Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pameijer

Mag ik aannemen dat je voor het bedrag dat je betaalt voor Roon ook wel wat persoonlijke support krijgt van Roon?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

rovinggecko

Ja hoor. Gewoon een topic openen op hun forum in de 'support' subarea. Of aanhaken bij een bestaand topic als er al een is met hetzelfde probleem.
De dev's zijn zeer actief en nemen vaak vervolgens per pm contact op voor log files etc.

Je kan ze ook met een pm direct benaderen eventueel.

ik heb daar in het verleden niet te klagen gehad over aandacht van de dev's, ook via pm.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Hier ook. Hele snelle en directe hulp via het forum.  Behalve de force rescan bug (No big deal overigens) draaien hier zowel de server op de Synology Nas als de app op de IPad probleemloos. Nooit weer iets anders.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

road rebel

De trail heeft mij volledig overgehaald, en ook het contact met de tech support en met de facturatie dienst verliep uitzonderlijk goed. Ook de integratie met Tidal vond ik top. Ik ben nog niet tot aankoop overgegaan omdat: 1/ ik het bedrag nog bij elkaar moet sparen en 2/ ik overweeg om alles over te hevelen naar cloud en te stoppen met lokale server(s) (met tidal, apple music, netflix, plex in de cloud enz).

Kaakberg

Quote from: Maximus_Aurelius on October  6, 2016, 20:50:37
De laatste tijd ook ontzettend veel troubles met Roon.
Al twee keer in een maand tijd bibliotheek leeg zonder dat er iets gebeurde.
Roon weigerd om op te starten, dus helemaal verwijderen en daarna opnieuw installeren. Dan gaat het even goed en hetzelfde probleem doet zich weer voor.
Roon Remote werkt niet meer. Op mijn iPad mini retina waar hij foutloos op gewerkt heeft blijft nu zeggen manage audio device. Ik kies dus de core, onder naam Lindemann en ik wil hem activeren(Enable) en hij blijft maar laden, laden en laden. Er gebeurt helemaal niets. Zodoende krijg ik de remote niet meer  aan de praat. De app heb ik al eens verwijderd en op nieuw geïnstalleerd maar tevergeefs.
De bediening via scherm gaat wel goed.

geen reden om je licentie te verkopen? Ik denk daar weleens aan.

Kaakberg

Quote from: YamahaRXV on October  3, 2016, 00:01:43
Heb exact hetzelfde probleem hier... draai met Roon op de C.A.T. server en niet op de Synology NAS.
Ik heb het idee dat het na de laatste update is ontstaan, maar zeker weten doe ik dat (nog) niet.
Binnenkort even meer mee testen als ik wat meer tijd heb  ;)

Wat ik overigens ook als nogal vervelend ervaar de laatste tijd is het feit dat Roon bij het luisteren naar internetradio telkens zo,n 10 minuten na het opstarten stopt met weergeven. Ik moet dan de gewenste zender opnieuw aanklikken waarna vervolgens de weergave weer start, heel vreemd...
Bij de TuneIn internetradio app heb ik hier totaal geen last van  ???

ik zie dat de vrouwen nog niet doen: 'opnieuw aanklikken, resetten enz.  Ik hoop niet dan Roon alleen voor Linucs' boys  is; dan is het een kort leven beschoren.

rovinggecko

Ze hadden dat probleem op linux in een oude versie en hebben dat (voor mij in ieder geval) gefixed. Als je op de laatste versie draait zou ik eea loggen op het Roon support forum.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maximus_Aurelius

Quote from: smacdab on October 16, 2016, 18:49:47
geen reden om je licentie te verkopen? Ik denk daar weleens aan.

Ik hoef mijn licentie niet te verkopen want ik heb toen bewust gekozen voor 1 jarige licentie.(loopt tot half november)
Voordat ik in 1 keer veel geld op tafel leg(circa 400 euro) qua software wil ik eerst kijken of alles naar behoren werkt en stabiel blijft. Daarom heb ik gekozen voor 1 jarig licentie met in gedachte dat ik daarna, wanneer tevreden en alles goed loopt, lifetime licentie neem.

Heb ook nog Amarra en kreeg bericht dat Amarra losgekoppeld wordt van Itunes  :clapping: :pompom:. Een heel vernieuwd Amarra.De heel vernieuwde Amarra werd op de Rocky Mountain show geïntroduceerd. Ben benieuwd.
Maar Roon draait op dit moment zonder troubles en ik heb nog even voordat Roon afloopt en weer een keuze moet maken.Laat ik het zeggen met de problemen laatste tijd is het 50/50 dat ik verleng.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Lazybird

Mijn abbo loopt in November af er zijn twee zaken die ik belangrijk vind die nog niet geregeld zijn.
1) Qobuz support
2) Linn support

Ik denk dat ik cancel todat het geregeld is.
Alhoewel ECdesign Dac lonkt als een optie, maar de nieuwe Klimax Katalyst reviews zijn ook erg lovend.
De komende tijd staat weer in het teken van luisteren altijd leuk natuurlijk   :clapping: :clapping:.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

newday

Quote from: Lazybird on October 16, 2016, 19:50:14
Mijn abbo loopt in November af er zijn twee zaken die ik belangrijk vind die nog niet geregeld zijn.
1) Qobuz support
2) Linn support

Ik denk dat ik cancel todat het geregeld is.
Alhoewel ECdesign Dac lonkt als een optie, maar de nieuwe Klimax Katalyst reviews zijn ook erg lovend.
De komende tijd staat weer in het teken van luisteren altijd leuk natuurlijk   :clapping: :clapping:.

Er lijkt nu wat beweging te zitten in het Linn / Roon verhaal:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=34588&pid=411598#pid411598

Lazybird

Uiteraard volg ik beide sites maar thx annyway  :bigsmile: :bigsmile:

Hopelijk komt er wat moois uit  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

conqubite

#787
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar ik doe het toch maar.. Ik heb een proefabbo op Roon. Windows heeft kort geleden een update gekregen. En daarna geeft roon een foutmelding. Mijn dac wordt wel herkend maar als ik hem wil enabelen krijg ik de foutmelding "error loading device info: DeviceInitFailed" Enabelen lukt dus niet.
Iemand die dit kent en die me op kan helpen dit op te lossen?

Maro

Heb je de vraag al op het Roon forum gesteld? Daar zijn de ontwikkelaars zelf ook erg aktief.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Kan je die dac wel uit een ander audio programma benaderen?
Klinkt alsof je even opnieuw de drivers voor je dac moet installeren


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

conqubite

Heb ik ook al aan gedacht. Maar feit is dat ik nooit wat heb geinstalleerd. Het was plug and play. Dus weet ik ook niet wat ik nu dan moet doen. Maar is misschien te veel off topic. Ik zal even gaan zoeken....

rovinggecko

Meestal installeert het zichzelf eerste keer dat je hem er aan hangt.
Misschien in de device manager de huidige updaten/verwijderen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

sandervg

Misschien dat iemand dit weet: ik overweeg Roon te gaan gebruiken, maar moet ergens in de keten zorgen dat ik het volume remote kan instellen (mijn versterker werkt zonder afstandsbediening). Kan natuurlijk een DAC kopen met ingebouwde (digitale) volume control, maar ik zou het ook in Roon kunnen doen. Dus:
1. Geeft de Roon volume instelling hoorbaar kwaliteitsverlies? (heeft iemand dit getest?)
2. Hoe makkelijk kun je het volume vanuit de app (op android tablet) aanpassen?

Als beide positief zijn, ben ik vrijer in mijn keuze voor een DAC.

Heb gisteren ook een topic gestart met een vraag over de ideale ' roon setup'. Had ik misschien beter in dit topic kunnen doen. Om dubbele postings te voorkomen herhaal ik mijn vraag hier niet en zal ik alleen een linkje opnemen naar het andere topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161125.msg2997798#msg2997798
Als je hier geachten over hebt lees ik er graag over!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

donron

Ik zou gewoon de volumeregeling van je versterker blijven gebruiken

Richi

Quote from: sandervg on December 14, 2016, 10:55:46
1. Geeft de Roon volume instelling hoorbaar kwaliteitsverlies? (heeft iemand dit getest?)
2. Hoe makkelijk kun je het volume vanuit de app (op android tablet) aanpassen?
Ad 1. Er zijn DACs waarbij je vanuit Roon het volume kan regelen. Mijn Chord Hugo ondersteunt dat niet, dus heb ik de software volume regeling vanuit Roon geprobeerd. Ik hoor geen kwaliteitsverlies, behalve bij het afspelen van DSD bestanden die naar high res PCM worden omgezet om het volume te kunnen regelen.
Ad 2. Zeer gemakkelijk vanaf iOS devices. Zal bij Android niet anders zijn, neem ik aan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sandervg

Quote from: donron on December 14, 2016, 11:10:36
Ik zou gewoon de volumeregeling van je versterker blijven gebruiken
Dat gaat niet: er is geen remote ab voor mijn versterker en ik vind het geen optie om steeds naar de versterker te lopen om het volume aan te passen bij verschillende opnames.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Quote from: Richi on December 14, 2016, 11:52:09
Ad 1. Er zijn DACs waarbij je vanuit Roon het volume kan regelen. Mijn Chord Hugo ondersteunt dat niet, dus heb ik de software volume regeling vanuit Roon geprobeerd.
Jammer dat de Hugo het niet ondersteunt. Ik overweeg de Hugo TT. Ben bang dat deze het dan ook niet ondersteund. Is er ergens een lijst met DAC's die het wél ondersteunen? Of kun je er achterkomen of een DAC het ondersteunt?

Quote from: Richi on December 14, 2016, 11:52:09
Ik hoor geen kwaliteitsverlies, behalve bij het afspelen van DSD bestanden die naar high res PCM worden omgezet om het volume te kunnen regelen.
Dat laatste is wel jammer. Ik heb nu nog geen DSD bestanden, maar dan is roon gebruiken voor de volumeregeling geen hele 'future proof' oplossing...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

donron

Tja, gemak boven kwaliteit is ook een keuze....

Redenen zijn meer dat je ten eerste twee voorversterkers achter elkaar schakelt. En dus op je versterker bij gebruik van meerdere bronnen verschillende volumeniveaus gaat krijgen ( gedempt signaal van Roon en lijnsignaal van andere bronnen). Je gaat je versterker dus eigenlijk  als eindversterker gebruiken.

Ten tweede: als je de uitgang van de output zelf dempt kun je afhankelijk van het apparaat kwaliteitsverlies krijgen. Ook als dit op het digitale vlak geregeld wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pjotr27

Quote from: sandervg on December 14, 2016, 14:48:18
Jammer dat de Hugo het niet ondersteunt. Ik overweeg de Hugo TT. Ben bang dat deze het dan ook niet ondersteund. Is er ergens een lijst met DAC's die het wél ondersteunen? Of kun je er achterkomen of een DAC het ondersteunt?
Dat laatste is wel jammer. Ik heb nu nog geen DSD bestanden, maar dan is roon gebruiken voor de volumeregeling geen hele 'future proof' oplossing...

Hier een overzicht: https://kb.roonlabs.com/Partner_Devices_Matrix
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Fred Mulder

In de laatste video van Hans Beekhuyzen kun je zien hoe de volume sync werkt, obv een Elac Discovery met Altair
https://m.youtube.com/watch?v=fN2VgO3RSxs (iets over de helft)