Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: Cantodea on April 14, 2016, 17:09:16
De iphone app, zal nog een tijdje op zich laten wachten, evenals de update voor de ipad. Deze wachten immers op de goedkeuring van Apple en deze heren en of dames zijn niet van de vlugste!

iPad app is ook klaar. Nu nog de iPhone app.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

iPad APP net ge-update. De app voor de iPhone lijkt nog niet te zijn vrijgegeven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Op mijn iphone doet ie het :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Niet compatibel met uw apparaat.  :crazy: iPhone 5c
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Isflicka

Quote from: Richi on April 14, 2016, 22:33:11
Niet compatibel met uw apparaat.  :crazy: iPhone 5c
Gisteravond ook alles ge-update en zowel de iPad air 2 als de iPhone 6 werken prima. Helaas wel problemen met JPlay.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

smacdab

Quote from: Isflicka on April 15, 2016, 08:18:15
Gisteravond ook alles ge-update en zowel de iPad air 2 als de iPhone 6 werken prima. Helaas wel problemen met JPlay.

of je hebt er niets te zoeken of aanwezigheid is niet gewenst.

smacdab

Quote from: Richi on April 14, 2016, 20:25:01
iPad APP net ge-update. De app voor de iPhone lijkt nog niet te zijn vrijgegeven.

yep. Staat ook duidelijk op de site.

smacdab

Quote from: zegel on April 14, 2016, 19:27:08
Hier geen afspeel problemen, in tegendeel - Radio Paradise " Naim Exclusive" in 320 bits klinkt prima.  De telefoon app op mijn Samsung S6 werkt perfect - en snel;  op onze Nubia Z7 ( android 5) geeft de app te kleine letters - ben er nog niet achter hoe ik kan uitzoomen ( iemand een idee?).

de androids boffen maar weer.

smacdab

Quote from: Isflicka on April  4, 2016, 13:11:15
Ben het helemaal eens maar dat doen natuurlijk audio merken ook.

en vooral luidsprekers hebben er een handje van om van elkaar te verschillen in geluid  ;)

StereoMike

Quote from: smacdab on April 15, 2016, 08:39:37
de androids boffen maar weer.
Zit je je soms te vervelen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

YamahaRXV

#636
Quote from: Isflicka on April 15, 2016, 08:18:15
Gisteravond ook alles ge-update en zowel de iPad air 2 als de iPhone 6 werken prima. Helaas wel problemen met JPlay.

Hier ook prima werkend op de iPad mini en de iPhone 6, maar zoals al eerder aangegeven blijft de integratie van JPLAY erg veel problemen geven.
Als ik het zo lees ben ik dus niet de enige die er problemen mee heb. Ik heb er inmiddels al een draadje over geopend op het Roon forum, maar Brian Luczkiewicz geeft aan dat ze het probleem nog niet kunnen reproduceren.
Heb inmiddels wat screendumps verzameld en zal die vandaag even plaatsen.

Edit: zojuist weer bezig geweest met de JPLAY settings en heb het nu spelende gekregen door in de settings de dac link naar de laagste waarde te switchen. Helaas werkt internetradio nog niet als de JPLAY ASIO driver geselecteerd is  :(
Werkt nu inmiddels wel...

Ik moet het gewoon goed draaiende krijgen want ik kan gewoon niet meer zonder Roon  8)
Gisteren als test binnen 7 minuten Linn Kazoo draaiende gemaakt i.c.m. Minim Server en JPLAY streamer; klonk werkelijk als een klok zo goed, maar wat een trage en uitermate triest simplistische software is dat Kazoo zeg  :wacko:
Op dat soort momenten besef je pas hoe goed Roon het op dit vlak voor mekaar heeft en is (ondanks de problemen die ik nu ervaar) voor mij de aanschafprijs zeker waard !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

StereoMike

Quote from: YamahaRXV on April 15, 2016, 09:34:05
Edit: zojuist weer bezig geweest met de JPLAY settings en heb het nu spelende gekregen door in de settings de dac link naar de laagste waarde te switchen. Helaas werkt internetradio nog niet als de JPLAY ASIO driver geselecteerd is  :(
Werkt nu inmiddels wel...
We zitten hier met z'n zessen om een ipad maar moeten we nu de jplay settings aanpassen of de roon settings?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

smacdab

Quote from: StereoMike on April 15, 2016, 09:03:33
Zit je je soms te vervelen?

enjoy the music  ;) Niemand heeft hier foute hardware, hooguit de speakers en acoustiek verschillen.

YamahaRXV

#639
Quote from: StereoMike on April 15, 2016, 16:47:30
We zitten hier met z'n zessen om een ipad maar moeten we nu de jplay settings aanpassen of de roon settings?

Tja, ik weet natuurlijk niet wat het probleem is wat je of jullie ervaren met Roon versie 1.2 ?  :angel:
Bij mij bracht verandering in de JPLAY settings de oplossing. (de frequentie van de dac link dus veranderen)





En nog even een antwoord van Brian van Roon Labs die wel weet waar hij over praat  ;)

I took another look..the DAC link setting controls the ASIO buffer size (from our perspective). If I set it to 1hz, then JPLAY requests roughly 1 buffer per second. And so on. The numbers aren't exact, but the correspondence right as I change the value.

I do see it failing to play if I set DAC Link to >85hz. Our code doesn't really care (or make assumptions) about what the buffer size is.

Anyways, when I try to set DAC Link > 85hz, and instrument our code to see what's going on, it seems like JPLAY requests a handful of buffers from us, then stops requesting, and everything hangs. While it's possible that 1.2's changes are related to the problem, the actual mechanism of failure doesn't look to be on our side--we've got audio ready and JPLAY simply isn't taking it from us. I've checked to make sure that nothing in our code is hanging--and it isn't. In fact, we're executing nothing, just waiting for the next audio "interrupt" from JPLAY with a request for more samples.

BTW, I am guessing the pause delay is gone because in 1.2 we no longer cut the stream when you pause--now pause causes us to play silence for a little bit before cutting the stream. In 1.1 we would stop streaming and start fresh every time you took actions on the transport. 1.2 is much smoother (really important for S/PDIF, AES, etc connections, which have to do an expensive unlock/relock every time we break the stream).

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

WillyP

Mag ik wat vragen stellen over Roon? Op dit moment gebruik ik mijn Blu-ray speler als streamer. Ik ben tevreden over de geluidskwaliteit maar er zijn wat onvervulde wensen:

a) de streamer is niet gapless;

b) er wordt steeds een klein stukje van de eerste track afgehaald;

c) ik ben veel tijd kwijt met Taggen van de geripte CD's. Bij klassieke muziek laat dat nogal te wensen over (het rippen doe ik met XLD).

1. Welke hardware heb ik nodig om ervoor te zorgen dat a) en b) niet meer optreden? Ik heb een notebook beschikbaar met goede specificaties, evenals een NAS met muziek.

2. Ik heb begrepen dat Roon zelf aan de slag gaat om alles van Tag's te voorzien. Kan ik hier bij klassieke muziek op vertrouwen of moet ik alsnog alles nalopen op correctheid?

Met dank voor de antwoorden.

Groet,

WillyP

rovinggecko

Je mist nog een dac om je laptop aan je set te hangen.
Bv een Meridian Explorer 2.

Bijna al mijn cds werden netjes getagged, maar dat hangt van af hoe exotisch je collectie is en classiek is meestal iets lastiger.

Gewoon de trial installeren, eventueel bij bbg kijken voor een langere demo periode. (Zij hebben vast ook een explorer 2 liggen).
En dan gewoon zien wat roon doet. Kan je er ook gelijk lekker mee spelen.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

smacdab

Quote from: WillyP on April 18, 2016, 16:44:47
Mag ik wat vragen stellen over Roon? Op dit moment gebruik ik mijn Blu-ray speler als streamer. Ik ben tevreden over de geluidskwaliteit maar er zijn wat onvervulde wensen:

a) de streamer is niet gapless;

b) er wordt steeds een klein stukje van de eerste track afgehaald;

c) ik ben veel tijd kwijt met Taggen van de geripte CD's. Bij klassieke muziek laat dat nogal te wensen over (het rippen doe ik met XLD).

1. Welke hardware heb ik nodig om ervoor te zorgen dat a) en b) niet meer optreden? Ik heb een notebook beschikbaar met goede specificaties, evenals een NAS met muziek.

2. Ik heb begrepen dat Roon zelf aan de slag gaat om alles van Tag's te voorzien. Kan ik hier bij klassieke muziek op vertrouwen of moet ik alsnog alles nalopen op correctheid?

Met dank voor de antwoorden.

Groet,

WillyP

ik heb het laatste jaar 2000 voornamelijk klassieke cd's geript met itunes alac (lossless) en bijna niets aangepast. Wel bijvoorbeeld de Rilling/Bach  serie (doos van 170 cd's)  geselecteerd om ze en beetje gelijk te benoemen, maar geen nummers veranderd.  Het is nog niet foutloos, maar ontzettend veel beter dan een half jaar geleden en bij Roon zijn ze fanatiek bezig naar de puntjes op de i te werken. Wel zorgen dat je het in iTunes (?) redelijk voorelkaar hebt.

Richi

Quote from: smacdab on April 18, 2016, 22:27:04
ik heb het laatste jaar 2000 voornamelijk klassieke cd's geript met itunes alac (lossless) en bijna niets aangepast. Wel bijvoorbeeld de Rilling/Bach  serie (doos van 170 cd's)  geselecteerd om ze en beetje gelijk te benoemen, maar geen nummers veranderd.  Het is nog niet foutloos, maar ontzettend veel beter dan een half jaar geleden en bij Roon zijn ze fanatiek bezig naar de puntjes op de i te werken. Wel zorgen dat je het in iTunes (?) redelijk voorelkaar hebt.
Ik heb dan wel niet veel klassieke muziek, maar van mijn 1352 CD's (ongeveer100 mappen met DSF bestanden en de rest in iTunes) heb ik voor maximaal 10 CD's zelf de metadata moeten verbeteren of aanvullen. Ik heb geloof ik voor 2 CD's zelf de metadata moeten invoeren. Echt klasse dus!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Dank voor de reacties! Zo te horen gaat het met Roon dus de goede kant op voor wat betreft het Taggen van klassieke muziek.

Groet,

WillyP

P951C

Misschien een gekke vraag maar denken jullie dat het mogelijk zal zijn om Roon core en remote op een Microsoft surface 3 tablet te laten draaien? Dat lijkt me de ideale combi voor de bediening enz.
Stereo: Shuttle • Aurender A10 • Primare PRE30 • Primare A32 • Bowers & Wilkins 800 D2 • Roon • Tidal • Audioquest bekabeling

bmateijsen

Quote from: P951C on April 19, 2016, 19:53:41
Misschien een gekke vraag maar denken jullie dat het mogelijk zal zijn om Roon core en remote op een Microsoft surface 3 tablet te laten draaien? Dat lijkt me de ideale combi voor de bediening enz.

Dat kan helaas niet.... Remote kan je wel draaien op de laptop, de Core moet op een computer staan waar ook je muziek op staat.

P951C

Hoi Bjorn, ik draai nu de core ook op een simpele pc zonder muziek. Hij kijkt naar de NAS en is gekoppeld aan Tidal. Werkt als een zonnetje. Mijn DAC is alleen gekoppeld aan de pc en dat zou ook kunnen op de surface die volgens mij krachtig genoeg is om de pc te vervangen.
Het leek me een leuk idee ;-)
Stereo: Shuttle • Aurender A10 • Primare PRE30 • Primare A32 • Bowers & Wilkins 800 D2 • Roon • Tidal • Audioquest bekabeling

bmateijsen

Quote from: P951C on April 19, 2016, 19:57:45
Hoi Bjorn, ik draai nu de core ook op een simpele pc zonder muziek. Hij kijkt naar de NAS en is gekoppeld aan Tidal. Werkt als een zonnetje. Mijn DAC is alleen gekoppeld aan de pc en dat zou ook kunnen op de surface die volgens mij krachtig genoeg is om de pc te vervangen.
Het leek me een leuk idee ;-)

Als je nu ziet dat er een Linux build is, dan zal straks het package voor de NAS ook wel verschijnen en kan de computer er echt tussen uit... Maar dan heb je nog wel een streamer nodig die Roon doet ;)

Fred Mulder

Het lijkt inderdaad nog even wachten op NAS packages, gelijktijdig neemt het aanbod aan streamers die Roon ondersteunen alsmaar langer te worden. Een copy / paste uit 1.2 persbericht :
Roon Ready: IQaudIO signal path branding and line art
Roon Ready: exaSound signal path branding and line art
Roon Ready: Musica Pristina signal path branding and line art
Roon Ready: Sonore microRendu signal path branding and line art
Squeezebox signal path branding and line art
LH Labs USB signal path branding and line art
dCS signal path branding and line art
...