Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Op mijn slaapkamer gebruik ik roon op twee wifi/airplay speakers. Weet iemand een ios app die het mogelijk maakt om via een timer de muziek stop te zetten na een in te stellen tijd?

Met de in ios ingebouwde timer functie lukt het helaas niet.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

hpapen

Er is een Roon extension  voor.  Hij heet, meen ik, "Alarm Clock". - check google.

hpapen


Faxe

Dit lijkt oo waarnaar ik op zoek ben alleen dan mooier als verwacht. Nog geen tijd gehad om het te installeren.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Vanmiddag de "Alarm Clock" uitbreiding geinstalleerd in Roon. Dit is precies waar ik naar op zoek was met zelfs nog meer functionaliteit. Op mijn Mac mini ging de installatie redelijk vlot. Heb weinig ervaring met het gebruik van de terminal is OSX maar ben er toch uitgekomen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

sandervg

Hebben jullie ervaring met de equalizer functie in Roon. Als je deze gebruikt (om bv. het laag wat te temperen), heeft dit dan veel impact op de overige elementen van de geluidskwaliteit (stereobeeld, plaatsing, kwaliteit van het hoog etc.) of is dat niet merkbaar? Er wordt immers flink gerekend met het digitaal signaal om de aanpassingen te bereiken.

En ik was ook benieuwd of er al ervaringen zijn met forumgenootjes die deze functie hebben gebruikt om heuse room correction toe te passen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Richi

#1031
Ik heb wel geëxperimenteerd met het low shelf filter om het laag wat te boosten en dat werkte in mijn geval zeer subtiel en het had geen effect op de rest van het geluidsspectrum. Het pakte eigenlijk veel beter uit dan ik had verwacht. Zie bijgaande screenshot.

Edit: ik gebruik een Mac Mini i7 met meer dan voldoende processorkracht, wat misschien ook wel bijdraagt tot het goede resultaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Ik draai met de convolution engine. Met 66k taps. De verwerkingssnelheid is dan 31,5. Lees: draait heel soepel.
Op een intel nuc skull canyon (i7), dat wel.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

StereoMike

Quote from: sandervg on January 19, 2018, 20:16:46
En ik was ook benieuwd of er al ervaringen zijn met forumgenootjes die deze functie hebben gebruikt om heuse room correction toe te passen.
De Roon equalizer en room correctie zijn zeer eenvoudig en efficient zodat ze niet al te veel processorkracht vragen. Voor huis, tuin en keukengebruik prima te gebruiken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

J.S.

Heb ook de convolution van Roon gebruikt: inmeten met REW, filters maken met REW en RePhase en vervolgens inladen in Roon. Prima resultaten.

bmateijsen

Quote from: Richi on January 19, 2018, 21:37:47
Ik heb wel geëxperimenteerd met het low shelf filter om het laag wat te boosten en dat werkte in mijn geval zeer subtiel en het had geen effect op de rest van het geluidsspectrum. Het pakte eigenlijk veel beter uit dan ik had verwacht. Zie bijgaande screenshot.

Edit: ik gebruik een Mac Mini i7 met meer dan voldoende processorkracht, wat misschien ook wel bijdraagt tot het goede resultaat.

Zo...dat is een enorme boost en load voor je versterker...

Richi

Quote from: bmateijsen on January 27, 2018, 13:19:43
Zo...dat is een enorme boost en load voor je versterker...
Oh? Niets van gemerkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

naish123

Ik wil gaan draaien met Roon. Nu las ik over ROCK. even voor mijn beeldvorming:
Als ik dus een Intel Nuc in elkaar schroef dan moet ik alleen ROCK als operating systeem hebben draaien? Via usb naar mijn dac en Roon app installeren op mijn tablet en klaar?

bmateijsen

Quote from: Richi on January 27, 2018, 13:29:15
Oh? Niets van gemerkt.

Je boost 8 db op 25 hrz... met best een flinke Q... dat zal een flinke load zijn voor je versterker.

StereoMike

Quote from: naish123 on January 29, 2018, 16:23:06
Ik wil gaan draaien met Roon. Nu las ik over ROCK. even voor mijn beeldvorming:
Als ik dus een Intel Nuc in elkaar schroef dan moet ik alleen ROCK als operating systeem hebben draaien? Via usb naar mijn dac en Roon app installeren op mijn tablet en klaar?
Eigenlijk wel. Zorg wel voor een NUC7i7BNH with 8GB RAM voor een beetje fijn luisteren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

naish123

Super, dank je wel! Ik wil inderdaad een i7 nemen. Even kijken waar ik het bestel. Scheelt nogal, zag ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zegel

Quote from: naish123 on January 29, 2018, 17:17:15
Super, dank je wel! Ik wil inderdaad een i7 nemen. Even kijken waar ik het bestel. Scheelt nogal, zag ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een al wat oudere Intel NUC D54250WYK (i5 4e gen., 8GB , 1tb ssd in een Akasa fanless case) en dat gaat ook prima. Scheelt een hoop geld.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

naish123

Nuc i7 besteld! Ik weet dat het misschien overkill is maar vind het toch lekker rekencapaciteit genoeg te hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rovinggecko

Helemaal goed. Nu lekker de convolution maximaal gebruiken voor room optimization.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

StereoMike

Quote from: rovinggecko on January 30, 2018, 19:57:29
Helemaal goed. Nu lekker de convolution maximaal gebruiken voor room optimization.
Daar kun je de rekencapaciteit goed voor gebruiken  :tounge2:
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

bottlekiss

Quote from: Richi on January 19, 2018, 21:37:47
Ik heb wel geëxperimenteerd met het low shelf filter om het laag wat te boosten en dat werkte in mijn geval zeer subtiel en het had geen effect op de rest van het geluidsspectrum. Het pakte eigenlijk veel beter uit dan ik had verwacht. Zie bijgaande screenshot.

Edit: ik gebruik een Mac Mini i7 met meer dan voldoende processorkracht, wat misschien ook wel bijdraagt tot het goede resultaat.
Probeer mijn nieuwe speakers (Dynaudio Contour S 3.4 LE) in te regelen, met name minder laag op rechts. De rechterspeaker staat namelijk minder ver van de muur dan links. Weet iemand of je de equalizer voor het linker- en rechterkanaal apart kan instellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Lion of Judah

Quote from: bottlekiss on January 31, 2018, 01:20:48
Probeer mijn nieuwe speakers (Dynaudio Contour S 3.4 LE) in te regelen, met name minder laag op rechts. De rechterspeaker staat namelijk minder ver van de muur dan links. Weet iemand of je de equalizer voor het linker- en rechterkanaal apart kan instellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Ja, dat kan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

sandervg

Hoe kom je tot goede filters als je room correction wilt gebruiken met Roon? Heb gekeken naar Acourate, maar ik kom er niet uit. Lijkt me erg complex. Dirac werkt niet icm Roon (als je een end point gebruikt). Heb ook naar REW gekeken, maar daar kun je alleen mee meten. Prima om  wat grove correcties toe te passen, maar voor het serieuze werk lijkt me dat niet te werken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

volgens dit draadje kan het wel icm REW, maar rovinggecko (die je vraag ongetwijfeld ook wel zal lezen) is volgens mij zeer bedreven in het implementeren van roomcorrectie binnen Roon icm met Acourate, dus je krijgt straks mogelijk een veel uitgebreider antwoord  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea