Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Quote from: Richi on September 16, 2023, 07:48:03Hier idem. Zou niet meer zonder willen. Maar ik vind de huidige prijs wel hoog, dus ik ben blij dat ik in het begin een lifetime heb genomen.

+1

Zou het nu niet meer kopen, en dan eerder iets zoeken dat TIDAL Connect heeft
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: sandervg on September 16, 2023, 11:50:08Ik kan niet meer inloggen in roon. Eerst kreeg ik de foutmelding dat er al een core was geactiveerd en of ik deze wilde deactiveren of een extra abonnement wilde afsluiten. Ik heb m'n core gedeactiveerd en toen leek het weer te werken. De volgende dag kon ik echter helemaal niet meer inloggen: ik krijg het scherm om m'n core te kiezen (die staat er dus nog steeds in) en als ik die aanklik krijg ik keurig het inlog scherm. Echter, na een tijdje springt hij dan weer terug naar het eerste scherm waar ik de core kan kiezen. Pffff..... Ik heb wel vaak gedoe met Roon moet ik zeggen. Ik vind het zelf onacceptabel dat Roon zelf geen support meer geeft. Je kunt een bericht posten in de community, maar Roon zelf is nergens te bekennen. Gezien de prijzen die je betaalt vind ik dat echt bizar. 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Klinkt alsof je ergens dubbel ingelogd bent. Maar ik ben geen expert, zou het echt ff op het Roon forum proberen!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

sandervg

Quote from: brt on September 16, 2023, 13:08:07Klinkt alsof je ergens dubbel ingelogd bent. Maar ik ben geen expert, zou het echt ff op het Roon forum proberen!
Ja, hun oplossing is: koop een nieuwe NAS, want die is al een paar jaar oud.... pffff..... Het werkte 3 maanden geleden perfect met m'n huidige nas het was zelfs snel en reponsive (DS918+, ook niet de langzaamste). Sindsdien heb ik Roon niet meer gebruikt, m'n libary is niet gegroeid en heb ook geen grote NAS update gedaan (nog steeds op DSM 6). Je maakt mij niet wijs dat ineens m'n NAS niet snel genoeg is. Ik heb ook geen idioot grote libary (minder dan 10K tracks).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Contour

Heb je al geprobeerd om Roon opnieuw te installeren?

Rob46

ROON werkt hier inmiddels al zo'n 3 jaar uitmuntend. Ik heb ROON op een Windows pc draaien. Deze pc is alleen voor ROON gereserveerd. Er zit onder andere een i7 processor in. Alles in een bekabeld netwerk. Daarnaast een Synology DS216 NAS. Niet de jongste maar echt snel en nooit problemen.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kwabbernoot

Bij mij draait Roon ook stabiel op een dedicated Windows PC. Alleen bij een Windows Update wil er wel eens wat fout gaan. Tot nu toe heeft dat altijd te maken met de firewall.

Groeten...

Contour

Klopt, updates vanuit Roon werken goed, maar recent met een windows update was drama, moet Roon opnieuw erop zetten.

fietser

Ik heb Roon op een windows pc en een nas gehad. Windows en Roon was bij mij geen gelukkig huwelijk en ik vond het vervelend om voor het  muziek luisteren de pc aan te zwengelen. Daarna op een Synology nas wat in iedergeval beter ging. Half jaar geleden in een Nuc geïnvesteerd, nooit meer gedoe gehad. Netwerk doet ook veel. Simpel en bedraad verdient de voorkeur.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

sandervg

Inmiddels zijn mijn problemen voorlopig weer opgelost. Waarom ik ineens foutmeldingen kreeg met inloggen zal altijd een raadsel blijven. Daarna kreeg ik ineens 'ghost albums' die geimporteerd werden zonder afbeelding en halfbakken meta data. Met behulp van het roon forum erachter gekomen dat ik ooit MP3 files per ongeluk naar m'n roon folder had gekopieerd en weer had verwijderd. Ze beleven echter in de prullebak staan en daar vond Roon ze. Prullebak legen was de oplossing.

Ik heb wel vaak gedoe met Roon. Het draait op een NAS Synology DS918+. Die is snel genoeg (bij het afspelen blijft CPU onder 3% en RAM onder 35%). Als ik regelmatig Roon gebruik is er niets aan de hand, maar als ik een paar maanden geen muziek luister weet ik gewoon dat ik niet 'even' muziek meer kan luisteren. Dan is er altijd wel wat.

Gelukkig kan ik nu weer muziek luisteren :)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kwabbernoot

Een paar maanden geen muziek? :blink:  Waarom dan niet?
Ik kan het mij in ieder geval niet voorstellen dat dat hier zou gebeuren.

Groeten...


AudioEnZo


brt

We gaan er niet veel van merken, als ik het zo lees.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Vhond

Kan me wel voorstellen dat het iets gaat betekenen voor de software voor merken die vallen onder die groep??

Richi

Ik heb er geen goed gevoel bij. Op het Roon forum waren mensen al blij dat de bestaande lifetime abonnementen niet worden beëindigd. Hoezo dan? Waarom heb je anders een lifetime abonnement?!

Harman gaat hier iets uit willen winnen, dus ben benieuwd naar de toekomst. Hopelijk valt het mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Quote from: Richi on November 28, 2023, 09:48:21Ik heb er geen goed gevoel bij. Op het Roon forum waren mensen al blij dat de bestaande lifetime abonnementen niet worden beëindigd. Hoezo dan? Waarom heb je anders een lifetime abonnement?!

Harman gaat hier iets uit willen winnen, dus ben benieuwd naar de toekomst. Hopelijk valt het mee.

Zal mij niets verbazen als er ergens een juridisch addertje onder het gras zit om de lifetime abonnementen toch te kunnen beëindigen. Immers Harman krijgt klanten waar ze nooit iets van krijgen maar wel gebruik maken van hun product en support.
Een verdere vraag is ook of de "community support " ook zo enthousiast blijft.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

GH

Lifetime kent altijd verschillende definities.... Het is niet veel meer dan wat de aanbieder ervan wil maken.

Tabcam

De juridische rechtspersoon bestaat nog steeds, die is alleen overgenomen. Je hebt daar een contract mee en tot ze failliet gaan zal het meevallen.

Ze kunnen hooguit op de service en servers bezuinigen maar Harman gaat volgens mij niet voor uitknijpen maar misschien wel wat economische optimalisatie.

Ik zou me pas zorgen maken als ze het verkoopmodel drastisch wijzigen. Dat duid vaak op financiële problemen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Ik lees vooral zorgen over privacy. Dat zij wat met al die gegevens willen. Tja, lastig in te schatten
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on November 28, 2023, 18:08:33Ik lees vooral zorgen over privacy. Dat zij wat met al die gegevens willen. Tja, lastig in te schatten
En wat willen ze doen met het gegeven dat Bliss één van mijn lievelingsartiesten is? Ik vind het lastig om in te zien hoe die informatie van enige waarde kan zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

Quote from: Richi on November 28, 2023, 19:55:50En wat willen ze doen met het gegeven dat Bliss één van mijn lievelingsartiesten is? Ik vind het lastig om in te zien hoe die informatie van enige waarde kan zijn.
Wat iedereen op zijn nas heeft staan is misschien wel interessant. Maar zou mij ook niet uitmaken.

Tenzij ik een naheffing krijg van 1,5TB aan flacs.  :wow:  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

Quote from: GH on November 28, 2023, 11:17:41Lifetime kent altijd verschillende definities.... Het is niet veel meer dan wat de aanbieder ervan wil maken.
Precies. De term "Lifetime" gaat meestal over de levensduur ofwel lifespan van het product, niet over het "leven" van de gebruiker, wat toch echt vaak wordt gedacht.
Dat houdt in dat als het product stopt te bestaan, omdat bijv de fabrikant ermee stopt, de lifetime van het product ook automatisch stopt.

Richi

Quote from: AudioEnZo on November 29, 2023, 08:34:04Precies. De term "Lifetime" gaat meestal over de levensduur ofwel lifespan van het product, niet over het "leven" van de gebruiker, wat toch echt vaak wordt gedacht.
Dat houdt in dat als het product stopt te bestaan, omdat bijv de fabrikant ermee stopt, de lifetime van het product ook automatisch stopt.
Dus als ze Roon omdopen tot Haroon, dan ben ik het haasje. Lekker dan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Ik vermoed dat er weinig verandert en dat de lifetimers gewoon hun abo behouden. Daar sprak die CEO Danny ook zo over op het forum.

En anders kunnen ze lekker de tering krijgen en hou ik het bij Tidal Connect :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: Richi on November 29, 2023, 09:43:24Dus als ze Roon omdopen tot Haroon, dan ben ik het haasje. Lekker dan.
Nee, zolang dezelfde rechtspersoon dat doet lukt dat niet.

Natuurlijk zou men de technologie kunnen verkopen maar dan moet Harman daar meer aan verdienen dan de abbo's minus kosten x10.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i