Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeru117

Volgens mij hebben Roon en Elac allebei iets andere verwachtingen bij het Roon essentials verhaal en weet Roon niet precies wat ze er mee willen. Wat ik heb gehoord zijn er afspraken tussen beide bedrijven gemaakt en nu de speler uitgeleverd wordt zitten er toch wat meer beperkingen aan. Zoals de Discovery nu is kun je geen andere endpoints aansturen, maximale grootte van je bibliotheek van 15000 nummers (inclusief Tidal's favorieten) en je kunt niet upgraden naar de volledige Roon functionaliteit.

Maar misschien dat er toch nog andere afspraken komen en dat dit in toekomst nog wordt aangepast.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

StereoMike

Quote from: Roeru117 on July  6, 2016, 17:20:29
Volgens mij hebben Roon en Elac allebei iets andere verwachtingen bij het Roon essentials verhaal en weet Roon niet precies wat ze er mee willen. Wat ik heb gehoord zijn er afspraken tussen beide bedrijven gemaakt en nu de speler uitgeleverd wordt zitten er toch wat meer beperkingen aan. Zoals de Discovery nu is kun je geen andere endpoints aansturen, maximale grootte van je bibliotheek van 15000 nummers (inclusief Tidal's favorieten) en je kunt niet upgraden naar de volledige Roon functionaliteit.

Maar misschien dat er toch nog andere afspraken komen en dat dit in toekomst nog wordt aangepast.
Het concept is leuk bedacht maar nu de speler wordt uitgeleverd weet je nog steeds niet waar je aan toe ben. Verder is het geen bijzondere speler als je hem vergelijkt met andere streamers en de beperking van 15.000 nummers is onbegrijpelijk.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

paaj

Zou me niet verbazen als Elac de boel vaag laat om zo Roon te dwingen de voorwaarden aaj te passen om hun eigen naam sterk te houden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Roeru117

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. De Discovery is wel een leuke streamer en werkt erg vlot. Daarnaast is de ingebouwde dac ook heel aardig. In ieder geval een heel stuk mooier dan een Bluesound Node 2.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

rovinggecko

Roon betaald ook gewoon voor de metadata info. Zij zitten dus weer met de voorwaarden en kosten daarvan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

gkoopman

Quote from: Roeru117 on July  6, 2016, 22:31:02
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. De Discovery is wel een leuke streamer en werkt erg vlot. Daarnaast is de ingebouwde dac ook heel aardig. In ieder geval een heel stuk mooier dan een Bluesound Node 2.

Ik heb Roon op mijn Mac draaien (14 dagen versie). Ziet er strak uit moet ik zeggen maar best aan de prijs.
Mocht de Mano streamer van Magna Hifi lenen en had dit vrij snel aan de praat. (via Picorelayer)
Roon bridge zou ook direct op de Mano kunnen maar dat heb ik niet geprobeerd. Dat zal misschien nog beter klinken.
Ik hou het voorlopig nog even bij LMS, eerst de streamer aanschaffen maar leuk om met Roon kennis gemaakt te hebben, zeker interessant!

Faxe

Draai op dit moment uit nood Roonserver op mijn Synology DS415+ Nas. Werkt prima. CPU gebruik is tussen de 2 en 5% en het geheugengebruik rond de 40%. Zou in theorie geheugen nog kunnen verdubbelen en dan zou het helemaal probleemloos moeten draaien. Heb iets meer dan 1.600 cd's in mijn Roon bibliotheek.

Gebruik normaal een Mac Mini als Roonserver maar deze gebruik ik nu in plaats van mijn Macbook Pro die gerepareerd wordt in verband met loslatende coating op het beeldscherm.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

rovinggecko

Heb eenzelfde NAS. Na een bepaalde tijd begon Roon te nukken en dan moest ik de service herstarten.
Heb er nu extra geheugen in zitten: draait als een tierelier.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faxe

Macbook is inmiddels weer terug en draai roomserver weer op de Mac Mini. Werkt toch wel iets soepeler. Lastig klusje om geheugen uit te breiden van de 415+?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

rovinggecko

Nee, niet echt, heb effe een youtube-je gegoogled. Je moet even weten hoe eea uit elkaar moet zonder het te slopen, maar dan is het redelijk eenvoudig als je niet al te onhandig bent.
Garantie technisch is dit natuurlijk geen hoogvlieger :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Sinds kort krijg ik nieuwe albums niet meer automatisch toegevoegd. Ik moet nu elke keer een force rescan uitvoeren. Draai de server op een Synology Nas. Meer mensen met dit probleem?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Als je de service stopt en start, gaat het dan weer een tijdje goed?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on October  2, 2016, 20:47:13
Als je de service stopt en start, gaat het dan weer een tijdje goed?

Volgens mij wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Bij mij leek het of ie 'vol liep'. In kader baat t niet schaat i niet er geheugen bijgeprikt en vooralsnog geen issue.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#764
Ik heb een Nas met 8 Gig geheugen dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

#765
Quote from: Maro on October  2, 2016, 20:39:09
Sinds kort krijg ik nieuwe albums niet meer automatisch toegevoegd. Ik moet nu elke keer een force rescan uitvoeren. Draai de server op een Synology Nas. Meer mensen met dit probleem?

Heb exact hetzelfde probleem hier... draai met Roon op de C.A.T. server en niet op de Synology NAS.
Ik heb het idee dat het na de laatste update is ontstaan, maar zeker weten doe ik dat (nog) niet.
Binnenkort even meer mee testen als ik wat meer tijd heb  ;)

Wat ik overigens ook als nogal vervelend ervaar de laatste tijd is het feit dat Roon bij het luisteren naar internetradio telkens zo,n 10 minuten na het opstarten stopt met weergeven. Ik moet dan de gewenste zender opnieuw aanklikken waarna vervolgens de weergave weer start, heel vreemd...
Bij de TuneIn internetradio app heb ik hier totaal geen last van  ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Ben benieuwd Jan. Heb er op het Roon forum nog niets over gelezen maar er zullen ongetwijfeld meer mensen mee worstelen. Verder is Roon icm met de ID40 kaart uiterst stabiel gelukkig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

is geen nieuw probleem...heb het zelfs nooit anders geweten, dus is voor mij al meer gewoonte dan ergernis geworden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: Dynky on October  3, 2016, 06:22:36
is geen nieuw probleem...heb het zelfs nooit anders geweten, dus is voor mij al meer gewoonte dan ergernis geworden ;)

Hmmm, maar als het (hier iig) altijd goed was en nu niet dan zou er toch een oplossing voor moeten zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Quote from: YamahaRXV on October  3, 2016, 00:01:43
Wat ik overigens ook als nogal vervelend ervaar de laatste tijd is het feit dat Roon bij het luisteren naar internetradio telkens zo,n 10 minuten na het opstarten stopt met weergeven. Ik moet dan de gewenste zender opnieuw aanklikken waarna vervolgens de weergave weer start, heel vreemd...
Bij de TuneIn internetradio app heb ik hier totaal geen last van  ???
Hier hetzelfde bij Roon op de Mac Mini, maar dan niet na 10 minuten. Soms gaat het een hele dag goed en soms stopt ie na 30 minuten. Net alsof de buffering in de Roon server niet goed geregeld is. Ik zal eens in de gaten houden of het per zender ook verschilt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

YamahaRXV

Quote from: Maro on October  3, 2016, 07:40:27
Hmmm, maar als het (hier iig) altijd goed was en nu niet dan zou er toch een oplossing voor moeten zijn.

+1

Hier idem  ;)

Heb trouwens een tijdje terug ook nog een ander probleem ervaren wat nu weer achter de rug is... :wacko:
Bij het activeren van Roon ontwaakt normaal gesproken mijn Synology NAS uit de slaapstand en start hij dus op; ook hier dus een tijdje terug problemen mee gehad, maar is nu gelukkig weer goed.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

#771
De laatste tijd ook ontzettend veel troubles met Roon.
Al twee keer in een maand tijd bibliotheek leeg zonder dat er iets gebeurde.
Roon weigerd om op te starten, dus helemaal verwijderen en daarna opnieuw installeren. Dan gaat het even goed en hetzelfde probleem doet zich weer voor.
Roon Remote werkt niet meer. Op mijn iPad mini retina waar hij foutloos op gewerkt heeft blijft nu zeggen manage audio device. Ik kies dus de core, onder naam Lindemann en ik wil hem activeren(Enable) en hij blijft maar laden, laden en laden. Er gebeurt helemaal niets. Zodoende krijg ik de remote niet meer  aan de praat. De app heb ik al eens verwijderd en op nieuw geïnstalleerd maar tevergeefs.
De bediening via scherm gaat wel goed.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

rovinggecko

Heb je eea al eens op het Roon forum gezocht\gepost?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zegel

Hier geen problemen. Moet er wel bij zeggen dat ik bewust Roon op een overbemeten Nuc I5 draai en mijn audionetwerk achter een aparte swich hou. Het probleem van de niet werkende Roon Remote ken ik, en had in mijn geval met een Firewall instelling te maken die mijn virusscanner telkens meende te moeten aanpassen. Probeer het eens met de firewall uit op zowel de server als remote.

Roon begint nu echt te vliegen. Aankondigingen van Naim en NAD/ Bluesound en DCS; verder Lumin en Audionet die bijna live gaan. Dit zal druk zetten op achterblijvers als Linn, Aurender en Devialet om ook Roonready te implementeren. En voor ons als gebruikers zal het hopelijk tot snellere ontwikkeling leiden.

Ik hoop echt dat de Roon Radio functionaliteit in 1.3 wordt opgewaardeerd. Voor mij is de enige echte irritator dat ik telkens dezelfde 8-10 cd's hoor als Radio start - alleen het bannen van CD's helpt hier - en dat zou ik wel anders willen, overigens samen met het ontdekken van onbekende Tidal tracks.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Maximus_Aurelius

Alles werkt weer naar behoren. De remote app verwijderd, ook uit de cloud verwijderd. Daarna helemaal opnieuw via de app store gedownload en toen kreeg ik alles netjes ingesteld.
Wat betreft het leegmaken van de bibliotheek, dat is gelukkig op dit moment niet meer gebeurd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.