2

Author Topic: Roon Labs  (Read 159797 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline blueray

Re: Roon Labs
« Reply #1250 on: January 23, 2019, 14:30:15 »
Ik denk dat die 'boost'  ergens anders in de keten ontstond, want roon is volledig transparant als je geen dsp of transcoding gebruikt, roon stuurt via een endpoint de originele data door naar de dac, daar vindt pas de omzetting naar analoog plaats. Ik denk niet dat mensen roon zouden willen gebruiken als er ongedocumenteerd en ongewenst geluidsbewerking zou plaatsvinden.
Living voice avatar ii//Sonneteer Campion// //Oppo udp 205//Nuc i3 Roon server

Online chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1298
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #1251 on: January 23, 2019, 14:34:34 »
Zou wat zijn als ieder knopje wat je omzet vervolgens een effect heeft op de weergave. Of wordt dat niet bedoeld dat het altijd "iets" doet.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, Ritmik F12, BK 400 XXlS, Paradigm PW Link,

Offline Marco66

• Vooral liefhebber!
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+38)
  • Total likes: 210
  • I love Vintage!
« Reply #1252 on: January 23, 2019, 15:17:46 »
Ik hoorde ieg geen enkel verschil met dsp aan of uit.
Met 1.6 gebruik ik enkel conversie voor compabiliteit, als ik dit uit zet met een nummer die geen conversie behoeft hoor ik ook geen verschil.
Woonkamer: Aurender X725, Aurender N100h
Speakers: Scan Speak Reference Plus

Ht: Sony STR-DN1080,  Usher CP-6371, CP-6311, X-718, X-616, Rel R-205, JVC DLA-X7900, Lumene Movie Palace 92 inch

Offline evilniek

• "When in doubt, C4"
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 11
« Reply #1253 on: January 23, 2019, 15:54:37 »
Ik denk dat die 'boost'  ergens anders in de keten ontstond, want roon is volledig transparant als je geen dsp of transcoding gebruikt, roon stuurt via een endpoint de originele data door naar de dac, daar vindt pas de omzetting naar analoog plaats. Ik denk niet dat mensen roon zouden willen gebruiken als er ongedocumenteerd en ongewenst geluidsbewerking zou plaatsvinden.

Ik hoor wel degelijk verschil tussen Roon en Audirvana of Jriver, ik weet ook niet hoe, maar er zitten echt verschillen in software. Maar ik blijf Roon gebruiken ondanks dat Audirvana wel iets beter klinkt. Ik zou wel altijd eerst vergelijken met de verschillende applicaties.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Offline StereoMike

« Reply #1254 on: January 23, 2019, 17:02:32 »
Zou wat zijn als ieder knopje wat je omzet vervolgens een effect heeft op de weergave. Of wordt dat niet bedoeld dat het altijd "iets" doet.

Gr. Hans
Nee, ook zonder knopje.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 7
  • it's better to burn out than to fade away
« Reply #1255 on: January 23, 2019, 17:18:55 »
@evelniek ik hoor binnen mijn keten totaal geen verschil tussen jriver en Roon.
Neemt niet weg dat dit bij jou heel anders kan zijn.

Digitaal scherp randje of het aanzetten van het midden heb ik ook niet kunnen ontdekken.
Maar misschien ligt dat aan mijn oren  ;).
mensen  zijn van harte welkom om bij mij thuis mijn ongelijk te bewijzen.
Linn Klimax Kontrol Pre | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Linn Klimax DS/1 streamer | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Online B-art

« Reply #1256 on: January 23, 2019, 18:04:40 »
Zat te twijfelen of Roon een meerwaarde heeft in mijn setup. Ik stream Qobuz sublime + vanaf mijn laptop naar de MF v-link en DAC. Kun je dan Roon gebruiken of is er meer nodig? Wat voegt het toe aan Qobuz? Zoekfuncties en muzieksuggesties plus internetradio? Lees ook over storingen en audio drop-outs. Wat zou de meerwaarde zijn? Of alleen in combinatie met een nas?
« Last Edit: January 23, 2019, 18:05:19 by B-art »
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline evilniek

• "When in doubt, C4"
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 11
« Reply #1257 on: January 23, 2019, 19:50:32 »
Zat te twijfelen of Roon een meerwaarde heeft in mijn setup. Ik stream Qobuz sublime + vanaf mijn laptop naar de MF v-link en DAC. Kun je dan Roon gebruiken of is er meer nodig? Wat voegt het toe aan Qobuz? Zoekfuncties en muzieksuggesties plus internetradio? Lees ook over storingen en audio drop-outs. Wat zou de meerwaarde zijn? Of alleen in combinatie met een nas?
[/]

Ik heb de Roon core draaien op een NUC met i3 cpu, op m'n NAS staan m'n albums niet veel, en ik heb Tidal.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Offline paaj

« Reply #1258 on: January 23, 2019, 19:52:11 »

Gr. Hans

Maar ik vind het met de app op het genre scherm een stuk lekkerder klinken dan in het albumoverzicht 😝
  Roon → Gustard X10 → PrimaLuna ProLogue Two (EL34) → Scansonic MB2.5
Sony 32W705B (Netflix)
paaj's setje

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+22)
  • Total likes: 67
« Reply #1259 on: January 24, 2019, 10:40:40 »
Ik hoor wel degelijk verschil tussen Roon en Audirvana of Jriver, ik weet ook niet hoe, maar er zitten echt verschillen in software. Maar ik blijf Roon gebruiken ondanks dat Audirvana wel iets beter klinkt. Ik zou wel altijd eerst vergelijken met de verschillende applicaties.

Ik ervaar dit precies hetzelfde tussen Roon en Amarra.
Voor gebruikersgemak zou ik Roon kiezen maar voor de klank Amarra.
Alleen de App bij Amarra is niet bepaald vriendelijk. Maar bij de laatste hebben ze ook een grote sprong gemaakt  sinds je geen ITunes meer als bibliotheek hoeft te gebruiken.

Stereo:
Lindemann 832 / Lindemann 850 / Lindemann Musicbook 10 / Apple - MacMini > Roon > Qnap ts 131 3TB & Synology Ds916+ 8gb / YG Acoustic Carmel /  2x Siltech 770i XLR  / Siltech Classic Anniversary 770L / NordOst Heimdall 2 USB Cable / Crystal Cable Reference Diamond Powercords  / AudioQuest Niagara 1000 low-Z power|Noise-dissipation system/  Acoustic by Boldz / Boldz Acoustic chunkz /R-T-F-S Big Blocks B / Furutech WCD FT-SWS(R) NCF / Harmonix 909x Spike-Base

Offline Contour

« Reply #1260 on: January 25, 2019, 16:30:07 »
Ik vind die grijze balk onderin eerlijk gezegd niet echt een verbetering qua looks, maar misschien went het wel weer.

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 65
  • I love Angel(ie)
    • Bouw van Confidence Mansion
« Reply #1261 on: January 25, 2019, 17:31:29 »
Ik vind die grijze balk onderin eerlijk gezegd niet echt een verbetering qua looks, maar misschien went het wel weer.

Met een iPad zit ik ineens halverwege het nummer wat afspeelt als ik een andere app wil openen :) (waarschijnlijk nog even oefenen) :colgate:
(de bouw van) Confidence Mansion
Electronica: Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ’s | Parasound Halo JC-1’s + A51 | Synology DS918+/DX517 (48TB) | Oppo BDP-105D
Speakers: Von Schweikert VR10-MKII | Dynaudio Confidence C4 | Velodyne DD-18 Projectie: JVC DLA-RS55 | Stewart LX123HST13
Diverse: Artesania Exoteryc 3L + Aire racks | Schnerzinger Emi + Giga Piccolo A3 | iPad Pro 12.9” (2018) + Roon

Offline rovinggecko

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 2
« Reply #1262 on: January 26, 2019, 10:09:56 »
Mee eens. Als je er op klikt vind ik de playing screen wel aardig. Ze waren nog niet klaar met de UI upgrade. Volgens mij moeten ze simpelweg het stuk boven de balk in een komende release nog opleuken. (dat hoop ik dan maar)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Offline naish123

« Reply #1263 on: January 26, 2019, 10:17:07 »
Gisteren mijn Tidal favourieten in Roon omgezet naar Qobuz met Soundiiz. Werkt feilloos. In kwartier klaar.
Kost wel een paar euro.
https://soundiiz.com/
Set 1 beneden: Hegel H80 - Kef LS50 - Allo Digione signature (Roon endpoint) - Cambridge Audio CXC
Set 2 boven: AMC 3050a - Elac Debut B6 2.0 - Bluesound Node 2 - Dual 704 - BK XLS200 DF MK2

Online B-art

« Reply #1264 on: January 26, 2019, 10:45:10 »
Oké, ga Roon ook proberen, nu eerst mijn cd collectie op de laptop zetten via sd kaart. Weet iemand of de problemen met de software update van de iPad iOS 12.1.3 inmiddels al is opgelost? https://community.roonlabs.com/t/roon-ios-12-1-3-crash-on-startup/59166
« Last Edit: January 26, 2019, 10:47:45 by B-art »
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline Bas Akkerman

• "Tell me thy electrickery, that I may do it." "Do what?" "Put the sun in a bottle"
  • Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 90
« Reply #1265 on: January 26, 2019, 13:12:21 »
Gisteren mijn Tidal favourieten in Roon omgezet naar Qobuz met Soundiiz. Werkt feilloos. In kwartier klaar.
Kost wel een paar euro.
https://soundiiz.com/
Die ga ik ook kopen voor het omzetten van de htforumlijst. Ben je er tevreden over? Mag ook per PM als het wat te off topic wordt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Offline naish123

« Reply #1266 on: January 26, 2019, 13:22:23 »
Het werkt super makkelijk. Je kan ook kiezen of je albums, artiesten, tracks of alleen playlists wilt omzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Set 1 beneden: Hegel H80 - Kef LS50 - Allo Digione signature (Roon endpoint) - Cambridge Audio CXC
Set 2 boven: AMC 3050a - Elac Debut B6 2.0 - Bluesound Node 2 - Dual 704 - BK XLS200 DF MK2

Offline Bas Akkerman

• "Tell me thy electrickery, that I may do it." "Do what?" "Put the sun in a bottle"
  • Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 90
« Reply #1267 on: January 26, 2019, 13:30:05 »
Het werkt super makkelijk. Je kan ook kiezen of je albums, artiesten, tracks of alleen playlists wilt omzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
:thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Online B-art

« Reply #1268 on: January 26, 2019, 15:31:22 »
Roon geďnstalleerd. Geluid is in orde. Echter geen plaatjes ook niet bij Qobuz. Ook geen internetradio stations voorgeselecteerd. Hoe los ik dit op met die plaatjes? Hoe vind ik de url van een internet station?
« Last Edit: January 26, 2019, 15:48:02 by B-art »

Offline naish123

« Reply #1269 on: January 26, 2019, 15:34:22 »
Oh, dan ben ik niet de enige die sinds vandaag problemen heeft met de album covers. Nooit gehad, dit “probleem”.
Voor internet radio moet je bijvoorbeeld de radio url kopiëren en plakken.

Offline rovinggecko

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #1270 on: January 26, 2019, 15:35:38 »
Lijkt er op dat Roon wat server issues heeft vandaag (ze moeten daar nog wakker worden), die plaatjes komen vanzelf goed als dat gefixed is door ze.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

Offline rovinggecko

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #1271 on: January 26, 2019, 15:45:50 »
Roving Gecko's Woonkamer

Online B-art

« Reply #1272 on: January 26, 2019, 15:51:31 »
Gelukt met internetradio, dankje. Plaatjes komen dus later begrijp ik

Online B-art

« Reply #1273 on: January 26, 2019, 16:02:56 »
Moet je de audio output op fixed zetten? Ik heb Roon op mijn laptop als core en speelt direct via de dac op mijn versterker. Ik heb geen plaatjes op mijn laptop Windows. Wel op de remote iPad. Remote werkt niet overigens. Vraagt om keuze audio output (geen audio output geselecteerd, terwijl ik dat wel heb gedaan). Moet ik nog iets doen qua instellingen? Op de iPad of laptop? Heb private zone op uit staan beide.

Geheugen voor foto’s artwork staat op 256 moet  deze hoger ingesteld worden?
« Last Edit: January 26, 2019, 17:31:45 by B-art »

Online B-art

« Reply #1274 on: January 26, 2019, 17:40:01 »
Plaatjes worden nu langzaam gevuld. Nu nog de remote iPad. Vraagt steeds om audioapparaat. Staat geselecteerd op de usb v-link. Werkt echter niet. Iemand?