AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Klopt, ik heb nog een lineaire Teradak 12 V over.
En dacht eens een mini te proberen.

Bedankt voor de info. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vhond

Quote from: Spijkie on November 18, 2017, 07:17:06
Zal een kwestie van matching zijn, definitie beter in deze lijkt me moeilijk omdat ze in prijs ( waarbij mini met betere voeding) gelijkwaardig zijn.

Afwerking zal wel beter zijn, de mini is een plastic kastje maar ach zo vaak heb ik m niet in de handen. Dan heb je nog of je met of zonder HD ingebouwd speelt.

Gr Spijkie

Heb het meer over de streaming functionaliteit (dus aangesloten op een externe dac), en neem aan dat beiden (zowel de mini als node) baat hebben bij betere voeding?

StereoMike

Quote from: Vhond on November 17, 2017, 13:55:10
Meer mensen die de Bluesound Node 2 beter vinden klinken dan de Auralic Mini?
Het ligt vooral aan je persoonlijk voorkeur en de rest van je set.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

pvd_66

Nu firmware 5.3 met Spotify Connect, superblij mee  :clapping:
Nu nog Spotify lossless  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvanderlinden

Quote from: pvd_66 on December 25, 2017, 13:15:14
Nu firmware 5.3 met Spotify Connect, superblij mee  :clapping:
Nu nog Spotify lossless  ;D

Dat is heel goed nieuws. Hij is alleen nog wel in beta versie. Heb je enig idee wanneer deze "live" komt?
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

pvd_66

ja klopt is de beta maar geen idee, meestal duurt het niet zo lang.
heb tot op heden ng vrij weinig problemen met de beta.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Leeuwarden

Deze beta duurt al een eeuwigheid maar ook bij mij geen problemen met de beta versie. Ik speel echter niet met een mini.

pvd_66

Beta 5.3 met spotify connect staat op de site pas op 25 december 2017, had er eerder ook niets over gezien of gelezen. Check regelmatig of er updates zijn. Ik kom geen enkele eerdere versie van Auralic tegen waarin Spotify connect zit.
Zo'n eeuwigheid vind ik dat niet.
Misschien heb jij andere info waaruit blijkt dat deze 5.3 al langer gaan is?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Leeuwarden

De niet beta firmware is van eind november 2016. Oftewel, het duurt al een eeuwigheid voordat beta uiteindelijk definitief wordt...

pvd_66

Er zijn dit jaar al meerdere updates uitgekomen die niet meer beta zijn
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

ebi@

Voor de mini is de laatste officiële firmware versie 4.1.0 en die is al ruim een jaar oud. Alle updates daarna zijn beta versies.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

pvd_66

Sorry dan begrijp ik er niets meer van [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Leeuwarden

Het is niet zo moeilijk. De officiële firmware is inderdaad dik een jaar oud. Versie 4.1.0. Maar je kan bij Auralic ook meedoen als "tester". Dan krijg je de firmware die in ontwikkeling is. Die "test" firmware is inmiddels aanbeland bij versie 5.3 en werkt prima.

take5

Een vraagje over de Auralic Aries Mini. Ik heb nu sinds geruime tijd deze streamer, die hier een (erg) groot manco vertoont waardoor ik bijna niet meer toe kom aan muziek luisteren. Vrijwel iedere keer dat ik de app opstart krijg ik de volgende melding:

'Oops! Something is Wrong... We can't find your 'naam streamer'. If you have changed your network setup or have switched to a new device, please run the guide again to set it up.'

Ik krijg de boel alleen aan de praat als ik vervolgens via 'Setup Lightning Streaming' kies voor 'Setup New Device'. Ik wordt hier uiteraard helemaal gestoord van. Ik zit eraan te denken om de streamer dan maar met een kabel (ipv wireless) aan de router te verbinden. Maar misschien heeft iemand dit probleem ook (gehad) en is er een andere oplossing? Ik heb verder geen enkel probleem met de stabiliteit van het internet hier, en heb geen idee waar het probleem schuilt..

evilniek

Quote from: take5 on January 20, 2019, 14:48:45
Een vraagje over de Auralic Aries Mini. Ik heb nu sinds geruime tijd deze streamer, die hier een (erg) groot manco vertoont waardoor ik bijna niet meer toe kom aan muziek luisteren. Vrijwel iedere keer dat ik de app opstart krijg ik de volgende melding:

'Oops! Something is Wrong... We can't find your 'naam streamer'. If you have changed your network setup or have switched to a new device, please run the guide again to set it up.'

Ik krijg de boel alleen aan de praat als ik vervolgens via 'Setup Lightning Streaming' kies voor 'Setup New Device'. Ik wordt hier uiteraard helemaal gestoord van. Ik zit eraan te denken om de streamer dan maar met een kabel (ipv wireless) aan de router te verbinden. Maar misschien heeft iemand dit probleem ook (gehad) en is er een andere oplossing? Ik heb verder geen enkel probleem met de stabiliteit van het internet hier, en heb geen idee waar het probleem schuilt..

Bekabeld is meestal stabieler, je zou ook een vast ip adres in kunnen stellen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Leeuwarden

Ik zou even op het Auralic forum kijken. Als ik me niet vergis staat daar meer info. Zo niet: Auralic mailen.

chansig

Zou raar zijn als die dat al niet gedaan heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BenW

Vandaag firmware 6.1 geïnstalleerd. 
Gek genoeg vind ik geen release notes op de Auralic site

https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/206579677-Current-Device-Firmware
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

StereoMike

Quote from: BenW on April 12, 2019, 17:04:45
Vandaag firmware 6.1 geïnstalleerd. 
Gek genoeg vind ik geen release notes op de Auralic site

https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/206579677-Current-Device-Firmware
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen op een Aries Mini?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden


BenW

Quote from: StereoMike on April 13, 2019, 08:54:44
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen op een Aries Mini?

Simpel, kreeg ik een pop-up in de app  :headbanging:
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Focal

Quote from: BenW on April 13, 2019, 14:04:24
Simpel, kreeg ik een pop-up in de app  :headbanging:
Me to. Gister.  Alleen.... geeeen idee wat er nieuw/veranderd/beter is..? [emoji53]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Magura

Hier ook.

New Features:

Device front display will show radio station logo when it is available (for use with Lightning DS built-in vTuner station only).
Add option to disable volume control.
Add maximum volume limit feature.
Add output level setting.
Add option to enable/disable LEO GX clock under system menu.
Add AirPlay support.

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest