Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

naish123

Ik heb Roon vergeleken met Audirvana, maakt echt geen verschil. Tidal vs Qubuz overigens ook niet.

Maro

Quote from: smacdab on November 28, 2015, 00:01:28
Roon doet niks met het geluid is mijn ervaring; draait om de rest en m.i. vooral de speakers. Roon adviseert ook het volume niet via Roon te regelen, maar verder in het analoge systeem.

Tenzij je een Meridian end point hebt, dan regelt de volume control van de app de analoge volume control op de voorversterker.  O0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lazybird

#352
@yamaha ik gebruik nu een AppleTV die ik via net aux verbind aan mijn Linn Akurate verbind.
Geluid kwaliteit is natuurlijk minder want een file word gedown sampled van bijvoorbeeld 192khz/24 bit naar 44KkHz/16 Bit.
belangrijkste is dat ik weer mijn eigen muziek collectie ontdek en met 5100 albums is dat onbetaalbaar  :clapping:

Ik mocht gebruik maken van Tidal black Friday 4 maanden voor 1 maand en roon Labs heb ik mezelf een gift gegeven  :D.
Dus ik heb nu even de tijd om het goed uit te proberen.

Waarschijnlijk zet ik een Dac naast mijn Mac mini maar dat wil ik niet overhaast doen.
Dat geeft mij ook de mogelijkheid om wat flexibeler te zijn en de support voor DSD wat een Linn nu niet heeft maar wel door een nieuwe Dac en Roon ondersteunt word.

@Naish123 ik vind Qobuz beter klinken dan Tidal maar dat zoals eerder vermeld persoonlijk  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

rovinggecko

Kreeg het volgende mailtje van Roon:
"What's the perfect gift for the music lovers in your life?

The gift of a Roon membership!

This weekend, we want to make it easy for you to give amazing gifts and get a great deal at the same time. For all one-year and lifetime membership gifts, we're offering:

1 gift membership – 30% off
3 gift memberships – 40% off
5 gift memberships – 50% off

This offer is only available to existing members.
To give the gift of Roon, just sign in and check the Gifts tab on your account page!
Offer begins November 27th and ends December 1st. Limit 10 gifts per member. Gifts are only valid for personal use.
"

Met 30% is dat 83 USD voor een jaar of 349 USD voor lifetime. Het gaat met net een tikkie te ver om eea aan mijn forum vrienden te 'giften' :), maar als mensen geinteresseerd zijn in Roon wil ik morgenavond wel even hulp sinterklaas spelen....

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

paaj

Krijg net deze mail:
QuoteThis weekend, we want to make it easy for you to give amazing gifts and get a great deal at the same time. For all one-year and lifetime membership gifts, we're offering:

1 gift membership – 30% off
3 gift memberships – 40% off
5 gift memberships – 50% off

This offer is only available to existing members.

Iemand interesse?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Lazybird

Dit werkt overigens ook als je een trail membership hebt en de gift aan jezelf geeft dat heb ik namelijk gedaan  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

naish123

Ik wil van het weekend een nieuwe iPad kopen. Zou het voor Roon veel uitmaken of ik een Air of Air 2 koop?
Neemt Roon op je tablet veel ruimte in? Zo niet dan kan ik met 16gb volstaan.

Lazybird

Kijk effe op de site of de air 1 ondersteunt word dan zou ik die nemen met meer geheugen.
Ik heb zelf een iPad air 2 en loop iedere keer tegen ruimte problemen aan met 16 gig.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

naish123

Thanks! Volgens mij wordt elke Air ondersteunt.

paaj

Als er meerdere aanmeldingen zijn halen ze de 40/50% korting, die krijg je met een eigen trial niet. Of kun je nog extra aanmeldingen toevoegen nu? Dan loop je alvast één voor ;)

Zou eerder voor een nieuwe 16 kiezen dan een oudere 32/64 maar ik ben nog nooit in de buurt van de opslaglimiet gekomen. Hangt heel erg af van wat je er verder mee wil doen. De vorige versie zal ook snel genoeg zijn, zo zwaar is Roon niet volgens mij. We weten natuurlijk niet wat ze verder in de toekomst nog gaan toevoegen. Nu is vooral de database opbouwen en muziek identificeren wat kracht nodig heeft, en dat is dus alleen bij een nieuwe installatie en toevoegen van muziek.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

rovinggecko

Het is niet economisch om gift aanschaffen te verdelen, heb zelf geen gift aanschaf nodig, en zie dat paaj graag besteld :), dus pm hem gerust. Als hij boven de 10 uit komt hoor ik het wel...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

YamahaRXV

Quote from: Lazybird on November 28, 2015, 07:56:15
@yamaha ik gebruik nu een AppleTV die ik via net aux verbind aan mijn Linn Akurate verbind.
Geluid kwaliteit is natuurlijk minder want een file word gedown sampled van bijvoorbeeld 192khz/24 bit naar 44KkHz/16 Bit.
belangrijkste is dat ik weer mijn eigen muziek collectie ontdek en met 5100 albums is dat onbetaalbaar  :clapping:

Ik mocht gebruik maken van Tidal black Friday 4 maanden voor 1 maand en roon Labs heb ik mezelf een gift gegeven  :D.
Dus ik heb nu even de tijd om het goed uit te proberen.

Waarschijnlijk zet ik een Dac naast mijn Mac mini maar dat wil ik niet overhaast doen.
Dat geeft mij ook de mogelijkheid om wat flexibeler te zijn en de support voor DSD wat een Linn nu niet heeft maar wel door een nieuwe Dac en Roon ondersteunt word.


Bedankt voor je reactie, vroeg mij al af hoe je e.e.a. had opgezet voor de Roon set up  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Lazybird on November 28, 2015, 10:42:06
Dit werkt overigens ook als je een trail membership hebt en de gift aan jezelf geeft dat heb ik namelijk gedaan  :D

Dat heb je handig gedaan... ;D  Jammer dat deze mooie mogelijkheid voor mij net wat te laat kwam, viel net buiten mijn trial periode  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

smacdab

Quote from: YamahaRXV on November 28, 2015, 15:11:34
Dat heb je handig gedaan... ;D  Jammer dat deze mooie mogelijkheid voor mij net wat te laat kwam, viel net buiten mijn trial periode  :(

Komen wel meer gelegenheden.

naish123

#364
Vandaag een Samsung Galaxy tab a voor Roon gekocht. Even een wat vriendelijker prijsje dan een iPad air. Werkt erg goed met de Mac Mini.
De Samsung is een quad core en echt veel sneller dan de iPad die ik normaal gebruikte.

Roon remote is echt schitterend!

Ik heb nu de cliënt van Roon draaien op de MM. Maar moet ik nu de server editie van Roon installeren? Waar kan je die vinden? Lees er van alles over maar ben nog geen download tegen gekomen

Faxe

Je kunt ook de huidige versie van Roon blijven gebruiken op je Mac Mini. Info over de server versie kun je hier lezen:
https://community.roonlabs.com/t/how-do-i-move-my-library-over-to-roonserver/3195
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

naish123


smacdab

Quote from: naish123 on November 29, 2015, 20:01:27
Vandaag een Samsung Galaxy tab a voor Roon gekocht. Even een wat vriendelijker prijsje dan een iPad air. Werkt erg goed met de Mac Mini.
De Samsung is een quad core en echt veel sneller dan de iPad die ik normaal gebruikte.

Roon remote is echt schitterend!

Ik heb nu de cliënt van Roon draaien op de MM. Maar moet ik nu de server editie van Roon installeren? Waar kan je die vinden? Lees er van alles over maar ben nog geen download tegen gekomen

Shocking dat de Samsung de helft goedkoper is dan de ipad air; een air is wel de minmum eis volgens Roon.

naish123

Ze hadden ook nog een Galaxy E. €155. Die zou het ook nog kunnen doen maar stond niet in het rijtje compatible tablets.

zegel

Er loopt nu een wel interessant draadje op het Roon Forum, namelijk dat MQA ( veel ophef in de media, maar nooit gehoord tot nu) middels Tidal gaat worden geleverd, en dan via het bestaande 20E cd kwaliteit abonnement. Roon zou dan moeten dienen als brug tussen het bestand en jouw "normale" Dac. Dus geen hardware investeringen om MQA te kunnen beluisteren

Dat is toch een goed bericht, al worden geen concrete tijdslijnen genoemd. De opmerking van de Tidal medewerker "Quality over Quantity" bevalt me wel, zijn ze in iedergeval serieus met kwaliteit bezig.

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

naish123

Mijn collega is vorige week bij een bijeenkomst van een audioclub ergens in het midden van het land geweest en daar sprak iemand van Meridian en Neil Young van Pono. Het ging over MQA en ze lieten ook horen. Volgens klinkt het heel goed en zijn ze bij Meridian er volop mee bezig.

Faxe

Er is een update beschikbaar: https://community.roonlabs.com/t/roon-1-1-build-88-is-live/5676

Version 88, includes a number of new features, including:

Squeezebox Support
Roon now streams in bit-perfect quality to Logitech Squeezebox devices. Details and set up information can be found here.

HQPlayer Support
Roon now streams bit-perfect to HQPlayer! Details and set up information can be found here.

64 Bit Builds For Windows and OSX
Roon is now 64 bit! This means better performance, particularly for members with larger collections. More details here.

Redesigned Search
Searching your collection in Roon has been completely overhauled, with auto-complete suggestions as you type, better integration with Tidal, and improved Top Results.

Redesigned Reviews and Biographies
Reviews and artist biographies now expand in-line, making it even easier to read up on your favorites in Roon.

Browse TIDAL's Discovery and Genres
Find new favorites by browsing TIDAL's Discovery and Genres features, right in Roon!
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

YamahaRXV

Quote from: Faxe on December 21, 2015, 08:18:49
Er is een update beschikbaar: https://community.roonlabs.com/t/roon-1-1-build-88-is-live/5676

Version 88, includes a number of new features, including:

Squeezebox Support
Roon now streams in bit-perfect quality to Logitech Squeezebox devices. Details and set up information can be found here.

HQPlayer Support
Roon now streams bit-perfect to HQPlayer! Details and set up information can be found here.

64 Bit Builds For Windows and OSX
Roon is now 64 bit! This means better performance, particularly for members with larger collections. More details here.

Redesigned Search
Searching your collection in Roon has been completely overhauled, with auto-complete suggestions as you type, better integration with Tidal, and improved Top Results.

Redesigned Reviews and Biographies
Reviews and artist biographies now expand in-line, making it even easier to read up on your favorites in Roon.

Browse TIDAL's Discovery and Genres
Find new favorites by browsing TIDAL's Discovery and Genres features, right in Roon!

Mooie ontwikkelingen, Roon is goed bezig...  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

smacdab

#373
Quote from: YamahaRXV on December 21, 2015, 08:47:13
Mooie ontwikkelingen, Roon is goed bezig...  :headbanging:

Ik hoop dat ook. En dat de 60plusser (sonos) ook door ze bediend wordt.

naish123

Overigens is Roon Remote ook ge-updated. Heb al gemerkt dat er bij het zoeken suggesties gegeven worden.