Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

smacdab

Quote from: evilniek on February  6, 2016, 12:09:52
Op het moment dat je de couponcode invult, kreeg ik de melding dat alleen nieuwe leden in aanmerking komen voor deze trial, vond ik op dat moment ontzettend lullig overkomen.

nieuwe identiteit aannemen?

smacdab

de kop is eraf wat Roon betreft. Alleen nog liefhebbers die eens wat anders willen. Best wel een conservatieve club die HT'ers ;-) mijn laatste opmerking: hardware gaat het onderspit delven; alles is al uitgemolken op dat gebied. We gaan andere tijden tegemoet: software.

Isflicka

Quote from: Isflicka on January 21, 2016, 17:11:25
Helaas is de synology gecrashed dus zo soepel werkt het allemaal nog niet. Heb nu een ticket lopen bij synology.
De Synology is vervangen (garantie) met het verzoek niet meer zulke exotische dingen te laten draaien.  :angel:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: smacdab on February 10, 2016, 00:13:18
mijn laatste opmerking: hardware gaat het onderspit delven; alles is al uitgemolken op dat gebied. We gaan andere tijden tegemoet: software.
Software zal inderdaad belangrijker worden maar om nu te beweren dat de hardware al is uitgemolken. Volgens mij staan we nu pas aan het begin.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

paaj

#555
Mooie kennismaking en beter dan een generieke streamer, maar wel beperkt tot Elac ecosysteem. https://community.roonlabs.com/t/roon-server-appliance-from-elac/4205/24
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Fred Mulder

Zojuist proefversie van roon geïnstalleerd.. WOW..!! Knap hoe Roon een eenvoudige mappenstructuur met artiest, album, nummer kan omtoveren :inlove:

Erg onder de indruk, geweldig om zo de eigen collectie te (her)ontdekken. Navigatie is top, beschrijvingen artisten/albums interessant, automatische metadatering en coverart direct beschikbaar. En nog veel meer, heb pas een deel van de mogelijkheden ontdekt.  Aanrader..!!  :D

Nu nog verdiepen hoe extra 'endpoints' precies werken, zou mooi zijn om de sonos connect uit de woonkamer bv door een raspberry pi met analoge output te vervangen (bv berry hifi). Mrs Mulder zou er denk ik ook erg van gecharmeerd zijn. ;D

smacdab


Martin!!!

Dit weekend is mijn laptop gecrasht en ben ik op zoek naar een nieuwe, veel wensen heb ik niet maar ik zou er wel graag eentje hebben waar ik in de toekomst Roon op kan 'draaien'.

Budget max € 1.000.

Suggesties?

Ik hoor/lees ze graag  ;D
mainly British stuff

Fred Mulder

Op de Roon site kun je de laatste geadviseerde specs vinden. Een beetje pc voldoet al snel, als je een nieuwe koopt hoef je er dus waarschijnlijk niet zo veel rekening mee te houden.

Andere optie: Het zou me niets verbazen als Roon straks ook vanaf een NAS kan worden gedraaid. Het zal niet lang duren voordat de NAS'en snel genoeg zijn (en voor de Endpoints zijn er al verschillende mogelijkheden icm de Raspberry Pi). Als je hier niet op wilt wachten kun je zelf een (snellere) home server/pc samenstellen, die dan ook als NAS werkt.

djoeri

Ik zou in ieder geval een laptop met SSD adviseren, heb onlangs in mijn medion laptop uit 2009 een ssd ingebouwd en dat maakt echt zoveel verschil.

Daarnaast verwacht ik net als ELAC dat er meer bedrijven zullen volgen, hardware met een roon bundel, zal in veel gevallen goedkoper zijn dan zelf software bouwen.
Ik wacht dit jaar nog even af wat er gaat komen.

Gr Djoeri

bottlekiss

#561
Een low end NUC-achtige, met een Pentium of i3xxxU met SSD volstaat (zeker als je 'm dedicated gebruikt).
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

bottlekiss

Ik zit overigens met smart te wachten op een nieuwe release van Roon. De laatste (build 102) is toch alweer bijna twee maanden geleden...   Mijn feature list: roon op mobiel en Chromecast ondersteuning
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Martin!!!

Zo de  nieuwe (tweedehands) Dell Intell Core5i is  besteld en wordt door de lokale computerhandelaar voorzien van een 250GB SSD en 8GB RAM  :thumbs-up: hiermee is de eerste stap gezet.......

Nu nog even doorsparen voor een nieuwe tablet/ipad en Roon zelf  ;D
mainly British stuff

Richi

Quote from: bottlekiss on March 30, 2016, 23:57:36
Ik zit overigens met smart te wachten op een nieuwe release van Roon. De laatste (build 102) is toch alweer bijna twee maanden geleden...   Mijn feature list: roon op mobiel en Chromecast ondersteuning
Meneertje ongeduld  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maro

Quote from: Richi on March 31, 2016, 22:55:26
Meneertje ongeduld  ;D

Ik snap het. Heb nu sinds Juni 2015 Roon en vind het de beste gadget sinds de introductie van de iPhone.  :D.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Er werd eerder gemeld dat Roon toch op een bepaalde manier een klankkleur meegeeft aan de muziek. Wie kan dat bevestigen dan wel ontkennen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

thepioneer

Quote from: Bas Akkerman on April  1, 2016, 09:51:45
Er werd eerder gemeld dat Roon toch op een bepaalde manier een klankkleur meegeeft aan de muziek. Wie kan dat bevestigen dan wel ontkennen?

Zelf proberen is de beste oplossing
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on April  1, 2016, 09:51:45
Er werd eerder gemeld dat Roon toch op een bepaalde manier een klankkleur meegeeft aan de muziek. Wie kan dat bevestigen dan wel ontkennen?

Je kan via ons een code krijgen voor een langere proefperiode!

Bas Akkerman

Quote from: thepioneer on April  1, 2016, 17:49:59
Zelf proberen is de beste oplossing
Ja, is ook wel zo.

Quote from: bmateijsen on April  1, 2016, 17:51:00
Je kan via ons een code krijgen voor een langere proefperiode!
Mmm, ok. Goed om te weten. Roon wil ik pas proberen als mijn systeem er beter voor geschikt is. De aanschaf van een puur voor Roon ingerichte laptop of MacMini staat nu even niet op de lijst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Bas Akkerman on April  1, 2016, 09:51:45
Er werd eerder gemeld dat Roon toch op een bepaalde manier een klankkleur meegeeft aan de muziek. Wie kan dat bevestigen dan wel ontkennen?

Dat heb ik ook eerder gelezen, maar het blijft een beetje een lastig verhaal want wat is nu de referentie in deze... ?
Ik heb inmiddels wel veel getest met o.a. Roon, Foobar2000, JRiver en heb daar zeker wel klankmatige verschillen tussen waargenomen.
In het vergelijk van Roon vs JRiver vond ik Roon klankmatig beter, maar ik heb wel sterk het gevoel dat Roon een lichte kleuring laat horen en dat uit zich voor mij als een soort boost in het laag waardoor er gevoelsmatig ook wat op transparantie ingeboet wordt.

In de huidige setting gebruik ik Roon puur alleen nog als mediaserver en de audio output verloopt via kernel streaming (ASIO USB) van JPlay met daarbij ook nog eens gebruik makende van Fidelizer Audio Pro 7.1
En ja, dan wordt toch wel duidelijk dat dit op een groot aantal facetten toch wel een flinke stap verder gaat dan Roon... :music:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Wederom dank voor je uitgebreide antwoord Jan.
Dat dacht ik dus ook te hebben gelezen. Een beetje vergelijkbaar met Meridian als ik het zo inschat. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar liever heb ik zo min mogelijk verschillende variabelen in klankkleur. Mijn set moet ook niet warmer worden.
Je kunt de eigen inbreng van Roon dus wel degelijk omzeilen? Roon puur als mediaserver lijkt me namelijk geweldig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Bas Akkerman on April  2, 2016, 09:26:51
Je kunt de eigen inbreng van Roon dus wel degelijk omzeilen? Roon puur als mediaserver lijkt me namelijk geweldig!

Dan kan inderdaad Bas, zo speel ik nu ook al een tijdje naar uiterste tevredenheid met de combinatie Roon mediaserver en JPlay + Fidelizer Audio Pro.
Dat vind ik persoonlijk dan weer het fijne aan een (geoptimaliseerde) pc audio set up: de mogelijkheden zijn haast oneindig en bieden een volledige ''customizing''  :thumbs-up:

Roon als mediaserver is gewoon top en m.i. niet of nauwelijks te overtreffen; overzichtelijk en logisch opgezet, een schat aan gedetailleerde info omtrent jouw muziekdata, en niet geheel onbelangrijk; ik heb het programma nog niet kunnen betrappen op haperingen, fouten, etc.
Wat ook mooi is dat je in de settings iedere willekeurige ''storage'' kan selecteren. Bij mij staat de MinimServer directory van de Synology NAS geselecteerd en dat werkt zeer prettig kan ik zeggen.





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Quote from: Bas Akkerman on April  2, 2016, 09:26:51
Wederom dank voor je uitgebreide antwoord Jan.
Dat dacht ik dus ook te hebben gelezen. Een beetje vergelijkbaar met Meridian als ik het zo inschat. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar liever heb ik zo min mogelijk verschillende variabelen in klankkleur. Mijn set moet ook niet warmer worden.
Je kunt de eigen inbreng van Roon dus wel degelijk omzeilen? Roon puur als mediaserver lijkt me namelijk geweldig!

Waarom neem je geen proef abo icm je SBT?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Dan moet ik toch iets van een laptop o.i.d. hebben, het liefst wil ik dat wat compacter hebben. Maar dat geld besteed ik nu liever aan de akoestiek. Nu draai ik met de NAS --> SBT --> DAC.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten