Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

rmhad1975 and 1 Guest are viewing this topic.

Roeru117

Quote from: Bama on December 20, 2018, 21:10:18
Ik heb sinds kort diverse radiozenders die het niet meer doen. Iemand een idee hoe dit komt?

Hier hetzelfde probleem. Zenders als radio 10 en Veronica werken niet en geven telkens de melding: failed to load media. Ik gebruik meestal de TuneIn link als basis voor de zender. Gelukkig luister ik deze zenders amper, maar toch vreemd dat ze ineens niet meer werken. Ook na het opnieuw toevoegen van de zender.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Bama

exact hetzelfde bij mij, ook diverse zenders van radio 538 werken niet meer en dat is toch wat hier overdag vaak aanstaat.

Marco66

Zo ff uitproberen, gister update vd Sotm gedaan met een roon update.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Broem

Hier werkt het prima. Vreemd
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

s.t.

Is het ook mogelijk om toegang te hebben tot je muziek als je niet op je netwerk zit? Dus bijvoorbeeld streamen naar de auto?

StereoMike

Quote from: s.t. on December 31, 2018, 17:48:07
Is het ook mogelijk om toegang te hebben tot je muziek als je niet op je netwerk zit? Dus bijvoorbeeld streamen naar de auto?
Met een beetje VPN kennis en stabiel 4G lukt dat wel.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

s.t.

Dan blijft bubbleupnp server een betere optie voor streamen buiten je eigen netwerk.

tdbakker

Hallo daar,

Ik heb net de top 2000 in 1 map op mijn NAS gezet ,maar nu ziet Roon alle tracks als verschillende albums. Ik zou de graag als top 2000 lijst willen zien.
Iemand?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

chansig

Allemaal zelfde albumnaam geven ? Geen idee of dat kan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tdbakker

Ik weet dat Roon niet aan mappen structuur doet maar hoe valt dit op te lossen?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

chansig

Geen idee..

Bestaat er geen tag programma ? Alle nummers in laden, vervolgens hernoemen en dan weer op de NAS zetten ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Broem

Je kunt toch een afspeellijst maken van al die losse nummers? Noem de lijst bv Top2000  :clapping: Een andere mogelijkheid is er (zover ik weet) niet. Kijk nieuwsgierig mee wat andere Roon adepten hierover weten.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

AudioEnZo

Je zult met Roon echt met tags moeten gaan werken, zoals albumnaam, artist, album artist, componist en dergelijke.
Ik gebruik foobar2000 (Windows) voor dit doel.
Zo af en toe zoek ik een album in Roon en vind dat dan niet zo snel. Dan kijk ik met foobar in de betreffende bestanden en nagenoeg altijd zijn er dan ontbrekende tags. Even toevoegen (kan per batch), uploaden naar de NAS en Roon indexeert ze dan corrrect.

tdbakker

Oké bedankt voor het meedenken. Ik ga met tags werken.


Verstuurd vanaf mijn CMR-W09 met Tapatalk

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Broem

Heb net even gekeken in mijn mappenstructuur. Daar heb ik een aparte map gemaakt met favoriete liedjes. Deze zijn wel allemaal correct voorzien de juiste tag middels het gratis mp3tag programma (ook voor wav en flac bestanden) In de map heb ik ze een oplopend nummer gegeven. Deze map (zie ik nu) wordt netjes in Roon als mijn 'best of' cd weergegeven. Het kan dus, met de juiste tagging wel degelijk.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

AudioEnZo

Quote from: tdbakker on January  6, 2019, 18:13:20
Oké bedankt voor het meedenken. Ik ga met tags werken.
Ik heb voor gebruik van Foobar2000 tbv het aanbrengen van meta-data (tags) even een uitlegje in elkaar gesleuteld, wellicht heb je er iets aan: https://www.audioenzo.nl/meta-data-voor-roon/

rovinggecko

Als het een redelijk uniek gebeuren is, dan zou je het op een aparte storage location kunnen zetten.
Andere directory op je nas (of disk). Die in settings\storage mappen.
En dan kan je vervolgens bijvoorbeeld naar Tracks. En dan met focus naar de inspector \ storage locations.

Werkt voor 1 speciale case prima.

En anders een playlist (overigens kan je met de storage location daar dan wellicht ook het makkelijkst vervolgens een playlist van maken of een tag).

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

tdbakker

Quote from: AudioEnZo on January  6, 2019, 18:41:38
Ik heb voor gebruik van Foobar2000 tbv het aanbrengen van meta-data (tags) even een uitlegje in elkaar gesleuteld, wellicht heb je er iets aan: https://www.audioenzo.nl/meta-data-voor-roon/

Bedankt Rene

Het is gelukt met Foobar. ^^
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

AudioEnZo

Top! Mooi dat je iets aan hebt gehad  ;D

thepioneer

Roon kan overweg met albums tot 100 tracks. Ik heb de top 2000 geïmporteerd in 20 albums. Dan werkt het gewoon goed.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

tdbakker

Quote from: thepioneer on January  9, 2019, 00:01:10
Roon kan overweg met albums tot 100 tracks. Ik heb de top 2000 geïmporteerd in 20 albums. Dan werkt het gewoon goed.
De top 2000 staat bij mij in een sub map van mijn bewaakte directory. Ik heb een Playlist gemaakt met foobar. Dus nu ziet Roon de Playlist als 2000 nummers.

Verstuurd vanaf mijn CMR-W09 met Tapatalk

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

hifi-annemie

Mij valt op dat wanneer Roon Radio inschakelt, dat het volume omhoog gaat. In de eerste  instantie dacht ik dat het beter klonk, maar het was gewoon harder.Is dit bij anderen ook opgevallen?

cable-guy

Radio is duidelijk een zwak punt van Roon. Ze zouden snel een tuner ala TuneIn in moeten bouwen. Het is een heel gedoe om je gewenste zenders met logo op het juiste formaat te installeren. Het gaat wel, maar veel te omslachtig. Daar doet Roon zijn naam geen eer aan!!


naish123

Roon 1.6 is nu live. Met Qobuz ondersteuning en de radio is verbeterd.

https://community.roonlabs.com/t/roon-1-6-is-now-live/58657