Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: Maro on January  9, 2016, 10:14:28
Daar zit ik nu ook op te wachten. Heb voor nood nu een Humax HD decoder in de set staan voor radio...dat moet je toch niet willen. De heren van Roon hadden dat bij het Sooloos systeem heel mooi geïntegreerd. Ze kunnen het dus wel hoor. Zou het met licentie's te maken hebben?

Ik heb een tijdje terug op de Roon community gelezen dat er meerdere gebruikers hier de wens toe hadden, en dat Roon ook al eerder overleg gehad heeft met TuneIn voor een samenwerking, maar er vooralsnog niet uitkomen v.w.b. het financiële gedeelte.
Omdat ik een mini pc als Roon server gebruik kan ik wel TuneIn luisteren, maar dat gaat via een separaat te installeren en te bedienen app die ook nog eens vaak problemen geeft met Win 10  :-X  Als het eenmaal werkt is geluidskwaliteit overigens wel erg goed van TuneIn moet ik zeggen.
Als er TuneIn geïntegreerd zou kunnen worden is Roon voor mij geheel perfect. 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

rovinggecko

#426
Om de quote even te vertalen ;) : Gaat dus niet gebeuren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

 :D

Geduld hebben dus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Quote from: rovinggecko on January  9, 2016, 10:33:24
Om de quote even te vertalen ;) : Gaat dus niet gebeuren.

Ik heb nog wel een beetje kennis van de Engelse taal...dus begrijp wel wat er staat. Neemt niet weg dat ik eerder duidelijk heb gelezen dat het niet kunnen overeenkomen op financieel gebied dé basis reden was van het niet tot stand komen van een samenwerking.
Dat ze bij Roon dan zo reageren kan ik dan ook wel begrijpen  ;)
Anyway, blijft jammer...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

rovinggecko

Vandaar ook de ;)...

Inderdaad jammer. Zal vast aan twee kanten liggen. En is ook niet de eerste waar het daar op klapt, Spotify liep er ook op vast. En dat is toch ook best jammer, want wat meer keuze in de streaming zou mooi zijn.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

smacdab

Spotify wordt een radiostationnetje en mogen we blij zijn met onze cd boxen in de kelder. Toegang tot eigen fysieke cd's is de toekomst naar mijn idee. En met glasvezel kan je uithuis wonende familie ook gebruik maken van de muziekNAS; heeft Roon geen probleem mee.

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Pinda13

Tipje. Weet niet of dit mensen weten, maar wanneer je na de free trail het abbonnement weer opzegt en als reden te duur aangeeft. Krijg je binnen de kortste keren 20% korting op een lifetime en 15% op 1 year.

Toch gek dat dat zo makkelijk ging, terwijl de goede/trouwe gebruikers meer betalen. Ik vond het een beetje vreemd. Maar doe er je voordeel mee. Ik vond het prima programma, maar nog steeds te duur en ik ben niet in het bezit van een ipad, werkt dus lang niet zo lekker (gebruik iphone maar kan helaas niet).

" no loss of fine detail "

rovinggecko

Zoals je in de release notes kan zien zijn de phone apps 'in the works'. Komt dus wel goed.

Mooie bug fix release overigens, draait soepeltjes hier.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Top dat er een Phone app komt. Lekker makkelijk voor straks in de tuin. Verwachtte het wel al maar mooi te lezen dat het er aan zit te komen.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Ik heb nu een jaarabonnement genomen en het werkt heerlijk. Maar ik hik toch wel behoorlijk tegen de kosten van een lifetime abonnement aan. Ook omdat het pas na 5 jaar rendabel wordt en zoals iemand schreef, er dan wel weer een nieuw 'best thing' zal zijn. Hoe denken jullie daar over?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Dat moet je zelf bepalen. Persoonlijk zie ik totaal geen toegevoegde waarde tov mimim server en mijn Moon renderer. Als je met een PC naast je set werkt misschien dan is Roon handig. Maar om puur muziek te streamer zijn er ook andere alternatieven die geen geld kosten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Heb je het zelf al getest Frank? Want er zijn meerderen met zo'n reactie en die zijn na proberen allemaal om.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Nee bas nooit geprobeerd, ik weigerde een PC naast mijn set te zetten. En de mimim server ism de Moon doet het uitstekend, ik hecht totaal geen waarde aan teksten en plaatjes, het gaat mij puur om muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Maar jij streamt toch met een laptop of niet?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

Één keer doorbijten en niet meer over nadenken :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

frank2

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2016, 09:55:18
Maar jij streamt toch met een laptop of niet?

De laptop is MIJN server en staat in de gang niet naast de set. Bedraad naar de router en bedraad naar de Moon mind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Quote from: frank2 on January 14, 2016, 09:44:41
Nee bas nooit geprobeerd, ik weigerde een PC naast mijn set te zetten. En de mimim server ism de Moon doet het uitstekend, ik hecht totaal geen waarde aan teksten en plaatjes, het gaat mij puur om muziek.
Ik heb het ook nog niet gedaan hoor, omdat er dan best wat veranderd moet worden wat stream setup. Dus dat begrijp ik wel. Maar ik ben wel benieuwd. Niet naar de plaatjes, wel naar de verbanden binnen mijn muziek en met andere, voor mij onbekende muziek. Daarom wacht ik nog met het proberen van Roon, ik denk dat er daarna geen houden meer aan is. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: Bas Akkerman on January 14, 2016, 17:28:30
Ik heb het ook nog niet gedaan hoor, omdat er dan best wat veranderd moet worden wat stream setup. Dus dat begrijp ik wel. Maar ik ben wel benieuwd. Niet naar de plaatjes, wel naar de verbanden binnen mijn muziek en met andere, voor mij onbekende muziek. Daarom wacht ik nog met het proberen van Roon, ik denk dat er daarna geen houden meer aan is. ;D

Wat moet er bij jouw veranderd worden? Je streamt nu toch met een SBT en LMS server? Verander de LMS voor Roon en klaar ben je.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

Quote from: paaj on January 14, 2016, 09:59:59
Één keer doorbijten en niet meer over nadenken :)

Zo is het. Maar na de nieuwe update iedere keer verlies van connection. Aan settings is niks veranderd. En mac houdt verbinding met musicfolder van NAS.....ik zou de mac aan kunnen aanwijzen als dader; zou een slechte netwerkreputatie hebben.

thepioneer

Een pc naast je SET wat een onzin, ik Denk dat je eerst eens moet verdiepen in hoe het feitelijk werkt en dan een reactie geven. 

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirk

da's nou net het kenmerk van bepaalde leden, zich ergens negatief over uitlaten zonder er ook maar iets wat van af te weten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

smacdab

#447
Quote from: Richi on January  3, 2016, 21:47:35
Ben niet zo'n Android fan (understatement  ;D ). En aangezien we internet radio via iTunes afspelen, is een iPad de logische keuze vanwege de iTunes Remote app die alleen op de iPad beschikbaar is.

Heb de tab a alleen voor Roon.  Verder ben ik me aan het oriënteren op 'niet apple' server voor Roonserver. Ik denk nog even af te wachten tot de linux 'speakers' klaar is. Nog een half jaar (?).

smacdab

Quote from: thepioneer on January 15, 2016, 18:07:06
Een pc naast je SET wat een onzin, ik Denk dat je eerst eens moet verdiepen in hoe het feitelijk werkt en dan een reactie geven.

Wie zou je willen quoten?

frank2

Quote from: thepioneer on January 15, 2016, 18:07:06
Een pc naast je SET wat een onzin, ik Denk dat je eerst eens moet verdiepen in hoe het feitelijk werkt en dan een reactie geven.

Ik heb mij al meerdere malen ingelezen en het blijft voor mij compleet onduidelijk, wat ik ervan begrijp is dat het een server en renderer ineen is met mooie foto's van albums. Leg jij mij dan uit hoe je dat dan aansluit op je set.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren