Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: Bas Akkerman on April  2, 2016, 11:01:13
Dan moet ik toch iets van een laptop o.i.d. hebben, het liefst wil ik dat wat compacter hebben. Maar dat geld besteed ik nu liever aan de akoestiek. Nu draai ik met de NAS --> SBT --> DAC.

Klopt maar je hebt toch wel iets van een PC in je netwerk hangen? Dan zet je daar Roon op en kun je er eens mee stoeien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lazybird

De Marantz NA 8005 Cinemike van Vik is hier op bezoek om te gebruiken als DAC voor Roon.
De marantz App is in een woord verschrikkelijk. maar in samen werking met Jriver werkt het fantastisch.

Met Roon werkt het ook goed ik heb het als volgt aangesloten Nas=>miniserver=>macbook pro=>Roon=>Hqplayer=>NA8005
HQplayer up sampled alles naar 24bit/192KHZ dat klinkt heel goed moet ik eerlijk bekennen.
HQplayer is ingesteld op poly-sync-mp/dither NS9/sample rate 192khz.

Ik heb HQplayer ook up laten samplen naar DSD maar dat trekt mijn laptop niet.

Ik moet zeggen dat de combi het goed doet tov de Linn  Klimax ds/1 en Jriver.
Dat vind ik persoonlijk knap van een streamer van 1100 en een software programma van 100 euro HQplayer.
De linn is beter maar dan hebben we het wel een over een andere prijsklasse.



Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Faxe

Quote from: YamahaRXV on April  2, 2016, 10:17:49
Dan kan inderdaad Bas, zo speel ik nu ook al een tijdje naar uiterste tevredenheid met de combinatie Roon mediaserver en JPlay + Fidelizer Audio Pro.
Dat vind ik persoonlijk dan weer het fijne aan een (geoptimaliseerde) pc audio set up: de mogelijkheden zijn haast oneindig en bieden een volledige ''customizing''  :thumbs-up:

De server versie van Roon draait bij mij op een Mac Mini. Op dezelfde Mac Mini staat ook JRiver. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om JPlay te gebruiken in Roon. Dat komt omdat ik gebruik maak van een Mac Mini en/of Macbook in plaats van een windows PC?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

smacdab

Quote from: djoeri on March 30, 2016, 11:23:13
Ik zou in ieder geval een laptop met SSD adviseren, heb onlangs in mijn medion laptop uit 2009 een ssd ingebouwd en dat maakt echt zoveel verschil.

Daarnaast verwacht ik net als ELAC dat er meer bedrijven zullen volgen, hardware met een roon bundel, zal in veel gevallen goedkoper zijn dan zelf software bouwen.
Ik wacht dit jaar nog even af wat er gaat komen.

Gr Djoeri

5 jaar geleden een ssd in macbook pro van 2008 geplaatst en die flitst nog steeds met het laatste OS yosemite.

smacdab

Quote from: bottlekiss on March 30, 2016, 23:57:36
Ik zit overigens met smart te wachten op een nieuwe release van Roon. De laatste (build 102) is toch alweer bijna twee maanden geleden...   Mijn feature list: roon op mobiel en Chromecast ondersteuning

hebben hun pijlen meer gericht op roonready en RAAT of zoiets.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in raspberrypi, temeer omdat ik een voorversterker Abacus preamp14 heb met ingebouwde pi/dac.

YamahaRXV

Quote from: Faxe on April  2, 2016, 20:03:58
De server versie van Roon draait bij mij op een Mac Mini. Op dezelfde Mac Mini staat ook JRiver. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om JPlay te gebruiken in Roon. Dat komt omdat ik gebruik maak van een Mac Mini en/of Macbook in plaats van een windows PC?

Als ik het goed begrijp heb je twee mediaservers op je Mac Mini; Roon en JRiver, maar aangezien (voor zover ik weet) JPlay (nog) geen stabiele en officiële Mac versie heeft zal dit inderdaad niet gaan lukken....tenzij je een bootcamp naar Windows OS hebt gedaan op je Mac Mini natuurlijk  ;)

Dit soort zaken was voor mij één van de redenen dat ik volledig afgestapt ben van een Mac audio streamer set up. Als je echt naar het hoogst haalbare klankmatige niveau wilt gaan op computer audio streaming gebied dan loop je i.m.o. met een Mac al snel tegen hardware - en softwarematige beperkingen aan...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lazybird

@YamahaRXV ik loop persoonlijk niet tegen hardware mac problemen aan ik persoonlijk herken mij niet in jou stelling.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Richi

Quote from: Lazybird on April  3, 2016, 02:16:50
@YamahaRXV ik loop persoonlijk niet tegen hardware mac problemen aan ik persoonlijk herken mij niet in jou stelling.
Hier dezelfde bevinding, maar speel met een relatief eenvoudige setup: Roon in exclusieve mode op de Mac Mini via USB naar de Chord Hugo. Klinkt uitstekend, hoewel de gemodificeerde CD speler net iets beter plaatst, heb ik het idee; maar marginaal. Qua klankkleur zijn ze goed vergelijkbaar: veel detail, maar toch rust en warmte in het geluid. Daar draagt de Classé versterker natuurlijk ook zijn steentje aan bij.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

YamahaRXV

Quote from: Lazybird on April  3, 2016, 02:16:50
@YamahaRXV ik loop persoonlijk niet tegen hardware mac problemen aan ik persoonlijk herken mij niet in jou stelling.

Hetgeen ik trachtte weer te geven was niet gebaseerd op daadwerkelijke (technische) problemen, maar meer de beperkingen waar je tegenaan loopt als je daadwerkelijk het uiterste er uit wilt halen door bijv. wijzigingen aan het voeding gedeelte, upgraden van het usb board, en zo nog een aantal zaken waar een Mac door zijn eigen en ''gesloten'' systeem gewoon veel meer restricties geeft.
Een Mac (Mini) kan echt goed klinken met Pure Music/Amarra/Audirvana + bijv HQ Player en de nodige aanpassingen in OSX, maar op een gegeven moment loop je tegen het einde van de beschikbare mogelijkheden aan zowel hardware - als softwarematig waardoor je nooit de klankmatige prestaties kan evenaren die bijv. een C.A.P.S. renderer levert.
Ik ben zelf een flinke tijd actief geweest met een Mac Mini project waarbij ik echt vrij ver ben gegaan met modificeren, maar de beperkingen waar ik toen tegenaan liep heb ik nu niet of nauwelijks.

Maar het gaat er enkel en alleen om hoever je wilt gaan, want nogmaals; met een Mac (Mini) kan je gewoon erg mooie resultaten behalen  ;)

   

Quote from: YamahaRXV on April  2, 2016, 23:44:11
Als je echt naar het hoogst haalbare klankmatige niveau wilt gaan op computer audio streaming gebied dan loop je i.m.o. met een Mac al snel tegen hardware - en softwarematige beperkingen aan...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

smacdab

Quote from: YamahaRXV on April  2, 2016, 23:44:11
Als ik het goed begrijp heb je twee mediaservers op je Mac Mini; Roon en JRiver, maar aangezien (voor zover ik weet) JPlay (nog) geen stabiele en officiële Mac versie heeft zal dit inderdaad niet gaan lukken....tenzij je een bootcamp naar Windows OS hebt gedaan op je Mac Mini natuurlijk  ;)

Dit soort zaken was voor mij één van de redenen dat ik volledig afgestapt ben van een Mac audio streamer set up. Als je echt naar het hoogst haalbare klankmatige niveau wilt gaan op computer audio streaming gebied dan loop je i.m.o. met een Mac al snel tegen hardware - en softwarematige beperkingen aan...

hbeekhuyzen project zal zich hierin ook niet herkennen.

YamahaRXV

#585
Quote from: smacdab on April  3, 2016, 21:39:13
hbeekhuyzen project zal zich hierin ook niet herkennen.

.......maar een Chris Connaker (C.A.P.S.) of een Paul Pang (PPA) zeker wel  ;)

Alle respect voor het vrolijke testwerk van ''techniekjournalist'' Hans Beekhuijzen, maar de technische en vooral praktische kennis van de beste man haalt het op dit vlak never nooit bij die van bovengenoemde namen !

Een beetje inlezen qua betreffende materie op bijv. computeraudiophile.com zal geen kwaad kunnen voor sommigen  ;)


 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Toch weer een beetje jammer dat (ook) dit Roon topic weer gevuld wordt met zware ICT kost. Alsof Roon op een PC/NUC/Mini + eindpunt niet goed genoeg zou zijn. Deze ICT praat schrikt alleen maar mensen af om Roon te gaan proberen. Er is in mijn ogen geen makkelijker te realiseren renderer/streamer op de markt dan Roon. Ik heb bv Roon als server op een Mac Mini draaien. Deze voorziet twee eindpunten. Hoofbron is de Meridian 861, netwerk kabel in mijn ID40 (Meridian renderer) en spelen maar. Maar ook heb ik nu Roon in de tuin met een SBT als eindpunt. Gewoon draadloos in het netwerk. Klinkt echt top. Niks moeilijk gedoe, gewoon spelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

#587
Zoals het wel vaker gaat Maro, op dit forum is iedereen op zoek naar wat beter is. Betekent niet dat alle andere mogelijkheden dus slecht zijn.

Puur voor mezelf wil ik dan de beste oplossing en die wil ik dan ook in een keer aanschaffen. Natuurlijk zou ik nu al van Roon kunnen genieten, maar audiofiel als ik ben wil ik dus meteen de best klinkende en meest praktische oplossing die daarnaast er ook aantrekkelijk uitziet. Ik geloof sterk in synergie en dat is mijn beleving te krijgen wanneer je een totaaloplossing in een keer samenstelt in plaats van in gedeeltes.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: Bas Akkerman on April  4, 2016, 08:18:49
Zoals het wel vaker gaat Maro, op dit forum is iedereen op zoek naar wat beter is. Betekent niet dat alle andere mogelijkheden dus slecht zijn.

Puur voor mezelf wil ik dan de beste oplossing en die wil ik dan ook in een keer aanschaffen. Natuurlijk zou ik nu al van Roon kunnen genieten, maar audiofiel als ik ben wil ik dus meteen de best klinkende en meest praktische oplossing die daarnaast er ook aantrekkelijk uitziet. Ik geloof sterk in synergie en dat is mijn beleving te krijgen wanneer je een totaaloplossing in een keer samenstelt in plaats van in gedeeltes.

Jij gaat er dus vanuit dat je nogal wat moet toevoegen aan wat Roon standaard levert om het voor jouw smaak goed te krijgen. Zonder ook maar de basis te hebben gehoord in jouw set/ruimte.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

#589
Quote from: Maro on April  4, 2016, 08:43:20
Jij gaat er dus vanuit dat je nogal wat moet toevoegen aan wat Roon standaard levert om het voor jouw smaak goed te krijgen. Zonder ook maar de basis te hebben gehoord in jouw set/ruimte.

bij Roon gaan ze dan ook denk ik de fout in door de audiophiles te vriend te willen houden. Misschien zouden ze beter voor een business case zoals Apple die voorheen had kunnen kiezen. Vijf procent van de markt is mooi. Ik zie op het Roon forum een terugtrekkende beweging van de early adopters. Ik kan het mis hebben, maar voor Raspberry kiezen en dat als airport express in de markt zetten is een topspeler.
WAF, als die er niet is blijft het marginaal.

smacdab

Quote from: Maro on April  4, 2016, 08:04:16
Toch weer een beetje jammer dat (ook) dit Roon topic weer gevuld wordt met zware ICT kost. Alsof Roon op een PC/NUC/Mini + eindpunt niet goed genoeg zou zijn. Deze ICT praat schrikt alleen maar mensen af om Roon te gaan proberen. Er is in mijn ogen geen makkelijker te realiseren renderer/streamer op de markt dan Roon. Ik heb bv Roon als server op een Mac Mini draaien. Deze voorziet twee eindpunten. Hoofbron is de Meridian 861, netwerk kabel in mijn ID40 (Meridian renderer) en spelen maar. Maar ook heb ik nu Roon in de tuin met een SBT als eindpunt. Gewoon draadloos in het netwerk. Klinkt echt top. Niks moeilijk gedoe, gewoon spelen.

ken je 60 plussers (sonosmarkt) of vrouwen die het ff instellen?

Bas Akkerman

Gedeeltelijk ja. Mijn ervaring is dat een speler een bepaalde klanksignatuur heeft, maar ook onderling andere eigenschappen als detailweergave en ruimtelijkheid. Van Roon begrijp ik dat het iets het midlaag benadrukt waarmee de muziek net wat warmer klinkt. Dit is exact het probleemgebied in mijn set.

Los of dat klopt, wil ik een totaaloplossing die het best klinkt én die het meest praktisch is. Dus geen pc die nog aan moet staan of in principe een (in mijn ogen) lelijke laptop in de set. Dat mooie kost ook geld. En dat geld heb ik er nu nog niet voor over. Ik ken mezelf, nu met Roon beginnen maakt de verleiding er geld aan te besteden te groot.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Maro on April  4, 2016, 08:04:16
Toch weer een beetje jammer dat (ook) dit Roon topic weer gevuld wordt met zware ICT kost. Alsof Roon op een PC/NUC/Mini + eindpunt niet goed genoeg zou zijn. Deze ICT praat schrikt alleen maar mensen af om Roon te gaan proberen. Er is in mijn ogen geen makkelijker te realiseren renderer/streamer op de markt dan Roon. Ik heb bv Roon als server op een Mac Mini draaien. Deze voorziet twee eindpunten. Hoofbron is de Meridian 861, netwerk kabel in mijn ID40 (Meridian renderer) en spelen maar. Maar ook heb ik nu Roon in de tuin met een SBT als eindpunt. Gewoon draadloos in het netwerk. Klinkt echt top. Niks moeilijk gedoe, gewoon spelen.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom er nu weer zo,n ''drama'' gemaakt moet worden aangezien er een aantal m.i. topic gerelateerde en zeker niet oninteressante zaken wat diepgaander toegelicht zijn als antwoord op onderstaande post:

Quote from: Faxe on April  2, 2016, 20:03:58
De server versie van Roon draait bij mij op een Mac Mini. Op dezelfde Mac Mini staat ook JRiver. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om JPlay te gebruiken in Roon. Dat komt omdat ik gebruik maak van een Mac Mini en/of Macbook in plaats van een windows PC?

Verder heeft niemand aangegeven dat Roon als endpoint geinstalleerd op een Nuc/PC/Mac Mini/SBT niet zou voldoen, of klankmatig gezien slecht zou zijn.
Wel is het zo dat als de behoefte er zou zijn (en dat is uiteraard geheel aan de wens van de gebruiker) er klankmatig gezien betere resultaten te behalen zijn door het toepassen van (extra) software.
Persoonlijk vind ik de eerder door Bas gestelde vraag over het klankmatige van Roon dan ook een terechte goede kritische vraag.
Roon heeft een zeer mooi stuk software op de markt gezet waar veel personen (mijzelf inclusief) van gecharmeerd zijn, maar ik vind dat je wel kritisch mag en moet blijven kijken aangezien de aanschafprijs van Roon voor veel personen toch nog een struikelblok blijkt te zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Ik maak er geen drama van. Dat lees jij zo.  ;)  Ik begrijp best dat er mensen zijn die dieper op de mogelijkheden in gaan. Jij bent daar wel een schoolvoorbeeld van maar het lijkt dan alsof die ingrepen nodig zijn om een goed resultaat met Roon te krijgen. Dat wou ik even ontkrachten, meer niet. Ik twijfel niet aan je kennis en kijk met bewondering naar wat je allemaal maakt en uitzoekt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Quote from: Maro on April  4, 2016, 11:02:19
Ik maak er geen drama van. Dat lees jij zo.  ;)  Ik begrijp best dat er mensen zijn die dieper op de mogelijkheden in gaan. Jij bent daar wel een schoolvoorbeeld van maar het lijkt dan alsof die ingrepen nodig zijn om een goed resultaat met Roon te krijgen. Dat wou ik even ontkrachten, meer niet. Ik twijfel niet aan je kennis en kijk met bewondering naar wat je allemaal maakt en uitzoekt.

Geen probleem, bedankt nog voor je reactie  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Faxe

Quote from: YamahaRXV on April  2, 2016, 23:44:11
Als ik het goed begrijp heb je twee mediaservers op je Mac Mini; Roon en JRiver, maar aangezien (voor zover ik weet) JPlay (nog) geen stabiele en officiële Mac versie heeft zal dit inderdaad niet gaan lukken....tenzij je een bootcamp naar Windows OS hebt gedaan op je Mac Mini natuurlijk  ;)

Dit soort zaken was voor mij één van de redenen dat ik volledig afgestapt ben van een Mac audio streamer set up. Als je echt naar het hoogst haalbare klankmatige niveau wilt gaan op computer audio streaming gebied dan loop je i.m.o. met een Mac al snel tegen hardware - en softwarematige beperkingen aan...

Jriver is beschikbaar als volwaardig product voor OSx. Denk dat dit niet werkt op OSx omdat in OSx Asio drivers niet bestaan/niet nodig zijn. Op mijn Macbook heb ik ook een windows 7 partitie. Zal bij gelegenheid eens kijken of daar wel een beschikbare optie is.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on April  1, 2016, 18:34:39
In de huidige setting gebruik ik Roon puur alleen nog als mediaserver en de audio output verloopt via kernel streaming (ASIO USB) van JPlay met daarbij ook nog eens gebruik makende van Fidelizer Audio Pro 7.1
Ik vraag mij een beetje af of kernel streaming de kleuring van Roon volledig kan omzeilen. Ik hoor met Jplay nog steeds verschil. De Roon mediaserver gaat volgens mij niet helemaal vrijuit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Lazybird

JPlay gooit er toch ook een sausje overheen ?
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

YamahaRXV

Quote from: Faxe on April  4, 2016, 12:16:06
Jriver is beschikbaar als volwaardig product voor OSx. Denk dat dit niet werkt op OSx omdat in OSx Asio drivers niet bestaan/niet nodig zijn. Op mijn Macbook heb ik ook een windows 7 partitie. Zal bij gelegenheid eens kijken of daar wel een beschikbare optie is.

Klopt, maar JPlay en JRiver zijn wel twee totaal verschillende software pakketten die qua ontwikkelaars geen link hebben met elkaar, sterker nog; het is water en vuur tussen beide kampen  :crazy:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Quote from: Lazybird on April  4, 2016, 12:20:13
JPlay gooit er toch ook een sausje overheen ?
Niet bewust maar het kan wel anders klinken door het uitschakelen van overbodige processen. Hoe beter de bron (C.A.P.S.) en OS instellingen des te minder invloed JPlay heeft.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff