Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: smacdab on September 11, 2015, 22:39:21
En gaan we voor een jaartje vooruit betalen? Verder: is het ook interessant zonder Tidal?
dat beslis ik wel na de trialperiod, maar ik acht de kans momenteel zeer groot.
heb trouwens geen Tidal en ben dat ook niet van plan, Qobuz bevalt me wat dat betreft perfect...ook al is het niet geïntegreerd.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

paaj

En dat eerste jaar is ook een soort van trial voor de lifetime. Dan kun je hem nog om laten zetten schijnt.

Hoewel het nog niet vlekkeloos is heb ik maar gelijk voor life gekozen, dan ben je er maar vanaf :p. De developers reageren snel en open dus heb er alle vertrouwen in.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dirk

Quote from: paaj on September 11, 2015, 23:29:22
En dat eerste jaar is ook een soort van trial voor de lifetime. Dan kun je hem nog om laten zetten schijnt.
dat heb ik ook al zo begrepen op hun forum, dus ik ben exact hetzelfde van plan...als het dan toch niet bevalt cancel ik na één jaar, maar 'k hoop het niet en ga daar ook eigenlijk niet van uit.
vanavond eindelijk een iPad Air ophalen die compatibel is met hun app (mijn huidige iPad2 is dat helaas niet) zodat de hele experience ook vanuit de luie luisterstoel te ervaren is
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: Dynky on September 11, 2015, 23:20:27
dat beslis ik wel na de trialperiod, maar ik acht de kans momenteel zeer groot.
heb trouwens geen Tidal en ben dat ook niet van plan, Qobuz bevalt me wat dat betreft perfect...ook al is het niet geïntegreerd.

Ik zou toch Tidal erbij nemen. Dan haal je pas echt alles uit Roon. Ik heb geen idee hoe de catalogus zich verhoud tot die van Qobuz maar als je binnen Tidal alles wat je zoekt kunt vinden dan zou ik op zijn minst even een trial periode nemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

De sound via airport express is in ieder geval top. Nu nog de settings voor ios remote zien te vinden.....minpuntje handleiding.

smacdab

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 05:27:02
dat heb ik ook al zo begrepen op hun forum, dus ik ben exact hetzelfde van plan...als het dan toch niet bevalt cancel ik na één jaar, maar 'k hoop het niet en ga daar ook eigenlijk niet van uit.
vanavond eindelijk een iPad Air ophalen die compatibel is met hun app (mijn huidige iPad2 is dat helaas niet) zodat de hele experience ook vanuit de luie luisterstoel te ervaren is

werkt het al?

paaj

Welke settings zoek je?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

smacdab

#207
Quote from: paaj on September 13, 2015, 11:17:41
Welke settings zoek je?

ipad remote van Roon gedownload maar kan "connect" nergens vinden in de settings op de computer (mac)

Toch haken en ogen https://community.roonlabs.com/t/roon-ipad-app-not-seeing-roon-remote/3475/25 Meteen mijn automaatje maar opzeggen en een jaartje wachten.

smacdab

Quote from: paaj on September 11, 2015, 23:29:22
En dat eerste jaar is ook een soort van trial voor de lifetime. Dan kun je hem nog om laten zetten schijnt.

Hoewel het nog niet vlekkeloos is heb ik maar gelijk voor life gekozen, dan ben je er maar vanaf :p. De developers reageren snel en open dus heb er alle vertrouwen in.

Als het draait wordt het verkocht en ik geloof er niks van dat je dan levenslang mee mag snoepen.

Dirk

Quote from: smacdab on September 13, 2015, 11:16:27
werkt het al?
yep, draaide al muziek 2 minuten na het downloaden vd app, hier dus geen verrassingen vwb de installatie.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

smacdab

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 14:39:01
yep, draaide al muziek 2 minuten na het downloaden vd app, hier dus geen verrassingen vwb de installatie.

Hoe zijn je instellingen? Mijn app kan ze niet vinden en op de computer (mac) zie ik de settings voor remote niet.

Dirk

als je de server op de mac hebt draaien en die zichtbaar wil krijgen voor je remote (de app op je iPad zeg maar), dan moet je in de settings op je mac even naar het tabblad "setup" gaan en daar bij de eerste selectie aangeven dat je connecties van remotes accepteert. (deze button dus op "yes" zetten)

doe je dat niet, dan gaat de app je server niet zien en werkt er niks.

dat was hier het enige wat nog ff moest worden aangepast, maar verder werkt het feilloos.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

smacdab

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 15:16:37
als je de server op de mac hebt draaien en die zichtbaar wil krijgen voor je remote (de app op je iPad zeg maar), dan moet je in de settings op je mac even naar het tabblad "setup" gaan en daar bij de eerste selectie aangeven dat je connecties van remotes accepteert. (deze button dus op "yes" zetten)

doe je dat niet, dan gaat de app je server niet zien en werkt er niks.

dat was hier het enige wat nog ff moest worden aangepast, maar verder werkt het feilloos.

Thanks. Snap niet dat ik eroverheen keek: bovenste regel.

cable-guy

Interessante anekdote voor Roon gebruikers. Zelf ben ik geen Roon gebruiker en ik zie me ook niet snel in die richting gaan. Ik stream vanaf mijn NAS naar een Linn streamer en gebruik de Lumin app om het te besturen en visualiseren. Maar enfin laten we naar het verhaal gaan. Gisteren was ik bij WiFiMedia in Arnhem om naar een demo van de nieuwe Kii luidsprekers te luistern. In eerste instantie streamde ze met Audirvana vanaf een MacBook maar op een gegeven moment werd naar Roon geswitcht. De track Morph the cat van Donald Fagen klonk via Roon vanaf Tidal duidelijk beter dan de track op de vaste schijf via Audirvana. Ongelofelijk maar waar en voor al de aanwezige duidelijk vastgesteld.



Isflicka

Quote from: cable-guy on September 20, 2015, 21:05:38
De track Morph the cat van Donald Fagen klonk via Roon vanaf Tidal duidelijk beter dan de track op de vaste schijf via Audirvana. Ongelofelijk maar waar en voor al de aanwezige duidelijk vastgesteld.

Volumeniveau hoger en voller laag zeker.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

smacdab

#215
Quote from: Isflicka on September 21, 2015, 09:36:13
Volumeniveau hoger en voller laag zeker.

Geen reacties  ;)  wel is picasa ideaal om alle muziek uit de spelonken van je systeem op te sporen. Ik dacht ook het nieuwe gesneden brood gevnden te hebben, maar na een paar uur rust weer overgeschakeld naar iTunes/airportExpress.....ik wil verschillen horen, maar die zijn er niet tussen mijn oren.

Maar Roon blijft een optie. Laatste  iTunes ziet er wat mij betreft niet uit en ik moet nog zien wat de agenda van Apple is. Niet voor niets gaan bevriende 60plussers over op Sonos incl. soundbar en een helpdesk vanuit de leverancier (!)

Isflicka

Quote from: smacdab on September 22, 2015, 13:05:33
Geen reacties  ;)
Nee, dat is wat ik zelf thuis en bij een demo heb gehoord. Overigens wordt dit door het team van Roon ook niet tegengesproken. Misschien komt er nog een puristen versie van Roon.... Roon Labs Pure  :colgate:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Maximus_Aurelius

Roon speelt bij mij geen DSD af. Mijn DAC kan DSD afspelen maar wanneer ik een DSD file afspeel komt er PCM te staan.
De instellingen nagelopen in Roon en volgens mij staat alles correct.

Bij audio > output settings.
Vinkje voor Use exclusive mode
Vinkje voor Use integer mode of supported
Vinkje voor disable volume control

Max sample rate PCM - Disabled
Resume delay - 0ms
DSD playback strategy - DSD over PCM v1.0 (dop)
Max DSD sample rate (dop) - up to DSD128

Zo heb ik het allemaal staan. maar geen DSD en mijn DAC speelt DSD af. Ander programma krijg ik wanneer ik DSD afspeel op display DSD te staan.

Na de instellingen gewijzigd te hebben opgeslagen en opnieuw Roon opgestart. Tevergeefs.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

paaj

En wat voor lichtje brandt er naast de titel van het nummer dat je draait? Als Roon iets omzet zou je dat in de kwaliteitsketenindicatie moeten kunnen terugvinden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maximus_Aurelius

Eindelijk opgelost.
DSD speelt nu mooi af.  :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

smacdab

Hi,

Thanks for being part of the Roon community!

Since our launch, we've been offering a 10% discount on Lifetime memberships, and over a third of our members have chosen to take advantage of this great value.

Alas, all good things must come to an end, and our introductory discount is no exception. For the next week, you can still take advantage of our offer! By doing so, you'll receive a credit for any unused months in your current membership, and enjoy all the new features and metadata enhancements we have planned for the future.

To take advantage of this offer, click below, login, and upgrade your membership.

Nog meer liefhebbers? Ik kan zonder, maar het is verleidelijk.

zegel

Quote from: smacdab on October 29, 2015, 00:18:01


To take advantage of this offer, click below, login, and upgrade your membership.

Nog meer liefhebbers? Ik kan zonder, maar het is verleidelijk.

Ik zit in dezelfde twijfelmodus al jij. Ik ben enerzijds geheel ingesteld op en met Roon, maar zie en verwacht anderzijds ook dat een Tidal bv tot vergelijkbare services komt de komende jaren. Verder vragen ik me af wat het plan is van Roon, je mag toch aannemen dat ze targeten op een overname, maar door wat of wie?

Voor nu ben ik iig mijn huidige streamer aan het verruilen voor een Roon radio gereed apparaat ( de Sonore μRendu) icm een stevigere Qnap nas als server op de Kii''s, dus in handelen sorteer ik wel duidelijk  voor op toekomstig gebruik van Roon
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

ik heb vorige week (na dat mailtje) iig mijn jaarabonnement omgezet naar een lifetime membership.

geniet nu van een kwaliteits UI die ik al (qua look & feel) kende van Sooloos, maar met de vrijheid van hardware die ik inmiddels gewend was geworden sinds hier een Mac Mini als "muziekhub" draait...'k zie me dus eigenlijk niets meer wensen, tenzij natuurlijk nog een integratie van Qobuz, maar ook met het huidige platform ben ik al erg tevreden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

paaj

Ze hebben zelf op hun forum aangegeven vol voor Roon te gaan, het team is al jaren bezig en wil het nu juist zelf doen. Met de open structuur en communicatie op het forum maakt het een integere indruk maar de toekomst kan natuurlijk anders uitpakken.

Ik hoop wel dat ze meerder bronnen samen kunnen gaan vkegen . TuneIn erbij bijv om echt een muziekhub te worden zoals Sonos ook is i.p.v. alleen een enkele muziekdienst.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

smacdab

ik heb nog een dag om te beslissen ;-) Maar geloof niet dat het over 10 jaar nog bij dezelfde gasten zit en niet meer hoef te betalen; kan zijn dat ze het als startkapitaal zien? 2000 deelnemers à €500 is ook een miljoen....Ik snap het financiële plaatje niet zeg ik als financieel redelijk onderlegde Nederlander.