Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oortjes

Roon draait bij mij heel stabiel op een Mac Mini 2012.
In mei een jaarabonnement genomen en zou het afgelopen week omzetten in een life time. Tot mijn schrik is deze met $200 verhoogd naar $699. Voor mij de reden om bij een jaarabonnement te blijven. Roon heeft ook liever jaarabonnementen dan life time volgens mij.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

naish123

Paar weken geleden had ik een mail gestuurd naar Roon omdat een life time abbo wilde, en hoe ze de resterende maanden gingen verrekenen.
Gisteren een mail, gestuurd of hun aanbod nog geldig was. Net een mail terug dat ik kan upgraden voor de oude prijs! Gelijk maar akkoord gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Pjotr27

Quote from: naish123 on November 23, 2019, 08:37:22
Paar weken geleden had ik een mail gestuurd naar Roon omdat een life time abbo wilde, en hoe ze de resterende maanden gingen verrekenen.
Gisteren een mail, gestuurd of hun aanbod nog geldig was. Net een mail terug dat ik kan upgraden voor de oude prijs! Gelijk maar akkoord gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Goede beslissing, en wel goed van ze dat ze je toch nog de oude prijs geven....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

#1403
Quote from: Pjotr27 on November 23, 2019, 09:55:46
Goede beslissing, en wel goed van ze dat ze je toch nog de oude prijs geven....
Zeker! Wel zo klantvriendelijk.
En, inmiddels is het geregeld. Een jaar abonnement geeft bij mij toch rust. Anders ga ik elk jaar denken of er iets beters is.

alexeiboris

Heb er nooit goed naar gekeken, mijn oplossing met squeezebox en logitech media server op de nas voldeed/voldoet prima. Maar sinds ik de KEF LSX speakertjes hier heb, toch weer een rondje streaming gedaan, om te kijken of er inmiddels wel alternatieven zijn voor mijn LMS oplossing. Heb al vaker gekeken afgelopen jaren maar de apps voldeden dan weer niet, of je moest met transcoding werken (plex etc) en meer onhandigheden. Het gemak van de LMS/SB was blijkbaar zijn tijd ver vooruit :)

Kwam een paar weken geleden ook Roon (weer) tegen; tot nu toe was er geen mogelijkheid om Roon op mijn UNRAID nas te draaien, echter na wat experimenteren met een Roon docker lukte het zowaar gisteren ineens... moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben, ook van de app. Dit is het eerste wat ik zie wat zelfs beter werkt dan de LMS/SB oplossing... sterker nog, Roon blijkt de squeezebox gewoon te ondersteunen (al moet je dan wel LMS niet hebben draaien als mediaserver).

Nu ik de KEF LSX speakers hier heb, was het sowieso wat lastiger om de logitech app te gebruiken; je moest dan telkens als afspeelapparaat de ipad kiezen, en vervolgens op de ipad weer zeggen dat ie al het geluid via airplay of BT naar de KEF's stuurde... onhandig. Roon lost dat ook netjes op.

Maar de prijs zeg... man man man... daar moet ik wel even over nadenken.... belachelijk. Ik ga het nu 14 dagen proberen om te zien of het me dat wel waard is.

Tabcam

Er zitten erg leuke features in Roon zoals Roon Radio maar ik heb het gevoel dat je het meest uit Roon haalt als je die combineert met Tidal of Qobuz. En ik mis de integratie met Youtube of Spotify. Dat kan wel met iets als PiCorePlayer. Nee, er is nog geen ideaal multiplatform :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

als je kijkt welke functionaliteiten er in sinds de start al zijn toegevoegd aan Roon, zou ik er niet van opkijken als wat je nu mist straks wel nog gewoon wordt geïmplementeerd...en meer ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

alexeiboris

Wat ik nog niet heb gevonden, of misschien is het er helemaal ook niet, is een manier om door mijn mediafolder(s) te bladeren op fileniveau, dus niet als albums of bij elkaar horende tracks. Is die mogelijkheid er?

scoc

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 17:34:44
Wat ik nog niet heb gevonden, of misschien is het er helemaal ook niet, is een manier om door mijn mediafolder(s) te bladeren op fileniveau, dus niet als albums of bij elkaar horende tracks. Is die mogelijkheid er?

Daar dient Roon helemaal niet voor ... Roon is net om een mooie grafische schil te leggen bovenop alle muziek files (lokaal of streaming). Ik wil echt niet meer terug naar zo'n platte folder structuur navigatie.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

alexeiboris

#1409
Dat snap ik, alhoewel Roon natuurlijk meer is dan alleen maar een fancy schil ;) het is in eerste instantie een streaming solution. Maar niet alle muziek hier is een complete cd. Hoe moet je daar dan mee om gaan? Je zult toch of op de server of in Roon iets moeten doen aan de manier van structuur, ofwel navigatie... leuk dat je geen folderstructuur wilt zien, maar dat is nu eenmaal hoe computeropslag werkt...

Dirk

ik heb wel eens wat nummers van iemand tijdens een M&G ingelezen vanaf een USB-stick die hij bij zich had.

dat waren ook allemaal "losse nummers" en daags nadien had Roon die allemaal ondergebracht bij een "nieuw" album van desbetreffende artiest, niet ideaal...maar wel zo nuttig, want zo kan je vervolgens op zoek naar de rest vh album op bvb Qobuz of Tidal
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

alexeiboris

#1411
Ik begrijp uit een korte google search dat je roon wel redelijk kunt sturen met custom tags. Maak je als tag/categorie bijv. een 'diversen' tag aan voor bestanden die in de /diversen folder staan (ik noem maar wat) en die bestanden hebben ook die tag dan zouden die toch in Roon bij elkaar blijven. Ik ga er eens mee spelen. Duidelijk was ook dat Roon op geen enkele wijze ooit folderbrowsing zal gaan ondersteunen. Ik snap het wel, maar vind het ook jammer. Ik zie het gewoon als een andere 'view' of sortering vd muziek...

scoc

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 17:54:45
Dat snap ik, alhoewel Roon natuurlijk meer is dan alleen maar een fancy schil ;) het is in eerste instantie een streaming solution. Maar niet alle muziek hier is een complete cd. Hoe moet je daar dan mee om gaan? Je zult toch of op de server of in Roon iets moeten doen aan de manier van structuur, ofwel navigatie... leuk dat je geen folderstructuur wilt zien, maar dat is nu eenmaal hoe computeropslag werkt...
Ik wil de computer achtergrond niet zien wanneer ik audio of video speel.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Tabcam

Quote from: scoc on November 24, 2019, 19:45:28
Ik wil de computer achtergrond niet zien wanneer ik audio of video speel.
Het hoeft toch niet (continue) zichtbaar te zijn. PiCorePlayer heeft als één van de opties Muziekmap (iPeng in het Nederlands) en als ik even snel wat wil afspelen zonder import vind ik dat een fijne toevoeging. Dat jij het niet gebruikt is ook OK. In zo'n groot product heb je dat altijd.

Daarbij is klassiek altijd een probleem. Iedereen doet dat op een andere manier. Roon ook, en het is jammer dat dat lastig in te stellen is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

Quote from: scoc on November 24, 2019, 19:45:28
Ik wil de computer achtergrond niet zien wanneer ik audio of video speel.
Eeh... als je iets afspeelt zie je gewoon de album art etc. zoals altijd. Het gaat even om het er naartoe navigeren... maar goed, het kan dus niet, en zal ook nooit kunnen. Wat mij betreft een misser.

oortjes

Quote from: naish123 on November 23, 2019, 08:37:22
Paar weken geleden had ik een mail gestuurd naar Roon omdat een life time abbo wilde, en hoe ze de resterende maanden gingen verrekenen.
Gisteren een mail, gestuurd of hun aanbod nog geldig was. Net een mail terug dat ik kan upgraden voor de oude prijs! Gelijk maar akkoord gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Naar aanleiding van jou bericht heb ik ook contact met hun opgenomen, keurig afgehandeld door ROON en dus nu ook een life time membership  ;D
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

naish123

#1416
Quote from: oortjes on November 26, 2019, 06:30:33
Naar aanleiding van jou bericht heb ik ook contact met hun opgenomen, keurig afgehandeld door ROON en dus nu ook een life time membership  ;D
Leuk! Ook voor de oude prijs?

Gisteren Roon Valence zijn werk laten doen en kom je heel verrassende muziek tegen. Werkt goed en scheelt een hoop gezoek en tijd naar nieuwe muziek.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Pjotr27

In de Duitse Stereoplay (12-2019) test men de Synology DS-118+ met daarop Roon geïnstalleerd. ALs ik de Roon specs bekijk voor installatie op een NAS dan voldoet dat niet. Ik ben aan het overwegen een nieuwe NAS te kopen en mee te nemen naar Indonesië.
*Is deze DS-218+ geschikt of kan ik beter een DS-718+ kopen?
*Is het moeilijk om extra geheugen erin te plaatsen?
*Kan ik oude schijven (met daarop veel muziek) gewoon overzetten van een oude NAS naar een nieuwe?
Wie kan mij er iets meer over vertellen? Of wellicht tips voor een andere NAS?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fietser

#1418
Quote from: Pjotr27 on November 26, 2019, 10:07:50
In de Duitse Stereoplay (12-2019) test men de Synology DS-118+ met daarop Roon geïnstalleerd. ALs ik de Roon specs bekijk voor installatie op een NAS dan voldoet dat niet. Ik ben aan het overwegen een nieuwe NAS te kopen en mee te nemen naar Indonesië.
*Is deze DS-218+ geschikt of kan ik beter een DS-718+ kopen?
*Is het moeilijk om extra geheugen erin te plaatsen?
*Kan ik oude schijven (met daarop veel muziek) gewoon overzetten van een oude NAS naar een nieuwe?
Wie kan mij er iets meer over vertellen? Of wellicht tips voor een andere NAS?

Ik heb recentelijk een 718+ gekocht.De 118+ heeft niet genoeg geheugen. Roon op een 256GB SSD gezet en aan de nas gehangen. Geheugen uitgebreid tot 6GB (niet zelf gedaan maar je schijnt het er zo bij te kunnen prikken).
Muziek overzetten naar je nieuwe schijven doe je via bestandsservice - gedeeldde mapsynchronisatie. Afhankelijk van je hoeveelheid muziek en de processor van je oude NAS kan dit een eeuwigheid duren.
Hoe je de oude schijven over moet zetten in je nieuwe NAS weet ik niet maar mij is verteld dat dit "tricky"kan zijn.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

bmateijsen

Quote from: fietser on November 26, 2019, 11:12:19

Hoe je de oude schijven over moet zetten in je nieuwe NAS weet ik niet maar mij is verteld dat dit "tricky"kan zijn.

Niet doen, maar nieuwe schijven nemen en data kopieren.

Pjotr27

Quote from: fietser on November 26, 2019, 11:12:19
Ik heb recentelijk een 718+ gekocht.De 118+ heeft niet genoeg geheugen. Roon op een 256GB SSD gezet en aan de nas gehangen. Geheugen uitgebreid tot 6GB (niet zelf gedaan maar je schijnt het er zo bij te kunnen prikken).
Muziek overzetten naar je nieuwe schijven doe je via bestandsservice - gedeeldde mapsynchronisatie. Afhankelijk van je hoeveelheid muziek en de processor van je oude NAS kan dit een eeuwigheid duren.
Hoe je de oude schijven over moet zetten in je nieuwe NAS weet ik niet maar mij is verteld dat dit "tricky"kan zijn.

QuoteNiet doen, maar nieuwe schijven nemen en data kopieren.

Dank voor de info.... ja wellicht is het verstandiger nieuwe schijven te nemen. De oude spelen intussen ook al weer 5 jaar... Overzetten zal inderdaad lang duren, maar ja dat is niet anders... Ik ga eens verder oriënteren...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

evilniek

Ik heb mijn NAS, + HDD's al weer tien jaar, living on the edge! :D niet heel verstandig denk ik.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Ik gebruik overigens een NUCi3 als core, de files staan op de NAS, misschien iets flexibeler maar dat is dan weer het fijne van Roon echt fout kan bijna niet. Scheelt wel een kastje als het via de NAS kan .
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WillyP

Quote from: evilniek on November 26, 2019, 15:38:06
Ik heb mijn NAS, + HDD's al weer tien jaar, living on the edge! :D niet heel verstandig denk ik.

Mijn NAS en schijven zijn bijna 7 jaar oud. Laatst viel de verbinding met de NAS weg, maar dat lijkt toch een incident te zijn geweest, want het is nadien niet meer opgetreden.

Wat is verstandig: nog even volhouden - tot het misschien misgaat - of nu alles opnieuw aanschaffen?

Groet,

WillyP

Tabcam

Even kijken bij de S.M.A.R.T. resultaten van de NAS kijkt. Gaan die altijd goed niks aan de hand, anders upgrade en kopiëren maar.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i