Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

fietser and 3 Guests are viewing this topic.

Faxe

#1950
Heb je het ook geprobeerd om met een PC, macbook etc Roon te bedienen? Heb je ook geprobeerd om de ipad of iphone als endpoint te gebruiken?

Je zou de router nog opnieuw kunnen opstarten. Instelling van de router is hetzelfde als de vorige? Vaste IP adress of DHCP etc?

Dit topic op het Roon forum lijkt te gaan over een vergelijkbaar probleem: https://community.roonlabs.com/t/roon-app-on-ipad-closes-immediately-after-opening/235229

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Contour

Ineens deed Roon het hier niet meer, blijkt dat windows een update heeft gehad waardoor dit komt. De truc was bij mij Roon server er opnieuw opzetten, maar dan alleen de applicaties, dus database en settings NIET deinstalleren. Daarna werkte het gelijk weer met alle instellingen hetzelfde.

Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

brt

Ik heb Roon niet op een Windows server staan, maar op een Innuos, dus geen last van gelukkig.
Fijn dat je em weer aan de praat hebt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chocovla

Quote from: Contour on May 12, 2023, 21:59:47Ineens deed Roon het hier niet meer, blijkt dat windows een update heeft gehad waardoor dit komt. De truc was bij mij Roon server er opnieuw opzetten, maar dan alleen de applicaties, dus database en settings NIET deinstalleren. Daarna werkte het gelijk weer met alle instellingen hetzelfde.

Meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Heb het ook gehad. Er was iets gewijzigd in .Net van Windows. En bij Roon. Patch Tuesday was dinsdagavond en tegen het einde van woensdagochtend had Roon al een werkende RoonServer.exe.

Is trouwens al de tweede keer dat Roon en Windows niet lekker werken na een .Net wijziging. Maar goed, kleine moeite en snelle reactie vanuit Roon. Ben die ochtend maar eerst wat lp's gaan draaien, ook geen straf :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Contour

Ik heb nu standaard een cd-speler naast de streamer staan, dit soort ongein kan anders aardig je luisterplezier verpesten...

brt

Toch ook niet best dat dat nodig is.

Sinds ik Roon heb (zo'n 3 a 4 jaar nu) speel ik met een Innuos ZENith als Roon core en ik heb nooit gedoe gehad, het is echt steady daarop.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

hatfylld

Mijn oude Mac Mini (2009) die als streamer/digitale speler fungeerde hield er eergisteren mee op. Vandaag via MP een 'nieuwe' gekocht. Heb meteen Roon er op gezet om te kijken of dat wat voor me is.
Eigen muziekbestanden heb ik tegenwoordig nauwelijks nog, dus ik gebruik het alleen voor internet radio en Qobuz. Erg tevreden over Roon tot nu toe, alleen die prijs is nog een mentale horde voor me... ;)
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Contour

Best wat geld inderdaad maar als je nagaat hoeveel plezier je uit die software haalt de komende jaren, je moet Roon zien als een component in je set, net zoals de versterker, speakers etc. Zo gek is de prijs dan ook weer niet..

brt

Quote from: hatfylld on May 25, 2023, 15:53:49Mijn oude Mac Mini (2009) die als streamer/digitale speler fungeerde hield er eergisteren mee op. Vandaag via MP een 'nieuwe' gekocht. Heb meteen Roon er op gezet om te kijken of dat wat voor me is.
Eigen muziekbestanden heb ik tegenwoordig nauwelijks nog, dus ik gebruik het alleen voor internet radio en Qobuz. Erg tevreden over Roon tot nu toe, alleen die prijs is nog een mentale horde voor me... ;)

Als je alleen Qobuz en (wat) internetradio gebruikt zou ik niet aan Roon beginnen. Of de streamer moet echt een heel slechte app hebben. Ik heb begrepen dat Qobuz ook naar Qobuz Connect gaat, dus net als Tidal Connect en Spotify Connect maak je dan verbinding met je streamer met je Qobuz app en gebruik je die als bediening.

Hoe het met internetradio zit weet ik dan zo 123 niet, maar qua Qobuz files heb je dan waarschijnlijk alles wat je zoekt qua bediening.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Even wat anders.

Hoe kan het dat ik in de Tidal app bepaalde albums wel tegenkom maar in de Roon app deze albums niet kan vinden?

Groeten...

hatfylld

#1960
Quote from: Contour on May 25, 2023, 18:27:20Best wat geld inderdaad maar als je nagaat hoeveel plezier je uit die software haalt de komende jaren, je moet Roon zien als een component in je set, net zoals de versterker, speakers etc. Zo gek is de prijs dan ook weer niet..
Dat is ook precies zoals ik dat zie. Ik heb een scherm naast de platenspeler waarop fullscreen Roon staat. Met draadloos keyboard en trackpad kan iedereen makkelijk alles bedienen. Met de app op de telefoon en ipad wordt het nog eenvoudiger.

Quote from: brt on May 25, 2023, 23:42:42Als je alleen Qobuz en (wat) internetradio gebruikt zou ik niet aan Roon beginnen. Of de streamer moet echt een heel slechte app hebben. Ik heb begrepen dat Qobuz ook naar Qobuz Connect gaat, dus net als Tidal Connect en Spotify Connect maak je dan verbinding met je streamer met je Qobuz app en gebruik je die als bediening.

Hoe het met internetradio zit weet ik dan zo 123 niet, maar qua Qobuz files heb je dan waarschijnlijk alles wat je zoekt qua bediening.
Ik heb het idee dat ik er nu qua gebruiksgemak al behoorlijk op vooruit ben gegaan. Voorheen 'remote desktopte' ik via een macbook naar de oude mini en moest dan switchen tussen Vox (audio player voor internet radio) en spotify of qobuz. Dat was wel te doen, maar echt handig is het niet ;)
Ik neig nu dus naar een jaarabonnement om te kijken of ik na 1 jaar nog steeds enthousiast ben..
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Tabcam

Quote from: Contour on May 25, 2023, 18:27:20Best wat geld inderdaad maar als je nagaat hoeveel plezier je uit die software haalt de komende jaren, je moet Roon zien als een component in je set, net zoals de versterker, speakers etc. Zo gek is de prijs dan ook weer niet..
Niet helemaal eens, Roon moet ook nog ergens op draaien. Daar moet je zelf onderhoud op plegen. Als het niet werkt is het grotendeels jouw probleem. Je kan Roon Rock nemen maar dan is het een extra component. Het is ook een vorm van Vendor lock in, je kan alleen Qobuz of Tidal gebruiken. Daar is Roon dan wel het beste qua Roon Radio, extra info etc.

Ik haal qua Tidal Connect en BlueSound niet hetzelfde niveau maar ben flexibeler en kan ook over naar Amazon HD of Spotify. Op de RPi had ik ook nog SoundCloud en YouTube. Ik begrijp ook dat WiiM en EverSolo nog gebruikersvriendelijker software hebben dan de BluOS.

De keuze is reuze :D .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

GH

Quote from: Tabcam on May 26, 2023, 13:28:57Niet helemaal eens, Roon moet ook nog ergens op draaien. Daar moet je zelf onderhoud op plegen.
De serverkant draait nagenoeg overal op..... ook op je pc of mac. Hoeft allemaal niets extra's te kosten voor de meesten.

Tabcam

Quote from: GH on May 26, 2023, 13:36:22De serverkant draait nagenoeg overal op..... ook op je pc of mac. Hoeft allemaal niets extra's te kosten voor de meesten.
Dan ga jij ervan uit dat de meesten dat al in hun systeem hebben. Ik denk echter dat dat niet waar is, de meesten zullen een streamer hebben, maar niet noodzakelijkerwijs een Apple, NUC, laptop of RPi.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Faxe

Heb op dit moment rooextend draaien en ben aan het spelen met de Roon extension/uitbreiding rooAIDJ. Hiermee is het mogelijk om via chatgpt een lijst met af te spelen nummers te genereren die je kunt afspelen in Roon. Werkt leuk. Filmpje ter illustratie
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Tabcam

Quote from: Faxe on June 15, 2023, 22:01:07Heb op dit moment rooextend draaien en ben aan het spelen met de Roon extension/uitbreiding rooAIDJ. Hiermee is het mogelijk om via chatgpt een lijst met af te spelen nummers te genereren die je kunt afspelen in Roon. Werkt leuk. Filmpje ter illustratie

Ergens apart, volgens mij was Roon Radio voor mij de reden om Roon te overwegen, samen met prettige bedienbaarheid maar die hebben andere platformen ook.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Dat Rooextend lijkt mij ook wel iets. Wat mij echter tegenhoud is dat voor iedere "extend" die je gebruikt een bedrag per maand moet betalen en dit kan aardig oplopen. En het aan te schaffen kastje kost € 398. Ik heb nog koud watervrees.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Sjettepet

Bedenk wel dat Rooextend geen product is van Roon Labs maar van 'een enthousiaste gebruiker' Dr. Carl-Werner Oehlrich.
Zelf vind ik dat veel van de extensies weinig toevoegen aan wat Roon zelf al biedt.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

fietser

Quote from: Sjettepet on June 16, 2023, 09:47:06Bedenk wel dat Rooextend geen product is van Roon Labs maar van 'een enthousiaste gebruiker' Dr. Carl-Werner Oehlrich.
Zelf vind ik dat veel van de extensies weinig toevoegen aan wat Roon zelf al biedt.

Idd nog een minpuntje. Als herr doctor er genoeg van heeft is het waarschijnlijk uit met de pret.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Faxe

Ik gebruik een raspberry pi 4 voor Rooextend. Die had ik al dus qua kosten valt het dan nog mee om het uit te proberen. RooAIDJ kost iets van 3 euro per maand.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

audio_stabilo

Is roon een blijvertje nog steeds? Ik lees op sites een beetje verschillende verhalen.

Heb nu een eversolo streamer. De software vind ik alleen niet zo dus zit te denken om mij weer aan te melden bij Roon

Faxe

Voor mij is het wel een blijvertje. Heb dan ook een lifetime abonnement.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Hier idem. Zou niet meer zonder willen. Maar ik vind de huidige prijs wel hoog, dus ik ben blij dat ik in het begin een lifetime heb genomen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jean Sibelius

Voor mij ook een blijvertje Ik heb een vrij grote collectie op de NAS (groeit nog steeds) en heb daarnaast Qobuz Sublime. Destijds na 3 dagen (in de 7 dagen proeftijd) een lifetime aangeschaft, zou niet meer zonder willen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

sandervg

Ik kan niet meer inloggen in roon. Eerst kreeg ik de foutmelding dat er al een core was geactiveerd en of ik deze wilde deactiveren of een extra abonnement wilde afsluiten. Ik heb m'n core gedeactiveerd en toen leek het weer te werken. De volgende dag kon ik echter helemaal niet meer inloggen: ik krijg het scherm om m'n core te kiezen (die staat er dus nog steeds in) en als ik die aanklik krijg ik keurig het inlog scherm. Echter, na een tijdje springt hij dan weer terug naar het eerste scherm waar ik de core kan kiezen. Pffff..... Ik heb wel vaak gedoe met Roon moet ik zeggen. Ik vind het zelf onacceptabel dat Roon zelf geen support meer geeft. Je kunt een bericht posten in de community, maar Roon zelf is nergens te bekennen. Gezien de prijzen die je betaalt vind ik dat echt bizar. 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian