AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Focal

Quote from: Magura on April 13, 2019, 15:00:17
Hier ook.

New Features:

Add option to disable volume control.
Add AirPlay support.
AirPlay ondersteuning is al tijdje present, en volumeregeling uitzetten heb ik al twee jaar op m'n Mini [emoji53]
Staat altijd uit natuurlijk.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Focal

Zijn er hier ook gebruikers die wat spelen met de filter settings? Zoja, welk filter gebruikt u? [emoji846]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Magura

Quote from: Focal on April 13, 2019, 18:30:58
Zijn er hier ook gebruikers die wat spelen met de filter settings? Zoja, welk filter gebruikt u? [emoji846]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, eigenlijk heb ik hem bijna altijd op precise staan.
Soms zet ik hem op dynamic. Dan is het laag wat meer aanwezig.
Net wat voor muziek je speelt denk ik.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Focal

Quote from: Magura on April 13, 2019, 18:50:12
Ja, eigenlijk heb ik hem bijna altijd op precise staan.
Soms zet ik hem op dynamic. Dan is het laag wat meer aanwezig.
Net wat voor muziek je speelt denk ik.
Ik had ook eerder Precise, maar na plaatsen van grote diffuser naar Smooth gegaan, maar net iets teveel hoog, en nu op Dynamic.
Het is maar marginaal, maar toch goed te horen.

Misschien al eens gelezen, maar hieronder een wat uitgebreidere uitleg over de filters door Xuanqian.

https://www.auralic.com/download/flexible_filter_mode.pdf



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BenW

Gisteren Firmware 6.1.1. geïnstalleerd

About This Release:

21st April 2019
Devices with firmware from Version 1.8.2 and earlier will need to update the boot code after reboot. There will be a message displayed on device warning people not to power off the unit during this stage. The updating of boot code will take about 70 - 80 seconds. The unit will reboot after boot code has been updated.
Please make sure you do not reboot or turn off the unit during the update of boot code, or else the unit will no longer be able to boot up (will have to return to factory for flashing the boot code).

Fixes: Legacy UPnP mode broken in version 6.1.

Bron: https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/221252547-Beta-Firmware-Release-Notice
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Spijkie

Zou er nog een opvolger van de mini komen ? Ik denk eerlijk gezegd van niet, ik heb de G1 waar ook een harde schijf in kan nog niet gehoord maar het verschil zal niet heel groot zijn, te klein om er nog iets onder te plaatsen.

Wat denken jullie?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

In de Aries G1 kan geen harde schijf en naar mijn uiterst bescheiden mening is het verschil tussen Mini en G1 groot.

Spijkie

Excuus voor de onvolledigheid, het is de altair G1 waar ik op doelde. Lastig uit te leggen maar op welke punten scoort de G1 veel beter Leeuwarden?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on November 30, 2019, 11:38:31
In de Aries G1 kan geen harde schijf en naar mijn uiterst bescheiden mening is het verschil tussen Mini en G1 groot.
Ook als je beide aansluit op dezelfde externe dac?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

En klankmatige verschil tussen mini, Aries Femto en Altair, en Altair G1 (de laatste Altair dus)?

Focal

Quote from: Leeuwarden on November 30, 2019, 11:38:31
In de Aries G1 kan geen harde schijf en naar mijn uiterst bescheiden mening is het verschil tussen Mini en G1 groot.
En dat was een Mini met standaard voeding neem ik aan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Leeuwarden

Ik heb een Mini gehad met een (betere) diy voeding. De dac in die Mini bleek na enige tijd defect te zijn dus toen heb ik de Mini vervangen door een Aries Femto, wederom met dezelfde (betere) diy voeding. Dat was een mooie stap in de juiste richting. Na enige jaren met de Femto te hebben gespeeld heb ik die vervangen door een Aries G1. Dat bleek wederom een hele mooie verbetering. Alles aan het ding is m.i. beter. Meer dynamiek, betere plaatsing en vloeiender weergave. Alle drie apparaten hebben aan een Brooklyn dac gehangen (vandaar dat ik bij de Mini er wat laat achter kwam dat de dac niet functioneerde). De laatste twee apparaten hingen aan de Brooklyn dac+.

@Kingpin: normale harde schijf met eigen voeding gebruikt aangesloten aan Mini en Femto. Aan de G1 hangt een harde schijf die gevoed wordt door de G1.

Spijkie

Goed om te lezen dat er nog stappen zijn te maken. Ik had graag iets qua prijs er tussen in gezien. De stap van mini naar G is erg groot.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on November 30, 2019, 17:03:56
@Kingpin: normale harde schijf met eigen voeding gebruikt aangesloten aan Mini en Femto. Aan de G1 hangt een harde schijf die gevoed wordt door de G1.
En als je de schijf eraf haalt en streamt via netwerk, merk je dan ook veel verschillen ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Bij de Aries Femto was dat een kleine verbetering. Zover ik me herinner gaf dat meer rust in het geluidsbeleving. Bij de G1 heb ik het niet geprobeerd.

Graphtuner

Ik heb onverwacht een 2e hands auralic aries mini kunnen overnemen, maar betreft een UK versie met UK stekker.
Heeft er iemand een tip voor een goedkoop alternatief voor de voeding? Ik vind massaal veel opties online... de meeste zijn upgrades natuurlijk (Teradak, Tomanek,...), maar misschien wil ik eerst zo goedkoop mogelijk het streamen eens gaan ontdekken. Maar ik vind geen site waar je de standaard stekker apart kan bestellen.
Iemand een tip? Of een tip voor een budgetvriendelijke upgrade voeding met EU stekker?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Leeuwarden

Een standaard stekker kan je gewoon in de bouwmarkt kopen...

frank2

Je zou een linieare voeding van voltkraft kunnen kopen bij Conrad. Ben je voor 80 euro klaar. Is niet de beste voeding, maar wel stuk beter dan een switch voeding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kermy

Ik heb er een IFI I power aangehangen, en wij waren in ieder geval aangenaam verrast door de gebrachte verbetering. Kost zo 60 euro, en bevalt hij niet terugsturen naar de winkel.

En het eeuwige gelul hier dat een SMPS voeding niet goed zou zijn, ja, als je een voeding ontwerpt met alleen maar de gedachte om goedkoop uit te zijn. Maar in de professionele wereld zijn er voedingen die zijn niet goedkoper dan een lineaire, maar wel veel lichter en compacter. En dan word het vergelijk opeens veel eerlijker.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Graphtuner

wtf... ik lees dat deze niet vanop android te benaderen is???
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Leeuwarden

Waarom heb ik nu het idee dat er binnenkort een Mini op marktplaats staat voor weinig :-)

chocovla

Quote from: Graphtuner on October  6, 2020, 11:01:40
wtf... ik lees dat deze niet vanop android te benaderen is???

Kan me vaag herinneren dat onder Android apps zoals Bubbleupnp de Mini wel konden bedienen. Zelf nooit getest, heb geen Android devices meer.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

frank2

Auralic werkt met Apple Lightning app, maar is ook met Android bubble  app te bedienen. Op je nas of pc zet je dan minim server. Zijn beide ook gratis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Leeuwarden

Staat me vaag bij dat je hem wel kunt bedienen met Android maar niet installeren... Er is vast wel wat over geschreven op het www.

Graphtuner

ik heb geen nas, dus voorlopig wordt het enkel spotify of tidal/qobus... kan je die vanuit de streaming apps laten streamen naar de Mini of moet dat dan via die bubbleapp?

Ik herinner me opeens weer waarom ik mezelf lang had voorgenomen nooit met dat streaming gedoe te beginnen  :nopompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini