Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

Contour and 1 Guest are viewing this topic.

Lazybird

Ik heb JPlay uitgeprobeerd op mijn Macbook pro mid 2015 I7, op een windows 10 dual boot. Na een paar keer hangen en volledig moeten restarten heb ik besloten om niet voor Jplay te gaan in combinatie met windows. Het was voor mij een reden om deze oplossing links te laten liggen.

Ik verwacht de komende maanden flink wat veranderingen met zich mee brengen waarschijnlijk ga ik voor een CAPS met een linux distro met een dac eraan vast. Interessante tijden :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Lazybird

@isflicka wat ik begrepen heb dat zowel Jplay als HQplayer wel degelijk een eigen sound signature hebben.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Jplay niet uitvoerig getest heb  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

YamahaRXV

Quote from: Isflicka on April  4, 2016, 12:40:40
Niet bewust maar het kan wel anders klinken door het uitschakelen van overbodige processen. Hoe beter de bron (C.A.P.S.) en OS instellingen des te minder invloed JPlay heeft.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Quote from: Lazybird on April  4, 2016, 12:47:18
@isflicka wat ik begrepen heb dat zowel Jplay als HQplayer wel degelijk een eigen sound signature hebben.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Jplay niet uitvoerig getest heb  :D
Heb je dat ergens gelezen? Ik weet wel dat een combinatie van HQplayer en JPlay soms een "eigen" sound geeft.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Lazybird

@Isflicka Jplay past settings aan in windows vandaar dat de verschillende settings anders klinken. Ik vind dat een eigen geluid omdat je door manipulatie verschillende soorten output krijgt. Maar dit is mijn mening  :D. Jriver en HQplayer doen dat ook. Natuurlijk helpt een goede CAPS alhoewel daar de meningen ook verschillend over zijn.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Isflicka

Quote from: Lazybird on April  4, 2016, 13:03:14
Ik vind dat een eigen geluid omdat je door manipulatie verschillende soorten output krijgt.
Ben het helemaal eens maar dat doen natuurlijk audio merken ook.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

thepioneer

Wat een gelul allemaal over welk geluidsverschil het ene met het andere geeft. Alles moet direct goed want een pc kan niet als server in een audiosetup.

Ik ben benieuwd wat voor een set er wel niet thuis staat bij mensen die overal verschil in horen, plus het feit dat het storend blijft want na een week kunnen ze niet gewend zijn aan iets blijkbaar.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Cloontje

Quote from: thepioneer on April  4, 2016, 17:24:14
Wat een gelul allemaal over welk geluidsverschil het ene met het andere geeft. Alles moet direct goed want een pc kan niet als server in een audiosetup.

Ik ben benieuwd wat voor een set er wel niet thuis staat bij mensen die overal verschil in horen, plus het feit dat het storend blijft want na een week kunnen ze niet gewend zijn aan iets blijkbaar.

Dat is natuurlijk een mening, geen wetenschap.

Lazybird

@Thepioneer, prima als je zo tevreden bent, beetje nueance mag wel wat mij betreft en je kan zien wat voor setup ik heb.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

YamahaRXV

Quote from: thepioneer on April  4, 2016, 17:24:14
Wat een gelul allemaal over welk geluidsverschil het ene met het andere geeft. Alles moet direct goed want een pc kan niet als server in een audiosetup.

Ik ben benieuwd wat voor een set er wel niet thuis staat bij mensen die overal verschil in horen, plus het feit dat het storend blijft want na een week kunnen ze niet gewend zijn aan iets blijkbaar.

Wel weer een ''nuttige'' bijdrage deze inderdaad nogal ongenuanceerde zienswijze.... toevallig toch geen familie van J.... ? ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Richi

In mijn situatie vind ik het grote voordeel van Roon dat het echt 'plug and play' is. Geen gedoe met servers en end points. Ik heb het zaakje op de Mac Mini geïnstalleerd en mijn iTunes bibliotheek gekoppeld: klaar is Kees. Inmiddels hangt er ook een mappen structuur met DSF bestanden aan. Het werkt helemaal top.

Ja, Audirvana klinkt naar mijn smaak iets beter. Maar daar heb ik vaak het probleem dat als de controle over de audio engineer wordt teruggegeven dat de geluidsuitvoer wordt gewijzigd naar HDMI (waar de TV aan hangt). Heel iritant. Met Roon heb ik nooit dat soort problemen. De Mac Mini gaat 's avonds automatisch uit en 's ochtends weer automatisch aan. Roon en iTunes worden gestart en beide zijn na een paar minuten klaar om te gebruiken. Beide spelen altijd netjes naar de Chord Hugo en ik heb geen problemen zoals met Audirvana.

Tel daar bij op dat het een top user interface heeft met bediening vanaf de iPad en je begrijpt waarom ik niets anders meer wil.

Om nog maar te zwijgen over de vele bugs die ik met BitPerfect heb gehad over de jaren. Voor mij werkt het perfect en klinkt het nagenoeg perfect.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Je zou voor de sound nog eens hqplayer tussen roon en hugo kunnen proberen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Richi

Quote from: rovinggecko on April  4, 2016, 22:40:31
Je zou voor de sound nog eens hqplayer tussen roon en hugo kunnen proberen.
Is dat dan een 'onzichtbare tussenlaag' of een app die bedient moet worden? Ik zal me eens inlezen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

Roon 1.2 is uit!!

Quote
We are incredibly excited to announce that Roon 1.2 is finally live.

With months of work and over 600 changes big and small, this is our biggest release yet, with new platform support, new apps, new features, and lots of refinements based on the feedback we hear from you guys every day.
What's Changed

Roon's audio architecture has been rebuilt from the ground up, with playback on Windows, OSX, Android, and now Linux all using the same RAAT technology we use to stream to Roon Ready devices.

Roon Bridge is now available for OSX, Windows, and Linux, letting you turn all sorts of devices into full-fledged, remote-controllable Roon zones. This means you can now use Roon for bit-perfect, remote-controllable playback in every room of your house.

You can also group any RAAT-based zones together. Group your USB device with your Roon Ready DAC, or your Raspberry Pi with your Android phone. The possibilities are endless.

All of this is possible from the desktop and tablet version of Roon, but we're also proud to announce, at long last, the release of our new phone app! Roon Remote has been released for compatible iOS and Android devices, and will be available for free download shortly.

Roon 1.2 also lets you play your favorite Internet Radio stations around the house. NPR in the office? BBC in the kitchen, dining room, and basement? It's all possible in Roon 1.2.

Finally, today marks the release of Roon for Linux. We have tested on several recent linux distributions and look forward to hearing all the ways you're using Roon for Linux to build your own purpose-built Roon Core and output devices.

Other improvements include more stable zones, support for DSP volume, ganged volume controls, WASAPI volume control for ASIO zones, improved gapless playback, more configuration options for buffer sizes, and support for exaSound's ASIO drivers on Mac OS X.

Roon also now supports WAV 64 files and 32 bit content. Roon's custom graphics engine has been tweaked for better performance, and remotes on all platforms should load data faster. Library management has also been improved with better performance when using NAS drives, better editing of multi-disc sets, and easier integration of iTunes libraries. Phew!

Volledige release notes:
https://community.roonlabs.com/t/roon-1-2-is-live/9458

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zegel

Het was lang wachten, maar dit is echt een Milestone. Top! Eindelijk telefoon bedienbaar, linux-dus eens kijken of roon op een beetje normale nas snappy speelt en radio. ik ben  ;D
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Richi

Speelt super hier. Geen problemen met de upgrade. Klinkt fantastisch.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Nog niet kunnen updaten  (vanavond misschien). Iemand al ervaring met Roon op de smartphone?
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Maro

Quote from: bottlekiss on April 14, 2016, 15:42:20
Nog niet kunnen updaten  (vanavond misschien). Iemand al ervaring met Roon op de smartphone?

Volgens mij is die app er nog niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bottlekiss

Quote from: Maro on April 14, 2016, 15:51:16
Volgens mij is die app er nog niet.
Al in de Play Store (Android dus) te downloaden. Heb 'm al geïnstalleerd, maar ben nog niet thuis. Ben zeer benieuwd, vandaar mijn vraag.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Maro

Quote from: bottlekiss on April 14, 2016, 15:55:05
Al in de Play Store (Android dus) te downloaden. Heb 'm al geïnstalleerd, maar ben nog niet thuis. Ben zeer benieuwd, vandaar mijn vraag.

Ahh, ik heb hem al draaien op mijn werk telefoon (Samsung S5) Echt heel erg fijn, even wennen maar werkt als een speer.  :thumbs-up:  :thumbs-up:Een stuk fijner straks in de tuin om met een telefoon Roon te bedienen dan daar steeds met een iPad te moeten zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bottlekiss

#620
Inderdaad. En ook erg fijn als end point. Want met je oordopjes in, in de tuin sjouwen met je ipad was ook niet ideaal.

BubbleUPnP kan nu dus ook de deur uit. Roon remote op de phones van de kids.

Chromecast ondersteuning, zou het geheel af maken
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Maro

#621
Heb in de tuin mijn oude SBT als Roon eind punt staan. Die begint daar weer aan een tweede leven. Blij dat ik hem niet verkocht heb.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cantodea

De iphone app, zal nog een tijdje op zich laten wachten, evenals de update voor de ipad. Deze wachten immers op de goedkeuring van Apple en deze heren en of dames zijn niet van de vlugste!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

YamahaRXV

#623
Ik ondervind hier jammergenoeg toch wel wat stevige ''buggy'' problemen met Roon 1.2 die ik voorheen nooit had...
Een aantal ASIO driver outputs (zoals die van JPLAY) worden niet of nauwelijks herkend of gevonden, en als ze eenmaal gevonden zijn is het onmogelijk om de settings aan te passen want als ik dat probeer verdwijnen de gevonden drivers outputs meteen weer als sneeuw voor de zon.
Het actieve ''Loading'' logo blijft dan continue in beeld  :-X

Edit: switchen naar de Devialet Asio usb driver in Roon geeft dus wel geluidsweergave en de nieuwe internetradio functie werkt daar ook perfect mee, maar de JPLAY ASIO driver wordt er na het selecteren in de audio setting dus gewoon herhaaldelijk uitgegooid... Erg vervelend dit want dit was bij de vorige versie dus totaal niet aan de orde.
Lijkt er op dat e.e.a. softwarematig met mekaar in de clinch ligt of dat er bewust een keuze is gemaakt om JPLAY te weren zoals JRiver dat dus ook heeft gedaan  :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

zegel

Hier geen afspeel problemen, in tegendeel - Radio Paradise " Naim Exclusive" in 320 bits klinkt prima.  De telefoon app op mijn Samsung S6 werkt perfect - en snel;  op onze Nubia Z7 ( android 5) geeft de app te kleine letters - ben er nog niet achter hoe ik kan uitzoomen ( iemand een idee?).

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C