Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

RvD and 1 Guest are viewing this topic.

notoxus

Hoi

Als aanvulling voor de bovenstaande tips.
Misschien zou je eens wat andere programmas kunnen proberen voor de aansturing van je cambridge streamer.
Bubble UPNP zou een optie kunnen zijn.

Als er een NUC zou komen kan daar de Roon op draaien en als ik me niet vergis zou je daar ook een opslag schijf aan kunnen koppelen zodat de nas kan komen te vervallen.
Of je hiermee de gewenste snelheden kan halen is iets om even bij stil te staan.   
Anders hou je de optie nog om vanaf de Roon server de files op de NAS te indexeren en via het netwerk naar het gewenste device te streamen.

Wanneer de MF een digitale ingang heeft is het een optie om niet voor de USB aansluiting te gaan maar via een usb/spdif convertor het signaal vanaf de Roon server aan te bieden aan de MF.  Momenteel is de schitt eitr populair.

Je fysieke remote komt dan wel te vervallen.  Alleen de aansturing middels een app in mijn setup vind ik wat karig worden momenteel maar ja er is altijd ruimte voor verbetering.
Dit zou misschien met iets van een mediacenter remote kunnen worden getackeld al vraag ik me af of dit binnen Roon rock nog aan de praat te krijgen is.


Groeten



Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

audio_stabilo

Ik heb nog steeds problemen dat die steeds geen verbinding maakt met de core. Heel vaak afsluiten en starten dan vind die hem ineens wel. Hoe kan dit ?

Wat ik een groot gemis vind ik dat ik via tidal niks in mijn favorieten kan zetten als ik een track wil bewaren. Alleen in de lijst van Roon zelf. Als ik dan onderweg wil luisteren naar tidal staat die track er dus niet tussen.

Ook het sorteren op datum kan niet bij de favorieten van tidal. Wordt lang zoeken als je meer tracks opslaat op een dag

audio_stabilo

Klopt het trouwens dat je de favorieten niet kan zien in de toon app op de telefoon?
Daar die ik overview en het hartje niet staan

Roeru117

En na de laatste update ook ondersteuning voor Chromecast  :pompom: Een ROON endpoint on a budget. Ik blijf het super vinden dat ze telkens dit soort functionaliteit blijven toevoegen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

thepioneer

Vandaag even de chromecast 1 uit de kast gehaald en in de soundbar van mijn dochtertje geplaatst. Werkt perfect. Morgen komt er een Chromecast audio binnen voor een draadloze zone.

Echt super blij met de aanschaf van Roon
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

audio_stabilo

Hebben meer mensen last dat je geen tracks uit tidal meer als favoriet kan zetten. Het hartje valt niet op te klikken. Wel bij nummers van mijn eigen nas

Invader

 Klopt, je moet deze tracks/albums eerst aan jouw eigen collectie toevoegen. Add to library. Dan werkt het wel.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

StereoMike

Quote from: thepioneer on July  7, 2018, 23:51:49
Vandaag even de chromecast 1 uit de kast gehaald en in de soundbar van mijn dochtertje geplaatst. Werkt perfect. Morgen komt er een Chromecast audio binnen voor een draadloze zone.

Echt super blij met de aanschaf van Roon
Geinig. Nu heb ik ook Roon in de auto met een Chromecast ontvanger.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

notoxus

Ja dat is wel gaaf ja. Wat heb je erbij gezet als server?
Heb zelf een poosje met jriver gespeeld welke op een laptop in de auto draaide met als ontvanger een Android telefoon.
Zat laatst al te spelen met het idee om Roon in de auto te gaan gebruiken echter om 24/7 stabiliteit te halen met de laptop was mr nooit gelukt dusver.
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

thepioneer

Ik weet niet hoe jullie dat in de auto gebruiken, maar ik draai Roon op een server die gewoon op Windows 7 draait, Werkt super stabiel
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

StereoMike

Quote from: notoxus on July 14, 2018, 21:48:34
Ja dat is wel gaaf ja. Wat heb je erbij gezet als server?
De server blijft gewoon thuis. Begin hier overigens niet aan zonder VPN kennis.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

notoxus

De server op de vaste lokatie draait het inderdaad erg fijn. Dus met een VPN verbinding naar de core server die thuis staat. Nice.   Dan zou je verwachten dat een abonnement prima te delen is.
Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

mtimmermans

Quote from: StereoMike on July 14, 2018, 17:45:31
Geinig. Nu heb ik ook Roon in de auto met een Chromecast ontvanger.

Hoi StereoMike, kun je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.... Ik krijg wel een vpn verbinding tot stand, maar om de Roon app te kunnen draaien heb je wifi nodig? En hoe leg je dan de link met de chromecast audio? Ben erg benieuwd, zoek namelijk al een tijdje voor een oplossing in de auto. Alvast bedankt.

audio_stabilo

Klopt het dat je de favorieten (het hartje) niet ziet in de telefoon app van Android en iOS? Ik zie deze alleen op de tablet

mtimmermans

Dat klopt! De app voor de telefoon is iets beperkter dan de app voor de tablet. Je kan als workaround wel een afspeellijst maken op de pc/laptop/tablet met daarin je favorieten en dan deze afspeellijst selecteren in de telefoon app. Dit is niet dynamisch: als je favorieten veranderen, zul je de afspeellijst opnieuw moeten maken!

audio_stabilo

Quote from: mtimmermans on July 19, 2018, 16:44:50
Dat klopt! De app voor de telefoon is iets beperkter dan de app voor de tablet. Je kan als workaround wel een afspeellijst maken op de pc/laptop/tablet met daarin je favorieten en dan deze afspeellijst selecteren in de telefoon app. Dit is niet dynamisch: als je favorieten veranderen, zul je de afspeellijst opnieuw moeten maken!

Dat is wel jammer ja. Handig als ze dat er in gaan maken. Maarja.... wie weet :)

Marco66

Komt deze week een ipad mini 2 binnen, deze gaat als roon endpoint dienen en dmv lightning naar usb3 kabel naar de weiliang dac.
Volgens aantal gebruikers op Roon forum klinkt dit geweldig en gewoon dsd via pcm mogelijk.
Ook heb je als je dat wilt dan continue albumart van Roon op het scherm, maar speelt ook gewoon door met screenlock, en stuur ik deze aan met mijn andere ipad pro.

Had tot nu toe de Nuc met Roon Rock op de dac maar had steeds wat last van uitvallen en verbindingsproblemen met de app.
Nu fungeert de Nuc alleen als Roon Server en de Ipad mini straks als endpoint, even getest met mijn iphone en werkt als een speer.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

scoc

Ik zie dat je een Oppo 203 hebt en deze is Roon Ready. Dus waarom dan een tablet gebruiken als Roon Ready bron? Btw ... een Chromecast is ook gewoon Roon Ready.

Ik zou zelf een tablet niet gebruiken als muziekbron in een hifi set.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Marco66

Quote from: scoc on September 26, 2018, 20:51:59
Ik zie dat je een Oppo 203 hebt en deze is Roon Ready. Dus waarom dan een tablet gebruiken als Roon Ready bron? Btw ... een Chromecast is ook gewoon Roon Ready.

Ik zou zelf een tablet niet gebruiken als muziekbron in een hifi set.

Gewoon omdat het kan en het erg goed schijnt te klinken volgens sommige gebruikers op Roon forum. Via de lightning usb3 kabel kun je zowel naar de Dac als ook opladen en speelt bitperfect en DSD.
Vind ook wel leuk dat je zo op het endpoint ook de albumart en afspelen kunt blijven zien.
En hoeft de Oppo ook niet constant aan te blijven, tablet, Roonserver en Dac blijven dat wel.
Kwestie van Roon app openen op eigen Ipad Pro en spelen maar.
Gaan het meemaken, leuk experiment.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#1169
Het werkt!
Ipad mini via Lightning USB3 naar de Dac met de Audioquest USB Carbon.
Bediening met mijn Ipad Pro of Iphone.
Geluid is gewoon erg goed en staat ook wel grappig nu je kunt zien wat er speelt.
Alleen nog andere standaard zoeken die wat fraaier is en niet voor het beeld zit.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

hifi-annemie

Vraagje, Ik heb de volgende setup:
Macbook pro met 500 gb SSD en 8 gb Ram, mijn muziek staat op een NAS , Synology DS 211, ik heb een Auralic Aries (bekabeld) en een Devialet D 400 expert.
Ik heb gisteren een demo versie van Roon gedownload, op mijn mac.
Wanneer ik het pad aangeef voor de muziekmap op mijn NAS : /volumes/muziek , dan krijg ik een waarschuwing dat volumes niet gebruikt mag worden, maar ik kan wel doorgaan.
Weet iemand of dit kwaad kan?
Verder heb ik  op mijn nas nog minimserver staan, die heb ik gebruikt icm met de Aries software.
Wat is nu de beste setup om Roon te gaan gebruiken, ik wil het graag in een keer goed doen.

Broem

Op mijn nas staat een Roon app. Muziek via de nas over Roon naar de streamer. Aangestuurd door de Roon app op mijn iPad. Soms wat langzaam maar ligt aan de specificaties van mijn wat oudere nas. Werkt verder prima. Gehoormatig vind ik niet veel verschil met Minimserver.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

hifi-annemie

Quote from: Broem on October  5, 2018, 19:39:15
Op mijn nas staat een Roon app. Muziek via de nas over Roon naar de streamer. Aangestuurd door de Roon app op mijn iPad. Soms wat langzaam maar ligt aan de specificaties van mijn wat oudere nas. Werkt verder prima. Gehoormatig vind ik niet veel verschil met Minimserver.
Als ik roon vergelijk met audirvana, wat ik tot op heden gebruik, dan vind ik dat Roon wat digitaler klinkt, er zit zo'n lelijk randje aan het geluid.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


AudioEnZo

Hier geen last van. Heb je de DSP mogelijkheid aan of uit staan?

hifi-annemie

de DSP mogelijk staat aan, ik weet alleen niet hoe dit werkt.