Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

winfield and 1 Guest are viewing this topic.

blueray

Ik denk dat die 'boost'  ergens anders in de keten ontstond, want roon is volledig transparant als je geen dsp of transcoding gebruikt, roon stuurt via een endpoint de originele data door naar de dac, daar vindt pas de omzetting naar analoog plaats. Ik denk niet dat mensen roon zouden willen gebruiken als er ongedocumenteerd en ongewenst geluidsbewerking zou plaatsvinden.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

chansig

Zou wat zijn als ieder knopje wat je omzet vervolgens een effect heeft op de weergave. Of wordt dat niet bedoeld dat het altijd "iets" doet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Ik hoorde ieg geen enkel verschil met dsp aan of uit.
Met 1.6 gebruik ik enkel conversie voor compabiliteit, als ik dit uit zet met een nummer die geen conversie behoeft hoor ik ook geen verschil.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

evilniek

Quote from: blueray on January 23, 2019, 14:30:15
Ik denk dat die 'boost'  ergens anders in de keten ontstond, want roon is volledig transparant als je geen dsp of transcoding gebruikt, roon stuurt via een endpoint de originele data door naar de dac, daar vindt pas de omzetting naar analoog plaats. Ik denk niet dat mensen roon zouden willen gebruiken als er ongedocumenteerd en ongewenst geluidsbewerking zou plaatsvinden.

Ik hoor wel degelijk verschil tussen Roon en Audirvana of Jriver, ik weet ook niet hoe, maar er zitten echt verschillen in software. Maar ik blijf Roon gebruiken ondanks dat Audirvana wel iets beter klinkt. Ik zou wel altijd eerst vergelijken met de verschillende applicaties.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

StereoMike

Quote from: chansig on January 23, 2019, 14:34:34
Zou wat zijn als ieder knopje wat je omzet vervolgens een effect heeft op de weergave. Of wordt dat niet bedoeld dat het altijd "iets" doet.

Gr. Hans
Nee, ook zonder knopje.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Lazybird

@evelniek ik hoor binnen mijn keten totaal geen verschil tussen jriver en Roon.
Neemt niet weg dat dit bij jou heel anders kan zijn.

Digitaal scherp randje of het aanzetten van het midden heb ik ook niet kunnen ontdekken.
Maar misschien ligt dat aan mijn oren  ;).
mensen  zijn van harte welkom om bij mij thuis mijn ongelijk te bewijzen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

B-art

#1256
Zat te twijfelen of Roon een meerwaarde heeft in mijn setup. Ik stream Qobuz sublime + vanaf mijn laptop naar de MF v-link en DAC. Kun je dan Roon gebruiken of is er meer nodig? Wat voegt het toe aan Qobuz? Zoekfuncties en muzieksuggesties plus internetradio? Lees ook over storingen en audio drop-outs. Wat zou de meerwaarde zijn? Of alleen in combinatie met een nas?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

evilniek

Quote from: B-art on January 23, 2019, 18:04:40
Zat te twijfelen of Roon een meerwaarde heeft in mijn setup. Ik stream Qobuz sublime + vanaf mijn laptop naar de MF v-link en DAC. Kun je dan Roon gebruiken of is er meer nodig? Wat voegt het toe aan Qobuz? Zoekfuncties en muzieksuggesties plus internetradio? Lees ook over storingen en audio drop-outs. Wat zou de meerwaarde zijn? Of alleen in combinatie met een nas?
[/]

Ik heb de Roon core draaien op een NUC met i3 cpu, op m'n NAS staan m'n albums niet veel, en ik heb Tidal.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

paaj

Quote from: chansig on January 23, 2019, 14:34:34
Zou wat zijn als ieder knopje wat je omzet vervolgens een effect heeft op de weergave. Of wordt dat niet bedoeld dat het altijd "iets" doet.

Gr. Hans

Maar ik vind het met de app op het genre scherm een stuk lekkerder klinken dan in het albumoverzicht 😝
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maximus_Aurelius

Quote from: evilniek on January 23, 2019, 15:54:37
Ik hoor wel degelijk verschil tussen Roon en Audirvana of Jriver, ik weet ook niet hoe, maar er zitten echt verschillen in software. Maar ik blijf Roon gebruiken ondanks dat Audirvana wel iets beter klinkt. Ik zou wel altijd eerst vergelijken met de verschillende applicaties.

Ik ervaar dit precies hetzelfde tussen Roon en Amarra.
Voor gebruikersgemak zou ik Roon kiezen maar voor de klank Amarra.
Alleen de App bij Amarra is niet bepaald vriendelijk. Maar bij de laatste hebben ze ook een grote sprong gemaakt  sinds je geen ITunes meer als bibliotheek hoeft te gebruiken.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Ik vind die grijze balk onderin eerlijk gezegd niet echt een verbetering qua looks, maar misschien went het wel weer.

Jean Sibelius

Quote from: Contour on January 25, 2019, 16:30:07
Ik vind die grijze balk onderin eerlijk gezegd niet echt een verbetering qua looks, maar misschien went het wel weer.

Met een iPad zit ik ineens halverwege het nummer wat afspeelt als ik een andere app wil openen :) (waarschijnlijk nog even oefenen) :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

rovinggecko

Quote from: Contour on January 25, 2019, 16:30:07
Ik vind die grijze balk onderin eerlijk gezegd niet echt een verbetering qua looks, maar misschien went het wel weer.
Mee eens. Als je er op klikt vind ik de playing screen wel aardig. Ze waren nog niet klaar met de UI upgrade. Volgens mij moeten ze simpelweg het stuk boven de balk in een komende release nog opleuken. (dat hoop ik dan maar)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

naish123

Gisteren mijn Tidal favourieten in Roon omgezet naar Qobuz met Soundiiz. Werkt feilloos. In kwartier klaar.
Kost wel een paar euro.
https://soundiiz.com/

B-art

#1264
Oké, ga Roon ook proberen, nu eerst mijn cd collectie op de laptop zetten via sd kaart. Weet iemand of de problemen met de software update van de iPad iOS 12.1.3 inmiddels al is opgelost? https://community.roonlabs.com/t/roon-ios-12-1-3-crash-on-startup/59166
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bas Akkerman

Quote from: naish123 on January 26, 2019, 10:17:07
Gisteren mijn Tidal favourieten in Roon omgezet naar Qobuz met Soundiiz. Werkt feilloos. In kwartier klaar.
Kost wel een paar euro.
https://soundiiz.com/
Die ga ik ook kopen voor het omzetten van de htforumlijst. Ben je er tevreden over? Mag ook per PM als het wat te off topic wordt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

naish123

Het werkt super makkelijk. Je kan ook kiezen of je albums, artiesten, tracks of alleen playlists wilt omzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Bas Akkerman

Quote from: naish123 on January 26, 2019, 13:22:23
Het werkt super makkelijk. Je kan ook kiezen of je albums, artiesten, tracks of alleen playlists wilt omzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
:thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

#1268
Roon geïnstalleerd. Geluid is in orde. Echter geen plaatjes ook niet bij Qobuz. Ook geen internetradio stations voorgeselecteerd. Hoe los ik dit op met die plaatjes? Hoe vind ik de url van een internet station?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

naish123

Oh, dan ben ik niet de enige die sinds vandaag problemen heeft met de album covers. Nooit gehad, dit "probleem".
Voor internet radio moet je bijvoorbeeld de radio url kopiëren en plakken.

rovinggecko

Lijkt er op dat Roon wat server issues heeft vandaag (ze moeten daar nog wakker worden), die plaatjes komen vanzelf goed als dat gefixed is door ze.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

B-art

Gelukt met internetradio, dankje. Plaatjes komen dus later begrijp ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#1273
Moet je de audio output op fixed zetten? Ik heb Roon op mijn laptop als core en speelt direct via de dac op mijn versterker. Ik heb geen plaatjes op mijn laptop Windows. Wel op de remote iPad. Remote werkt niet overigens. Vraagt om keuze audio output (geen audio output geselecteerd, terwijl ik dat wel heb gedaan). Moet ik nog iets doen qua instellingen? Op de iPad of laptop? Heb private zone op uit staan beide.

Geheugen voor foto's artwork staat op 256 moet  deze hoger ingesteld worden?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Plaatjes worden nu langzaam gevuld. Nu nog de remote iPad. Vraagt steeds om audioapparaat. Staat geselecteerd op de usb v-link. Werkt echter niet. Iemand?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note