Yippie

Author Topic: AURALiC ARIES MINI streaming node  (Read 112286 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Focal

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 7
  • I love the HTforum
Re: AURALiC ARIES MINI streaming node
« Reply #650 on: April 13, 2019, 15:03:11 »
Hier ook.

New Features:

Add option to disable volume control.
Add AirPlay support.
AirPlay ondersteuning is al tijdje present, en volumeregeling uitzetten heb ik al twee jaar op m’n Mini
Staat altijd uit natuurlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Focal

• Junior member
  • **
  • I love the HTforum
« Reply #651 on: April 13, 2019, 18:30:58 »
Zijn er hier ook gebruikers die wat spelen met de filter settings? Zoja, welk filter gebruikt u?

Offline Magura

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 2
« Reply #652 on: April 13, 2019, 18:50:12 »
Zijn er hier ook gebruikers die wat spelen met de filter settings? Zoja, welk filter gebruikt u?

Ja, eigenlijk heb ik hem bijna altijd op precise staan.
Soms zet ik hem op dynamic. Dan is het laag wat meer aanwezig.
Net wat voor muziek je speelt denk ik.
Arcam avr450 - Arcam cd23 - Auralic Aries Mini - B&W N804 -B&W cmc/m1 - Dali sub e9f - Mede8er med600x3d - Canare 4S11 - Audioquest

Offline Focal

• Junior member
  • **
  • I love the HTforum
« Reply #653 on: April 13, 2019, 19:10:26 »
Ja, eigenlijk heb ik hem bijna altijd op precise staan.
Soms zet ik hem op dynamic. Dan is het laag wat meer aanwezig.
Net wat voor muziek je speelt denk ik.
Ik had ook eerder Precise, maar na plaatsen van grote diffuser naar Smooth gegaan, maar net iets teveel hoog, en nu op Dynamic.
Het is maar marginaal, maar toch goed te horen.

Misschien al eens gelezen, maar hieronder een wat uitgebreidere uitleg over de filters door Xuanqian.

https://www.auralic.com/download/flexible_filter_mode.pdf

Offline BenW

« Reply #654 on: April 23, 2019, 14:21:57 »
Gisteren Firmware 6.1.1. geïnstalleerd

About This Release:

21st April 2019
Devices with firmware from Version 1.8.2 and earlier will need to update the boot code after reboot. There will be a message displayed on device warning people not to power off the unit during this stage. The updating of boot code will take about 70 - 80 seconds. The unit will reboot after boot code has been updated.
Please make sure you do not reboot or turn off the unit during the update of boot code, or else the unit will no longer be able to boot up (will have to return to factory for flashing the boot code).

Fixes: Legacy UPnP mode broken in version 6.1.

Bron: https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/221252547-Beta-Firmware-Release-Notice
Arcam AVR550, Samsung 55KS7000, PS4 Pro, DUNE HD PRO 4K, Apple TV 4K, Auralic Altair, B&W CM10s2, CM8s2, CM Centre s2, ASW610 en AudioQuest bekabeling.

Offline Spijkie

« Reply #655 on: November 30, 2019, 10:34:40 »
Zou er nog een opvolger van de mini komen ? Ik denk eerlijk gezegd van niet, ik heb de G1 waar ook een harde schijf in kan nog niet gehoord maar het verschil zal niet heel groot zijn, te klein om er nog iets onder te plaatsen.

Wat denken jullie?

Gr Spijkie
Auralic mini,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,PSaudio.

Offline Leeuwarden

« Reply #656 on: November 30, 2019, 11:38:31 »
In de Aries G1 kan geen harde schijf en naar mijn uiterst bescheiden mening is het verschil tussen Mini en G1 groot.

Offline Spijkie

« Reply #657 on: November 30, 2019, 11:45:59 »
Excuus voor de onvolledigheid, het is de altair G1 waar ik op doelde. Lastig uit te leggen maar op welke punten scoort de G1 veel beter Leeuwarden?

Gr Spijkie
Auralic mini,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,PSaudio.

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 137
  • Just An Ordinary Member
« Reply #658 on: November 30, 2019, 13:21:59 »
In de Aries G1 kan geen harde schijf en naar mijn uiterst bescheiden mening is het verschil tussen Mini en G1 groot.
Ook als je beide aansluit op dezelfde externe dac?
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Offline Vhond

« Reply #659 on: November 30, 2019, 15:10:21 »
En klankmatige verschil tussen mini, Aries Femto en Altair, en Altair G1 (de laatste Altair dus)?

Offline Focal

• Junior member
  • **
  • I love the HTforum
« Reply #660 on: November 30, 2019, 15:11:41 »
En dat was een Mini met standaard voeding neem ik aan?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline Leeuwarden

« Reply #661 on: November 30, 2019, 17:03:56 »
Ik heb een Mini gehad met een (betere) diy voeding. De dac in die Mini bleek na enige tijd defect te zijn dus toen heb ik de Mini vervangen door een Aries Femto, wederom met dezelfde (betere) diy voeding. Dat was een mooie stap in de juiste richting. Na enige jaren met de Femto te hebben gespeeld heb ik die vervangen door een Aries G1. Dat bleek wederom een hele mooie verbetering. Alles aan het ding is m.i. beter. Meer dynamiek, betere plaatsing en vloeiender weergave. Alle drie apparaten hebben aan een Brooklyn dac gehangen (vandaar dat ik bij de Mini er wat laat achter kwam dat de dac niet functioneerde). De laatste twee apparaten hingen aan de Brooklyn dac+.

@Kingpin: normale harde schijf met eigen voeding gebruikt aangesloten aan Mini en Femto. Aan de G1 hangt een harde schijf die gevoed wordt door de G1.