Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Nee, aan de SBt veranderen ze niets, ds waarschijnlijk zelfde methode als LMS deed. Gedaan om snel veel betaalbare endpoints te hebben, nu met de Rpi en dergelijke die wel Roonbridge draaien zijn er betere opties.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Martin!!!

Wat is de best betaalbare optie volgens de kenners hier?
mainly British stuff

paaj

DIY of kant en klaar?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Martin!!!

Beide graag, ik had me niet bedacht dat er behoudens de Sound Quality verschillen in de diverse endpoints zouden zitten.

Wat is een roonbridge?
mainly British stuff

bmateijsen

Quote from: Martin!!! on February 28, 2017, 15:36:15
Beide graag, ik had me niet bedacht dat er behoudens de Sound Quality verschillen in de diverse endpoints zouden zitten.

Wat is een roonbridge?

En waarom zou er geen kwaliteitverschil tussen de endpoints zitten? ;) Ik ben benieuwd waarom je dit zou denken....

Martin!!!

Quote from: bmateijsen on February 28, 2017, 16:52:43
En waarom zou er geen kwaliteitverschil tussen de endpoints zitten? ;) Ik ben benieuwd waarom je dit zou denken....

Behalve de SQ zou ik het niet weten....... kan het ene endpoint (softwarematig) meer dan de andere?
mainly British stuff

bmateijsen

Quote from: Martin!!! on February 28, 2017, 18:15:15
Behalve de SQ zou ik het niet weten....... kan het ene endpoint (softwarematig) meer dan de andere?

Maar geluidskwaliteit is toch ook onderdeel van kwaliteit ;). Ja, bepaalde endpoints kunnen meer, doordat ze Roon certified zijn, waardoor het pad van Roon 'completer' is.

rovinggecko

Er zijn veel verschillende opties voor een end point.
In de klasse 'goedkoop' zijn er heel wat keuzes. Zelf heb ik (als een van de verschillende end points):

- Raspberry pi v3
- hifiberry digi+
- dietpi OS
- behuizing
- sbooster voeding

Hiermee maak je een heel acceptabel endpoint voor Roon.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

cable-guy

Of de Sonore SonicOrbiter. Zit al in een (heel klein) kastje. Dit is een volwaardig Roon Endpoint voor minder dan 300 Dollar. Ik heb hem en het klinkt met een goede DAC en voeding heel erg goed!
http://www.sonore.us/Sonicorbiter.html


Bas Akkerman

Quote from: cable-guy on March  2, 2017, 10:03:49
Of de Sonore SonicOrbiter. Zit al in een (heel klein) kastje. Dit is een volwaardig Roon Endpoint voor minder dan 300 Dollar. Ik heb hem en het klinkt met een goede DAC en voeding heel erg goed!
http://www.sonore.us/Sonicorbiter.html


:thumbs-up: Ga ik eens bekijken. Het wordt zoiets als dit of een Mac Mini denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Of de DIY versie als je alleen Roon doet en een beetje wil knutselen: Cubox-I met lichte Linux en RoonBridge. Zelfde apparaat volgens mij.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

allineedisbass

Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

seagull

Misschien is Ropieee een idee.
Gewoon image downloaden en automatische updates.
Werkt met verschillende RPi hat en USB DAC's.
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

katwax

Quote from: Isflicka on May 22, 2017, 08:12:15
Weinig specs maar wel een pittig prijskaartje.
Inderdaad weinig specs en stevig prijskaartje.
Tevens lees ik dat het enkel de Roon server/core is en ze spreken ook over dat je nas moet hebben, dus veel storage zal er niet inzitten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

paaj

64/128GB is te weing voor lokale opslag ja.

Pittig prijskaartje voor een handige knutselaar, maar met het gratis Roon OS dat komt en een eigen 6e generatie NUC kun je het zelf ook in elkaar zetten, geweldige service wat mij betreft.

Kijk je naar de praktijk dan wil natuurlijk zowel Roon als de hifi zaak waar dit verkocht wordt er wat aan verdienen en zullen er geen bergen van verkocht worden. Geen onlogische prijs denk ik.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

paaj

#942
Op hun forum. Het OS staat ook wel bekend als ROCK
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Isflicka

Quote from: paaj on May 22, 2017, 12:51:04
Op hun forum. ook wel bekend als ROCK
Oja, grappig.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

rovinggecko

Het leuke is dat ROCK op een eigen nuc exact hetzelfde is als Nucleus(+).
Mooie service van Roon.
En kan me goed voorstellen dat er zat hifi liefhebbers zijn die niet zelf voor 400 euries een goedkope nuc in elkaar willen zetten. Dus slim gedaan.

ROCK zal overigens heel binnenkort downloadbaar zijn.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faxe

Iemand al Rock geinstalleerd? Zo ja wat zijn de ervaringen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Vhond


rovinggecko

ROCK draait hier prima.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faxe

Wat zijn de voordelen van Rock ten opzichte van andere OS' en waarop je Roon kunt installeren? Klinkt het beter, sneller, robuster?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

paaj

Misschien wel alledrie... Stript eigenlijk alle overbodige OS functies en maakt van een NUC puur Roon apparaat.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2