Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lazybird

Zeker wel artiest naam =>Artiest Album  :D.
Ik gebruik XLD en zet alles om in aiff.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Raphie

Quote from: Lazybird on May  9, 2020, 22:32:41
Ik heb zo'n 5400 albums en herken dit totaal niet wel netjes taggen natuurlijk  :bigsmile:.
taggen, dat wil ik juist niet, gewoon in een subfolder prakken, library scanned en het moet foutloos verschijnen zoals in ieder ander programma. Taggen?!? Daar koop ik zo'n programma niet voor.
JBL PRX Power!

Tabcam

#1452
Quote from: Raphie on May 10, 2020, 10:21:02
taggen, dat wil ik juist niet, gewoon in een subfolder prakken, library scanned en het moet foutloos verschijnen zoals in ieder ander programma. Taggen?!? Daar koop ik zo'n programma niet voor.
Je kan ze automatisch taggen. Taggen is noodzakelijk voor een aantal programma's omdat je juist niet ervanuit kunnen gaan daiet iedereen zijn folderstructuur op orde heeft en omdat het ook niet altijd werkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

thepioneer

Als je alles zomaar in een folder prakt en dan wonderen verwacht om een mooie library op te bouwen met achtergrond informatie dan moet je niet bij Roon zijn.

Roon doet alles perfect in mijn ogen maar gewoon maar wat knippen, plakken en wonderen verwachten dat gaat niet werken. Ik heb alles netjes getagd en alles netjes in gestructureerde folders.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Richi

Toen ik mijn 1500+ cd's die ik in iTunes had geïmporteerd (geript met xld) in Roon inlas, ging 99% direct goed. Ik had in iTunes dan ook veel aandacht besteed aan de metadata.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MFfan

Ik heb ook een aantal cd's dat nog xld nog Itunes vond ik heb alle nummers genoteerd en de artwork gekopieerd

ik ben een beetje bang dat hij dat gaat verklooien heb er immers veel werk in gestoken
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

thepioneer

Heb je ze getagd als zijnde 1 album?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

MFfan

Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

thepioneer

Dan moet het wel goed gaan. Heb zelf ook een aantal 'eigen' albums aangemaakt..
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

naish123

Mooie toevoeging op Roon, een app voor de Apple TV.
Zoeken op TV:Remote in App Store.


Richi

Dat is een leuke tip. Bedankt! Gaan we maar eens uitproberen vanavond.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richard70…

Is er ergens een houtje touwtje gebruiksaanwijzing te vinden in het nederlands?
Heb sinds kort een een arcam av40 en ben wel benieuwd wat dit extra brengt.
Volgens mij is de av40 Roon ready, dus leek me wel aardig om eens te proberen.
Wat ik nu heb terug gevonden op het www is dat je geen pc hoeft te laten draaien maar dit gewoon met een app op de ipad/phone kan.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

paaj

#1462
Roon draait wel op een laptop/pc/ thuisserver. Mobiel en tablet werken als remote, tenzij je een fancy windows tablet hebt misschien.

Gewoon proberen:
- hou creditcard bij de hand voor trial.
- installeer de Roon App (https://roonlabs.com/downloads) op pc/laptop
- Kijk waar je vast loopt
- vraag het nog maals :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Richard70…

Quote from: paaj on October  6, 2020, 17:26:58
Roon draait wel op een laptop/pc/ thuisserver. Mobiel en tablet werken als remote, tenzij je een fancy windows tablet hebt misschien.

Gewoon proberen:
- hou creditcard bij de hand voor trial.
- installeer de Roon App (https://roonlabs.com/downloads) op pc/laptop
- Kijk waar je vast loopt
- vraag het nog maals :)

Ik zou het alleen voor tidal willen gebruiken, is dit dan wat overdreven, en heb ik dan nog steeds die pc nodig?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Contour

Ja, roon is een computer programma.

paaj

#1465
Voor alleen tidal is het misschien wat overdreven aangezien het best wat kost. Ik vind het wel fijner werken qua interface, album reviews, bio's  en muziek ontdekken maar Tidal heeft dat eigenlijk ook wel zelf.

Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

sjongele

Quote from: rdebruin on October  6, 2020, 17:17:41
Is er ergens een houtje touwtje gebruiksaanwijzing te vinden in het nederlands?
Heb sinds kort een een arcam av40 en ben wel benieuwd wat dit extra brengt.
Volgens mij is de av40 Roon ready, dus leek me wel aardig om eens te proberen.
Wat ik nu heb terug gevonden op het www is dat je geen pc hoeft te laten draaien maar dit gewoon met een app op de ipad/phone kan.

De AV40 is (nog) niet Roon certified. Roon heeft z'n policies in deze aangescherpt, waardoor je de AV40 in Roon weliswaar ziet, maar niet kunt gebruiken. In plaats daarvan krijg je de melding dat de fabrikant z'n huiswerk nog niet af heeft.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Richard70…

Quote from: sjongele on October  6, 2020, 18:31:14
De AV40 is (nog) niet Roon certified. Roon heeft z'n policies in deze aangescherpt, waardoor je de AV40 in Roon weliswaar ziet, maar niet kunt gebruiken. In plaats daarvan krijg je de melding dat de fabrikant z'n huiswerk nog niet af heeft.

Dat schiet nog niet op dan.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

paaj

Als hij wel AirPlay heeft maakt dat niet zoveel uit en kun je wel testen hoe het zou werken, alleen niet hoe het eventueel nog beter zou klinken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dirk

of developer status aanvragen bij Roon, dan blijft de AV40 ook als "uncertified" unit gewoon werken als voorheen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

naish123

Heeft iemand ervaring met Audiolinux icm Roon?

Het schijnt dat als je Audiolinux op je Nuc laat draaien, de nuc als Roon endpoint kan gebruiken. En dat dat nog goed klinkt ook.
Zelfs beter dan een Sotm.

Zou mij een endpoint schelen en de Nuc staat toch bij de set.

paaj

#1471
En dan draai je Roon Server op AudioLinux? Zou moeten werken, maar kun je dan niet beter Roon Rock doen? Dat is volgens mij ook behoorlijk geoptimaliseerd.


Heb trouwens het idee dat se Raspberry met Roopiee (oid) beter klonk dan NUC direct. Nu de NAD M50 voor de leuk maar die is niet echt beter (hier thuis met M2 en P3ESR althans)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

naish123

Quote from: paaj on October 13, 2020, 18:11:31
En dan draai je Roon Server op AudioLinux? Zou moeten werken, maar kun je dan niet beter Roon Rock doen? Dat is volgens mij ook behoorlijk geoptimaliseerd.


Heb trouwens het idee dat se Raspberry met Roopiee (oid) beter klonk dan NUC direct. Nu de NAD M50 voor de leuk maar die is niet echt beter (hier thuis met M2 en P3ESR althans)
Klopt rechtstreeks vanuit de Nuc de dac in. Geen endpoint.
Wat ik zo gelezen hebt schijnt Audiolinux op je Nuc draaiend goed te klinken. Bij mij is de Digione Signature ook nog steeds beter dan Nuc.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Soundsgood

Quote from: naish123 on October 13, 2020, 17:06:01
Heeft iemand ervaring met Audiolinux icm Roon?

Het schijnt dat als je Audiolinux op je Nuc laat draaien, de nuc als Roon endpoint kan gebruiken. En dat dat nog goed klinkt ook.
Zelfs beter dan een Sotm.

Zou mij een endpoint schelen en de Nuc staat toch bij de set.

Hierover staat heel veel info op het forum van audiophilestyle.
Dutch & Dutch 8c

naish123

Quote from: Soundsgood on October 14, 2020, 16:23:23
Hierover staat heel veel info op het forum van audiophilestyle.
Dat weet ik. Alleen zijn die topics zo lang. Moeilijk om daar een beeld van te krijgen.
Ik heb sinds vandaag een Rpi4 met Vitos draaien met daar tussen een Schiit Eitr. En ik ben van plan om op de Rpi4 Audiolinux te installeren.