Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Je moet het meer zien als een kickstarter of belegging denk ik. Er is dus gewoon risico dat het financieel niet oplevert. Het is wel een mooie steun in de rug voor de ontwikkeling en vergroot de kansen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kerkhoffd

Ik blijf het onder dit gesternte een forse prijs vinden. Helemaal als de prijs ook nog eens vanaf overmorgen omhoog gaat. Voor zover ik gehoord heb levert het geen betere muziekweergave op. Aangezien ik ook (nog) niet stream via Tidal of Qobuz maar enkel vanaf NAS en bovendien ook maar op één plek serieus naar muziek luister is het voor mij geen no-brainer. Nog teveel winst te behalen op heel veel andere vlakken om zomaar €500 in controlsoftware te investeren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maro

Icm een Meridian eind punt is Roon voor mij een stream eind punt.  :worship:  Wat is nou €500,- al zou ik er vijf jaar mee werken kost me dat €100 per jaar. Kijkend naar afschrijvingen op bv versterkers ed eigenlijk een koopje. Wat een verademing na al die UPnP zooi. Alleen daarom al het geld waard.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kerkhoffd

Wat is nou €500? Allemaal prachtig, maar met een set zonder Meridian nog steeds een fors bedrag. Ik gebruik de Lumin app voor de Linn en die kost helemaal niets.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maro

Quote from: Kerkhoffd on October 30, 2015, 21:15:28
Wat is nou €500? Allemaal prachtig, maar met een set zonder Meridian nog steeds een fors bedrag. Ik gebruik de Lumin app voor de Linn en die kost helemaal niets.

Heb ik ook eens (kort) mee gedraaid. Kost niks maar is ook niks vergeleken met Roon.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

Quote from: rovinggecko on October 30, 2015, 19:01:18
Je moet het meer zien als een kickstarter of belegging denk ik. Er is dus gewoon risico dat het financieel niet oplevert. Het is wel een mooie steun in de rug voor de ontwikkeling en vergroot de kansen.

zoiets, maar kom dat niet tegen in hun communicatie. Of zie ik iets over het hoofd?

BTW: 2000 klassieke cd's en daar heeft Roon moeite mee.

smacdab

We'd like to give an extra big thank you to the hundreds of members have converted to lifetime in just the last few days.

Is dat (hundreds) genoeg?

zegel

Ik vraag of dat wel klopt. Als je kijkt op hun forum naar het aantal views per thread, zit dat zo rond de honderd gemiddeld. Het lijkt me dat het type Roon klant toch wel met enige regelmaat  op het forum te vinden is?

Ik heb iig de knoop doorgehakt en me levenslang aan Roon verbonden ;D
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Maro

Quote from: zegel on October 31, 2015, 13:07:03
Ik vraag of dat wel klopt. Als je kijkt op hun forum naar het aantal views per thread, zit dat zo rond de honderd gemiddeld. Het lijkt me dat het type Roon klant toch wel met enige regelmaat  op het forum te vinden is?

Ik heb iig de knoop doorgehakt en me levenslang aan Roon verbonden ;D

Verstandige keuze.  :thumbs-up:  Ik ga ook voor lifetime als mijn jaar contract is afgelopen. Dan heb ik zelfs €600,- betaald...en geen seconde spijt.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Quote from: smacdab on October 30, 2015, 23:53:55
zoiets, maar kom dat niet tegen in hun communicatie. Of zie ik iets over het hoofd?

BTW: 2000 klassieke cd's en daar heeft Roon moeite mee.

op welke platform gebruik je Roon? En wat heeft er dan moeite mee? De app of het programma?

rovinggecko

Quote from: Maro on October 31, 2015, 13:45:13
Verstandige keuze.  :thumbs-up:  Ik ga ook voor lifetime als mijn jaar contract is afgelopen. Dan heb ik zelfs €600,- betaald...en geen seconde spijt.  :pompom:
Eh, gewoon nu afsluiten! De Roonies verrekenen het eerste deel gewoon....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: Maro on October 31, 2015, 13:45:13
Ik ga ook voor lifetime als mijn jaar contract is afgelopen. Dan heb ik zelfs €600,- betaald...en geen seconde spijt.  :pompom:
wat is de logica daarachter?
ze crediteren je "ongebruikte" maanden vh lopende jaarcontract hé, dus van je oorspronkelijke inleg krijg je x maand-delen terug, scheelt wel aanzienlijk als je het nu doet ipv binnen 11 maand ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: rovinggecko on October 31, 2015, 14:11:33
Eh, gewoon nu afsluiten! De Roonies verrekenen het eerste deel gewoon....

Quote from: Dynky on October 31, 2015, 14:12:37
wat is de logica daarachter?
ze crediteren je "ongebruikte" maanden vh lopende jaarcontract hé, dus van je oorspronkelijke inleg krijg je x maand-delen terug, scheelt wel aanzienlijk als je het nu doet ipv binnen 11 maand ;)

Oke, dat wist ik niet, dan ga ik deze week nog over. Thanks.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Quote from: Maro on October 31, 2015, 14:14:45
Oke, dat wist ik niet, dan ga ik deze week nog over. Thanks.  :thumbs-up:
Nog een tippie dan: vandaag is de laatste dag met 10% discount actie...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on October 31, 2015, 14:20:01
Nog een tippie dan: vandaag is de laatste dag met 10% discount actie...

Dan mail ik ze meteen even.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

Quote from: bmateijsen on October 31, 2015, 13:52:58
op welke platform gebruik je Roon? En wat heeft er dan moeite mee? De app of het programma?

OSx (EC) Geen Tidal hier of andere online streaming service; ook geen AppleMusic. Alles Alac en nog wat aangeschafte iTunesPlus in iTunes.
probleempje vind ik dat bijvoorbeeld van de 10 nummers er maar 9 afspeelbaar zijn. Of de app moet nog een tijdje doorzoeken??
Ripte zojuist 50 cd's Harmonia Mundi Baroque en alle covers kwamen tevoorschijn, terwijl geript in iTunes er misschien 5 covers te zien waren.
Ga toch over denk ik; nog een paar uur de tijd.

smacdab

Quote from: Dynky on October 31, 2015, 14:12:37
wat is de logica daarachter?
ze crediteren je "ongebruikte" maanden vh lopende jaarcontract hé, dus van je oorspronkelijke inleg krijg je x maand-delen terug, scheelt wel aanzienlijk als je het nu doet ipv binnen 11 maand ;)

Wordt in USD ($) gerekend? Geen BTW.

bmateijsen

Quote from: smacdab on October 31, 2015, 14:57:06
OSx (EC) Geen Tidal hier of andere online streaming service; ook geen AppleMusic. Alles Alac en nog wat aangeschafte iTunesPlus in iTunes.
probleempje vind ik dat bijvoorbeeld van de 10 nummers er maar 9 afspeelbaar zijn.

Hoe bedoel je dit precies? Je start de CD en dan speelt hij, maar slaat een nummer over? Begint het nummer wel?

QuoteOf de app moet nog een tijdje doorzoeken??
Ripte zojuist 50 cd's Harmonia Mundi Baroque en alle covers kwamen tevoorschijn, terwijl geript in iTunes er misschien 5 covers te zien waren.
Ga toch over denk ik; nog een paar uur de tijd.

iTunes is helemaal geen goed systeem als je een grote bibliotheek hebt.... En geeft ook niet de informatie die Roon geeft over de muziek.

smacdab

#243
Quote from: bmateijsen on October 31, 2015, 15:39:31
Hoe bedoel je dit precies? Je start de CD en dan speelt hij, maar slaat een nummer over? Begint het nummer wel?

iTunes is helemaal geen goed systeem als je een grote bibliotheek hebt.... En geeft ook niet de informatie die Roon geeft over de muziek.

nummer begint ook niet; Roon begint dan gewoon met volgende nummer. Overgeslagen nummer staat wel gewoon in de hele waslijst nummers van het album.
Roon toch maar gekocht  ;) Ik hoop er de 100 mee te halen  :clapping:

smacdab

Quote from: zegel on October 31, 2015, 13:07:03
Ik vraag of dat wel klopt. Als je kijkt op hun forum naar het aantal views per thread, zit dat zo rond de honderd gemiddeld. Het lijkt me dat het type Roon klant toch wel met enige regelmaat  op het forum te vinden is?

Ik heb iig de knoop doorgehakt en me levenslang aan Roon verbonden ;D

me too

bmateijsen

Quote from: smacdab on October 31, 2015, 19:05:36
nummer begint ook niet; Roon begint dan gewoon met volgende nummer. Overgeslagen nummer staat wel gewoon in de hele waslijst nummers van het album.

En via je computer speelt het nummer wel? Dus buiten Roon?

QuoteRoon toch maar gekocht  ;) Ik hoop er de 100 mee te halen  :clapping:

rovinggecko

Is dat 'overgeslagen nummer' wel zichtbaar binnen het album in Roon?
Je kunt in Roon ook nog eea tweaken rond een album. Heb je dat geprobeerd?
Als je het album selecteert kun je midden rechts op het edit potloodje klikken.
Daar kan je bv een betere album match zoeken (soms heeft een iets andere versie net 1 of 2 nummers minder\extra).

Wellicht het proberen waard.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maximus_Aurelius

Ik denk dat ik ook overstag ga en een abonnement afsluit voor één jaar bij Roon. Mijn proef periode van twee maanden zijn bijna voorbij.
Wil de laatste dagen even verder vergelijken met Amarra sound technisch.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maro

Zit er nu ook voor mijn leven aan vast. Wat een straf.  :D. Het ultieme genieten kan onverminderd verder gaan.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

Quote from: rovinggecko on November  1, 2015, 14:21:32
Is dat 'overgeslagen nummer' wel zichtbaar binnen het album in Roon?
Je kunt in Roon ook nog eea tweaken rond een album. Heb je dat geprobeerd?
Als je het album selecteert kun je midden rechts op het edit potloodje klikken.
Daar kan je bv een betere album match zoeken (soms heeft een iets andere versie net 1 of 2 nummers minder\extra).

Wellicht het proberen waard.

ik ga dat allemaal nog uitvlooien.  ;)