Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

knopie and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

#1100
Quote from: audiogek on March 13, 2018, 07:34:14
Hoe kan het dat Roon zoveel beter klinkt dan ? Normaal gesproken zou ik geen pc meer gebruiken voor nuziek
Heb je Roon Rock geïnstalleerd? Vertel eens hoe je alles hebt aangesloten.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

audio_stabilo

#1101
Nee. Wat is dat dan ?

Ik heb gewoon Roon core geinstalleerd

audio_stabilo

#1102
Ik denk ook dat ik de bluesound die ik gebruikte weg ga doen. Is Roon wel een blijvertje ? Niet iets onbetrouwbaars wat binnen enkele jaren weer stopt ?

Ik gebruik nu de kef ls50 met Roon. Dus gewoon aangesloten op de dac van de ls50

StereoMike

#1103
Quote from: audiogek on March 13, 2018, 11:27:30
Ik denk ook dat ik de bluesound die ik gebruikte weg ga doen. Is Roon wel een blijvertje ? Niet iets onbetrouwbaars wat binnen enkele jaren weer stopt ?

Ik gebruik nu de kef ls50 met Roon. Dus gewoon aangesloten op de dac van de ls50
En Roon staat op een PC en die heb je met een USB aangesloten op de ls50?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

audio_stabilo

Quote from: StereoMike on March 13, 2018, 13:43:08
En Roon staat op een PC en die heb je met een USB aangesloten op de ls50?

Klopt Roon heb ik op een pc draaien en met USB aangesloten naar de ls50

naish123

Ik was gisteren bij de audio zaak waar ik regelmatig kom en daar hadden we een fanless Nuc i5 met Roon Rock voor €800. Niet te veel geld, vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Marco66

Quote from: naish123 on March 14, 2018, 08:06:27
Ik was gisteren bij de audio zaak waar ik regelmatig kom en daar hadden we een fanless Nuc i5 met Roon Rock voor €800. Niet te veel geld, vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Heb zelf een tweedehands nuc gekocht voor 250,- en roon rock is gratis te downloaden.
Ben je stuk goedkoper klaar en werkt als een trein.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

audio_stabilo

Weet iemand hoe je in kan stellen dat als ik een liedje aanklik in een afspeellijst die niet gelijk alle tracks van die afspeellijst in de wachtrij zet ?

paaj

Bij Settings - Play Actions kun je dat soort acties aanpassen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

audio_stabilo

Quote from: Lazybird on March 12, 2018, 10:25:37
Hi, het is afhankelijk waar de Roon core draaid en hoeveel processoren je op de task zet. Dit kan je bij instellingen aanpassen. Je kan binnen Roon een afspeellijst maken maar ook binnen Tidal beiden zijn zichtbaar even met de instellingen spelen. Ik ben niet thuis anders zou ik het wat nauwkeuriger beschrijven.

Ik heb dit nog steeds niet voor elkaar. Elke keer als ik een track wil toevoegen moet ik naar mijn app op mijn telefoon van Tidal zelf om daar mijn favorieten track toe te voegen aan mijn bestaande afspeellijst. Als ik het via Roon doe krijg ik alleen een scherm om een afspeellijst aan te maken

Lazybird

Wat wil je exact doen. Een afzonderlijke track afspelen of een playlist maken in Roon of Tidal?.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

Quote from: Lazybird on April  8, 2018, 18:47:21
Wat wil je exact doen. Een afzonderlijke track afspelen of een playlist maken in Roon of Tidal?.

Als ik een goed liedje hoor wil ik die toevoegen aan mijn gemaakte playlist van tidal

Lazybird

@audiogek.

Het is heel vervelend maar als je in Roon een een liedje wil toevoegen moet dat aan de playlist lijst van Roon.
Je kan niet een liedje toevoegen aan een tidal playlist.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

Nog een vraag. Ik heb Roon server op de pc draaien. Vaak heb ik dat de app de server niet kan vinden. Hebben meer mensen hier last van? Als die het eenmaal doet dan blijft die goed

Faxe

Na het updaten van mijn mac mini (Roonserver) naar het laatste OSX had ik daar wel last van. Heb toen de energie besparende instellingen wat aangepast en sindsdien werkt het weer goed. Misschien is dat bij een windows PC ook wel de moeite waard om even naar te kijken.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

audio_stabilo

Maar wat heeft dat er mee te maken dan ? Mijn pc gaat niet op stand-by verder

Faxe

Als de PC bijvoorbeeld in een energie besparende stand gaat waarbij de netwerkverbinding wordt uitgeschakeld is het niet zo gek dat je de server niet meer kunt bereiken met je app de server niet meer kan vinden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

audio_stabilo

Quote from: Faxe on April 14, 2018, 21:29:45
Als de PC bijvoorbeeld in een energie besparende stand gaat waarbij de netwerkverbinding wordt uitgeschakeld is het niet zo gek dat je de server niet meer kunt bereiken met je app de server niet meer kan vinden.

Klopt. Maar dat gaat die niet :)
Hij doet het ook wel eens als ik net de pc aanzet

Lazybird

Ik heb dit probleem nooit maar ik draai de core op een mac mini dus misschien dat iemand met een windows PC hier iets meer over kan zeggen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Faxe

Iemand hier ervaring met de "digital room correction" van Roon? Lijkt me wel leuk om een keer te proberen. Heb alleen geen microfoon dus die zou ik er voor moeten aanschaffen. Als het goed werkt is het de investering wel waard natuurlijk.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

StereoMike

Quote from: Faxe on April 16, 2018, 12:40:02
Iemand hier ervaring met de "digital room correction" van Roon? Lijkt me wel leuk om een keer te proberen. Heb alleen geen microfoon dus die zou ik er voor moeten aanschaffen. Als het goed werkt is het de investering wel waard natuurlijk.
Wanneer je er de tijd voor neemt is het erg leuk om te doen en het resultaat is zeker niet slecht.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Richi

Roon 1.5 is live. Je kan nu bij TIDAL albums zien of ze met MQA gecodeerd zijn en ROON neemt de MQA decodering voor zijn rekening als je DAC dat niet ondersteunt. Zit nu te luisteren naar het album 'All my demons greating me as a friend' van Aurora dat in MQA is gecodeerd. In het signaalpad wordt netjes de MQA decodering aangegeven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Ik vind het fijn dat je dat nu kunt zien. Eerder speelde ik het album/nummer gewoon af en dan kun je het makkelijk zien.

Het blijft heerlijke software om mee te werken.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Marco66

#1123
Erg fijne software en bevalt prima.
Met de andere voorversterker was het volume al snel te hoog, even headroom op -6db en volumeknop kan weer wat verder open.
Werkt echt geweldig.

Kan nu ook MQA files afspelen als ik Roon laat renderen en decoderen, top.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

En nu zoeken naar een paar nummers die ik zowel als CD rip als MQA bestand heb om te zien of het anders klinkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a