AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Quote from: Graphtuner on October  6, 2020, 12:07:54
ik heb geen nas, dus voorlopig wordt het enkel spotify of tidal/qobus... kan je die vanuit de streaming apps laten streamen naar de Mini of moet dat dan via die bubbleapp?

Ik herinner me opeens weer waarom ik mezelf lang had voorgenomen nooit met dat streaming gedoe te beginnen  :nopompom:

In jouw geval via bubble. Geloof dat dat kan. Of een iPad kopen hebben alles, hard disk rechtstreeks op auralic ethernet verbinding en alles werkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Graphtuner

Ondertussen speelt de mini... Nu op mijn mobiel kan ik in de Spotify app direct naar de mini streamen... Ik heb 1 maand qobuz als test gelanceerd, maar in de qobuz app vind hij 2 chromecasts om naar te streamen maar niet de mini... En in Spotify dus wel, iemand een idee hoe dat komt?
In de bubble app kan je qobuz wel benaderen, maar enkel de content die je geliked hebt Enzo... Maar opeens valt verbinding weg na 3 nummers....
Vind het allemaal niet zo handig eerlijk gezegd...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Roeru117

De Qobuz bibliotheek benader je normaal vanuit de Lightning DS app. Gezien deze alleen op IOS draait en je Nokia niet kun je ook eens de app van Lumin proberen. Volgens mij moet het daar ook mee kunnen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

take5

Quote from: Graphtuner on October 16, 2020, 17:47:15
Ondertussen speelt de mini... Nu op mijn mobiel kan ik in de Spotify app direct naar de mini streamen... Ik heb 1 maand qobuz als test gelanceerd, maar in de qobuz app vind hij 2 chromecasts om naar te streamen maar niet de mini... En in Spotify dus wel, iemand een idee hoe dat komt?
In de bubble app kan je qobuz wel benaderen, maar enkel de content die je geliked hebt Enzo... Maar opeens valt verbinding weg na 3 nummers....
Vind het allemaal niet zo handig eerlijk gezegd...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Bij mij is de aanschaf van de Aries Mini ook zeer tegengevallen. Heeft er eerlijk gezegd zelfs voor gezorgd dat we veel minder vaak muziek luisteren. Dat doe ik nu voornamelijk met een hoofdtelefoon. De Aries werkt nooit lang zonder problemen, en als het mis gaat, duurt het eindeloos om de boel weer op de rails te krijgen.

Wellicht was de situatie minder schrijnend geweest als ik het leuk zou vinden om een beetje met IT te prutsen, maar dat is zeer zeker niet het geval. Het gebruiksgemak ontbreekt in onze situatie volkomen.

Jammer dat jij dezelfde ervaring hebt.

take5

'Please wait while Lightning DS is trying to find your streaming device.'

KOUDE RILLING  ;D

kermy

Quote from: take5 on November  1, 2020, 17:38:39
Bij mij is de aanschaf van de Aries Mini ook zeer tegengevallen. Heeft er eerlijk gezegd zelfs voor gezorgd dat we veel minder vaak muziek luisteren. Dat doe ik nu voornamelijk met een hoofdtelefoon. De Aries werkt nooit lang zonder problemen, en als het mis gaat, duurt het eindeloos om de boel weer op de rails te krijgen.

Wellicht was de situatie minder schrijnend geweest als ik het leuk zou vinden om een beetje met IT te prutsen, maar dat is zeer zeker niet het geval. Het gebruiksgemak ontbreekt in onze situatie volkomen.

Jammer dat jij dezelfde ervaring hebt.

Dat herken ik niet, wat ik wel herken is, dat er op het gebied van streaming wel eens wat mis kan zijn. Voorbeeld,gisteren speelde de Aries mini als ik een album probeerde af te spelen maar 2 nummers en dan stopte de show.

Wel zag ik in Bubble DS dat ik iedere keer een bluetooth device has spelen, dat staat helemaal niet aan in de Aries, dus. Eerst maar eens de Aries zelf gereset, geen effect, toen de app op de telefoon onder handen genomen, geen effect, daarna de NAS gereset, wel effect, alles speelt weer als vanouds.

Dus ja, ik herken dat met streaming in combinatie met allerlei apps er wel eens een kink in de kabel kan komen, dat de Aries daar de oorzaak van is, dat herken ik dan weer niet.

Hiervoor heb ik met een laptop en J River gespeeld, daar was nogal eens wat aan de hand, maar dat had dan met Windows te maken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Graphtuner

ondertussen al even met de aries gespeeld.
Op zich prima toestel, maar ik bedien hem nu met de ipad en niet langer met android, die bubble app "werkt" wel maar ik vind die waardeloos. Het duurt een eeuwigheid tegen dat je een speellijst hebt ingeladen en aan het spelen krijgt, vaak verbreekt hij de verbinding en mag je weer beginnen heropstarten enz enz...
Op de ipad werkt het gewoon erg netjes, duurt gewoon eventjes voor hij verbinding heeft maar die blijft wel stabiel. Je kan streamen direct vanuit qobus (Tidal ga ik nog testen) of vanuit de auralic app.
De klank is gewoon erg goed, al merk je vaak sterk de verschillende kwaliteit van files die online staan...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

chocovla

Quote from: kermy on November  1, 2020, 21:09:31
Dat herken ik niet, wat ik wel herken is, dat er op het gebied van streaming wel eens wat mis kan zijn. Voorbeeld,gisteren speelde de Aries mini als ik een album probeerde af te spelen maar 2 nummers en dan stopte de show.

Wel zag ik in Bubble DS dat ik iedere keer een bluetooth device has spelen, dat staat helemaal niet aan in de Aries, dus. Eerst maar eens de Aries zelf gereset, geen effect, toen de app op de telefoon onder handen genomen, geen effect, daarna de NAS gereset, wel effect, alles speelt weer als vanouds.

Dus ja, ik herken dat met streaming in combinatie met allerlei apps er wel eens een kink in de kabel kan komen, dat de Aries daar de oorzaak van is, dat herken ik dan weer niet.

Hiervoor heb ik met een laptop en J River gespeeld, daar was nogal eens wat aan de hand, maar dat had dan met Windows te maken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Herken het gedeeltelijk. Maar dat was meer omdat ik me in al mijn wijsheid had aangemeld bij het beta kanaal van Auralic waarbij niet alle beta iteraties even stabiel waren. Nadat ik me had teruggezet naar het reguliere update kanaal verdween dit
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Spijkie

Vraagje: ik speel nu met m'n Auralic mini en heb qobuz. Qobuz draait in de app van Auralic. Hij speelt alleen de eerste 20 seconden ofzo van het nummer en gaat dan naar t volgende nummer.

Iemand hier bekend mee? Is dat een qobuz instelling ofzo?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Als je de Qobuz app gebruikt en via bijvoorbeeld airplay naar de mini streamt, dezelfde storing ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Leeuwarden


Spijkie

Ik las iets over een dubbele account, zal eens checken of dit goed is gegaan.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: mijkie on January 11, 2022, 18:48:05
Als je de Qobuz app gebruikt en via bijvoorbeeld airplay naar de mini streamt, dezelfde storing ?

Zal eens proberen,thnx voor de tip!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Graphtuner

ik had vorig weekend een vergelijkbaar probleem... maar dan met Tidal op de aries mini.
Ik speel rechtstreeks uit de Tidal app naar de aries mini, dus gebruik de software van aries niet.
Vaak sprong hij naar een volgend nummer en ik dacht dat de ipad zijn scherm foute signale doorgaf (scherm gebarsten), maar toen ik het later op de avond probeerde verliep alles vlekkeloos...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

toetertje

Is de aries mini nog steeds de moeite waard, of zijn er inmiddels
betere alternatieven voor dezelfde prijs?

Spijkie

Quote from: toetertje on January 13, 2023, 11:38:16
Is de aries mini nog steeds de moeite waard, of zijn er inmiddels
betere alternatieven voor dezelfde prijs?

Dat hangt er vanaf, wil je de opslag mogelijkheid gebruiken of niet? Zo niet dan zou ik kijken naar een node , de auralic mini word volgens mij niet zo goed meer ondersteund in software.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Tenzij je hem voor heeeeel weinig kan krijgen, anders zou ik omkijken naar iets anders...

toetertje

Quote from: Spijkie on January 13, 2023, 12:23:07
Dat hangt er vanaf, wil je de opslag mogelijkheid gebruiken of niet? Zo niet dan zou ik kijken naar een node , de auralic mini word volgens mij niet zo goed meer ondersteund in software.

Gr Spijkie

Ik heb de node 2i en de n130 gehad, die bevielen mij niet zo goed.
Ik heb daarna de Ca cxn gehad, die beviel veel beter, maar is weer weggegaan.
De auralic stond al een tijdje op de probeerlijst.  ;)

Xander32

Volgens mij worden alle Auralic producten nog steeds voorzien van updates.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Klopt, de mini krijgt alle updates.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kurt

Quote from: toetertje on January 13, 2023, 12:43:49
Ik heb de node 2i en de n130 gehad, die bevielen mij niet zo goed.
Wat was er mis met de 2i, als ik vragen mag?

stefanschreurs

Volgmodus aan, aangezien ik mezelf nu ook op een nieuwe streamer / digitaal transport aan het oriƫnteren ben en omdat Auralic ook op mijn lijstje staat.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Wookie

Heb zelf de Auralic mini met hdd gehad, fijne speler maar de bediening wat onstabiel zo nu en dan..

Toen over gestapt naar een Meridian MC200 met de Sooloos bediening, werkt feilloos en plug en play :pompom:

Nu een Innuos Zen mini MK3 , perfecte app/ bediening  :headbanging:

Een Linn Sneaky speelt ook fraai, en volgens mij wel een goede app bediening
Naim vondt ik persoonlijk weer wat minder..
Pioneer streamer  N serie niet echt fijn qua bediening
Hermes/ Hifidelio ( Olive) erg prettig klinkend maar via de app/ Veronica interface niet te bedienen...
Teufel klonk wel aardig maar erg simpele bediening
Bluesound wel goede bediening en geluid
Uuteindelijk is alles een kwestie van smaak...  ;) (heb de genoemde allemaal gehad)
De Meridian, en Innuos springen er voor mij uit qua geluidskwaliteit en bediening


stefanschreurs

Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

toetertje

Quote from: Kurt on January 14, 2023, 13:38:38
Wat was er mis met de 2i, als ik vragen mag?

Ik vond hem klankmatig erg vlak, in vergelijking met andere streamers/ dacs.
En de bluesound app, heeft nogal een hekel aan mij.
Ik kon b.v. de node steeds niet vinden in het netwerk. Ook niet vanuit de Tidal app.