Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

P_j_V and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Android tablets met Intel-architectuur worden evenmin ondersteund.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Quote from: naish123 on November 23, 2015, 12:45:48
Ik krijg Roon remote aan de praat op een Samsung Galaxy tab 3.  De app crasht en start helemaal niet op.
Zou deze tablet niet compatible zijn? Kan dat namelijk nergens vinden.
Of, moet andere Roon software op de Mac Mini draaien?

Heb je toevallig je software ge-update van 1 van de apparaten, meestal is het dan wel verstandig om te kijken of je echt al je software up-to-date hebt van beide apparaten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

naish123

Ben bang dat deze Samsung niet geschikt is. Maar ik had deze tablet nog liggen.
Toch maar een iPad Air erbij kopen, vind die krengen alleen zo vreselijk duur.

smacdab

Quote from: Maro on November 23, 2015, 13:12:48
Goed nieuws, de SBT ondersteuning is nabij.  :pompom:



Dan gaat raspberrypi er ook aankomen -hoop ik.

smacdab

Quote from: naish123 on November 23, 2015, 17:55:41
Ben bang dat deze Samsung niet geschikt is. Maar ik had deze tablet nog liggen.
Toch maar een iPad Air erbij kopen, vind die krengen alleen zo vreselijk duur.

Moet air zijn.

naish123

Quote from: smacdab on November 24, 2015, 11:08:22
Moet air zijn.

Weet ik.

Als het goed begrijp kun je straks met Roon Speakers, Roon draaien op je Nas, en heb je alleen een soort bridge nodig en die is weer aangesloten op je Dac?

rovinggecko

Roon server op de nas zit in de pijplijn. Je kan daaarvandaan naar een renderer. Dat kan een mac of pc zijn. Maar binnenkort ook bv sbt of rpi. Naast de highend meridian opties die ef als zijn. Dasrnaast is er een sdk voor vendors om het roon speakers protocol ook op hun device te kndersteunen. Bv Auralic zou daar asn moeten werken. Keus zat straks.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zegel

Quote from: naish123 on November 24, 2015, 14:06:42
Weet ik.

Als het goed begrijp kun je straks met Roon Speakers, Roon draaien op je Nas, en heb je alleen een soort bridge nodig en die is weer aangesloten op je Dac?

Reken er maar wel op dat dit een pittige nas zal moeten zijn, zou me ook niets verbazen als het tot intel modellen beperkt blijft voorlopig
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Lazybird

Je kan beter een Mac Mini of Nuc gebruiken als server. Ik gebruik my nas alleen voor storage Plex en Roon Server draai ik op een mini
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

YamahaRXV

Quote from: Lazybird on November 24, 2015, 20:15:59
Je kan beter een Mac Mini of Nuc gebruiken als server. Ik gebruik my nas alleen voor storage Plex en Roon Server draai ik op een mini

Vooralsnog de beste optie. Ook de upgrade/tweak mogelijkheden met een (mini) pc server zijn legio... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lazybird

#335
Ik ben zelf zo onder de indruk van Roon dat ik waarschijnlijk mijn Akurate DS/1 niet upgrade en een losse dac koop. AURALIC vega, Luxman DA-06 DAC, Antelope Audio Zodiac Platinum DAC en msb analogue dac staan op mijn lijstje. Maar ik kijk het eerst nog effe aan voor ik inderdaad de knoop doorhak.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

naish123

Als ik een geschikte iPad koop dan draai je op de mac mini Roon Server? Wat heeft dat voor voordelen t.o.v. Roon client?

Lazybird

Roon Server beheerd je audio collectie, roon client is je remote/music player
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Richi

Roon vandaag geinstalleerd en mee zitten spelen. Helaas wordt de iPad 2 niet ondersteund en kan hij met mijn DSD ISO bestanden niet overweg. De geluidskwaliteit is minder dan met Audirvana Plus 2 en de prijs is zodanig hoog dat ik het trial membership alweer heb beeindigd.

Het navigeren door je muziekbibliotheek kent echter geen vergelijking. Dat is echt heel mooi gedaan en je komt zoveel achtergrond informatie te weten. Heel gaaf gedaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

Quote from: Richi on November 24, 2015, 22:00:31
Roon vandaag geinstalleerd en mee zitten spelen. Helaas wordt de iPad 2 niet ondersteund en kan hij met mijn DSD ISO bestanden niet overweg.
die 2 zaken had je natuurlijk vooraf kunnen weten/lezen via het Roon Labs forum ;)
een imo super zinvol (en erg actief) gebruikersforum btw
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

paaj

DSD ISO is nog wel te converteren naar iets wat wel werkt toch? DSD (geen idee wat voor bestanden dat normaal zijn) wordt opzich wel ondersteund.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

twani

#341
Quote from: Lazybird on November 24, 2015, 20:38:09
Ik ben zelf zo onder de indruk van Roon dat ik waarschijnlijk mijn Akurate DS/1 niet upgrade en een losse dac koop. AURALIC vega, Luxman DA-06 DAC, Antelope Audio Zodiac Platinum DAC en msb analogue dac staan op mijn lijstje. Maar ik kijk het eerst nog effe aan voor ik inderdaad de knoop doorhak.

Akurate en Zodiac verschillen op z`n zachtst gezegd als dag en nacht van elkaar qua klank.

Prima als je dat weet, hoop je echter iets van de Akurate klanksignatuur terug te vinden zou je wel eens teleurgesteld kunnen raken...

Lazybird

Yup de Zodiac is analytisch ik ga ze eerst effe allemaal beluisteren  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Richi

Quote from: paaj on November 25, 2015, 00:11:38
DSD ISO is nog wel te converteren naar iets wat wel werkt toch? DSD (geen idee wat voor bestanden dat normaal zijn) wordt opzich wel ondersteund.
Ja, dan zou ik mijn .ISO bestanden moeten converteren naar .DSF bestanden met meta tagging. Dat is wel te doen.

Misschien dat ik toch maar eens een nieuwe iPad moet aanschaffen voor de bediening van Roon.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

naish123

Er is iets vreemds aan de hand met Roon. Als je albums van Tidal toevoegd aan je collectie dan blijft Roon "hangen". Hij laadt de nummers en covers niet.

Ik heb al melding gemaakt maar veel gebruikers hebben er last van, dus ze zijn het aan het bekijken.

Martin!!!

Dat zou wel gaaf zijn zeg, via mijn ouwe SBTtje met Roon Labs aan de gang  ;D

mainly British stuff

YamahaRXV

Quote from: Lazybird on November 24, 2015, 20:38:09
Ik ben zelf zo onder de indruk van Roon dat ik waarschijnlijk mijn Akurate DS/1 niet upgrade en een losse dac koop. AURALIC vega, Luxman DA-06 DAC, Antelope Audio Zodiac Platinum DAC en msb analogue dac staan op mijn lijstje. Maar ik kijk het eerst nog effe aan voor ik inderdaad de knoop doorhak.

Ben wel benieuwd met welke Roon setting je nu speelt, want de Linn Akurate DS heeft toch geen digitale ingang ? (om de interne dac te kunnen gebruiken)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

paaj

#347
Roon gaat meer om ervaring dan geluidskwaliteit, dat is met een laptop of airport express prima te testen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

smacdab

Quote from: paaj on November 27, 2015, 23:06:28
Roon gaat meer om ervaring dan geluidskwaliteit, dat is met een laptop of airport express prima te testen.

Roon doet niks met het geluid is mijn ervaring; draait om de rest en m.i. vooral de speakers. Roon adviseert ook het volume niet via Roon te regelen, maar verder in het analoge systeem.

paaj

Natuurlijk, zeg ook niet dat het minder dan perfect geluid is. De magie van Roon zit in de ervaring, daarvoor hoef je klankmatig niet met een Akurate te vergelijken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2