Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus


naish123

Ik vind het wel makkelijk. Voor mijn werk ben ik veel in het buitenland en dan is het wel handig dat je al je muziek in 1 app hebt.

Faxe

Volgens mij ook ondersteuning voor de apple processoren.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

HuubF

Pfjoew het werkt.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Unkhman

I like it! Nu nog de mogelijkheid om de opslaglocatie op de foon te veranderen naar de SD card en een smart playlist functie waarin je automatisch de opslaglocatie kunt laten vullen met de meest recent toegevoegde albums in roon! Zoals dat vruuuger altijd zo handig ging met de smart playlist in iTunes
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Richi

Probleemloze update. En inderdaad, het werkt! Dat is wel eens anders geweest bij vorige releases. Ook ARC werkt goed zo op het eerste gezicht.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Faxe

Heb ARC Roon ook aan de praat. Vind het wel mooie toevoeging voor als je een keer niet thuis bent. Ook mooi dat de Apple Silicon processoren nu ook ondersteunt worden. Gebruik nu een oude mac mini als core en wil deze tzt gaan vervangen door een nieuw model. Eerste indruk is ook dat er niks stuk is gemaakt in de update en de performance gelijk is gebleven.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Broem

Ook hier een 'flawless' update. Vind ARC een fraaie initiatief. Vanochtend even uitgeprobeerd op m'n smartphone. Werkt prima. Hopelijk blijft het stabiel. Vraag me wel af hoe het zit met gegevensverbruik. Tidal is instelbaar voor gebruik buiten WiFi om kosten te besparen. ARC speelt alles af zoals het in Roon staat. Masters zullen best wat MB's verbruiken  ;)
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Faxe

Voor ARC heb je de mogelijkheid om voor wifi en mobiele verbinding in te stellen welke kwaliteit er gebruikt moet worden. Bij "bandbreedte geoptimaliseerd" zal het dataverbruik meevallen verwacht ik.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Broem

Quote from: Faxe on September 21, 2022, 09:36:48
Voor ARC heb je de mogelijkheid om voor wifi en mobiele verbinding in te stellen welke kwaliteit er gebruikt moet worden. Bij "bandbreedte geoptimaliseerd" zal het dataverbruik meevallen verwacht ik.

Aha, bedankt. De instelling had ik nog niet gezien. Dat gaat idd meevallen zo. Poeh
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

HuubF

Quote from: trigger__ on September 20, 2022, 17:26:52

pfff, zie ik het nut niet van in... kan iemand me overtuigen hiervan?

De app is verbonden met je Roon server, ook als je niet thuis bent. Je kunt dus zelfs je eigen cd's in de trein of in de auto draaien.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Broem

Quote from: HuubF on September 21, 2022, 09:49:54
De app is verbonden met je Roon server, ook als je niet thuis bent. Je kunt dus zelfs je eigen cd's in de trein of in de auto draaien.

Soort walkman 2.0 zeg maar  ;D
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

trigger__

Quote from: HuubF on September 21, 2022, 09:49:54
De app is verbonden met je Roon server, ook als je niet thuis bent. Je kunt dus zelfs je eigen cd's in de trein of in de auto draaien.

Inderdaad, ondertussen wel overtuigd, maar mijn Roon Core wordt nog niet gevonden door Roon Arc, vandaag eens bekijken hoe het komt.

schedel

je moet je core ook updaten
T+A | REL | Denon | JVC

trigger__

Quote from: schedel on September 21, 2022, 11:20:19
je moet je core ook updaten

Is uiteraard ook gedaan, straks uitzoeken :)

Broem

 Je kunt onder instellingen van Roon kijken of de Roon ARC goed werkt en veilig contact kan maken met de Roon core.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

. . .

Jammer dat men de grootste manco (imo) van Roon over het hoofd ziet - een verplichte internetverbinding vanaf versie 2.0...

Faxe

Heb net 2 uur buiten gefietst en ARC werkte prima. Bij gebruik van mobiel netwerk en de intstelling "bandbreedte geoptimaliseerd" is bij mij het data gebruik ongeveer 50 mb per uur.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

zegel

Quote from: WhySoSerious? on September 21, 2022, 12:21:15
Jammer dat men de grootste manco (imo) van Roon over het hoofd ziet - een verplichte internetverbinding vanaf versie 2.0...
Versie 1.8 blijft voorlopig ondersteund, je hoeft niet te upgraden
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

fietser

ARC met de core op een Synology is mij teveel gepruts om voor elkaar te krijgen. Ik ga er nog maar even van uit dat wat je niet hebt ook niet kunt missen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Bama

Vandaag geprobeerd dat remote arc, thuis groene vonkjes en zegt ok, maar scherm werd zwart van de telefoon en kon dus niks extern maar zie het zelf ook niet als toegevoegde waarde moet ik zeggen.
En al een week aan het klussen in woning van mijn zoon dacht probeer of het werkt maar niet dus.

BMW850

#1872
Het werkt bij mij alleen via WiFi verbinding maar welke luister poort moet ik gebruiken bij ziggo?
Bij 4g en 5g werkt het niet bij mij...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

paaj

Quote from: WhySoSerious? on September 21, 2022, 12:21:15
Jammer dat men de grootste manco (imo) van Roon over het hoofd ziet - een verplichte internetverbinding vanaf versie 2.0...

Maar je hebt toch sowieso internet nodig om enige waarde uit Roon te halen? Daar komen alle metadata, bio's en reviews vandaan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

brt

Ik krijg ARC ook niet aan de praat tenzij hij verbonden is met de wifi waar ook mijn core op staat. Met 4g krijg ik niks afgespeeld. Wat doe ik verkeerd? Uiteraard geupdate naar Roon 2.0...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3