Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Begrijp ik het nu goed dat Roon ook DSP als bijvoorbeeld Dirac PC based kan integreren?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Hoesjes kun je iig nu al zelf uploaden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Ik kan niet wachten op de applicatie voor iOS.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zegel

Quote from: Bas Akkerman on June 27, 2015, 08:57:13
Ik kan niet wachten op de applicatie voor iOS.

Ik ben zelf een beeje sceptisch. Heb zelf de Roon Android app op een welliswaar al iets bedaagde Sony Experia Z1 tablet, maar het is allemaal net wat minder snappy als direct op de Nuc. Toen Roon begon gaven ze ook aan dat juist de kracht van het programma zit in de super snelle en vloeiende werking.  Ik lees goede berichten over het via een VPN tunneltje draaien ( zou nu al kunnen op de Ipad / Android); maar krijg het zelf niet voor elkaar. Ik denk dat tablets de snelheid van een Macmini / Nuc niet gaan evenaren

Begrijp me overigens niet verkeerd; het draait ongeveer zo snel als op de Audionet / Kinsky / Bubble apps; dus met die als referentie ga je er sowieso op vooruit want Roon is fantastisch. Maar de Lumin app is bv sneller
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

pameijer

Quote from: Maro on June 22, 2015, 13:08:44
Ben er nu een tijdje mee aan het spelen maar ik vind het werkelijk fantastisch zeg. Wat een heerlijk systeem. Streaming 2.0. Je blijft idd graven en van artiest op artiest. Op mijn Laptop gaat het allemaal razend snel, de ID40 werd meteen gevonden, Tidal integratie zoals het hoort. Je eigen collectie gaat naadloos over in alles wat Tidal te bieden heeft. Je hebt geen idee meer wat je eigen muziek is of online streaming. Als de iOS app snel komt ga ik besluiten of de MC200 ingeruild gaat worden voor de H621 maar daar heb ik alle vertrouwen in. Super dit! :thumbs-up: :worship:
Is het niet zo dat je met de H621 de mogelijkheid van HD Audio verliest? Hij heeft een optische uitgang en die kan geen DTS HD of Dolby TrueHD. Verder geloof ik niet dat de de videosignalen in een HDMI transport de audio negatief beïnvloedt maar dit is nu volkomen offtopic  :shaun:.

Zit ook te kijken naar Roon. Lijkt mooi, maar voor mij is het noodzakelijk als ik er voor ga betalen dat er een server komt voor op een Synology NAS. Draait iemand dit nu op een Windows 8.1 machine? Ben benieuwd of deze service de PC uit de slaapstand houdt.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maro

Juist wel HD Audio. Gaat niet via 1 coax maar middels 3 stuks.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

katwax

Bij mijn cancel kreeg ik natuurlijk de vraag waarom en had hen een lijst gegeven met zaken die ik nodig heb om het toch te overwegen en blijkbaar staat het allemaal op de planning.
Dit waren mijn request:
-support for android 4.x and 5
-full support for Linn DS, so no songcast
-run it on a nas (qnap)

Er is hoop, want het zag er wel super uit qua gui :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

Qua snelheid is the Android app inderdaad minder snappy dan mijn Nuc (rechtstreeks of over remote desktop op mijn ipad).
Ron geeft wel aan binnenkort met een snellere versie te komen (opstarten en responsiveness). Oftewel, zijn zijn nog niet klaar met performance tunen.

Android op mijn nvidia shield (wat een snelle tablet zou moeten zijn), is gewoon minder responsive than mijn ipad mini (met name de touch is minder goed). Verwacht dat de iOS app dus wel net iets beter zal zijn.

Overigens klinkt dit allemaal alsof het een brakke beta versie is, maar niets is minder waar, ze zijn alleen heel hard bezig om eea nog (veel) beter te maken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Staaled

Quote from: Staaled on June 26, 2015, 22:42:42
Begrijp ik het nu goed dat Roon ook DSP als bijvoorbeeld Dirac PC based kan integreren?
Ja dat kan , maar is nog wat buggy. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

Quote from: Staaled on June 27, 2015, 14:52:29
Ja dat kan , maar is nog wat buggy. :)
Beantwoord je nu je eigen vraag? :)

Als ik me goed herinner dan is Dirac een audio driver op je PC. Roon kan zowel wasapi als asio aansturen en zou dus prima aan Dirac te hangen moeten zijn.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Staaled

Quote from: rovinggecko on June 27, 2015, 16:00:03
Beantwoord je nu je eigen vraag? :)

Als ik me goed herinner dan is Dirac een audio driver op je PC. Roon kan zowel wasapi als asio aansturen en zou dus prima aan Dirac te hangen moeten zijn.
Reminder en zo help ik ook een ander ? :lookaround: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Roon inmiddels via de iPad middels RD Client app. Werkt super!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Maar nog steeds niet van een NAS begreep ik?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: Bas Akkerman on July  2, 2015, 22:02:49
Maar nog steeds niet van een NAS begreep ik?

Klopt Bas, kwestie van tijd. Tot die tijd is dit een heel fijn alternatief.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Quote from: Maro on July  2, 2015, 21:54:17
Roon inmiddels via de iPad middels RD Client app. Werkt super!
:pompom:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Werkt lekker hoor
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Isflicka

Eigenlijk zie ik nog steeds het voordeel niet van dit stukje software.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Maro

Quote from: Isflicka on July  3, 2015, 14:17:43
Eigenlijk zie ik nog steeds het voordeel niet van dit stukje software.

Zou zeggen probeer het eens.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Isflicka

Quote from: Maro on July  3, 2015, 14:20:13
Zou zeggen probeer het eens.
Heb ik gedaan (op een bijna leeg systeem wegens het datamininggedrag van dit stuk software) vandaar mijn vraag.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Maro

Quote from: Isflicka on July  3, 2015, 18:23:36
Heb ik gedaan (op een bijna leeg systeem wegens het datamininggedrag van dit stuk software) vandaar mijn vraag.

Lekker bij je UPnP blijven dan toch?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Quote from: Isflicka on July  3, 2015, 18:23:36
Heb ik gedaan (op een bijna leeg systeem wegens het datamininggedrag van dit stuk software) vandaar mijn vraag.
Als je vindt dat Roon te veel door je data graaft, dan zou je dat op het Roon forum kunnen melden, ze zijn zeer responsive.
Maar da's natuurlijk pas zinvol als je de software ook wat vindt.

De kracht zit in het ontdekken van (nieuwe) muziek, met achtergronden, etc.
Als je maar een paar files los laat op Roon dan ga je daar maar beperkt enthousiast van worden. Daarnaast helpt het al je een Tidal abbo hebt, want daar integreert het helemaal top mee.

Zoals ik al in een eerdere post schreef: je gaat met plezier door de muziek lopen bladeren. Maar dan moet je die wal hebben. Als je al weet welke van je 3 singeltjes je wilt luiseteren  ;)  dan heeft Roon beperkte meerwaarde IMHO.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Isflicka

Quote from: Maro on July  3, 2015, 20:02:04
Lekker bij je UPnP blijven dan toch?
Beetje flauw
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: rovinggecko on July  5, 2015, 15:50:58
Als je vindt dat Roon te veel door je data graaft, dan zou je dat op het Roon forum kunnen melden, ze zijn zeer responsive.
Maar da's natuurlijk pas zinvol als je de software ook wat vindt.

De kracht zit in het ontdekken van (nieuwe) muziek, met achtergronden, etc.
Als je maar een paar files los laat op Roon dan ga je daar maar beperkt enthousiast van worden. Daarnaast helpt het al je een Tidal abbo hebt, want daar integreert het helemaal top mee.

Zoals ik al in een eerdere post schreef: je gaat met plezier door de muziek lopen bladeren. Maar dan moet je die wal hebben. Als je al weet welke van je 3 singeltjes je wilt luiseteren  ;)  dan heeft Roon beperkte meerwaarde IMHO.
Ik heb inderdaad Roon maar op een beperkte hoeveel muziek losgelaten (700GB) en van mij hoeft al die achtergrondinformatie niet. Met Tidal werkt het allemaal soepel samen maar al met al betaal je dus eigenlijk voor een soort abbo op achtergrondinformatie. De overige functionaliteiten werken praktisch gelijk aan de (gratis) Auralic app (incl Tidal). Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het RoonSpeakers streaming protocol.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

katwax

Quote from: Isflicka on July  7, 2015, 11:29:59
Ik heb inderdaad Roon maar op een beperkte hoeveel muziek losgelaten (700GB) en van mij hoeft al die achtergrondinformatie niet. Met Tidal werkt het allemaal soepel samen maar al met al betaal je dus eigenlijk voor een soort abbo op achtergrondinformatie. De overige functionaliteiten werken praktisch gelijk aan de (gratis) Auralic app (incl Tidal). Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het RoonSpeakers streaming protocol.
Daar ben ik dus ook nog niet helemaal uit, ik vind het leuk al die achtergrond info en dat je zo kan doorklikken naar Tidal, maar het voegt voor de rest weinig toe.
Als software om je streamer te bedienen is het leuk, maar dan moet je je de vraag stellen of je daarvoor de kosten wil betalen.
Moest men het nu combineren met een abo op Tidal zou dit volgens mij een ander verhaal zijn en zeker als ze dan nog veel streamers ondersteunen om direct te bedienen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Het is niet sec de achtergrondinfo; het mooie is nu juist dat ze er ook wat mee doen. Niet meer het statische bij de reguliere servers en apps; maar meer "fuzzy logic" waardoor het ontdekken van muziek minder langs gebaande paden als jaartal, genre enz loopt. Voor mij heerlijk; maar ik kan me ook goed voorstellen dat je heel anders met je muziek bezig bent.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C