AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pvd_66

Hi Cable Guy benader jij de Mini via 192.168.72.41? Ik kan hem met geen mogelijkheid benaderen via mn browser.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

cable-guy

Quote from: pvd_66 on May  7, 2017, 19:51:10
Hi Cable Guy benader jij de Mini via 192.168.72.41? Ik kan hem met geen mogelijkheid benaderen via mn browser.
Dat is het adres dat mijn router hem gegeven heeft. Roon benadert hem zelf. Daar hoef je niet naar om te kijken. Voor het instellen gebruik je de Lightning app.

DofN

Quote from: B-art on December 31, 2016, 17:35:31
Thanks, ik zit nu te twijfelen tussen de Auralic Aries mini en de Sonos connect ultimo van magna hifi (ook met tentlabs gemodificeerd). ik wil graag streamen met qobuz vanaf mijn Ipad en de tentlabs b-dac als externe dac blijven gebruiken. De Sonos is een duurdere oplossing maar klinkt misschien wel beter. Tips?


Ik heb thuis uitgebreid kunnen vergelijken tussen een aries mini met i-power upgrade voeding en een raspberry pi met hifiberry pro op een sboost voeding, en mijn oren gaven de voorkeur aan de laatste.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Quote from: cable-guy on May  7, 2017, 21:30:30
Dat is het adres dat mijn router hem gegeven heeft. Roon benadert hem zelf. Daar hoef je niet naar om te kijken. Voor het instellen gebruik je de Lightning app.

Dank voor je antwoord, ja klopt dat is bij mij ook het ip-adres. Ik dacht in eerste instantie dat je de Mini via browser moest benaderen en dan instellen, maar het werkt anders  ;)
Ik heb maar ff een proef genomen op Roon om te kijken of t bevalt en t een meerwaarde heeft.
Alleen kan ik Roon afspelen op mn mac en dan streamen (airplay) naar de Mini, maar dat is niet de bedoeling.
Ik heb de Roon app (iOS) inmiddels geïnstalleerd maar die vind mijn Mini niet. Ook in de Lightning app zie ik niets van Roon.
Wat zie ik over het hoofd? Heb jij enig idee waar het in kan zitten?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

ebi@

Heb je wel de nieuwste beta firmware op de mini geïnstalleerd? Roon ondersteuning voor de mini komt met versie 5 mee.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

pvd_66

#505
ehhhmmm nee dat zal wel niet  ::) hoe doe ik dat?

Ok, hehe 5.0 beta4 erop Roon vinkje aangezet, maar zie eigenlijk geen verschil in de lay-out ...
Maar hoor wel verschil.
Sample rate veranderd ook op display van mn dac, Tidal Master van 44 , 88 en 96 kHz.
Weer een abo'tje erbij?? Roon best prijzig!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

B-art

#506
Ik heb vandaag ook een mini besteld en wil mijn tentlabs b-dac als externe  dac gebruiken. Waar moet ik op letten bij het installeren? Is dit ingewikkeld of wijst het zich vanzelf?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

pvd_66

Leuk, ik gebruik er ook een losse dac bij en ben best tevreden  ;D
Nee is niet echt moeilijk, ik kan het ook  ;)
Het is een soort van stappenplan wat aangegeven wordt in de Lighting app. Die app heb je wel nodig, ik gebruik een iPhone.
Veel plezier ermee!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

B-art

#508
Thanks, ik heb een IPad dus dat moet lukken. De reden dat ik overstap op de mini is dat ik niet steeds op mijn knieën op de laptop voor mijn installatie wil zitten, maar draadloos met een IPad. Je gebruikt de usb uitgang voor je dac neem ik aan? Ik ga hem coaxiaal verbinden met mijn dac. De usb is op mijn dac is beperkt tot 16 bit, de coax is wel 24- 192.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

pvd_66

hahaha ja ik had 5 meter usb kabel aan mn laptop hangen door de kamer. Ook niet echt ideaal.
Zou ik denk ik ook doen, hoewel een test usb coax kan geen kwaad.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Magura

Vandaag een Aries Mini ontvangen. Na lang wikken en wegen toch maar besteld. Eerste indruk valt niet tegen! Aangesloten met Audioquest Columbia analoog en digi een Apogee Wyde Eye.
Voorlopig maar even met standaard voeding. Kingpin/andere voeding kan eventueel later nog. ;D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

B-art

Mijn exemplaar gaat toch ongeopend weer retour. Ik ga sparen voor de grotere broer. Tussentijds maar weer met de laptop, klinkt ook niet verkeerd.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Leeuwarden

Goed plan. Ga je dan voor ce LE, of de Femto of wacht je op de onthulling tijdend Munchen HE?

B-art

#513
In ieder geval een met een goede voeding. Inderdaad kijken wat er van Auralic nog meer op de markt komt. Goede service van wifimedia overigens.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

pvd_66

Leuk om te sparen  ;D
Ik ben altijd benieuwd wat je nou meer beter?, hoort met een dure streamer of een goedkopere ...

Quote from: Magura on May 10, 2017, 20:49:05
Vandaag een Aries Mini ontvangen. Na lang wikken en wegen toch maar besteld. Eerste indruk valt niet tegen! Aangesloten met Audioquest Columbia analoog en digi een Apogee Wyde Eye.
Voorlopig maar even met standaard voeding. Kingpin/andere voeding kan eventueel later nog. ;D

Mooi, lekker luisteren  ;D
Ik heb zo'n SBooster eraan, maar eerlijk gezegd nooit een vergelijk zonder die voeding of met die voeding gemaakt. ...
Kan je niets vertellen of het bij mij iets uit maakt.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DVDmartinDVD

Was van plan om mijn Aries weg te doen maar denk toch dat ik hem hou.
Er zit een nieuwe firmware aan te komen en hopelijk spotyfi.
En binnenkort een andere voeding aanschaffen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Magura

Quote from: pvd_66 on May 11, 2017, 18:37:29

Mooi, lekker luisteren  ;D
Ik heb zo'n SBooster eraan, maar eerlijk gezegd nooit een vergelijk zonder die voeding of met die voeding gemaakt. ...
Kan je niets vertellen of het bij mij iets uit maakt.

Zeker! Voeding zal wel iets uitmaken, de vraag is kan men de verschillen horen?

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

pvd_66

Ik heb laatst contact gehad met Aries over Spotify, maar dat valt nog niet mee. Zal wel blij zijn als Spotify eindelijk ook eens op de Aries zal verschijnen. Kan Tidal meteen weg [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

StereoMike

Auralic noemt Spotify minderwaardig dus het lijkt mij dat ze niet snel Spotify gaan invoeren. Overigens kun je prima bij BubbleUPnP terecht om Spotify naar de Auralic Aries te streamen dus ik begrijp het probleem niet helemaal.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Magura on May 12, 2017, 09:44:22
Zeker! Voeding zal wel iets uitmaken, de vraag is kan men de verschillen horen?
Met een paar prima oren wel.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: B-art on May 11, 2017, 17:29:36
In ieder geval een met een goede voeding. Inderdaad kijken wat er van Auralic nog meer op de markt komt. Goede service van wifimedia overigens.
Prima service maar wel een vreemde beslissing om toch te gaan voor een ander type Auralic zonder de mini te beluisteren. Is een grotere Auralic i.c.m. met je huidige DAC niet een beetje overbemeten?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

frank2

Ook de voeding van de grote broer is niet zo geweldig, getest en een kingpin voeding was beduidend beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nosferatu

Quote from: Magura on May 12, 2017, 09:44:22
Zeker! Voeding zal wel iets uitmaken, de vraag is kan men de verschillen horen?
Dit hangt helemaal van de kwaliteiten van je set af; in m'n stereo set kon de AURALiC Mini mij wel bekoren maar toch wel iets minder dan (SA)CD. Gebruikte DAC hierin was dezelfde. In m'n surround set (waar deze een vast plekje heeft gekregen) is de geluidskwaliteit (fors) minder dan via een zilveren schijfje of de voorheen gebruikte MAC Mini. Laag is minder gedefinieerd, 'rommelig', minder 'diepte' in het geluidsbeeld. Van betrouwbare bron weet ik dat een andere voeding een verbetering kan geven. Nog niet zelf gehoord maar deze forumgenoot is iemand waarmee ik meestal wel op 1 lijn zit qua 'smaak' en ervaringen dus als hij mij zegt verschil te horen (lees: verbetering) dan neem ik dat voor waar aan.

Heb een voeding in bestelling dus zal over een tijdje mijn eigen ervaring hiermee posten.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

pvd_66

Quote from: StereoMike on May 12, 2017, 12:15:20
Auralic noemt Spotify minderwaardig dus het lijkt mij dat ze niet snel Spotify gaan invoeren. Overigens kun je prima bij BubbleUPnP terecht om Spotify naar de Auralic Aries te streamen dus ik begrijp het probleem niet helemaal.

Dat Auralic Spotify minderwaardig zou vinden is niet het probleem, ze willen het graag. Wie wil Spotify nou niet.
Het probleem is dat Spotify niet zomaar de API wil leveren ...
Spotify is nog altijd maar 320 kbps
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

B-art

#524
Quote from: StereoMike on May 12, 2017, 12:21:52
Prima service maar wel een vreemde beslissing om toch te gaan voor een ander type Auralic zonder de mini te beluisteren. Is een grotere Auralic i.c.m. met je huidige DAC niet een beetje overbemeten?

Het was dan ook een beetje een impulsaankoop. Ik spaar nu liever door voor een streamer in een wat hoger segment met een dac geïntegreerd.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note