Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

Kerkhoffd and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: Marco66 on March  8, 2018, 17:03:03
Nuc opnieuw opgestart, externe schijf er af gelaten en nas share laten indexeren.
Heeft de externe schijf een eigen voeding?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Marco66

Quote from: StereoMike on March  8, 2018, 21:31:05
Heeft de externe schijf een eigen voeding?

Nee, via usb.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

StereoMike

Quote from: Marco66 on March  8, 2018, 21:44:25
Nee, via usb.
Je zou bijna gaan denken aan een overspanningsbeveiliging maar dan moet je het met de gele usb port wel heel erg bont maken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Marco66

Quote from: StereoMike on March  8, 2018, 22:08:08
Je zou bijna gaan denken aan een overspanningsbeveiliging maar dan moet je het met de gele usb port wel heel erg bont maken.

Zat in de blauwe 3.0.
Gaat nu al de hele dag goed verder zonder usb er in dus hou het maar zo.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmorgen weer probleemloos roon kunnen bedienen dus probleem lijkt verholpen.
Zojuist ook gelijk wat favoriete radiostations toegevoegd via url's van tunein, werkt perfect.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

audio_stabilo

Ik ben nu ook bezig met Roon. Heb nu een test abonnement van 3 maanden. Als ik deze voort wil zetten moet ik creditcard gegevens invoeren. Dit heb ik niet. Is hier nog een andere oplossing voor ?

Dirk

neen
als je daar zo huiverig voor bent kan je na de activering meteen je lidmaatschap opzeggen, zo ben je iig zeker dat het niet "vanzelf" wordt verlengd na die trialperiode...en je kan gewoon 3 maanden testen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marco66

Weten nu al dat Roon een blijver is, geweldige software om je bibliotheek te beheren en nieuwe muziek/artiesten/info te hebben in een pakket.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

audio_stabilo

Quote from: Dynky on March 11, 2018, 09:53:00
neen
als je daar zo huiverig voor bent kan je na de activering meteen je lidmaatschap opzeggen, zo ben je iig zeker dat het niet "vanzelf" wordt verlengd na die trialperiode...en je kan gewoon 3 maanden testen.

Ja maar ik bedoel... is er geen andere manier om te betalen ? Paypal bijvoorbeeld. Om nou een hele creditcard aan te gaan vragen voor Roon gaat me wat ver. Of werkt een prepaid creditcard ook?

Net heb ik mijn albums van mijn nas geïndexeerd. Wat ik vervelend vind (wellicht ergens een instelling) is dat losse tracks die bij mij in tidal als favoriet staan ook als album weergegeven wordt. Dan staat er maar 1 track in de map.

audio_stabilo

Ook maakt die gewoon afspeellijsten aan.... ik heb 3 afspeellijsten van tidal. Andere 2 maakt die van de nas waar ik niet om gevraagd heb. O.a 1 album van Rieu :butbut:

schedel

Quote from: audiogek on March 11, 2018, 10:51:26
Ja maar ik bedoel... is er geen andere manier om te betalen ? Paypal bijvoorbeeld. Om nou een hele creditcard aan te gaan vragen voor Roon gaat me wat ver. Of werkt een prepaid creditcard ook?

Stuur ze een mailtje en je weet het.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

audio_stabilo

afspeellijst is gelukt om weg te krijgen.
Nu alleen nog de losse tracks uit mijn albumlijst welke ik als favoriet heb staan Tidal. Hoop wel dat dat weg kan. Wil bij albums alleen albums zien en niet een album met 1 track :P

audio_stabilo

Ik heb de favorieten in een afspeellijst gezet. Nu is het goed.

Hoe kan het trouwens dat Roon zoveel beter klinkt dan bijvoorbeeld mijn bluesound ? Pc er tussen is meestal minder toch?

Wat wel jammer is dat een pc altijd aan moet staan

ovromans

Het is mogelijk om Roon met PayPal te kopen. Dit heb ik gedaan door via het contact formulier te vragen of het mogelijk is om op deze manier te betalen.

Wat ze nodig hebben is je e-mail adres dat je voor PayPal gebruikt en welk product je wil hebben. Dan sturen ze via PayPal een factuur. Als het betaald is wordt je abonnement geactiveerd. Dit hebben ze bij mij goed afgehandeld.

audio_stabilo

#1089
Dankje wel. Dan ga ik dat ook doen.

Klopt het trouwens dat het heel lang duurt voordat Roon geïndexeerd heeft vanaf de nas ? 21.000 nrs

En met tidal kan ik niks in een afspeellijst zetten als favoriet. Hij vind dan namelijk de afspeellijst niet

Lazybird

Hi, het is afhankelijk waar de Roon core draaid en hoeveel processoren je op de task zet. Dit kan je bij instellingen aanpassen. Je kan binnen Roon een afspeellijst maken maar ook binnen Tidal beiden zijn zichtbaar even met de instellingen spelen. Ik ben niet thuis anders zou ik het wat nauwkeuriger beschrijven.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

Quote from: Lazybird on March 12, 2018, 10:25:37
Hi, het is afhankelijk waar de Roon core draaid en hoeveel processoren je op de task zet. Dit kan je bij instellingen aanpassen. Je kan binnen Roon een afspeellijst maken maar ook binnen Tidal beiden zijn zichtbaar even met de instellingen spelen. Ik ben niet thuis anders zou ik het wat nauwkeuriger beschrijven.

Ja ik zie de afspeellijst wel. Maar niet als ik iets als favoriet wil zetten

Lazybird

Favoriete = hartje aanklikken bij het album of nummer.
Overview klikken op het hartje zie je al je favorite albumes en/of nummers
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

Helaas staat er bij mij geen hartje bij overview

Wat mij net ook opvalt is dat ik 21.000 nrs op mijn nas heb staan en hij er maar 13.000 in heeft gezet

audio_stabilo

Het rare is. Volgens mij zie ik gewoon elk album staan die op de nas staat. Ik heb net even de nas gescand. Die komt uit op 26.000 bestanden.
Als ik Roon laat indexeren staat er als die klaar is: 13479 bestanden geïmporteerd. Dat is toch raar? :P
In sommige albums (zelf samengestelde) mis ik soms wel een paar nummers. Maar volgens het verschil zou ik 13000 nog wat tracks moeten missen

Lazybird

Het exacte pad = Overview => Albums en daar kan jij je favorieten selecteren doormiddel van op het hartje te klikken.
Bij mij scanned Roon hetzelfde aantal albums op de NAS en later op een afzonderlijke HD.

Geen idee waarom het bij jou afwijkt ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn 6000 albums op de juiste manier TAG's heb aangebracht en alles in AIFF heb.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

#1096
Quote from: Lazybird on March 12, 2018, 20:44:51
Het exacte pad = Overview => Albums en daar kan jij je favorieten selecteren doormiddel van op het hartje te klikken.
Bij mij scanned Roon hetzelfde aantal albums op de NAS en later op een afzonderlijke HD.

Geen idee waarom het bij jou afwijkt ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn 6000 albums op de juiste manier TAG's heb aangebracht en alles in AIFF heb.

Ja heb het gevonden :D
Ik zie het alleen niet in de app op de telefoon.

Ja ik vind het ook erg raar. Maar ik zie ook nog niet wat ik zou moeten missen :S
Hier alles overigens ook goed getagd. Dus snap het niet.

Maar nergens in te stellen dat die alles erin gezet?

audio_stabilo

Ik zit mij nu net wat te bedenken. Net alle Flac. wav en een paar mp3 bestanden laten zoeken. Toen kwam ik precies op het aantal wat Roon heeft geïndexeerd. Op de computer telt die ook mappen, afbeeldingen, tekstbestandjes etc mee natuurlijk :P

Richi

Quote from: audiogek on March 12, 2018, 22:28:01
Ik zit mij nu net wat te bedenken. Net alle Flac. wav en een paar mp3 bestanden laten zoeken. Toen kwam ik precies op het aantal wat Roon heeft geïndexeerd. Op de computer telt die ook mappen, afbeeldingen, tekstbestandjes etc mee natuurlijk :P
Typisch gevalletje PICNIC: Problem In Chair Not In Computer  :D  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

audio_stabilo

Hoe kan het dat Roon zoveel beter klinkt dan ? Normaal gesproken zou ik geen pc meer gebruiken voor nuziek