Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Als Roon 24-bit aangeeft, dan is dit MQA.

rovinggecko

Ja, maar dan nog niet gedecodeerd.
Je moet er dan wel een mqa capable dac achter zetten en in Roone eea bitperfect uitsturen (dus geen volume controle).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zegel

Quote from: rovinggecko on January  6, 2017, 21:26:41
Ja, maar dan nog niet gedecodeerd.
Je moet er dan wel een mqa capable dac achter zetten en in Roone eea bitperfect uitsturen (dus geen volume controle).

Volgens mijn oren zou dat wel eens goed kunnen, ik kan echt geen verschil tussen de verschillende streams waarnemen. ( ik gebruik de volumecontrole in Roon)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

smacdab

misschien is verschil ook niet hoorbaar.....

bmateijsen

Quote from: rovinggecko on January  6, 2017, 21:26:41
Ja, maar dan nog niet gedecodeerd.
Je moet er dan wel een mqa capable dac achter zetten en in Roone eea bitperfect uitsturen (dus geen volume controle).

Correct... er moet een DAC zijn die MQA aan kan, anders luister je gewoon naar de core (CD-kwaliteit)

rovinggecko

Quote from: zegel on January  6, 2017, 21:59:06
Volgens mijn oren zou dat wel eens goed kunnen, ik kan echt geen verschil tussen de verschillende streams waarnemen. ( ik gebruik de volumecontrole in Roon)
Als je volume controle gebruikt, dan worden de bitjes verprutst en wordt eea niet meer als mqa stream herkent.
Die handel moet dus uit (als dat kan) om mqa in volle glorie te horen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zegel

Roon 1.3 vandaag live :clapping: :clapping: :clapping:

Deze post is nutteloos in de zin dat Roon nu nog niet live is, maar het lijkt me een zodanige mijlpaal dat dit nieuwtje wel in deze draad mag :satisfied: Kan iedereen op de uitkijk, wel eerst even back-uppen!
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

rovinggecko

Ja, lekkere teaser email.
De dag is wat langer in de VS, dus hij zal morgenochtend wel bij ons op de mat liggen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Had de mail ook. Morgen de 'revolutie' maar beleven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bottlekiss

>>>back-up ready >>> and counting....
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Hetzelfde hiero...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Faxe

Iedereen nog bezig met updaten? Heb zelf de update inmiddels geinstalleerd. Hoop nieuwe opties waarvan ik geen idee heb wat ik er mee moet/kan. Bij Albums die ik dubbel heb kon ik vroeger vrij makkelijk via het "Other Versions" knop op basis van de bestandslocatie zien welke mijn voorkeur had. Na de update staat daar nu een totaal onbruikbare verwijzing naar het adres op mijn NAS.

Ben benieuwd hoe de laatste versie draait op een NAS als je alle toeters en bellen die zijn toegevoegd gebruikt. Volgens mij vraagt dat behoorlijk wat rekenkracht.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Dirk

hier wel vandaag na 't werk ff snel de update geïnstalleerd, maar nog niet echt mee bezig geweest wegens tijdsgebrek
muziek speelt wel weer gewoon, dus "het draait"...meer kan ik er nog niet over zeggen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Het draait hier ook.
Dsp werkt, upsampelen tot 96kHz werkt zelfs op mn nas, tot mijn verbazing.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Richi

Hier draait het ook zonder problemen. Upsampling geeft niet echt veel verbetering. Ik had gehoopt de TIDAL high res albums makkelijker te kunnen herkennen, maar dat is niet echt het geval.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Kan de Tidal high res albums in Tidal ook niet makkelijk herkennen, dus vraag me af of ze die metadata wel meegeven.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on February  2, 2017, 21:36:25
Het draait hier ook.
Dsp werkt, upsampelen tot 96kHz werkt zelfs op mn nas, tot mijn verbazing.

Werkt hier ook soepel vanaf een Synology 916+. Vind dat er weer een dimensie bij is gekomen hoor. Wat een mogelijkheden. Ben nog in de ontdekkingsfase natuurlijk maar alles draait als een zonnetje. Dat je database automatisch een back up krijgt is ook zo makkelijk nu. In mijn geval staat de back up in mijn Dropbox account. Helemaal super!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Quote from: rovinggecko on February  2, 2017, 21:55:06
Kan de Tidal high res albums in Tidal ook niet makkelijk herkennen, dus vraag me af of ze die metadata wel meegeven.
Als je een high res album afspeelt en je klikt op het witte bolletje, dan zie je de TIDAL resolutie: FLAC 44.1Khz 24bit, 48khz, 96khz, etc. Ik neem aan dat dit de MQA versies zijn.

Dus als je een album twee keer ziet staan in TIDAL, dan is de ene vaak FLAC 44.1 16bit (SD) en de andere vaak één van de HD formaten. Ik heb nog niet uitgevonden hoe je snel kan zien welke de HD versie is. Behalve dan te doen wat ik hierboven beschrijf.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Quote from: Maro on February  2, 2017, 21:55:45
Werkt hier ook soepel vanaf een Synology 916+. Vind dat er weer een dimensie bij is gekomen hoor. Wat een mogelijkheden. Ben nog in de ontdekkingsfase natuurlijk maar alles draait als een zonnetje. Dat je database automatisch een back up krijgt is ook zo makkelijk nu. In mijn geval staat de back up in mijn Dropbox account. Helemaal super!
Dropbox ook aangezwengeld, schema aangemaakt en de eerste staat de draaien. Ga er van uit het niet nodig te hebben, maar t is wel uitermate makkelijk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faxe

Net nieuwe update geïnstalleerd. Geen idee waar die voor is.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Hier ook. Ik had een probleem met afspelen van dsd bestanden. Vandaag maar eens kijken of dat nu is opgelost.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

zegel

Hier alles draaiende, mooie verbetering - al had ik toch hogere verwachtingen. Ik wacht met smart op een verdere integratie eigen CD's / Tidal en upgrade radio functie, maar daar wordt aan gewerkt, en volgende updates gaan sneller komen volgens Danny

Equalizer functie getest, werkt uitstekend en intuitief.  Zoeken is duidelijk versneld; de trechterzoekfunctie rechts boven werkt heel fijn - is een combi van Focus en standaard zoeken. Scrollen gaat ook snellen. Backup instellen was een eitje. En, voor mijn squeezebox en Boom geven de displays nu artiest/titel; ook wel fijn dat die weer up to date zijn.  Je kan zowel upsamplen ( geen verschil gehoord) en downsamplen ( handig voor de Squeezebox, verslikt die zich niet in Hires opnames meer).

Wel opvallend: bij Settings / Background Audio analysis speed was mijn I5nuc nu al een dag bezig, en pas op 250 van de 15000 songs.   Heb nu er maar wat cores bijgeschakeld want ik wil eea wel voor de volgende update hebben afgerond ;)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Richi

En de iPad app klapt er ook niet meer om de haverklap uit als je deze heropent (als ie dus al open stond en de iPad ging in de slaap stand).

Analyzing 461 van 15774 nu op mijn Mac Mini i7 met 8Gb. Duurt nog wel een week voor ie klaar is zo. Dus nu 4 cores ingeschakeld van de 8. Gaat al een stuk rapper.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Gisteravond update naar 1.3 en meteen maar de library laten analysen op 4 cores. Wel continu 100% processortijd, dus vanochtend naar 2 cores. Krijg nl. een naar onderbuikgevoel wanneer de CPU een etmaal onophoudelijk moet pushen. Op 2 cores 85%. Nu na zo'n 12 uur nog 3000 van de 16000 nummers te gaan. Nog niet kunnen spelen met de nieuwe features, maar ben zeer benieuwd naar de nieuwe R128 normalisation functie
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

evilniek

Quote from: Richi on February  3, 2017, 10:15:54
En de iPad app klapt er ook niet meer om de haverklap uit als je deze heropent (als ie dus al open stond en de iPad ging in de slaap stand).

Analyzing 461 van 15774 nu op mijn Mac Mini i7 met 8Gb. Duurt nog wel een week voor ie klaar is zo. Dus nu 4 cores ingeschakeld van de 8. Gaat al een stuk rapper.

Heb je d'r een SSD inzitten dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo