Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

AudioEnZo and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Heeft één van jullie ook het probleem dat Roon af en toe blijft hangen op 'Loading Album'? De app reageert gewoon en navigeren is mogelijk, alleen het opgevraagde album verschijnt niet.

Bedenk me net dat mijn TIDAL proefabonnement is verlopen. Eerst dat maar eens helemaal uitschakelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

thepioneer

Geen last van gehad. Ik draai zonder Tidal
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

YamahaRXV

Hier ook geen problemen, draait als een zonnetje  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Hier ook stabiel...as always...met Tidal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Als een tierelier...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Lazybird

Ik blijf het fantastisch vinden toonlabs jammer dat ik alleen via Songcast muziek kan afspelen :(
Toch een beperking van die Linn DS.
Binnenkort maar eens op zoek naar een DAC
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

smacdab


evilniek

GVD! Ik mag blijkbaar geen gebruik maken van de twee maanden trial, omdat ik geen nieuwe member ben, leuk van Roon.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Dat is toch ook niet meer dan logisch? Een trial is voor mensen die nog geen lid zijn en nog twijfelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

^^

Maar je kan ook gewoon even een mailtje of pm naar Danny van Roon sturen met waarom je het nog even extra wilt uittesten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

donron

Of je sluit gewoon een abonnement af en laat ze iets verdienen voor waar ze jaren aan hebben gewerkt.

Je hebt het gratis mogen testen en kennelijk bevalt het je want je wilt niet zonder. 1+1=2 toch?

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on February  6, 2016, 11:17:01
Dat is toch ook niet meer dan logisch? Een trial is voor mensen die nog geen lid zijn en nog twijfelen.

Er word geschermd met een trial van twee maanden dmv een coupon, dat vind ik toch wel iets anders dan een trial van twee weken. Ik snap best dat er beperkingen worden opgeworpen, maar geef even duidelijk aan wie wel in aanmerking komt voor zo'n aanbieding, en een iets vriendelijkere melding ipv "jij bent de grootste sukkel ooit als je dit niet snapt" bij wijze van spreken, ik kreeg zo'n rood-gekleurd tekstblokje wat ik een tikkie intimiderend vond, het is maar een detail misschien maar toch.

Quote from: rovinggecko on February  6, 2016, 11:19:43
^^

Maar je kan ook gewoon even een mailtje of pm naar Danny van Roon sturen met waarom je het nog even extra wilt uittesten.

Bedankt voor de tip, ga ik overwegen hoor.

Quote from: donron on February  6, 2016, 11:24:33
Of je sluit gewoon een abonnement af en laat ze iets verdienen voor waar ze jaren aan hebben gewerkt.

Je hebt het gratis mogen testen en kennelijk bevalt het je want je wilt niet zonder. 1+1=2 toch?

Met alle respect, maar mag ik misschien zelf beslissen of ik daar geld aan spendeer? Dank u, en Amen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

YamahaRXV

Quote from: donron on February  6, 2016, 11:24:33
Of je sluit gewoon een abonnement af en laat ze iets verdienen voor waar ze jaren aan hebben gewerkt.

Je hebt het gratis mogen testen en kennelijk bevalt het je want je wilt niet zonder. 1+1=2 toch?

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dirk

Quote from: evilniek on February  6, 2016, 11:56:59
Er word geschermd met een trial van twee maanden dmv een coupon, dat vind ik toch wel iets anders dan een trial van twee weken. Ik snap best dat er beperkingen worden opgeworpen, maar geef even duidelijk aan wie wel in aanmerking komt voor zo'n aanbieding, en een iets vriendelijkere melding ipv "jij bent de grootste sukkel ooit als je dit niet snapt" bij wijze van spreken, ik kreeg zo'n rood-gekleurd tekstblokje wat ik een tikkie intimiderend vond, het is maar een detail misschien maar toch.
sorry, hier volg ik je ff niet, over welke tekst heb je het precies?

of bedoel je die sig onder je eigen post?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Quote from: Dynky on February  6, 2016, 12:02:35
sorry, hier volg ik je ff niet, over welke tekst heb je het precies?

of bedoel je die sig onder je eigen post?  :D

Op het moment dat je de couponcode invult, kreeg ik de melding dat alleen nieuwe leden in aanmerking komen voor deze trial, vond ik op dat moment ontzettend lullig overkomen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Dirk

ah, ok...'t is me nu duidelijk. ;)
al ben ik het wat dat betreft wel 100% eens met posts #533 & #535, maar dat lees je schijnbaar niet zo graag  :devil:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Quote from: Dynky on February  6, 2016, 12:17:49
ah, ok...'t is me nu duidelijk. ;)
al ben ik het wat dat betreft wel 100% eens met posts #533 & #535, maar dat lees je schijnbaar niet zo graag  :devil:

Ja, maar ik ben er gewoon niet van gediend dat mensen mij de les proberen te lezen, het enige wat ik eigenlijk wou was gebruik maken van een couponcode, dat was nou het idee, twee maanden gratis uitproberen, maargoed dan niet.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Dan moet je ze vertellen hoe ze dat wel moeten doen...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

evilniek

Quote from: chansig on February  6, 2016, 12:44:55
Dan moet je ze vertellen hoe ze dat wel moeten doen...

Gr Hans

Een vrij domme opmerking Hans.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Mwahhh...ik vind hem wel goed gevonden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rovinggecko

De standaard trial is 2 weken. Roon geeft nu met een coupon de kans om 2 maanden te testen.
Dus niet heel raar als iemand die in zijn 2 weken zit graag de 2 maanden wil proberen, zonder een nieuwe account aan te maken en zijn metadata kwijt te raken.

Ook geen rare vraag om gewoon aan Roon te stellen. In het verleden zijn ze heel klant vriendelijk gebleken.

Neemt niet weg natuurlijk dat die mannen ook gewoon brood op de plank verdienen met een mooi product en dat als je er al over uit bent en de toegevoegde waarde ziet het wel zo strak is om gelijk een abbo te nemen.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

evilniek

Quote from: chansig on February  6, 2016, 12:55:37
Mwahhh...ik vind hem wel goed gevonden.

Gr Hans

Wat is je punt nou eigenlijk? Ik ben altijd voor goede adviezen, mits gevraagd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Het was een grapje

Quote from: evilniek on February  6, 2016, 12:40:01
Ja, maar ik ben er gewoon niet van gediend dat mensen mij de les proberen te lezen, het enige wat ik eigenlijk wou was gebruik maken van een couponcode, dat was nou het idee, twee maanden gratis uitproberen, maargoed dan niet.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: rovinggecko on February  6, 2016, 13:00:58
De standaard trial is 2 weken. Roon geeft nu met een coupon de kans om 2 maanden te testen.
Dus niet heel raar als iemand die in zijn 2 weken zit graag de 2 maanden wil proberen, zonder een nieuwe account aan te maken en zijn metadata kwijt te raken.

Ook geen rare vraag om gewoon aan Roon te stellen. In het verleden zijn ze heel klant vriendelijk gebleken.

Neemt niet weg natuurlijk dat die mannen ook gewoon brood op de plank verdienen met een mooi product en dat als je er al over uit bent en de toegevoegde waarde ziet het wel zo strak is om gelijk een abbo te nemen.
^^

getuige daarvan is het feit dat ze de lopende abo's van 1jaar gewoon netjes verrekenen (dwz de nog resterende maand-delen krijg je qua kostprijs in mindering op je nieuwe lifetime abo) als je achteraf je bedenkt en alsnog beslist een liftetime te nemen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Quote from: Dynky on February  6, 2016, 13:06:31
^^

getuige daarvan is het feit dat ze de lopende abo's van 1jaar gewoon netjes verrekenen (dwz de nog resterende maand-delen krijg je qua kostprijs in mindering op je nieuwe lifetime abo) als je achteraf je bedenkt en alsnog beslist een liftetime te nemen.

Goeie zaak natuurlijk, ik ga ook niet uit van onwil van de kant van Roonlabs hoor, maar soms wil je even je ei kwijt. Ik ga er voorlopig even niet achteraan, is eigenlijk niet heel praktisch hoe ik het dan zou gebruiken eerlijk gezegd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo