Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Blijf dit ook volgen, zou wel weer wat zijn zeg, heb ik net de MC200 (€2800,-) en kan ik straks het zelfde op een Apple TV (€100,-)  :-X   :thumbs-up:  :D  Apple TV erbij kopen voor in de tuin en het is helemaal gedaan met de Squeezebox periode.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Het goede nieuws is dat een Apple TV alles naar 48kHz omzet. Da's dus niet bitperfect.

Het slechte nieuws is dat je zou kunnen investeren in een MS200 als je nog een ander endpoint dan je ID40 wilt, Roon kan daar direct naar toe....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

48kHz is voldoende in de tuin, in de kamer heb ik idd ID40 dus dat zit wel goed. Meer luisterruimtes heb ik niet. Hoe zit het met Spotify? Ik zou zonder kunnen nu ik Tidal heb maar de kinderen gebruiken veel Spotify dus integratie zou ook mooi zijn, alhoewel...ze streamen nu ook via Airplay naar de Apple TV dus Spotify is altijd voor hun bereikbaar. Ga me er nog even meer in verdiepen zeker nu een iOS app in de maak is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Spotify is niet geintegreerd.
Roon gaf de volgende input op hun forum:

Can I ask what streaming services will be integrated?
We plan to ship with Tidal, and nothing else to start.

We have 3 others implemented, but we have a relationship with Tidal that exceeds the relationship of the others. The experience you get with Tidal+Roon will be unparalleled. It makes all the other services look archaic. Even the integrations we've done of other streaming services into Roon feels like a bolt-on feature when you see what we've done with Tidal.

I don't want to name the others, because I'd like to grow those business relationships with them, so we can also provide awesome elsewhere, but history has taught us that they just don't care. For example, we had a working Spotify implementation that they gave us the run around for over 2 years, and then in the end, refused to let us ship it.

Working with Tidal has been great. Those guys really get it. The result of their willingness to work with us has resulted in a product you will love.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Overigens, om even aan te geven wat de kracht van de Roon & Tidal combo is, had gisteravond een vriend over de vloer, geen gadget freak of audiofiel en met een muzieksmaak die in mij collectie maar beperkt terecht kan. Normaal dus goed voor een 5 minuten 'oh een nieuw speeltje, da's leuk'.

Wat schetst mijn verbazing: met Roon heeft hij, zodra hij de ' zoek verder op Tidal' link gevonden had, een uur lopen 'bladeren' door de muziek. Verbaasd over wat het feit dat alles wat hij zocht beschikbaar was en hoe eenvoudig hij eea (hoe heet dat nummer ook alweer?) kon herondekken door alle verschillende link paden en lekker de achtergronden kon lezen bij de artiesten en albums. En dat op een niet super responsive android tablet (ik kan niet wachten op de ios app).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Vroeg me af Bas, misschien heb ik er over heen gelezen, maar draait de Roon software ook op een Q-Nap of moet ik mijn PC nu weer aan laten staan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ben ik ook wel benieuwd naar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

road rebel

Er wordt gesproken over clients, maar hoe stream je van Roon Naar de client en wat heeft een toestel nodig om client te worden?

rovinggecko

Quote from: Maro on June 21, 2015, 07:53:45
Vroeg me af Bas, misschien heb ik er over heen gelezen, maar draait de Roon software ook op een Q-Nap of moet ik mijn PC nu weer aan laten staan?
Hi Wim, goede vraag, op dit moment draait het op een pc of mac (dus bv een headless intel nuc of mac mini). Maar ze hebben aangegeven een nas versie op de roadmap te hebben (wellicht gebruik makend van 'dockers' virtualisatie, wat mooi zou zijn want dan draait eea zowel op synology als qnap).

Quote from: road rebel on June 21, 2015, 08:36:39
Er wordt gesproken over clients, maar hoe stream je van Roon Naar de client en wat heeft een toestel nodig om client te worden?
Op dit moment is er 1 Roon installatie voor pc of mac. En daarnaast is er een Android client.
Als je Roon installeert op je pc/mac dan kan je aangeven of je hem als 'remote' wilt gebruiken of als 'core'.
Grafisch is Roon behoorlijk veeleisend, dus je moet wel een moderne computer hebben.

Quote from: cz79 on June 21, 2015, 07:59:16
Ben ik ook wel benieuwd naar
Bij dezen :).

Wat verder wel interessant is dat Roon op dit moment eigenlijk in twee vormen beschikbaar is:
- complete PC\mac core\client applicatie
- android remote app

Wat Roon aangegeven heeft is dat ze bezig zijn de 'core' van de 'UI' te splitsen, alsmede de endpoints apart te hebben. En dan ook Linux te introduceren (hier komen dan NAS en Rhaspberry Pi om de hoek kijken).
Verwacht de komende zomer en herfst nog een aantal mooie toevoegingen van Roon, maar ondertussen is het, voor mij in ieder geval, zeer bruikbaar.


Quote from: cz79 on June 21, 2015, 07:59:16
Ben ik ook wel benieuwd naar

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Dank je voor de duidelijke uitleg  :thumbs-up:  Als de iOS app beschikbaar is ga ik eens een proef abo afsluiten. Zou idd mooi zijn als deze constructie de MC200 overbodig maakt. Dan kan deze weer naar de dealer en ruil ik hem in op een h621  ::)  Best of both worlds.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

katwax

Als Linn DS gebruiker moet ik toegeven dat ik altijd beetje jaloers heb gekeken naar Sooloos of Naim (Nstream?) deze zijn gewoon leuker om te gebruiken.
Dus toen ik gisteren vernam van de Meridian man dat Sooloos nu op zichzelf is gegaan moet ik het gewoon proberen.

Als android gebruiker moet ik ook niet wachten. Eerst even de trail testen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

Je zou nu via airplay naar je Linn DS moeten kunnen. Songcast staat op de roadmap en zijn ze hard mee bezig om te implementeren.
Prima moment om eens te testen met airplay (tot cd kwaliteit) en dan later overstappen naar Songcast voor betere kwaliteit.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: Maro on June 21, 2015, 09:21:00
Dank je voor de duidelijke uitleg  :thumbs-up:  Als de iOS app beschikbaar is ga ik eens een proef abo afsluiten. Zou idd mooi zijn als deze constructie de MC200 overbodig maakt. Dan kan deze weer naar de dealer en ruil ik hem in op een h621  ::)  Best of both worlds.
Da's inderdaad een mooie optie om een hd621 te scoren :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

Heb al cancel gestuurd.
Het feit dat Linn DS niet supported is zoals ik gehoopt had is nog het grootste probleem, van software naar andere software, ...
De windows software gaf altijd wit scherm als ik eruit ging en dan terug erin ging, hierdoor moest ik altijd opnieuw opstarten.

Ik ga het wel in het oog houden want de gui is echt wat ik wil, maar ze hebben nog wat stappen te zetten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Maro

Ik ben het 'as we speak' aan het installeren, ben erg benieuwd.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blueray

Ik heb de trial stopgezet, 25% van mijn collectie is niet herkend ondanks goede tags. Ze zijn afhankelijk van allyourmusic voor de metadata en blijkbaar missen ze nogal wat. Dus dan is de toegevoegde waarde voor mij te beperkt. Hebben anderen een betere herkenning van hun collectie?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

rovinggecko


Quote from: Maro on June 22, 2015, 09:36:10
Ik ben het 'as we speak' aan het installeren, ben erg benieuwd.  :thumbs-up:
[emoji3]
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Ben er nu een tijdje mee aan het spelen maar ik vind het werkelijk fantastisch zeg. Wat een heerlijk systeem. Streaming 2.0. Je blijft idd graven en van artiest op artiest. Op mijn Laptop gaat het allemaal razend snel, de ID40 werd meteen gevonden, Tidal integratie zoals het hoort. Je eigen collectie gaat naadloos over in alles wat Tidal te bieden heeft. Je hebt geen idee meer wat je eigen muziek is of online streaming. Als de iOS app snel komt ga ik besluiten of de MC200 ingeruild gaat worden voor de H621 maar daar heb ik alle vertrouwen in. Super dit! :thumbs-up: :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: blueray on June 22, 2015, 11:25:02
Ik heb de trial stopgezet, 25% van mijn collectie is niet herkend ondanks goede tags. Ze zijn afhankelijk van allyourmusic voor de metadata en blijkbaar missen ze nogal wat. Dus dan is de toegevoegde waarde voor mij te beperkt. Hebben anderen een betere herkenning van hun collectie?

Weet niet wat jouw muzikale smaak is, de mijne is vrij mainstream en dat was allemaal snel gevonden maar ook NL artiesten als Trockener Kecks enz geen klachten hier wat dat betreft.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Quote from: blueray on June 22, 2015, 11:25:02
Ik heb de trial stopgezet, 25% van mijn collectie is niet herkend ondanks goede tags. Ze zijn afhankelijk van allyourmusic voor de metadata en blijkbaar missen ze nogal wat. Dus dan is de toegevoegde waarde voor mij te beperkt. Hebben anderen een betere herkenning van hun collectie?

Bij mij zijn 36 van 1149 albums niet identified. En dan komt dan meestal door een iets andere samenstelling of missende tracks voor dat album.

97% match hier dus.

864 van die albums hebben een review, 75%

Niet te klagen hier dus.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#46
Ik las op het Roon forum ook al dat evt Oppo ook als end point beschikbaar komt. Als zo meer merken met verschillende producten dit gaan ondersteunen lijkt het er op dat de stand alone streamers en renderers hun langste tijd al weer gehad hebben.  :thumbs-up:  Nu na een dikke dag spelen kan ik niet anders concluderen dat dit de meest fantastische UI is die ik ooit gezien heb, beter nog dan Sooloos. Natuurlijk is het wachten op de iOS app en de Software voor op een NAS maar dan is dit in mijn ogen de beste stream methode op de markt anno 2015.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RBM

#47
33 van de 955 niet herkend, veelal bootlegs of echt obscuur werk. Mooie score op een collectie met veel relatief onbekende jazz.

Het is nog 'early days' voor Roon: flinke updates elke 7-10 dagen en ook de metadata (overigens niet alleen allmusic) wordt regelmatig automagisch verrijkt. Ook hier zal het aantal bronnen nog toenemen, en daarmee de kwaliteit / variëteit. Sinds de laatste paar builds draait Roon zeer stabiel.

Het is een (niet zo) publiek geheim dat wat nu is uitgekomen als Roon, de afgelopen jaren onder de vleugels van Meridian is ontwikkeld als Sooloos 3.0. Het heeft Meridian behaagd andere wegen te bewandelen, het Sooloos team is afgesplitst als Roon Labs en is (min of meer gedwongen door de ontwikkelingen) een aantal maanden eerder met een public release gekomen dan oorspronkelijk gepland – vandaar dat het hier en daar nog 'work in progress' is.

Daar plukken we overigens vooral de vruchten van: Roon is een fijn, open team ontwikkelaars met een buitengewoon goed ontwikkeld gehoor voor opmerkingen / wensen van gebruikerszijde.
Meridian MS600 > DSP5200 | MC200 > F80 | QNAP 6TB | Explorer > AKG K550.

blueray

Met dit soort hoge scores is het wel interessant ja, misschien dat ik het over 1 jaar nog een keer probeer. Mijn missers betreffen vooral in Nederland uitgegeven klassiek, Nederlandse Jazz en wereldmuziek. Misschien dat ze daar nog beter in worden als ze meer bronnen gaan gebruiken.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

zegel

Quote from: blueray on June 24, 2015, 10:19:52
Met dit soort hoge scores is het wel interessant ja, misschien dat ik het over 1 jaar nog een keer probeer. Mijn missers betreffen vooral in Nederland uitgegeven klassiek, Nederlandse Jazz en wereldmuziek. Misschien dat ze daar nog beter in worden als ze meer bronnen gaan gebruiken.



Op zich geen reden een jaar te wachten en om Roon niet nu al te gebruiken; je kan voor de not indentified albums je bestaande tags gebruiken ( Revert optie) ; en er komt op korte termijn een keuzemogelijkheid om je eigen tags en artwork te gebruiken ( bron Brian 14 mei "Not today, but a "Prefer Local Metadata" feature is in the pipeline for album titles, track titles, and artwork.")

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C