AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Spijkie

Quote from: Vhond on January 15, 2023, 18:56:23
Klopt: zie laatste releases: https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/206579677-Current-Device-Firmware

Er is een inruil programma bij auralic gaande voor de eerste auralic producten , de mini hoort daar niet bij maar draait op dezelfde core. Vandaar mijn opmerking.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob46

#702
Ondertussen hier de Bluesound Node, 2i, Vault en de 130 gehad. Prima streamers met uitstekende stabiele app. Wel altijd de Bluesound streamers op een externe Dac gehad. De laatste (130) zelfs via usb out. NAD 658 gehad. Mooie streamer met stabiele app (Bluesound module). Auralic Aries op proef en Auralic Altair op proef gehad. Mooi gebouwd. Geluid erg goed van de Altair. Fraaie dac. Bediening via Roon, dus altijd ok. Lumin Mini en T2 gehad. Prima app. De T2 heeft een fraaie dac on board. Neigt wel naar klinisch. Op dit moment de Cambridge Audio CXN V2. Tja, fraaie app. En de sound  :inlove:. De dubbele Wolfsen dacs presenteren de sound zoals ik dat mooi vind. Speelt ruim boven zijn klasse deze CA! In een blinde test (ik meen Stereo) nagenoeg geen verschil tussen een Altair G2.1 en een CA CXN V2. Sterker nog; men verkoos regelmatig de CA boven de Auralic. Prijsverschil van ruim €4000,00. Ik bedoel maar. Veel te lezen over de CA. Ok, alles subjectief natuurlijk, maar de laatste test kan ik begrijpen en beamen, hoe persoonlijk mijn ervaringen dan ook zijn. De CA ook nog op een Accuphase DAC50/60 gehad. Met 'audiomaatjes' met de E5000 simpel kunnen schakelen tussen deze dacs en de DAC van de CA. Een ieder verkoos de DAC van de CA. De DAC van de CA is echt erg goed. Vooralsnog blijft de CA hier staan. Ik ben razend enthousiast over deze streamer/dac. Prijs/kwaliteit is echt top. Ik kijk de ontwikkelingen op streamers even aan. Mijn persoonlijke voorkeur heeft toch wel de streamer met een interne dac, hoewel dat de flexibiliteit verminderd.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rowdy

Quote from: toetertje on January 13, 2023, 11:38:16Is de aries mini nog steeds de moeite waard, of zijn er inmiddels
betere alternatieven voor dezelfde prijs?
Op Alpha-audio staat een test van de Volumio Primo: 
https://www.alpha-audio.nl/review/volumio-primo-bravo-bravissimo/