Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

AudioEnZo and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: naish123 on December 24, 2015, 08:27:17
Overigens is Roon Remote ook ge-updated. Heb al gemerkt dat er bij het zoeken suggesties gegeven worden.

Ook voor iOS? Ik heb namelijk nog niets gezien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

De iOS update wacht up Apple approval. Laarsre keer duurde twee weken volgens Roon. Dus eind volgende week ongeveer.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

naish123

Ik heb een Android tablet dus kan wel kloppen dat die van mij wel ge-updated is.

smacdab

Quote from: naish123 on December 24, 2015, 16:34:23
Ik heb een Android tablet dus kan wel kloppen dat die van mij wel ge-updated is.

En dat voor de helft van de prijs. Ik heb een ipad, maar denk eraan over te gaan op android voor Roon.

rovinggecko

Rustig proberen, maar mijn tip is de ipad nog niet weg te doen.
Heb ook een android tablet geprobeerd, maar voor mij wint de ipad.
Kost wat heb je ook wat categorie.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

YamahaRXV

Quote from: rovinggecko on December 25, 2015, 23:35:14
Rustig proberen, maar mijn tip is de ipad nog niet weg te doen.
Heb ook een android tablet geprobeerd, maar voor mij wint de ipad.
Kost wat heb je ook wat categorie.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

naish123

Ik ben een Apple fan maar moet toegeven dat de Samsung erg goed werkt. Lekker snel.
Wij hebben een Sonos Playbar voor huis, tuin en keuken gebruik. Met de iPad en iPhone veel connectie problemen met de Samsung probleemloos.

thepioneer

Ik vind de ipad maar erg dik en lomp.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

smacdab

Quote from: rovinggecko on December 25, 2015, 23:35:14
Rustig proberen, maar mijn tip is de ipad nog niet weg te doen.
Heb ook een android tablet geprobeerd, maar voor mij wint de ipad.
Kost wat heb je ook wat categorie.

Ipad verdient zich hier (zakelijk) wel terug. Dat is het punt niet, maar als een samsung tab voor Roon afdoende is....er zijn hier nog meer mensen in huis die op mijn persoonlijke ipad zitten om te Roonen.
Het padje naar iTunes is snel vergeten door iedereen; mede doordat apple music veel verpeuterd heeft hier (wel beetje eigenschuld/gemakszucht/just works).

Maro

Quote from: thepioneer on December 26, 2015, 10:38:42
Ik vind de ipad maar erg dik en lomp.

De oude 3 versie wel ja maar goed daar draait de Roon app toch niet op. Dat is appels met peren vergelijken. De Air2 is niet veel zwaarder dan de Samsung. Kwaliteit van de behuizing vertaald zich nu eenmaal ook terug in gewicht.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

#385
gezien prijs, gebruikersgemak en grootte vind ik een ipad, welke versie dan ook waardeloos in een windows omgeving. Het antieke importeren van bestanden via iTunes is niet meer van deze tijd.

Voor Roon werkt een android perfect
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

YamahaRXV

#386
Heb hier voor Roon en het bedienen van de dedicated Roon server mini pc een iPad 2 mini en dat werkt gewoon top.
De Roon app werkt qua functioneren en lay out gewoon perfect en voor het bedienen van de Asus Vivo mini pc gebruik ik ook de iPad 2 mini via de Splashtop app.

Ik ben het overigens met Maro eens dat de afwerkingsgraad en degelijkheid van een iPad absoluut hoogstaander is als die van een Samsung tablet, en ja dat komt in het gewicht wel naar voren. Plastic is nu eenmaal lichter als aluminium.
Vraag voor de gein maar eens bij een aantal elektronica zaken na hoeveel Samsung tablets er met problemen en garantie afwikkelingen terug komen en hoeveel iPad,s........ ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

smacdab

Quote from: thepioneer on December 26, 2015, 11:58:11
gezien prijs, gebruikersgemak en grootte vind ik een ipad, welke versie dan ook waardeloos in een windows omgeving. Het antieke importeren van bestanden via iTunes is niet meer van deze tijd.

Voor Roon werkt een android perfect

Maakt voor Roon toch niet uit?

naish123

Hier in huis zijn 3 iPads en worden op den duur toch langzaam. Ze hebben wel een beter afwerkingsgraad dan de Samsung. Maar zijn ook duurder.

smacdab

Quote from: naish123 on December 26, 2015, 16:02:26
Hier in huis zijn 3 iPads en worden op den duur toch langzaam. Ze hebben wel een beter afwerkingsgraad dan de Samsung. Maar zijn ook duurder.

....maar ik ken samsung eigenaren in mijn omgeving en die zie in ik in drie jaar tijd met het de derde model rondlopen: 'ik hoef nooit een app te kopen' is hun motivatie. Ik heb dan forscore (muziek) en zij een pdf van hetzelfde. Zeg maar wat wijsheid is.

naish123

We gaan het wel meemaken..

Tot nu toe gaat het lekker met de Samsung. Niemand die er met zijn tengels aan zit.  Top!

smacdab


naish123


smacdab

Quote from: naish123 on December 26, 2015, 20:02:46
Ja, dat is 'm..

Komt die ook bij mijn 'verzameling'  ;)

naish123

Leuk! En niet vergeten in het bijzijn van je familieleden  te zuchten en moeilijk te kijken in het begin.  Dan raken ze de Samsung niet meer aan!

Richi

Net ook een jaar abonnement afgesloten om er eens wat langer mee te spelen. Nu nog uitvogelen hoe ik mijn DSD ISO bestanden kan omzetten naar DSF op mijn Mac Mini. Iemand tips?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Richi

#397
Nee, XLD leest geen DSD ISO. Sonore ISO2DSD lijkt de beste optie te zijn. Heb er nu één verwerkt en maar eens proberen of Roon de DSF bestanden herkent en kan afspelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Faxe

Sonore ISO2DSD heb ik ook gebruikt. Werkt bij mij prima!
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Quote from: Richi on November 24, 2015, 22:00:31
Roon vandaag geinstalleerd en mee zitten spelen. Helaas wordt de iPad 2 niet ondersteund en kan hij met mijn DSD ISO bestanden niet overweg. De geluidskwaliteit is minder dan met Audirvana Plus 2 en de prijs is zodanig hoog dat ik het trial membership alweer heb beëindigd.
In tweede aanleg moet ik hier toch op terugkomen wat betreft de geluidskwaliteit: ik speel er nu (weer) een paar dagen mee en ik ben toch wel positief verrast over de geluidskwaliteit. Ik weet niet of die zo verbeterd is, maar de dynamiek is erg goed en het geluid is mooi levendig. Toch maar een tweede kans gegeven om die reden en ik ben nu mijn DSD bestanden aan het importeren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a