ik Roon vergelijk met audirvana.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


B-art

#1284
Kun je met de DSP hier nog wat aan doen? Durf daar eigenlijk niet aan te komen. Ik zou niet weten wat ik moet instellen. Audirvana (ontwikkeld voor de Mac in eerste instantie) voor Windows is nog alleen in de beta versie te krijgen (en niet te koop alleen de 15 dagen proef) zie ik helaas.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

hifi-annemie

Dat heb ik nooit geprobeerd, maar waarom zou je niet aan durven komen, je kunt toch alles weer uitzetten?

B-art

#1286
Ik zit hier te kijken: https://parttimeaudiophile.com/2019/01/22/roon-1-6-arrives-with-qobuz-support-and-tasty-updates/

Ik zal me ook op het roon forum gaan informeren. Nog tips voor de juiste instellingen? Wat betekent headroom management?

https://kb.roonlabs.com/DSP_Engine:_Headroom_Management

Ik ga hier maar eens mee aan de gang:

https://kb.roonlabs.com/DSP_Engine:_Parametric_Equalizer

Iemand een tip voor de equalizer? Geen idee hoe dit werkt. Gaat met name om iets meer bass en iets minder hoog voor hoofdtelefoon Grado

Dit?

https://www.head-fi.org/threads/grado-sr60i-equalizer-settings.575039/
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Nu thuis nog een keer 1 op 1 vergeleken. Opname van Skye Mind how you go. Goede tester voor scherpe randjes en s- klanken. Hoor eigenlijk geen verschil, te marginaal. Alle instellingen laat ik zoals ze zijn. Ben er blij mee.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Htdre

Wellicht domme vraag. Maar ik heb het echt proberen te begrijpen.
Zelf heb ik geen flat files. (Enkel cd en streaming)

Ik ga binnenkort qobuz testen (tov spotify).
Roon werkt (oa)samen met qobuz.
Ik heb dan alsnog een core nodig. (Mac mini ssd)
Met iPad en dan Linn als endpoint.

Concreet is mijn vraag: klopt bovenstaande. En nog belangrijker. Wat voegt Roon toe als je enkel streamt met qobuz. Dus geen files/nas etc

hifi-annemie

Het lijkt mij dat het dan niet veel toevoegt, het mooie van Roon is dat het jouw eigen muziekfiles kunt combineren met Qobus. Feit is wel dat Roon mooi  is om mee te werken. Je krijgt veel informatie over je muziek, en ontdekt soortgelijke muziek die wordt voorgesteld uit Qobus.
Mijn advies is om je cd collectie te rippen en Roon te installeren op een NUc of direct op je Nas, die moet dan wel voorzien zijn van een SSD .

Htdre

Ok. En pakt roon de aanbevelingen van qobuz of doen ze self suggesties?
In dat geval zou het dus zorgen voor: meer info over de artiest. En een aanbevelingen engine. Klopt?

hifi-annemie

Ja dat klopt, je kunt  Roon zelf suggesties laten doen op basis van eerder gespeelde muziek. Ook Roon radio, die verder speelt wanneer jouw eigen muziek stopt doet dit op basis van jouw smaak.

StereoMike

Quote from: hifi-ralph on February 20, 2019, 09:24:00
Mijn advies is om je cd collectie te rippen en Roon te installeren op een NUc of direct op je Nas, die moet dan wel voorzien zijn van een SSD .
Waarom moet dat een SSD zijn?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

hifi-annemie

Quote from: StereoMike on February 20, 2019, 11:15:44
Waarom moet dat een SSD zijn?
Omdat de Roon core op een ssd moet draaien om soepel te lopen. Tenminste in een Nas.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Pjotr27

Quote from: hifi-ralph on February 20, 2019, 11:52:09
Omdat de Roon core op een ssd moet draaien om soepel te lopen. Tenminste in een Nas.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gewoon op een laptop installeren en een NAS met normale HD doet het overigens ook prima.
Wil je Roon op een NAS installeren, dan moet je echt wel een stevige NAS hebben qua processor en geheugen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifi-annemie

Quote from: Pjotr27 on February 20, 2019, 16:10:28
Gewoon op een laptop installeren en een NAS met normale HD doet het overigens ook prima.
Wil je Roon op een NAS installeren, dan moet je echt wel een stevige NAS hebben qua processor en geheugen.
Dat kan natuurlijk ook, zit je alleen altijd met die laptop voor je neus. Maar om het eens te proberen met een proef abonnement is dit natuurlijk een prima idee. Ik gebruik een Qnap tvs 471 met ssd, dat draait echt super.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


B-art

Ik draai Roon ook gewoon op de laptop met een iPad als remote. Goedkope oplossing en klinkt prima.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

#1297
Quote from: StereoMike on February 20, 2019, 11:15:44
Waarom moet dat een SSD zijn?
Ik draai met een Mac Mini 2011 met dubbel HD en dat werkt ook prima. Lekker vlot en zonder enige hapering.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Htdre

Wel ik heb geen files. Maar dacht aan ssd Mac mini omdat die lekker stil is.
Maar een proef abo en dan op een laptop os wel goed idee. Eerst goedkoop testen of roon enkel voor qobuz iets toevoegd.

naish123

Ik heb op zolder nu een setje staan met een Bluesound Node 2 en een oude Akai 2400 versterker. Maar een beetje zitten spelen met DSP. Dat pakt voor zo'n oud Akai beestje best goed uit. Overweeg nu om een meet microfoon om met Rew de boel in te regelen.
Heeft iemand daar ervaring mee?