Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Gebruik momenteel nog BubbleUPnP om muziek te streamen, maar ga de komende twee weken eens testen wat Roon evt. (extra) brengt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Quote from: Jean Sibelius on December 30, 2016, 13:04:22
Gebruik momenteel nog BubbleUPnP om muziek te streamen, maar ga de komende twee weken eens testen wat Roon evt. (extra) brengt.

In beleving enorm veel.... Het geeft echt een verdieping in de manier zoals je omgaat met je muziek.

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on December 30, 2016, 13:04:22
Gebruik momenteel nog BubbleUPnP om muziek te streamen, maar ga de komende twee weken eens testen wat Roon evt. (extra) brengt.

Ben benieuwd. Gebruikersgemak is bij Roon top. In principe kind kan de was doen ;) als alles ingesteld is  ;D. Niet dat het heel moeilijk is qua instellen.

En hoe Bjorn al zegt, qua beleving is het  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Als de set weer speelt, ga ik er ook mee stoeien. Op de nieuwe laptop moet dat wel draaien denk ik. Echt wel iets om naar uit te kijken.

Even geen zin om het op te zoeken, maar begreep ik nou dat binnen Roon ook iets van internetradio waar je tips op basis van je selectie op kunt beluisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

mocht iemand nog wat langer willen proberen dan de normaal aangeboden gratis periode, ik heb hier nog een voucher-code liggen voor 60 dagen free trial.
kreeg ik bij de aankoop van m'n microRendu, maar ik ben al lifetime member, dus...stuur maar ff een berichtje indien je hem zelf wil gebruiken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RubenV.

Inmiddels heb ik Roon ook aan de praat icm. HQPlayer, zodat ik van Tidal kan genieten in betere kwaliteit (alles on-the-fly geupsampeled naar DSD512). Ik vind Roon erg prettig werken, en kwa bediening (ook met Roonserver) werkt het top. De extra informatie over artiesten e.d. leest lekker weg.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Zeker als je het vergelijkt met de UI van HQPlayer :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on December 31, 2016, 09:05:52
Zeker als je het vergelijkt met de UI van HQPlayer :)

Ja, als je HQPlayer eenmaal aan de praat hebt gekregen werkt het perfect. Maar wat een draak van een applicatie  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

johan117

Hoi,

Ik heb de T+A dac en maak gebruik van deze 2 instellingen, wat bij mij het beste klinkt.

Groet,

Johan

zegel

Quote from: Bas Akkerman on December 30, 2016, 17:50:21

Even geen zin om het op te zoeken, maar begreep ik nou dat binnen Roon ook iets van internetradio waar je tips op basis van je selectie op kunt beluisteren?

Met Roon kan je (internet)radio stations beluisteren; en het heeft de Roonradio functie die je denk ik bedoeld - als je cd of playlist is afgelopen gaat Roon op dezelfde voet door. Dit werkt vrij goed - je hoort van alles uit je collectie wat je nog niet eerder hoorde - maar er zitten nog wel wat weeffoutjes in ( bepaalde liedjes hoor je wel erg vaak, sommige genres zijn te eng gedefinieerd) en hij pakt geen Tidal muziek.  Voor de V1.3 die er aan komt is een belangrijke verbetering van het algoritme beloofd.

Persoonlijk vind ik de radiofunctie oplossing van B&O briljant: ze werken daar met een Moodwheel, waarbij je met een "swipe" cirkel kan aangeven wat je stemming is: of je dichtbij je collectie wil blijven of onbekendere muziek wil horen - en of je dichtbij of breder qua genre wil beluisteren http://www.bang-olufsen.com/nl/collection/sound-systems/beosound-moment
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Fred Mulder


Bas Akkerman

Quote from: zegel on January  1, 2017, 13:56:47
Met Roon kan je (internet)radio stations beluisteren; en het heeft de Roonradio functie die je denk ik bedoeld - als je cd of playlist is afgelopen gaat Roon op dezelfde voet door. Dit werkt vrij goed - je hoort van alles uit je collectie wat je nog niet eerder hoorde - maar er zitten nog wel wat weeffoutjes in ( bepaalde liedjes hoor je wel erg vaak, sommige genres zijn te eng gedefinieerd) en hij pakt geen Tidal muziek.  Voor de V1.3 die er aan komt is een belangrijke verbetering van het algoritme beloofd.

Persoonlijk vind ik de radiofunctie oplossing van B&O briljant: ze werken daar met een Moodwheel, waarbij je met een "swipe" cirkel kan aangeven wat je stemming is: of je dichtbij je collectie wil blijven of onbekendere muziek wil horen - en of je dichtbij of breder qua genre wil beluisteren http://www.bang-olufsen.com/nl/collection/sound-systems/beosound-moment
Dank je! Dat wordt dan toch Tidal tegen die tijd. Tenzij Qobuz nog geïntegreerd gaat worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

road rebel

Persoonlijk kon ik mij niet helemaal vinden in het aanbod van Tidal.
Tippen aan spotify met zijn user playlists (waarvan sommigen vaan hoog niveau  ;) He Bas) deed Tidal niet bij mij.

Maar wat moet ik mij precies voorstellen bij de integratie van Roon en Sonos of Bluesound?
Verschijnt Roon als service in de apps van sonos/bluesound of kan je vanuit roon app een sonos/bluesound-device aanduiden als endpoint?

Bas Akkerman

Dat is waar, die maakte ik een tijd geleden. Mmm, weer eens over denken.

Jammer dat Roon daarin beperkt us.  Hoe mooi is een integratie van een mediaplayer als Roon met een uitgebreide internetbibliotheek als Qobuz?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

smacdab

Quote from: Fred Mulder on January  1, 2017, 19:31:34
Uhm.. goed nieuws, Roon update in aantocht [emoji41][emoji1][emoji445]
http://www.digitalaudioreview.net/2017/01/coming-over-the-hill-the-monstrous-roon-1-3/

spreekt voor zijn beurt? Niks over gezien op het Roonforum. Hij is ook de Kef draadloze speakertjes aan het hypen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

evilniek

Quote from: road rebel on January  5, 2017, 13:50:20
Persoonlijk kon ik mij niet helemaal vinden in het aanbod van Tidal.
Tippen aan spotify met zijn user playlists (waarvan sommigen vaan hoog niveau  ;) He Bas) deed Tidal niet bij mij.

Maar wat moet ik mij precies voorstellen bij de integratie van Roon en Sonos of Bluesound?
Verschijnt Roon als service in de apps van sonos/bluesound of kan je vanuit roon app een sonos/bluesound-device aanduiden als endpoint?

Yep, dat laatste.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RubenV.

Quote from: road rebel on January  5, 2017, 13:50:20
Persoonlijk kon ik mij niet helemaal vinden in het aanbod van Tidal.
Tippen aan spotify met zijn user playlists (waarvan sommigen vaan hoog niveau  ;) He Bas) deed Tidal niet bij mij.

Maar wat moet ik mij precies voorstellen bij de integratie van Roon en Sonos of Bluesound?
Verschijnt Roon als service in de apps van sonos/bluesound of kan je vanuit roon app een sonos/bluesound-device aanduiden als endpoint?

Mbv. soundizz.com zijn playlists van verschillende platformen (Spotify en ik dacht ook Qobuz) eenvoudig om te zetten naar Tidal. Dan heb je en de lijstjes, en fatsoenlijke kwaliteit  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Fred Mulder

Quote from: smacdab on January  5, 2017, 18:53:40
spreekt voor zijn beurt? Niks over gezien op het Roonforum. Hij is ook de Kef draadloze speakertjes aan het hypen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Hi, hier vind je wat meer info:
https://community.roonlabs.com/t/article-on-dar-about-roon-1-3/17703/47
Het is nog even wachten op de officiële aankondiging met meer details

smacdab

Quote from: Fred Mulder on January  5, 2017, 21:10:26
Hi, hier vind je wat meer info:
https://community.roonlabs.com/t/article-on-dar-about-roon-1-3/17703/47
Het is nog even wachten op de officiële aankondiging met meer details

maar Roon doet geen toezegging; pas als 't werkt. Kan de Sonos Ultimo weer uit de doos en gaan we vragen wanneer chromecast eindpunt wordt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Bas Akkerman

Quote from: RubenV. on January  5, 2017, 21:09:10
Mbv. soundizz.com zijn playlists van verschillende platformen (Spotify en ik dacht ook Qobuz) eenvoudig om te zetten naar Tidal. Dan heb je en de lijstjes, en fatsoenlijke kwaliteit  :music:
Ok... En dat werkt ook voor albums die wel op Spotify te vinden zijn en niet op Tidal?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Quote from: Bas Akkerman on January  6, 2017, 07:17:58
Ok... En dat werkt ook voor albums die wel op Spotify te vinden zijn en niet op Tidal?

Nope. Echter, ik heb maar zelden dat ik bepaalde tracks niet terug kan vinden als ik Spotify lijstjes converteer. En in 50% van de gevallen heeft dit uiteindelijk met de naamgeving te maken. Daarnaast biedt Tidal via de desktop app nu ook albums in MQA kwaliteit aan. Dit heeft men van de week officieel bekend gemaakt op de CES, en ik kan nu al verschillende albums in betere kwaliteit dan Flac streamen  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

zegel

Quote from: RubenV. on January  6, 2017, 09:28:19
Daarnaast biedt Tidal via de desktop app nu ook albums in MQA kwaliteit aan. Dit heeft men van de week officieel bekend gemaakt op de CES, en ik kan nu al verschillende albums in betere kwaliteit dan Flac streamen  :music:

Via Roon werkt MQA nog niet ( toch?)  Ik zie alleen het lossless-lampje in paars in de Roon output bi Tidal terwijl ik wel MQA compatible DAC's heb. ( Sonore/Kii en in de keuken Meridian Explorer 2).  Of moet daarvoor nog wat worden in/omgesteld?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Shorty

QuoteHow can I listen to TIDAL Masters (master-quality recordings)?
All you need is a TIDAL HiFi membership to access thousands of master-quality albums only through the TIDAL desktop application.

When you are in the TIDAL desktop application, go to "What's New" and select "Masters" in the Albums section.

To get the best quality, make sure to select "HiFi/Master" quality in "Settings" and then select "Streaming".

If you don't have the TIDAL desktop application, you can find it here: tidal.com/download

VrGr,

Bart J.

RubenV.

Quote from: zegel on January  6, 2017, 12:22:00
Via Roon werkt MQA nog niet ( toch?)  Ik zie alleen het lossless-lampje in paars in de Roon output bi Tidal terwijl ik wel MQA compatible DAC's heb. ( Sonore/Kii en in de keuken Meridian Explorer 2).  Of moet daarvoor nog wat worden in/omgesteld?

Ik zal dat straks een proberen als ik thuis ben, om te kijken of het met HQPlayer werkt. Volgens mij zou het voor mijn andere dac (Chord Hugo) ook moeten werken. Helaas heb ik dit nog niet kunnen testen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

zegel

Ik heb HQ via Tidal via Roon voor elkaar, maar MQA nog niet. 

Als je bijvoorbeeld "I never learn" van "Lykke Li" in Roon opzoekt krijg je in twee precies dezelfde albums te zien.

Ik zie er niets verschillend aan, maar omdat ik via de Whats New functie in de Tidal desktop app wist dat deze cd ook in High Res beschikbaar was heb ik ze beide afgespeeld. De ene geeft als signal path 44hz/ 16 bit weer  - de andere 24 bit.

Vanavond eens goed en blind luisteren en op jacht naar MQA bronmateriaal
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C