Author Topic: Roon Labs  (Read 140271 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline notoxus

• senior member
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 13
  • taggen, taggen en nog eens taggen..
Re: Roon Labs
« Reply #1150 on: May 26, 2018, 21:28:45 »
Hoi

Als aanvulling voor de bovenstaande tips.
Misschien zou je eens wat andere programmas kunnen proberen voor de aansturing van je cambridge streamer.
Bubble UPNP zou een optie kunnen zijn.

Als er een NUC zou komen kan daar de Roon op draaien en als ik me niet vergis zou je daar ook een opslag schijf aan kunnen koppelen zodat de nas kan komen te vervallen.
Of je hiermee de gewenste snelheden kan halen is iets om even bij stil te staan.   
Anders hou je de optie nog om vanaf de Roon server de files op de NAS te indexeren en via het netwerk naar het gewenste device te streamen.

Wanneer de MF een digitale ingang heeft is het een optie om niet voor de USB aansluiting te gaan maar via een usb/spdif convertor het signaal vanaf de Roon server aan te bieden aan de MF.  Momenteel is de schitt eitr populair.

Je fysieke remote komt dan wel te vervallen.  Alleen de aansturing middels een app in mijn setup vind ik wat karig worden momenteel maar ja er is altijd ruimte voor verbetering.
Dit zou misschien met iets van een mediacenter remote kunnen worden getackeld al vraag ik me af of dit binnen Roon rock nog aan de praat te krijgen is.

Groeten

Electrocompaniet ECI-3 - Proac response 2.5 - Sonore microrendu - Chord Hugo

Offline audiogek

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #1151 on: June 25, 2018, 23:20:08 »
Ik heb nog steeds problemen dat die steeds geen verbinding maakt met de core. Heel vaak afsluiten en starten dan vind die hem ineens wel. Hoe kan dit ?

Wat ik een groot gemis vind ik dat ik via tidal niks in mijn favorieten kan zetten als ik een track wil bewaren. Alleen in de lijst van Roon zelf. Als ik dan onderweg wil luisteren naar tidal staat die track er dus niet tussen.

Ook het sorteren op datum kan niet bij de favorieten van tidal. Wordt lang zoeken als je meer tracks opslaat op een dag

Offline audiogek

• HT forum legend group
  • I love the HTforum
« Reply #1152 on: June 27, 2018, 21:15:27 »
Klopt het trouwens dat je de favorieten niet kan zien in de toon app op de telefoon?
Daar die ik overview en het hartje niet staan

Offline Roeru117

« Reply #1153 on: July 6, 2018, 10:38:51 »
En na de laatste update ook ondersteuning voor Chromecast  :pompom: Een ROON endpoint on a budget. Ik blijf het super vinden dat ze telkens dit soort functionaliteit blijven toevoegen.
Dynaudio Focus 60 XD - ROON - Lumin U1 Mini - Nvidia Shield - Furutech - Audioquest - Isotek - Samsung UE55HU7500 - Synology DS414

Offline thepioneer

• senior member
  • Trade Count: (+3)
  • Digital Rules !!!
« Reply #1154 on: July 7, 2018, 23:51:49 »
Vandaag even de chromecast 1 uit de kast gehaald en in de soundbar van mijn dochtertje geplaatst. Werkt perfect. Morgen komt er een Chromecast audio binnen voor een draadloze zone.

Echt super blij met de aanschaf van Roon
861V4 [ID40], Meridian DSP5200SE, T+A TCD610W, ROON Streaming
(Achterkanalen) Atoll AV500, Wharfedale Diamond 230

Offline audiogek

• HT forum legend group
  • I love the HTforum
« Reply #1155 on: July 12, 2018, 12:57:19 »
Hebben meer mensen last dat je geen tracks uit tidal meer als favoriet kan zetten. Het hartje valt niet op te klikken. Wel bij nummers van mijn eigen nas

Offline Invader

« Reply #1156 on: July 12, 2018, 13:15:19 »
 Klopt, je moet deze tracks/albums eerst aan jouw eigen collectie toevoegen. Add to library. Dan werkt het wel.
Devialet 1000PRO - Audio Physic Avantera - Roon via Devialet AIR
Shakeshack

Offline StereoMike

« Reply #1157 on: July 14, 2018, 17:45:31 »
Vandaag even de chromecast 1 uit de kast gehaald en in de soundbar van mijn dochtertje geplaatst. Werkt perfect. Morgen komt er een Chromecast audio binnen voor een draadloze zone.

Echt super blij met de aanschaf van Roon
Geinig. Nu heb ik ook Roon in de auto met een Chromecast ontvanger.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Offline notoxus

• senior member
« Reply #1158 on: July 14, 2018, 21:48:34 »
Ja dat is wel gaaf ja. Wat heb je erbij gezet als server?
Heb zelf een poosje met jriver gespeeld welke op een laptop in de auto draaide met als ontvanger een Android telefoon.
Zat laatst al te spelen met het idee om Roon in de auto te gaan gebruiken echter om 24/7 stabiliteit te halen met de laptop was mr nooit gelukt dusver.

Offline thepioneer

• senior member
  • Trade Count: (+3)
  • Digital Rules !!!
« Reply #1159 on: July 15, 2018, 23:48:21 »
Ik weet niet hoe jullie dat in de auto gebruiken, maar ik draai Roon op een server die gewoon op Windows 7 draait, Werkt super stabiel
861V4 [ID40], Meridian DSP5200SE, T+A TCD610W, ROON Streaming
(Achterkanalen) Atoll AV500, Wharfedale Diamond 230

Offline StereoMike

« Reply #1160 on: July 16, 2018, 10:24:26 »
Ja dat is wel gaaf ja. Wat heb je erbij gezet als server?
De server blijft gewoon thuis. Begin hier overigens niet aan zonder VPN kennis.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Offline notoxus

• senior member
« Reply #1161 on: July 16, 2018, 11:49:14 »
De server op de vaste lokatie draait het inderdaad erg fijn. Dus met een VPN verbinding naar de core server die thuis staat. Nice.   Dan zou je verwachten dat een abonnement prima te delen is.
Groeten

Offline mtimmermans

« Reply #1162 on: July 17, 2018, 15:58:33 »
Geinig. Nu heb ik ook Roon in de auto met een Chromecast ontvanger.

Hoi StereoMike, kun je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.... Ik krijg wel een vpn verbinding tot stand, maar om de Roon app te kunnen draaien heb je wifi nodig? En hoe leg je dan de link met de chromecast audio? Ben erg benieuwd, zoek namelijk al een tijdje voor een oplossing in de auto. Alvast bedankt.

Offline audiogek

• HT forum legend group
  • I love the HTforum
« Reply #1163 on: July 18, 2018, 21:16:15 »
Klopt het dat je de favorieten (het hartje) niet ziet in de telefoon app van Android en iOS? Ik zie deze alleen op de tablet

Offline mtimmermans

« Reply #1164 on: July 19, 2018, 16:44:50 »
Dat klopt! De app voor de telefoon is iets beperkter dan de app voor de tablet. Je kan als workaround wel een afspeellijst maken op de pc/laptop/tablet met daarin je favorieten en dan deze afspeellijst selecteren in de telefoon app. Dit is niet dynamisch: als je favorieten veranderen, zul je de afspeellijst opnieuw moeten maken!

Offline audiogek

• HT forum legend group
  • I love the HTforum
« Reply #1165 on: July 20, 2018, 06:38:51 »
Dat klopt! De app voor de telefoon is iets beperkter dan de app voor de tablet. Je kan als workaround wel een afspeellijst maken op de pc/laptop/tablet met daarin je favorieten en dan deze afspeellijst selecteren in de telefoon app. Dit is niet dynamisch: als je favorieten veranderen, zul je de afspeellijst opnieuw moeten maken!

Dat is wel jammer ja. Handig als ze dat er in gaan maken. Maarja.... wie weet :)

Offline Marco66

• Vooral liefhebber!
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+34)
  • Total likes: 101
  • I love Vintage!
« Reply #1166 on: September 25, 2018, 22:14:42 »
Komt deze week een ipad mini 2 binnen, deze gaat als roon endpoint dienen en dmv lightning naar usb3 kabel naar de weiliang dac.
Volgens aantal gebruikers op Roon forum klinkt dit geweldig en gewoon dsd via pcm mogelijk.
Ook heb je als je dat wilt dan continue albumart van Roon op het scherm, maar speelt ook gewoon door met screenlock, en stuur ik deze aan met mijn andere ipad pro.

Had tot nu toe de Nuc met Roon Rock op de dac maar had steeds wat last van uitvallen en verbindingsproblemen met de app.
Nu fungeert de Nuc alleen als Roon Server en de Ipad mini straks als endpoint, even getest met mijn iphone en werkt als een speer.
Set; Arcam FMJ-AV8, Hypex Ncore 400 Mono’s, Breeze AK4497 Dac, Oppo UDP-203, Roon Server.

Speakers: Scan Speak Reference Plus

Offline scoc

« Reply #1167 on: September 26, 2018, 20:51:59 »
Ik zie dat je een Oppo 203 hebt en deze is Roon Ready. Dus waarom dan een tablet gebruiken als Roon Ready bron? Btw ... een Chromecast is ook gewoon Roon Ready.

Ik zou zelf een tablet niet gebruiken als muziekbron in een hifi set.
Stereo: Lyngdorf Tdai 3400, B&W 804D3, 2 x B&W DB3D, Innuos Zenith MK2 (Roon), Purepower+ 1500, Vicoustic panels
HT: Lyngdorf MP50, 3 x Lyngdorf Sda 2175, B&W 704S2 + B&W HTM71S2 + B&W 706S2, 2 x B&W DB3D, Marantz UD7007, OSMC Vero 4K, Propower 1050, JVC X7000, Stewart Studiotek G3

Offline Marco66

• Vooral liefhebber!
  • HT forum legend group
  • I love Vintage!
« Reply #1168 on: September 26, 2018, 22:17:04 »
Ik zie dat je een Oppo 203 hebt en deze is Roon Ready. Dus waarom dan een tablet gebruiken als Roon Ready bron? Btw ... een Chromecast is ook gewoon Roon Ready.

Ik zou zelf een tablet niet gebruiken als muziekbron in een hifi set.

Gewoon omdat het kan en het erg goed schijnt te klinken volgens sommige gebruikers op Roon forum. Via de lightning usb3 kabel kun je zowel naar de Dac als ook opladen en speelt bitperfect en DSD.
Vind ook wel leuk dat je zo op het endpoint ook de albumart en afspelen kunt blijven zien.
En hoeft de Oppo ook niet constant aan te blijven, tablet, Roonserver en Dac blijven dat wel.
Kwestie van Roon app openen op eigen Ipad Pro en spelen maar.
Gaan het meemaken, leuk experiment.
Set; Arcam FMJ-AV8, Hypex Ncore 400 Mono’s, Breeze AK4497 Dac, Oppo UDP-203, Roon Server.

Offline Marco66

• Vooral liefhebber!
  • HT forum legend group
  • I love Vintage!
« Reply #1169 on: September 27, 2018, 13:31:08 »
Het werkt!
Ipad mini via Lightning USB3 naar de Dac met de Audioquest USB Carbon.
Bediening met mijn Ipad Pro of Iphone.
Geluid is gewoon erg goed en staat ook wel grappig nu je kunt zien wat er speelt.
Alleen nog andere standaard zoeken die wat fraaier is en niet voor het beeld zit.
« Last Edit: September 27, 2018, 13:32:00 by Marco66 »

Offline hifi-ralph

« Reply #1170 on: October 5, 2018, 11:11:39 »
Vraagje, Ik heb de volgende setup:
Macbook pro met 500 gb SSD en 8 gb Ram, mijn muziek staat op een NAS , Synology DS 211, ik heb een Auralic Aries (bekabeld) en een Devialet D 400 expert.
Ik heb gisteren een demo versie van Roon gedownload, op mijn mac.
Wanneer ik het pad aangeef voor de muziekmap op mijn NAS : /volumes/muziek , dan krijg ik een waarschuwing dat volumes niet gebruikt mag worden, maar ik kan wel doorgaan.
Weet iemand of dit kwaad kan?
 Verder heb ik  op mijn nas nog minimserver staan, die heb ik gebruikt icm met de Aries software.
Wat is nu de beste setup om Roon te gaan gebruiken, ik wil het graag in een keer goed doen.
Devialet D400 , Transrotor Z3, Auralic Aries Femto , MBL 116F Elegance, Oppo BDP 105 EU, LG Oled

Offline Broem

• senior member
  • Total likes: 4
  • Zonder strijd geen overwinning
« Reply #1171 on: October 5, 2018, 19:39:15 »
Op mijn nas staat een Roon app. Muziek via de nas over Roon naar de streamer. Aangestuurd door de Roon app op mijn iPad. Soms wat langzaam maar ligt aan de specificaties van mijn wat oudere nas. Werkt verder prima. Gehoormatig vind ik niet veel verschil met Minimserver.
Pass Labs INT 150 versterker | Sonus Faber Guarneri Memento speakers | Linn Majik CD | Sonore UltraRendu + Uptone 1.2 | Ayre QB9 DSD | SonicTransporter I5 | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water, Nordost en Transparant kabels | Audioquest GO-4 LS cable and Furutech power.

Offline hifi-ralph

« Reply #1172 on: October 6, 2018, 12:57:40 »
Op mijn nas staat een Roon app. Muziek via de nas over Roon naar de streamer. Aangestuurd door de Roon app op mijn iPad. Soms wat langzaam maar ligt aan de specificaties van mijn wat oudere nas. Werkt verder prima. Gehoormatig vind ik niet veel verschil met Minimserver.
Als ik roon vergelijk met audirvana, wat ik tot op heden gebruik, dan vind ik dat Roon wat digitaler klinkt, er zit zo'n lelijk randje aan het geluid.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Devialet D400 , Transrotor Z3, Auralic Aries Femto , MBL 116F Elegance, Oppo BDP 105 EU, LG Oled

Offline AudioEnZo

• Just music...
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 20
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #1173 on: October 8, 2018, 20:20:18 »
Hier geen last van. Heb je de DSP mogelijkheid aan of uit staan?
Gr. René
Audio En Zo

Offline hifi-ralph

« Reply #1174 on: October 9, 2018, 09:39:17 »
de DSP mogelijk staat aan, ik weet alleen niet hoe dit werkt.