Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

#275
Auto correct :p
Ik zal straks nog even wat muziek aanslingeren, maar dus vrij zeker dat het echt gapless is omdat ik me daar altijd heel erg aan stoorde.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maro

Hier speelt het gewoon gapless.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Erik

Nou ja dan kost het max twintig euro waar hebben het  over  8)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirk

#278
20€ die ik liever aan wat anders spendeer als ik hier al zou vernemen dat het nog steeds niet 100% werkt?
maar dat lijkt dus icm Roon wel het geval...en da's nu net wat ik vroeg, simple as that ;)

ook nog ff gezocht op het Roon forum en ook daar wordt het bevestigd door Tidal zelf  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Als je een titel & artiest hebt wat je gapless zou willen testen kan ik het wel even uitproberen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

er schiet me nu niet meteen een titel te binnen waarvan ik zeker weet dat die het vorig jaar niet (gapless) deed via der Linn app, maar als ik die ene reply op het Roon forum zo lees mbt dat onderwerp, dan lijkt het er idd op dat het niks te maken heeft met de files of manier van opslaan bij Tidal as such, maar wel met de "renderer" die het daarna verwerkt...en in het geval van Roon blijkt dat dus geen issue (meer) te zijn, da's dus voor mijn specifieke vraag het positieve antwoord waar ik op hoopte  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Hier Tidal gapless met ID40, Apple TV en PC.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

ik drukte me met het begrip "renderer" misschien verkeerd uit...'k bedoelde de afspeelsoftware, in dit geval dus Roon, die zorgt er nl. schijnbaar voor dat ook vanaf Tidal alles netjes gapless kan worden afgespeeld, iets wat (voor zover ik lees op oa het Naim forum) nog steeds niet vanzelfsprekend is als je de UI van Tidal zelf zou gebruiken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

#283
Mijn enthousiasme v.w.b. Roon (geïnstalleerd op de Windows 8.1 laptop) i.c.m. de Roon app op de iPad is dermate groot dat ik sterk overweeg om een Asus Vivo pc in te gaan zetten als dedicated Roon server welke dan in mijn geval de erg goed presterende ''Air'' streamer in de Devialet kan voorzien van muziekdata (via wifi of ethernet).
Aangezien Roon op de laptop i.c.m. ''Air'' qua SQ zelfs mijn zeer goed presterende Moon 180 MiND renderer met Teddy Pardo voedingupgrade voorbij streeft wanneer deze via AES/EBU op de interne dac is aangesloten zie ik eigenlijk wel mooie mogelijkheden in zo,n setting.

Het zou dan een Asus Vivo pc moeten worden met een i5 processor, met bij voorkeur een SSD en 8 GB RAM geheugen.
Als kers op de taart wil ik de originele geschakelde Asus 19 volt voeding vervangen door een Teddy Pardo 19/3 voeding (19 v. 3,5 A)
Waarom geen Mac Mini dan hoor ik velen denken ? Wel, Roon in de ''Exclusive Mode'' (bitperfect) op een Mac werkt gewoon (nog) niet lekker i.c.m. ''Air'' als het aankomt op high res. bestanden terwijl Windows 8.1 het kunstje feilloos en perfect klaart  ;)
Verder vind ik de Asus Vivo pc erg goed en logisch in mekaar zitten en leent zich erg makkelijk voor upgrades.
Het enige wat ik erg jammer vind is dat Roon (voor zover mij bekend) nog geen internetradio heeft geïmplementeerd anders zou ik de Moon 180 MiND zelfs uit de set up kunnen halen aangezien deze momenteel alleen nog gebruikt wordt voor het beluisteren van internetradio...

De beoogde hardware:







Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Waarom niet even wachten om dan de Roon server op je Nas te installeren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

#285
Quote from: Maro on November 12, 2015, 20:01:14
Waarom niet even wachten om dan de Roon server op je Nas te installeren.

Dat zou inderdaad ook een mooie optie kunnen zijn  ;)

Zijn er trouwens al verwachtingen bekend wanneer deze geïntroduceerd gaat worden ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

#286
Quote from: YamahaRXV on November 12, 2015, 19:38:03
Mijn enthousiasme v.w.b. Roon (geïnstalleerd op de Windows 8.1 laptop) i.c.m. de Roon app op de iPad is dermate groot dat ik sterk overweeg om een Asus Vivo pc in te gaan zetten als dedicated Roon server welke dan in mijn geval de erg goed presterende ''Air'' streamer in de Devialet kan voorzien van muziekdata (via wifi of ethernet).
Aangezien Roon op de laptop i.c.m. ''Air'' qua SQ zelfs mijn zeer goed presterende Moon 180 MiND renderer met Teddy Pardo voedingupgrade voorbij streeft wanneer deze via AES/EBU op de interne dac is aangesloten zie ik eigenlijk wel mooie mogelijkheden in zo,n setting.

Het zou dan een Asus Vivo pc moeten worden met een i5 processor, met bij voorkeur een SSD en 8 GB RAM geheugen.
Als kers op de taart wil ik de originele geschakelde Asus 19 volt voeding vervangen door een Teddy Pardo 19/3 voeding (19 v. 3,5 A)
Waarom geen Mac Mini dan hoor ik velen denken ? Wel, Roon in de ''Exclusive Mode'' (bitperfect) op een Mac werkt gewoon (nog) niet lekker i.c.m. ''Air'' als het aankomt op high res. bestanden terwijl Windows 8.1 het kunstje feilloos en perfect klaart  ;)
Verder vind ik de Asus Vivo pc erg goed en logisch in mekaar zitten en leent zich erg makkelijk voor upgrades.
Leuk! Kan je inderdaad lekker tweaken met hardware zoals de Audioquest Jitterbug en Uptone Regen (mits bekabeld ipv Air)  en software als Fidelizer Pro en Audiohile Optimizer.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

YamahaRXV

Quote from: Lion of Judah on November 12, 2015, 20:11:42
Leuk! Kan je inderdaad lekker tweaken met hardware zoals de Audioquest Jitterbug en Uptone Regen (mits bekabeld ipv Air)  en software als Fidelizer Pro en Audiohile Optimizer.

Zeker leuk speelgoed  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

smacdab

Quote from: Maro on November 12, 2015, 20:01:14
Waarom niet even wachten om dan de Roon server op je Nas te installeren.

Dan moet nas processor ook aan bepaalde kwalificaties voldoen; dus geen synology 215

Faxe

Roon installeren op een NAS lijkt me voorlopig ook nog toekomst muziek. Mocht het wel op korte termijn kunnen moet je een snelle/dure NAS hebben. Verder vraag ik me af hoe zinvol het is om het op een NAS te installeren. In de meeste gevallen staat een NAS niet in de woonkamer maar ergens in de meterkast op zolder etc. Volgens mij ben je dan altijd nog een eindpunt nodig om in de woonkamer van Roon te kunnen genieten. Een goedkoop klein computertje is daarvoor een prima oplossing. Heb zelf een Mac mini gekocht om Roon op te installeren.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

YamahaRXV

Quote from: smacdab on November 12, 2015, 23:37:22
Dan moet nas processor ook aan bepaalde kwalificaties voldoen; dus geen synology 215

Inderdaad een voldoende snelle processor, en voldoende RAM geheugen.
Zal voor de meeste NAS-sen niet gaan lukken vrees ik... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

zegel

Quote from: YamahaRXV on November 13, 2015, 00:01:05
Zal voor de meeste NAS-sen niet gaan lukken vrees ik... ;)

Ik zat in de twijfelmodus; zal ik mijn Nuc I5 inbouwen in een Akasa case ( dus ventilatorvrij maken;ik begin me toch te irriteren aan de ventilator van de Nuc) of koop ik de nieuwe quad core Qnap HS-251+ ( ook ventilatorvrij, dat is een "huiskamer NAS"). Naast Roon wil ik nml ook Kodi draaien.
Het advies was: Die NAS  gaat het waarschijnlijk niet trekken.  We weten het pas zeker als Roon Speakers eindelijk uitkomt; maar ik zie toch maar af van een nieuwe NAS en sla aan het ombouwen van de Nuc.

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Isflicka

Aangezien Roon op de laptop i.c.m. ''Air'' qua SQ zelfs mijn zeer goed presterende Moon 180 MiND renderer met Teddy Pardo voedingupgrade voorbij streeft wanneer deze via AES/EBU op de interne dac is aangesloten zie ik eigenlijk wel mooie mogelijkheden in zo,n setting.[/quote]

Wat merk je dan voor verschil?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

road rebel

Kan je geen NAS maken van jouw NUC?
Stille MidiPC/HTPC kast + USB-SATA bordje erbij?

Lion of Judah

Quote from: zegel on November 13, 2015, 08:45:17
Ik zat in de twijfelmodus; zal ik mijn Nuc I5 inbouwen in een Akasa case ( dus ventilatorvrij maken;ik begin me toch te irriteren aan de ventilator van de Nuc) of koop ik de nieuwe quad core Qnap HS-251+ ( ook ventilatorvrij, dat is een "huiskamer NAS").
Hoe dicht zit je er dan wel niet op? Pas als ik op een metertje afstand was dan hoorde ik wat (nee, geen grappen over ouderdom en gehoorschade aub :angel: :D). Heb de NUC inmiddels wel in een Akasa behuizing zitten maar meer gedaan ter ontlasting voor wat het waard is. :pompom:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Maro

Quote from: YamahaRXV on November 13, 2015, 00:01:05
Inderdaad een voldoende snelle processor, en voldoende RAM geheugen.
Zal voor de meeste NAS-sen niet gaan lukken vrees ik... ;)

Oke, dat is jammer. Ik heb nu altijd de PC aan staan maar hoopte dat ik straks weer genoeg aan een nas zou hebben. Gelukkig staat de PC niet in de woonkamer dus daar heb ik verder geen last van ofzo maar wel onhandig..eerst je PC aan moeten slingeren voor er muziek in de kamer is. Toch maar eens verdiepen in een stand alone Roon server mini PC.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

zegel

Quote from: Lion of Judah on November 13, 2015, 15:34:37
Hoe dicht zit je er dan wel niet op? Pas als ik op een metertje afstand was dan hoorde ik wat (nee, geen grappen over ouderdom en gehoorschade aub :angel: :D). Heb de NUC inmiddels wel in een Akasa behuizing zitten maar meer gedaan ter ontlasting voor wat het waard is. :pompom:

Tsja,  toen ik alleen Roon draaide hoorde ik hem niet tot nauwelijks ( en nauwelijks maakt me al niet blij), maar nu ik ook Kodi erop draai gaat de ventilator met regelmaat aan. Ik wil beide applicaties via mijn tablet bedienen en verder niet naar de nuc om hoeven omkijken dus kan ik naar mijn weten er ook niet een uitzetten.
Als ik hem dan ook nog ga inzetten als nas, lijkt me een Akasa behuizing wenselijk.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

YamahaRXV

Quote from: zegel on November 13, 2015, 19:56:37
Tsja,  toen ik alleen Roon draaide hoorde ik hem niet tot nauwelijks ( en nauwelijks maakt me al niet blij), maar nu ik ook Kodi erop draai gaat de ventilator met regelmaat aan. Ik wil beide applicaties via mijn tablet bedienen en verder niet naar de nuc om hoeven omkijken dus kan ik naar mijn weten er ook niet een uitzetten.
Als ik hem dan ook nog ga inzetten als nas, lijkt me een Akasa behuizing wenselijk.

Dit is eerlijk gezegd ook één van mijn angsten, alhoewel ik wel van mening ben dat een mini pc met een i5 processor, ruim voldoende RAM geheugen, en niet geheel onbelangrijk een SSD het op zijn sloffen moet kunnen handelen zonder daarbij constant in de koel modus te moeten switchen.
Vooral de SSD maakt een zeer groot verschil v.w.b. belast CPU vermogen, dus ook minder warmte ontwikkeling  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#298
Aangezien Roon op de laptop i.c.m. ''Air'' qua SQ zelfs mijn zeer goed presterende Moon 180 MiND renderer met Teddy Pardo voedingupgrade voorbij streeft wanneer deze via AES/EBU op de interne dac is aangesloten zie ik eigenlijk wel mooie mogelijkheden in zo,n setting.

Quote from: Isflicka on November 13, 2015, 09:07:16
Wat merk je dan voor verschil?

De verschillen die ik waarneem zijn significant groot en komen zeer zeker naar voren in de vorm van een grootsere soundstage, meer ruimtelijkheid, en vooral meer ''lucht'' rondom zang en instrumenten.
Ben echt aangenaam verrast door de klankmatige kwaliteiten van de Air streamer in de Devialet.

Gisteren nog eens een mooie klankmatige stap behaald door de Netgear R7000 Nighthawk router (die ook dienst doet bij mij als switch) te voorzien van een Teddy Pardo 12/2 voeding  ;)
Overigens zeer interessant om er achter te komen dat er veel netwerkgerelateerde zaken blijkbaar toch gevoelig zijn voor upgrades...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Quote from: YamahaRXV on November 13, 2015, 20:57:29
Dit is eerlijk gezegd ook één van mijn angsten, alhoewel ik wel van mening ben dat een mini pc met een i5 processor, ruim voldoende RAM geheugen, en niet geheel onbelangrijk een SSD het op zijn sloffen moet kunnen handelen zonder daarbij constant in de koel modus te moeten switchen.
Vooral de SSD maakt een zeer groot verschil v.w.b. belast CPU vermogen, dus ook minder warmte ontwikkeling  ;)

Zo ziet het er bij mij uit:

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.