Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik heb het even anders gedaan. Ben net begonnen met qubuz ipv tidal. Geen favorieten aanmaken in de qubuz app. Maar alles via roon aanmaken. Ook niet een track in de bibliotheek plaatsen in roon want ook dan staat hij tussen je albums. Als ik voor losse tracks een afspeellijst aanmaak is er niks aan de hand en staan er alleen albums die volledig zijn. Zoals het hoort vindt ik

naish123

#1576
Roon update komt eraan:

https://youtu.be/bC3vpBxtLhE

Sjettepet

Ben benieuwd. Vooral verbeteringen en uitbreidingen in de metadata en zoek- en combinatiefuncties begrijp ik. Hoop dat er ook wat kleinere kreukels worden gladgestreken.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Raphie

Voor mij is Roon nog steeds een grote deceptie. Heb een lifetime, maar kan nog steeds niet simpel een folder herkennen als album.
Een compilatie torrent verschijnt, of niet, of als bijv 12 artist albums met allemaal 1 track.
Hierdoor grijp ik nog steeds naar de KEF of Synology speler als ik even snel een folder of bepaalde track wil spelen.
Ik weiger via mp3 tag of andere taggers metadata te gaan aanpassen.
JBL PRX Power!

El Nino

De nieuwe interface ziet er wel goed uit!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

5061

#1580
Hier een zeer tevreden gebruiker van Roon op Nucleus+. Kijk ook uit naar de a.s. update.
Wat ik zo leuk vind is dat ik per item kan zien wat Roon doet met de stream.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

bmateijsen

Quote from: Raphie on February  3, 2021, 07:57:24
Voor mij is Roon nog steeds een grote deceptie. Heb een lifetime, maar kan nog steeds niet simpel een folder herkennen als album.
Een compilatie torrent verschijnt, of niet, of als bijv 12 artist albums met allemaal 1 track.
Hierdoor grijp ik nog steeds naar de KEF of Synology speler als ik even snel een folder of bepaalde track wil spelen.
Ik weiger via mp3 tag of andere taggers metadata te gaan aanpassen.


En die folder is een download van materiaal wat door een ander is geript? Die heeft dus de tagging gedaan en dit misschien niet correct gedaan.
Is het dan de fout van Roon dat hij dit niet goed herkent? Je hoeft overigens dit niet extern te veranderen, ook Roon geeft je daar mogelijkheden voor...

Raphie

Quote from: bmateijsen on February  3, 2021, 10:51:35
En die folder is een download van materiaal wat door een ander is geript? Die heeft dus de tagging gedaan en dit misschien niet correct gedaan.
Is het dan de fout van Roon dat hij dit niet goed herkent? Je hoeft overigens dit niet extern te veranderen, ook Roon geeft je daar mogelijkheden voor...
Eens Björn, het is de tagging wat een zooitje is. Maar omdat soort probleem gevallen te omzeilen is juist een file browser of M3u browser makkelijk.
JBL PRX Power!

thepioneer

Als je wilt scrollen in een mappenstructuur kun je beter 10 jaar terug gaan in de tijd lijkt mij  :baaa:. Roon kan prima overweg met zelf samengestelde albums. Ik moet wel zeggen dat iedere import die ik doe door tag and rename gaat om te checken of alles goed is ingevuld. Bij de start van Roon heb ik alles uit Sooloos geëxporteerd, ging feilloos over in Roon. 
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Marco66

Gewoon je eigen collectie op orde hebben, dan werkt het gewoon prima!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sjettepet

Quote from: Raphie on February  3, 2021, 07:57:24
Voor mij is Roon nog steeds een grote deceptie. Heb een lifetime, maar kan nog steeds niet simpel een folder herkennen als album.
Een compilatie torrent verschijnt, of niet, of als bijv 12 artist albums met allemaal 1 track.
Hierdoor grijp ik nog steeds naar de KEF of Synology speler als ik even snel een folder of bepaalde track wil spelen.
Ik weiger via mp3 tag of andere taggers metadata te gaan aanpassen.
Hé, da's interessant. Wat mij juist het meest verbaasde aan Roon dat hij van vrijwel al mijn folders iets zinnigs wist te maken zonder dat ik vooraf veel tagging hoefde te doen. Ben nu een beetje aan het fine-tunen maar dat is alleen maar leuk. In de basis vind ik het heel robuust.
Overigens is juist het hele idee van Roon dat je loskomt van de folder/file gedachte. Het is echt metadata-georienteerd. Maar daarmee vertel ik je waarschijnlijk niets nieuws.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Bas Akkerman

Ik heb steeds drop outs in Roon. Zowel vanaf de NAS als van Qobuz. Heb Roon al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Iemand dezelfde ervaringen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

naish123

Hier geen last van. Stopt Roon met spelen?
Dat heb ik ook gehad en dat had met mijn vaste IP adres van mijn core te maken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

KraaijCheck

#1588
Quote from: naish123 on February  4, 2021, 20:06:28
Hier geen last van. Stopt Roon met spelen?
Dat heb ik ook gehad en dat had met mijn vaste IP adres van mijn core te maken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wat gaf het probleem? Dat je core wel of geen vast IP adres had?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

5061

Heb mijn gehele audio-bestand overgeheveld van de Synology naar de ssd in de Nucleus+. Geheel probleemloos verlopen en draait als 'n zonnetje. En supersnel. Omdat het gehele bestand goed verzorgd was heb ik ook geen nazorg hoeven te plegen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

naish123

Quote from: KraaijCheck on February  4, 2021, 20:08:01
Wat gaf het probleem? Dat je core wel of geen vast IP adres had?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn core heeft wel een vast IP adres alleen binnen de range van de router. Ik heb mijn core nu een  IP adres gegeven die buiten die range ligt. Ik hoop dat ik goed verwoord hebt.

Bas Akkerman

En ik ben zo lekker technisch. Ik begrijp wat je bedoelt, maar de uitvoering is wat anders. Hopelijk een tijdelijke hickup en anders me maar gaan inlezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: naish123 on February  4, 2021, 21:22:02
Mijn core heeft wel een vast IP adres alleen binnen de range van de router. Ik heb mijn core nu een  IP adres gegeven die buiten die range ligt. Ik hoop dat ik goed verwoord hebt.

Yup. Je router deelde waarschijnlijk dynamisch ip's uit (DHCP) tussen een bepaalde range (bvb .1 tot .50) en jij had toevallig vast ip gezet in die reeks en dan krijg je soms problemen idd. Meer dan waarschijnlijk gebruik je de router die bij je provider kwam want anders kan je dat zelf inregelen op eigen router.

Maar idd normaliter met Roon op een iets of wat deftige Core mag je geen drop outs hebben. Ik speels soms nieuwe kabels in voor dagen op repeat via Roon (lokale library) en geen dropouts.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

KraaijCheck

Quote from: scoc on February  4, 2021, 21:38:35
Yup. Je router deelde waarschijnlijk dynamisch ip's uit (DHCP) tussen een bepaalde range (bvb .1 tot .50) en jij had toevallig vast ip gezet in die reeks en dan krijg je soms problemen idd. Meer dan waarschijnlijk gebruik je de router die bij je provider kwam want anders kan je dat zelf inregelen op eigen router.

Maar idd normaliter met Roon op een iets of wat deftige Core mag je geen drop outs hebben. Ik speels soms nieuwe kabels in voor dagen op repeat via Roon (lokale library) en geen dropouts.

Is dit de range van mijn router? En die zou ik kunnen bijstellen (naar bv max 200) en dan bv de Roon core een vast adres geven boven de 200? Is dat de manier?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AudioEnZo

#1594
Quote from: KraaijCheck on February  4, 2021, 21:45:32
Is dit de range van mijn router? En die zou ik kunnen bijstellen (naar bv max 200) en dan bv de Roon core een vast adres geven boven de 200? Is dat de manier?
Exact dat!
Ik heb de DHCP range ook op 200 max staan en heb ik mijn nas op xxx.xxx.x.220, de NUC op 230 en de netwerkspeler op 240 gezet. Werkt feilloos.

KraaijCheck

Dank! Ga ik dat ook eens proberen.
Op mijn Devialet kan ik ook het vaste ip adres invoeren. Is dat ook nog nodig denken jullie als ik dat apparaat al in de router een vast ip adres gegeven heb?

AudioEnZo

Quote from: KraaijCheck on February  5, 2021, 08:25:47
Dank! Ga ik dat ook eens proberen.
Op mijn Devialet kan ik ook het vaste ip adres invoeren. Is dat ook nog nodig denken jullie als ik dat apparaat al in de router een vast ip adres gegeven heb?
Nee dat is op de Davialet niet meer nodig, juist niet. Als je dat in de router hebt geregeld krijgt de Davialet altijd dát IP adres.

Faxe

Roon 1.8 is inmiddels beschikbaar. Servers zijn nog wel overbelast nu. Nog geen tijd gehad om het allemaal uitgebreid te bekijken. De core die op mijn Synology 920+ draait heeft ongeveer een factor 3 hogere verwerkingssnelheid. Daar ben ik in ieder geval blij mee.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Broem

#1598
Ook hier inmiddels gedownload en up and runiing. Ziet er fris uit en moet weer even wennen. De app op mijn ipad crashed zodra ik instellingen aantik. Op mijn telefoon werkt ie wel (wilde even een forced scan uitvoeren) Zal nog wel gefixed worden.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Richi

Hij blijft bij mij op downloaden staan. Ik neem aan dat de servers overbelast zijn, of dat de bibliotheek op mijn Mac Mini wordt bijgewerkt.

Het Roon forum ligt er uit. Teveel verkeer vermoed ik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a