Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

fietser, brt and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Richi on May  5, 2018, 16:12:30
En nu zoeken naar een paar nummers die ik zowel als CD rip als MQA bestand heb om te zien of het anders klinkt.

Ja, id dat is de beste methode. Ik heb nog maar 1 nummer in MQA haha, ooit gedownload als test maar nooit kunnen testen tot nu.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Twee nummers vergeleken zo ver: Norah Jones - Sunrise en Elbow - Gentle Storm. Ik hoor geen verschil tussen CD rip 44.1khz en TIDAL MQA Studio 192khz. Als laatste Lorde - Tennis Court vergelijken nu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Marco66 on May  5, 2018, 16:29:32
Ja, id dat is de beste methode. Ik heb nog maar 1 nummer in MQA haha, ooit gedownload als test maar nooit kunnen testen tot nu.
Dat heb je met die vintage meuk, te oud voor MQA.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En mijn spulletje zijn niet goed genoeg voor MQA denk ik, want bij Lorde hoor ik ook geen verschil. Of mijn oren zijn te slecht.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

#1129
Quote from: Richi on May  5, 2018, 16:36:32
Dat heb je met die vintage meuk, te oud voor MQA.  :devil:

Nee hoor, de Roon speelt het keurig af en rendered en decodeert het en gaat via de metrum dac naar de Sony 😀
Alleen de Sony is dus ouwe meuk de rest redelijk up to date.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

scoc

Je hoort het niet verkeerd 9 op de 10 bied een MQA encode geen meerwaarde. MQA is 1 grote marketinghype ... over 3-5 jaar praten we er niet meer over.

En ja ik heb reeds verschillende keren MQA gestreamed via Tidal eerst via Nad M50 en nu via Roon maar verschil is miniem.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Contour

De geluidskwaliteit hangt m.i. meer af van de kunde van de opname technicus dan de DAC en of het MQA is, 44, 96 of 192.

Gr. Walter

Contour

#1132
Als ik via de album view modus de muziek kies, springt Roon automatisch na een tijdje weer terug naar het alfabetische begin van mijn album lijst. Wie weet hoe je kan instellen dat hij doorgaat bij het album waar je gebleven was?

Gr. Walter

Contour


Dirk

definieer "na een tijdje"...?
als ik op het eind van een album kom bij het afspelen en terug naar album view ga, staat hij nog op exact dezelfde pagina waar ik dat laatst afgespeelde album heb geselecteerd.

'k heb verder (zover ik me daarvan bewust ben) niets specifieks ingesteld mbt dat menu, dus als 'ie dat bij jou niet doet zou ik de vraag ff stellen op het Roon forum.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Bij mij staat hij na het afspelen van 1 album dus weer aan het begin. In ieder geval goed om te weten dat het dus wel anders kan, nu uitzoeken hoe...

Gr. Walter

Dirk

gokje...maar dat terug gaan naar album view, doe je dat dmv het dropdown menu linksboven, of via het pijltje (naar links) linksboven in de hoek?

bij het teruggaan via het hoofdmenu ga je idd telkens naar de beginpagina (wat imo ook logisch is), maar als je dat pijltje gebruikt ga je gewoon 1 stap terug en dus terug naar het punt in de album view waar je gebleven was...misschien ligt het daar aan dat het bij jou niet loopt zoals je 't wil?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Neem aan dat je bedoelt dat hij op de app in de ipad terug springt?
Dit heeft te maken met het geheugen gedrag van de ipad. Roon heeft eea in het verleden al aangepast zodat het niet altijd is, maar pas ' na een tijdje'.
Ben bang dat dit het maximaal haalbare was voor ze.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

audio_stabilo

Heeft iemand een idee hoe het kan (ook al zet ik mijn pc net aan) het kan dat de Roon app op mijn telefoon heel vaak geen verbinding maak met de Roon core ? Wat is hier aan te doen ? Ik draai hem op een Windows pc.

Wat is overigens wel erg irritant vind is dat ik liedjes van tidal niet als faforiet kan zetten in mijn tidal afspeellijsten. Als ik dan onderweg naar tidal wil luisteren heb ik de liedjes die ik als favoriet gezet heb niet in mijn telefoon in de tidal app

seagull

Heb je een Android of iOS telefoon?
Zit je WiFi in hetzelfde subnet/IP range?
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Bama

Ik kan niet meer inloggen bij Tidal in Roon, geeft aan verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord terwijl ik wel bij Tidal zelf kan inloggen of via Linn Kazoo?

Lazybird

Vreemd, even uitloggen met tidal. Of even een nieuw wachtwoord aanmaken in tidal
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bama

Beiden al gedaan maar lukt nog steeds niet.

Lazybird

ik kan je even een tidal account geven als je wilt
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bama

Ik heb Roon (draait op mijn nas) via de nas een keer reset en nu pakt hij hem weer wel. Bedankt voor de tips en het aanbod.

Lazybird

Fijn dat het weer werkt :) enjoy the music
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Richi

Quote from: Bama on May 21, 2018, 22:31:16
Ik kan niet meer inloggen bij Tidal in Roon, geeft aan verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord terwijl ik wel bij Tidal zelf kan inloggen of via Linn Kazoo?
Fijn dat het is opgelost. Ik heb iets vergelijkbaars gehad: als je je TIDAL abonnement wijzigt van HiFi naar Premium of vice versa, dan moet je in Roon even uitloggen en opnieuw inloggen. Althans, dat was zo bij versie 1.3 meen ik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Worf

#1147
Ik ben ook gecharmeerd geraakt van Roon. Mede omdat ik de app van mijn cambridge streamer waardeloos vind. Maar wat heb ik nodig? Ik heb nu een paar jaar oude NAS waar mijn cd's in flac op  staan. Deze NAS is niet geschikt voor Roon. Nu lees ik ook over een  nuc en daarop roonrock zetten. Is dit voldoende? Heb ik dan de NAS nog nodig? Ik heb een Musical fidelity m5si met ingebouwde dac. Heb ik met een nuc nog de cambridge streamer cxn nodig?

Marco66

Quote from: Worf on May 26, 2018, 16:26:35
Ik ben ook gecharmeerd geraakt van Roon. Mede omdat ik de app van mijn cambridge streamer waardeloos vind. Maar wat heb ik nodig? Ik heb nu een paar jaar oude NAS waar mijn cd's in flac op  staan. Deze NAS is niet geschikt voor Roon. Nu lees ik ook over een  nuc en daarop roonrock zetten. Is dit voldoende? Heb ik dan de NAS nog nodig? Ik heb een Musical fidelity m5si met ingebouwde dac. Heb ik met een nuc nog de cambridge streamer cxn nodig?

Ik heb een Nuc met Roon Rock en werkt geweldig!
Nas heb je sowieso nodig om je als daar je muziekverzameling op staat en die moet je dan laten indexeren door Roon.
Nuc heeft alleen usb uit dus je hebt of een dac met usb ingang nodig of een usb/spdif converter en die dan digitaal naar je M5si.
Heb een usb/spdif converter te koop staan voor je evt in de te koop sectie.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pjotr27

Quote from: Worf on May 26, 2018, 16:26:35
Ik ben ook gecharmeerd geraakt van Roon. Mede omdat ik de app van mijn cambridge streamer waardeloos vind. Maar wat heb ik nodig? Ik heb nu een paar jaar oude NAS waar mijn cd's in flac op  staan. Deze NAS is niet geschikt voor Roon. Nu lees ik ook over een  nuc en daarop roonrock zetten. Is dit voldoende? Heb ik dan de NAS nog nodig? Ik heb een Musical fidelity m5si met ingebouwde dac. Heb ik met een nuc nog de cambridge streamer cxn nodig?
waarom niet? Je moet alleen wel via een laptop of pc spelen dan. Maar dat gaat verder prima...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.