Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Eigenlijk had ik er meer van verwacht. Bij het vergelijken met een network audio adapter (NAA van HQPlayer) viel ROCK toch een beetje tegen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

rovinggecko

ROCK is de core, geen end point.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

StereoMike

Misschien was ik inderdaad onduidelijk. We hebben twee gelijke machines gebruikt (Intel NUC7I7) één met ROCK en de ander met Win10, Roon en HQP. Als end point twee Mitac PD10BI mini PC's. We hadden eigenlijk verwacht dat de ROCK variant het veel beter zou doen dan de Win10 HQP (zonder upsampling) maar dat viel dus een beetje tegen. Daar komt bij dat je zelf niets meer kunt aanpassen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

paaj

Waarom zou ROCK het beter moeten doen dan W10/Roon? Zeker als je met losse endpoints werkt, dan heeft de eventuele storing en 'optimalisaties' in de Server PC daar geen invloed op en gaat het dus puur om de kwaliteit van je DSP.

ROCK is uiteindelijk gewoon RoonServer, alleen dan zonder dat je zelf aan updates en OS onderhoud hoeft te denken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Lazybird

Bedankt voor het testen scheelt mij een hoop werk  :D. Buiten het feit dat ik nu mij mac mini bijvoorbeeld ook gebruik voor plex etc. Dus zo'n dedicated machiene moet echt wel state of the art zijn want je beperkt je tot Roon only.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

StereoMike

Quote from: paaj on June  6, 2017, 11:11:41
Waarom zou ROCK het beter moeten doen dan W10/Roon? Zeker als je met losse endpoints werkt, dan heeft de eventuele storing en 'optimalisaties' in de Server PC daar geen invloed op en gaat het dus puur om de kwaliteit van je DSP.

ROCK is uiteindelijk gewoon RoonServer, alleen dan zonder dat je zelf aan updates en OS onderhoud hoeft te denken.
ROCK is geoptimaliseerd voor NUC gebruik en dan ga je er toch een beetje vanuit dat het efficienter moet kunnen werken dan de W10/Roon variant. Overigens heeft optimalisatie bij de bron (server pc) wel degelijk invloed op het eindresultaat aan de kant van de endpoints.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Lazybird on June  6, 2017, 11:14:26
Bedankt voor het testen scheelt mij een hoop werk  :D. Buiten het feit dat ik nu mij mac mini bijvoorbeeld ook gebruik voor plex etc. Dus zo'n dedicated machiene moet echt wel state of the art zijn want je beperkt je tot Roon only.
Het is inderdaad een beperking.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Afgezien van de betere upsampling resultaten van HQPlayer t.o.v. Roon blijven we voorlopig ook trouw aan het NAA (HQPlayer) protocol i.p.v. RAAT (Roon). Langzaam maar zeker komt er ook meer commentaar op RAAT en zou Roon Core Direct een mooiere oplossing zijn.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: rovinggecko on June  6, 2017, 07:08:03
ROCK is de core, geen end point.
Maar kan wel als end point worden gebruikt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Dat Roon Rock Rocks.

Altijd leuk om eens dingen te proberen. Vanmorgen zonder enig probleem Rock op een mini itx geïnstalleerd. Uiteraard wel met mooie lineaire voeding en in dit geval even zonder aparte usb kaart. De DAC rechtstreeks op de USB 2.0 van de itx en warempel muziek. En niet zomaar muziek maar gewoon heel aangenaam om naar te luisteren. Dat gaat zeker een staartje krijgen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

evilniek

Goed, er is een fantastische update van Roon, geen irritante pop-up's meer of je wel zeker weet of je een album, of nummer af wilt spelen, top!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Richi

Quote from: evilniek on August 30, 2017, 18:42:19
Goed, er is een fantastische update van Roon, geen irritante pop-up's meer of je wel zeker weet of je een album, of nummer af wilt spelen, top!
Er is nogal wat kritiek op die update. Als je een playlist hebt gemaakt en je drukt op de play knop, in plaats van op het mini icoontje om 'play next' te kiezen, dan ben je ineens de playlist kwijt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

paaj

Dan moet je het juiste knopje drukken :P.

Er is een korte undo periode. Vroeger was het ook weg als je play now koos. Nu doet die knop tenminste wat er op staat.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

evilniek

Quote from: Richi on August 31, 2017, 11:54:18
Er is nogal wat kritiek op die update. Als je een playlist hebt gemaakt en je drukt op de play knop, in plaats van op het mini icoontje om 'play next' te kiezen, dan ben je ineens de playlist kwijt.

Bij mij niet hoor, maar beschrijf is hoe je dat doet dan, misschien doe ik iets anders.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

solitaire

voor mij nieuw :


Roon Labs / Audeze calibration filters specific to selected Audeze headphone models


http://kb.roonlabs.com/Audeze_Presets
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bama

Ik heb nu Roon werkend alleen ziet hij de muziek op mijn nas niet. Hoe voeg ik op de juiste manier de map van mijn nas toe.

Dit zie ik bij info op mijn mac.
Locatie: Multimedia
Server: smb://Qnap-TS859._smb._tcp.local/Multimedia/music

seagull

Settings -> Storage -> Add Folder -> Browse -> Add Network Share  :smile:
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Lazybird

@Bama veel plezier met het her ontdekken van je eigen muziek collectie  :clapping:.


Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bama

#968
ok, ik zat hem met de hand in te vullen iedere keer maar moet dus doorklikken.

Hij loopt nu vol ;D
Niet de snelste NAS meer hier. Mooie reden om weer eens een upgrade te doen als Roon bevalt.

Eerste indruk is wel wat zoekwerk maar ziet er wel erg leuk uit, moet eerst maar eens gaan wennen.

Ben al blij dat ik het zo snel aan de gang heb als niet computer man ;D

Super geregeld door Trinnov overigens dat ze me avonds benaderen voor de Roon ready update en het gewoon op afstand regelen inclusief een 60 dagen trial. :clapping:

Lazybird

Ben zelf van de NAS afgestapt heb mijn oude mac mini van stal gehaald en daar een LaCie 2big Thunderbolt 2 6 TB aangehangen dat werkt een stuk sneller en beter. Vervolgens daarop Roon server en Minim server als ik buiten Roon om muziek wil luisteren.

Tidal integratie met Roon is trouwens ook perfect als je een beetje zoekt kan je vast nog wel 3 maanden Hifi gratis uitproberen.
Had zelf een Qobuz sublime abbo maar nu even overgestapt op Tidal vanwege die integratie  :D.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bama

TIDAL heb ik ook ingevuld want dat heb ik al een tijd.
Maar zoals gezegd eerst even wennen en kijken wat het meer brengt.

Wil best wel een Mac er bij kopen maar dan zal ik wel hulp in moeten schakelen om dat aan de gang te krijgen. Eerste 1000 albums zijn nu gescand, kijken hoe de snelheid straks is.

Lazybird

Een NUC wekt ook goed als je tegen die tijd hulp nodig hebt stuur je maar een PM geen probleem.

Ik zou trouwens niet via Roon, Tidal albums importeren ik vond dat niet prettig dus ik zoek gewoon in Tidal albums op.
Maar is een kwestie van proberen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bama

Quote from: Lazybird on September 20, 2017, 22:47:40
Een NUC wekt ook goed als je tegen die tijd hulp nodig hebt stuur je maar een PM geen probleem.

Ik zou trouwens niet via Roon, Tidal albums importeren ik vond dat niet prettig dus ik zoek gewoon in Tidal albums op.
Maar is een kwestie van proberen.


Top

Roeru117

Een NUC werkt inderdaad erg goed. Daar kun je dan een ROCK (Roon Optimised Core Kit) van maken, oftewel streamer en server tegelijk zonder extra onnodige software. Zo stream ik nu sinds ruim een maand en dat werkt erg snel en stabiel.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Bama

Wat ik vanuit Kazoo mis is een volumeknop dus dat is erg prettig dat hij hier wel op zit.

Als tune in radio nu ook er in zou zitten zou dat helemaal fijn zijn.

Eerste indruk is positief, heb er tot 2 uur vannacht mee zitten spelen.

Is er ook een manier dat ik kan schakelen naar de mappenstructuur zoals ik hem op mijn Nas heb staan?