Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Richi

Ik heb hier het probleem dat de weergave vanuit Roon soms stopt na 10-30 seconden. Ik dacht dat het aan de Naim Atom software lag (ben Naim beta tester) maar uit de logs van de Atom bleek dat er in Roon 1.8 een script fout is geslopen die het probleem veroorzaakt. Naim heeft het bij Roon gemeld die het nu gaan oplossen in een volgende release.

Het gekke is, dat als de weergave stopt en ik druk weer op play dat het dan altijd goed gaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pacific

De Android app is echt drama bij het opstarten doet hij het in 7 van de 10 gevallen niet. Ook merk ik daar waar het vroeger bij het zoeken van een nummer/album direct zichtbaar was zie je nu dat er eerst gezocht moet worden en na een paar seconden de gegevens verschijnen en dit is over alle interfaces hetzelfde.

Mijn Roonserver is een I5-8259 met 8gb geheugen en SSD voor Roon en mijn eigen muziek staat op een HP Microserver.



GH

#1727
Uit alles blijkt dat ze gewoon niet fatsoenlijk getest hebben en ook dat ze de basis een beetje aan het verwaarlozen zijn tov coole nieuwe functies (die ook slecht werken). Als je geluk hebt werkt het prima, als je pech hebt dan heb je allerlei vervelende storingen. Het lijkt ook weinig met de capaciteit van je server of ander apparaat te maken.

Zo had ik een tijdje geleden ineens geen afbeeldingen meer. En ondanks dat ik de Tidal app ook niet echt geweldig vindt merk ik dat ik steeds vaker voor streamen gewoon gelijk deze app opstart ipv Roon. Hebben ze goed gedaan.... >:(

Contour

Mee eens, ik zit ook steeds vaker over een alternatief na te denken.

Sjettepet

Ik heb een licentie voor het leven dus ik vind Roon geweldig!
Serieus: ik heb ook zo mijn bedenkingen bij enkele ontwerpkeuzes. Ook valt op dat de metadata erg op Amerikaanse leest geschoeid zijn. Er wordt in de reviews af en toe gesproken over 'domestic release' en 'overseas' maar daar bedoelen ze dan net wat anders mee dan je denkt. Kleinigheid. Ook met klassieke werken blijft het nog worstelen, al is het 'out of the box' het beste beheerprogramma dat ik ken - en ik ken er veel.

Technisch werkt het bij mij allemaal prima. Ik draai Core (Rock) op een goedkope tweedehands i5 NUC, Remotes op een PC en enkele tablets en mijn Android telefoon. Ik heb enkele Bridges 'gebouwd' met oude PI's, Thin Clients (op Linux Mint) en gebruik zelfs mijn Squeezebox Touch zonder noemenswaardige problemen. Soms raken de Remotes de Core kwijt, vaak nadat ik in mijn netwerk wijzigingen heb aangebracht. Vaste IP-adressen helpt, maar is niet echt nodig. Na een herstart van de Core werkt alles meestal weer.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

audio_stabilo

Nou als dit blijft... stap ik weer lekker terug op de bluesound app. Pffff.
Ik ben tot nu toe blij dat ik nog geen lifetime heb

H&C Hifi

Om een klein beetje offtopic te gaan ben ik heel benieuwd naar de nieuwe app die InnuOs binnenkort gaat lanceren :

https://innuos.com/inn-sights/

fugazi_2009

Quote from: HcHifi.nl on April  2, 2021, 18:52:18
Om een klein beetje offtopic te gaan ben ik heel benieuwd naar de nieuwe app die InnuOs binnenkort gaat lanceren :

https://innuos.com/inn-sights/

InnuOs gebruikt uiteindelijk toch gewoon Logitech MediaServer op hun devices? Neem aan dat daar wel al de nodige apps voor zijn?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

brt

Quote from: HcHifi.nl on April  2, 2021, 18:52:18
Om een klein beetje offtopic te gaan ben ik heel benieuwd naar de nieuwe app die InnuOs binnenkort gaat lanceren :

https://innuos.com/inn-sights/

Dat werd ook weleens tijd, volgens mij was die 2 of 3 jaar geleden al aangekondigd.
Toch ben ik niet zo geinteresseerd, ik heb juist voor Innuos gekozen omdat het een perfecte Roon Core als Roon endpoint is.

Wat ik wél interessant vind is om te vergelijken of de muziek via de app van Innuos beter klinkt dan Roon, waar je toch vaker over leest dat het niet optimaal klinkt...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fugazi_2009

Quote from: brt on April  6, 2021, 10:59:37
Dat werd ook weleens tijd, volgens mij was die 2 of 3 jaar geleden al aangekondigd.
Toch ben ik niet zo geinteresseerd, ik heb juist voor Innuos gekozen omdat het een perfecte Roon Core als Roon endpoint is.

Wat ik wél interessant vind is om te vergelijken of de muziek via de app van Innuos beter klinkt dan Roon, waar je toch vaker over leest dat het niet optimaal klinkt...

Het idee van de app is toch enkel selecteren wat je wilt horen. Het uiteindelijk beluisteren is een directe verbinding tussen je bron, bijvoorbeeld een InnuOS, en de dac/netwerkspeler (bijvoorbeeld een Linn). Een app zou en moet daar geen enkel invloed op moeten hebben. Het enige verschil wat er kan zijn is dat je bij Roon op de InnuOs iets anders gebruikt dan als je daar bijvoorbeeld gewoon de Logitech muziekserver gebruikt. Maar dan gaat het dus meer over verschillen in de muziek server software (wat ik mij wel weer kan voorstellen)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

GH

#1735
De Roon app gebruikt wel altijd de Roon server waar RAAT (zou bit perfect moeten zijn) en eventuele codecs van worden gebruikt..... gelukkig laat Roon wel exact zien hoe het signaal pad is als je afspeelt.

Alleen ik heb het hier wel vaker gezien die beweringen, zonder verder enige onderbouwing, dat het "niet optimaal" zou klinken. Kan wat mij betreft in hetzelfde lijstje als veel andere flauwekul over digitale audio :-).

brt

Quote from: GH on April  6, 2021, 11:56:47
De Roon app gebruikt wel altijd de Roon server waar RAAT (zou bit perfect moeten zijn) en eventuele codecs van worden gebruikt..... gelukkig laat Roon wel exact zien hoe het signaal pad is als je afspeelt.

Alleen ik heb het hier wel vaker gezien die beweringen, zonder verder enige onderbouwing, dat het "niet optimaal" zou klinken. Kan wat mij betreft in hetzelfde lijstje als veel andere flauwekul over digitale audio :-).

Ik speel met de Innuos via de zogenaamde experimentele mode en dan via Squeezelite in Roon. Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij buffert Innuos de tracks zelf ipv dat dat in Roon gebeurt (?), maar wat me vooral opvalt is dat het beter klinkt via die experimentele modus van Innuos.
Voordeel is dat ik dan wel de interface van Roon gewoon kan gebruiken en toch beter geluid heb.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fugazi_2009

Quote from: brt on April  6, 2021, 12:11:12
Ik speel met de Innuos via de zogenaamde experimentele mode en dan via Squeezelite in Roon. Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij buffert Innuos de tracks zelf ipv dat dat in Roon gebeurt (?), maar wat me vooral opvalt is dat het beter klinkt via die experimentele modus van Innuos.
Voordeel is dat ik dan wel de interface van Roon gewoon kan gebruiken en toch beter geluid heb.

Tja, daar kunnen natuurlijk best wel verschillen optreden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mao

Heb Roon sinds december 2020, Roon staat geinstalleerd op mijn Synology Nas en opslag is 2x8T op hdd en Roon zelf draait op 2T ssd.

Als end station Node2ii. Roon biedt bedienings gemak vanuit Smartphone of tablet. Staan nu ruim 2000 Albums op en binnen een fraktie van een seconde speelt het af.

Met alle info die hij erbij zoekt en mogelijk heden om oa Tidal toe te voegen of web radio stations heb ik verder niets meet nodig. Kan naar eventueel alle ruimtes streamen onafhankelijk van elkaar. Voor twijfelaars probeer een proef abo a 0 euro.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

5061

Roon heeft nieuwe update uitgebracht.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Vhond

#1740
Wat zijn de 'nieuwtjes'?

chocovla

Quote from: Vhond on April 15, 2021, 11:27:44
Wat zijn de 'nieuwtjes'?

Improvements and Bug Fixes for Build 790:

    Artist details - updated rules for displaying sections
        Fixed issue preventing certain artists from displaying in-library content on Overview tab
        Fixed issue preventing albums from showing on an artist's page when adding a primary artist link
        Fixed missing 'Main Albums' section on Overview tab for users without streaming services
        Fixed missing Overview tab and library badges on Discography for some artists
    Album details: Better scrolling performance on albums with large number of tracks
    Fixed issues focusing input fields on many screens
    Removed duplicate bridge devices from Signal Path
    Fixed UI glitches on certain Windows + Nvidia setups when running at high refresh rate
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Mao

Quote from: J.S. on May 19, 2015, 19:54:55
Ook even de trial geinstalleerd en het is zeker veelbelovend. Voor mij is het ontbreken van een goede remote een no-go, zeker omdat er amper te navigeren valt vanaf een tablet i.c.m. remote desktop. Ik hoop dat dit, zoals aangekondigd, snel verholpen wordt, want al die toegevoegde informatie is super.

Ik gebruik  verschillende remotes soms voor dezelfde output smartphone en tablet werkt perfect en op mijn pc ook een remote voor muziek op de pc. Soms mijn vrouw remote om via haar smartphone naar de oortjes te streamen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

pacific

De laatste update lijkt de issues met mijn Android telefoon opgelost te hebben. Roon App start nu gewoon door zonder te blijven hangen. Net even meerdere keren getest waarbij het normaal gesproken vaker fout dan goed ging.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


fietser

Quote from: pacific on May 20, 2021, 15:42:39
De laatste update lijkt de issues met mijn Android telefoon opgelost te hebben. Roon App start nu gewoon door zonder te blijven hangen. Net even meerdere keren getest waarbij het normaal gesproken vaker fout dan goed ging.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Start hier nu ook gewoon op maar gebruikte toch meestal al mijn Ipad.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

pacific

Quote from: fietser on May 21, 2021, 12:44:44
Start hier nu ook gewoon op maar gebruikte toch meestal al mijn Ipad.
Ik veelal mijn telefoon dus wel happy dat alles weer werkt. Ben je al ingeënt trouwens?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


fietser

Quote from: pacific on May 21, 2021, 12:48:25
Ik veelal mijn telefoon dus wel happy dat alles weer werkt. Ben je al ingeënt trouwens?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Lang verhaal maar ik heb de eerste gehad. Na ruim een jaar weer eens onder de mensen geweest. :clapping:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

pacific

Quote from: fietser on May 21, 2021, 12:53:14
Lang verhaal maar ik heb de eerste gehad. Na ruim een jaar weer eens onder de mensen geweest. :clapping:
Dat zijn goede berichten maakt het leven weer een stuk aangenamer [emoji106]. Als het je leuk lijkt kom ik graag een keer luisteren.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


fietser

Inmiddels ben ik ook geraakt door Qobuz bug. Alle Qobuz albums uit Mijn Album verdwenen. Nog wel onder Qobuz favorieten dus afspelen kan nog wel. Op het Roon forum werd gisteren aangegeven dat er een oplossing was. Het lijkt zichechter steeds meer uit te breiden  >:(😩
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.